20 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

20 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Bundan önceki Beykoz - Galatasaray maçından bir görü: Bu Haftaki Maçlar > Mühim Karşılaşma 6. Saray - Arasında Olacak | U hafta lig maçlarında Galatasaray £ Beykozla, Fenerbahçe Topkapı ile, İstan- © bulspor Süleymaniye ile Beşik- taş da Hilâlle karşılaşıyorlar. Mekteplilerin klüplerde oynatık- maması kararından sonra lig: maç- ları bütün heyecanını kaybetmekle beraber, şampiyona yolunda en kuv-| © vetli namzet olan takımlarımızın pu- van vaziyetinde bariz bir değişiklik © yapmamış, yalnız Galatasaraylıls © geçen hafta Hilâle karşı beklenmi - © yen bir netice ile berabere kalarak “bir puvan kaybetmişlerdir Bugün â- “ «çin Beşiktaşlı “ puvan farkla başta gitmekte, Galata- © Saray da yine bir puvan farkla Fe- © nerbahçenin arkasından gelmektedir. © Siyah beyazlıların en kuvvetli ra- © Kiplerini atlatması Onları şampiyona» 'nin en kuvvetli namzedi addetticmek te ise de önünde bir Vefa. iki Bey-| koz maçının bulunması ne de ols şampiyonluğu tehlikeli bir vaziyete| sokmaktadır. Bu haftanın maçları üzerindeki dü şüncelerimizi burada şöyle hulâsa e- debiliriz. Ga'atasaray - Beykoz Sarı kırmızılılar geçen hafta Filâ) - Beykoz karşı birinci devrede yi bir oyun oy- namamakla beraber ikinci devrode| dört göl çıkararak maçı 4-0 gibi bü- yük bir farkla kazandılar. Beşiktaş hücum hattı Hakkı, Sabri gibi en mü- 'him iki oyuncusunu kaybetmiş, fakat yine bugün için diğer takımlardan en çok iş görecek bir hattır ve fırsat | kaçırmıyan eski tecrübeli oyuncu- lardan mürekkeptir. Maamafih o bu hattı da yürüten Şerefti. Şerefin de bu hafta cezalı olması dolayısile oy- namıyacağına göre, Beşiktaş hücum hattı da zaafa uğramaktadır. Muavin hatları da vasattır, Müda- Tacinin kusur! i ceye kadar kapıyor. Hilâle gelince: Hilâlin geçen hafta aldığı netice bu takımın ihmal edilir bir kuvvet olmadığını ortaya koy- muştur ve Hilâlliler birkaç defa He- şiktaş karşısında muvaffakıyetler çı- karmuş ve iyi neticeler almıştır. Hilâl müdafaası, muavin hattı canli oynu- yor. Hücum hattında bilhassa mer - kez muhacimleri Hukkı bugün için birine sınıf takımlarımız içinde en iyi bir merkez muhacim olduğunu çı- İ kardığı oyunlarla göstermiştir. Hiç şüphe yok ki Siyah Be- Yazlılar geçen haftaki Galatata- karsısında hiç beklermiyen bir neti- çe İle berabere kaldılar. Salim, Bülent, Eşlak gibi tukınit tu tan dört, beş oyuncusundan zmahrum Galatasaray takımı bugün hiç şüphe yok ki, eski kuvvetinin yarısından zi- yadesini kaybetmiştir. Hücum battı bir iş göremez hale gelmiş ve geçen hafta Hilâle karşı doksan dakikalık oyunun yetmiş dakikası Hilâl nısıf sa © kasında oynamasına rağmen Hilâlin yaptığı bir göle ancak penaltıdan ya- © pılan golle mukabele etmiştir. Bu © netice Galatasaray hücum hattının beceriksizliğini, bir defa daha orta- © ya koymuştur. Nitekim daha evvelki hafta Vefa maçını Vela müdafiinin “kendi kalelerine yaptığı golle kazan- mışlardır. Onun içindir k Galatasaray hücum hattma yeni elemanlar bulmak lâzımdır. Beykoza gelin- ce Beykoz müdafası, Beykoz mu avin hattı hiç şüphe yok ki Hi- IâI müdafaa ve muavin hattın. dan daha kuvvetlidir. Hücum hatlarında da gol yapabile- eek, gelen fırsatlardan istifade ede- cek oyuncular vardır. Maamafih şu- pu da kaydetmeden geçmiyelira ki, Vofa maçının güçlükle kazanılması, karsısındaki beklenmiyen r Yi Galatasaraylıları daha can- « asha grurlu oynamıya sevkeder. >ae iin haftanın en mühim kar- -masıdır, diyebiliriz. Onun iğin- ir ii maçın neticesi üzerinde hirbir 4araf 'ehine bir tahmin yürütmüyo- ruz. — ray - Hilâl neticesini göz önür- de tutarak karşısındaki takımı ihmal etmiyecek, ona göre oyn yacaklardır. Hilâllilere de şunu hatırlatalım ki; Galatasaray he- raberesin'n verdiği gururla çıkar lar, karşılarındaki takimin her fırsatta gol çıkarabilecek tecrü- beli oyunculardan mürekkep hir takım (olduğunu Ownuturlarsa sahada farklı bir mağlübiyete uğ rarlar, Her ne olursa olsun yenmeyi ve ye nilmeyi bir tarafa bırakarak şuurlu bir oyun oynamalıdırlar. Fenerbahçe - Topkapt Topkapının aldığı neticelere, hat- tâ sahaya son karardan sonrs 11 ki- şi ile bile çıkamıyacak vaziyette ol- duklarını düşünerek bu maç üzerinde fazla bir şey söylemiye hiç lüzum görmüyoruz. Fenerbahçenin galibiye tini evvelden kabul etmek bir zaru- rettir. İstanbulspor - Süleymaniye Bu sütunlarda defeatla yazdığımız gibi İstanbulspor maalesef mektepli ler hakkındaki karardan en çok za rar gören ve çok müşkül vaziyete dü şen bir klübümüzdür. Şunu da açık- “ İ ça yazalım ki, onların bu gün sahaya çıkışları bile bir fedakârlıktır. Her hafta görüyoruz ki, senelerce futbol sahasından uzaklaşmış eski oyuncu- larile sahaya geliyorlar. — * Onları sahaya çıkaran hiç şüphe yok ki, klüp sevgisidir. Süleymaniyeliler son karardan o Beşiktaş - Hilâl Beşiktaşlılar geçen hafta Vefaya kadar zarar görmemiştir. Buna #ığ- men Fenerbahçe, Beşiktaş karşısında Memurlar için İnzibafi Cezalar mn Projeye Konulan Hükümleri Yazıyoruz Ankara, den — Memurlar Kanunu muvak saisi üzerinde karşııyacak hükümler dır. Disiplin cezası, inzibat komisyonlarının teşekkülü sındadır, Memurların vazifelerine tesiri o- lan ve iyi memurluk şerefine doku- nan hareketlerinden dolayı aşığıda yanlı derecelere göre inzibat ceza ları verilecektir: 1 — İhtar, memuru vazifesinde dikkate davettir. bir halinden dolayı muatebe edilme sidir, 3 — Maaş kesmek, memurun ay- da almakta olduğu paranın on beş günlüğüne kadar kesilmesidir. 4 — Sınıf indirmek, memurun maaşça bir derece aşağı İndirilmesi- dir. 5 — Azil, memurun iki aydan bir seneye kadar hizmetten uzaklaştırı! masıdır, en fazla azil cezası gö ren memur hakkında mazuliyet müddeti ne kadar olursa olsun toka- üt kanununun 13 üncü maddesi hük mü tatbik olunacaktır. 6 — Memurluktan çıkarmak, me- murun bir daha devlet memurlğun da kullanmamak üzere hizmetten çı karılmasıdır. İnzibat cezası üzere memurluktan çıkarılanlar, te- kaüt kanununun 13 üncü maddesi hükmünden istifade ettirilir. İhtar ve tevbih komisyonu olmak cezaları inzibat kararile » verilebileceği fazda Hüsnü canlı oyunu ile diğer ar- p ö r Fenerbahçeden bir| , gibi Amir tarafından vesen de yerite? kabul edilmiyecektir. Maaş Kesmek, sınıf iridirmek ezletmek cezaları ko- misyon tarafından verilecek vekil- ler veya valiler tarafından tatbik e- dilecektir. Bu cezalar da sicile geçe- cektir. Haysiyete dokunan suç İşliy: memurluğa kabul yabancı ile mikâhlanmak memuriyetini ihlâl ederler mımur iler, suretiyle İuktan çıkarılacaklardır. Bir memur hakkında takibat yapılmasını müs- telzim bir hareketi haber alan âmir iki gün içinde takibata başlamıya mecbur olacaktır. HABERLER : İstanbul Bölgesi Direktörlüğü İstanbul Beden Terbiyesi Direk lüğü için her gün bir isim ortaya a- tılmaktadır. Güreş klübü (başkanı emekli miralay Besimden sonra, şimdi de emekli yüzbaşılardan Necati Pank- oğlunun isminden de bahsediliyor. Haydar Vefaya Girdi Eski Topkapılı Haydar, bundan dört, beş ay evvel klübünden ayrıl- mıştı. Bir senelik nizami müddetini beklemekte olan Haydar müddetinin nıyacaktır. Bisiklet Yarışı Yapılacak Bisiklet federasyonu 19 mayıs ta- rihinde İstanbul - Edirne arasında bir bisiklet yarışı yapmıya karar ver- miştir, büyük sayı farklarile yenildiler. İs - tanbulsporun vaziyetini gözönü, tirerek maçın neticesini Süleymaniye lehine görmek lâzım gelirse de, İş - tanbulsporluların o eski oyuncuları» nın üş haftadanberi ekzersiz ve maç yapmaları tecrübe ve klüp sevgisile canla başla oynamaları onlara maçı kazandırabilir det.. 19 (TAN Muhabiyn- kat encümeninin üzerinde tetkikler yaptığı yeni proje, memurların me- bugünkü ihtiyacları koymakta» inzibat cezası şekli ve kararları bu hükümler ara- bilecektir ve bu cezaya karşı itiraz|* edildikten sonra|, ikmelinden sonra Vefa takıcımda oy- | M. Kemal TAN Tramvay . Şirketi İle Müzakere ,Murahhaslar Bu Sabah Ankaraya Gidiyorlar Tramvay şirketi ile Nafia Vekâle- ti arasındaki satın alma müzakereleri önümüzdeki pazartesi günü Ankara- da yeniden başlıyacaktır. Müzahere- lere fevkalâde murahhas sıfatile işti- rak edecek olan tramvay şirketi ida- re meclisi reisi Speslal, meclisi idare azasından Debresi ve hukuk müşavi- ri Keleren, dün sabahki ektpresle Belçikadan şehrimize gelmişlerdir. Spesial ve arkadaşları, öğleden son- ra Metro hanına giderek şirket erkâ- nile uzun müddet görüşmüşlerdir. Murahhaslar, bu sabahki Toros ekspresi ile, Ankaraya gilecekler - dir. Protestoya cevap İ İstanbul tramvay şirketi, Nafın 2 — Tevbih, memurun muayyen | Vekâletinin protestosuna dün sabah | vr. Fransa takasları dabu yüzden Yoter vasıtasile cevap vermiştir. Şir- ket cevabında, Nafıa Vekâletinin ka İ 4 delillerle teşrih ettiği esaslara ki: çamak yollarla cevap vermekte, bu | ârada tramvay kazalarında mesuliye tin vatmanlarla halkta olduğunu, İbunun da halkın yolda yürümesini İ bilmemesinden ileri geldiğini iddia etmektedir. OKUYUCU METUPLARI ! : Bir Göçmen Ailesini Arıyor kazasının Kolet olarak gel- Bulgaristanın Varra köyündenim. Buraya muh dim, Annemi babamı kaybettim. 29 Teş- ririsani 938 de hicret etmekte olduğumuz Kâzım vapurunda o hastalandım. Tuzlada indirim. Şimdi Haydarpaşa Nümune bislendiindâ dahiliye erkek koğuşundı 18 neti varaytayını Mahamın sf Mur 3, #ntemin Fatma, kardeşimin ni yiyorum. Al Mustafa Salihtir. Ailemin adrı ! * Senetkör Bayan Safiyeden Bir Rica Kiymetli sanetetrimz Beyan Safiyenin Haydarpaşa hastas e konser verdiği- ni eazetenizde ol dinlemek zevkini & ber biz de kendisine teşekkür etmek iste- Acaba kiymetli senetkârmiz. Heybeti- | sa sineteryomumda tedavi gören biz hastaları da sevindiremer mi? Onun iyi İkatbintn bu ricamız kabul edeceğini u- İmar ve şimdiden teşekkürlerimizi suns- nz. Heybalinda sanstoryormu Kastalarından Süleyman DİNG: Tahir TAMYAVUZ * Damaalı Ölçü Aletleri Toplathırıldı İzmirde kantar, terazi va emsali Cicü etleri Ürerinde iş yapıyorüz. Bu malları İstanbuldaki toptanclardan; alırız. Hep- mıntakam ölçü ve âvar , Halbuki ge mıntakasi başmülettiş- liği bizim mağazalarımızda ve esnafın es inde bulunan damgalı âletleri, hiç bir bar bulunmadığı halde toplatmıştır. Bu yüzden hem biz zarara uğradık, hem de ölçü Aletleri buhranı başsösterdi. İzmir Kantarcllarda ölçü Aletleri tüccarı Hüseyin Bıçakçı ve dört arkadaşı » r Anayurda Gelmek İstiyen Türkler Rumanya ve Bulgaristandan ana yur. da ber sene bihilerce kerdesimiz gidiyor. Biz de Serez civarında bulunan yirmi ki- şilik bir grubuz. Ara yurda giden kardeş lerimizle beraber, bizim de sı istiyoruz. Burun için mütenddit mi atlerde bulunduk. İstediğimiz şekilde ce- vap verilmedi. Vatan hasreti içinde göz yaşı döküyoruz. Bizi vatanımıza aldırsin- lar, Sererde Gary Tobake Şirketinden 1 Osman * İkramiye Taleplerimiz Ne Olacak? Şark Demiryolları hükümetimiz tara- firden satın alındığı zaman girket tsra- &ndan ecnebi memurlar çıkarılırken ik- ramiye verildiği dhetle şirketin hükfme- te devri üzerine biz Türk memurlarına da böyle bir ikramiye verilmesi için teseb- büm edildi, Neticede mahkemeye müraca- at edildi ve avukatımız tarafından huku- kumuz müdafaa edilmekte idi. Vaziyetin ne şekli aldığını bilmiyoruz, acaba bu hu- /kukumuz zayi mi oluyor? o Arkadaşlarım gibi ben de bilmiyorum, “r İ çok beğenilmiş olduğukdan muhtelif 20-1-939 EKONONU Yalnız Fransa Takasları Fransa - İtalya siyasi münasebet leri hakkında gelen haberler viyasa- mızda da tesirini göetermiştir. Dün Mracat muamelelerine ait işlerde bir kaç gün evvelki faaliyetin azalmış olduğu görülmekte idi. Yalnız Alman yadan yeni yapak permileri gelmiştir. Fakat henüz muamelelere başlanma- mıştır. Dün Anadoludan getirilen hubu - İ batın satışlarında biraz gevşeklik ol- muştur, Fransızların Merkez Banka- mızda mevcut bloke paralarının mü- him bir kısmı mal'karşılığı ile çekil miş olduğundan Fransaya daha fazla mal gönderilmesi imkânları artmış bir miktar yükselmiş ve Fransa “le iş yapan müesseselerin mallarımıza alâkası fazlalaşmıştır. Fransa © için satılan mallar arasında en zıyade Za- hire bulunmaktadır. Kuru fasulur nohut, fındık bu aradadır. Fransızlar keçi kılı istemişlerse de fiyat Üzerin- de anlaşılamamıştır. Arpalarımıza & yi fiyat verilmektedir. Fakat bu 5-| nek! arpa rekoltesi | dahili sarfiya- ta kifayet edecek miktarda olduğun- dan Thracat için fazla mal kalmamış gibidir. MÜTEFERRİK : Dünya Sergisi Için Seçilecek Nümuneler Şehrimiz yazma ve dokumacılar kooperatifi İzmir fuarında teşhir et- tikleri yazmalardan Nevyork sergisi» ne göndârilmesini Türkofistön iste - misterdir. Koöveretifin İzmirde tes- hir eylediği yazmalar Amerıkaiiarce | cinslerde yazma nümunelerinin Nev yorka gönderilmesi yerinde bir te - şebbüs sayılmaktadır. A Takas tetkik komisyonu dün top Yanarak Amerika ve İngiltere için ih- raç edilecek malların takas muame- lelerini tetkik ve tasdik ederek ihra- ca müsande etmiştir. İngiliz Sanayi Sergisi Açılıyor İngilterede şubatın yirmisinde a- çılacak ve martın üçünde kapanacak olan İngiliz milli sanayi sergilerine Türkiyeden iştirak edeceklere İngiliz hükümeti meceanen vize yapacağı gi- bi gidip gelme tren ve vapur ücret- lerinde de yüzde otuz üç tenzilât ya- pılacağı alâkadarlara bildirilmiştir. Ticaret Odasında Seçim Şehrimiz ticaret odasında açılan öç umumi meclis azalıkları için gele- cek salı günü saat 11 — 12 arasında seçim yapılması kararlaştırılmuştır. ei Av Derileri Havaların müsait gitmesi yüzün - den piyasamıza bolca av derisi geti- rilmektedir. Şarki Anadoluda kış faz la olduğundan yola çıkarılan mallar gecikmektedir. Orta Anadolu ile Kâ- | Ihracat Piyasalarında Satışlar Birden Gevşedi Bir Miktar Yükseldi ve Muhtelif Mallar Üzerinde Bazı Satışlar Yapıldı BORSA 18—1—909 ÇEKLER Tandra Nevyork Paris Milâno Cenevre Amsterde Berlin Brüksel Atinn Sofya Prag Madrid Varşova Budapeşte Bükreş Belgrat Yokohama Stokholm Moskova 3 7392 250028 0905 245 2156 304718 232625 ESHAM VE TAHVİLAT Türk Borcu I peşin 1030 Türk Borcu II peşin o 1939 Ergani 08 si IÇ PİYASALAR : Son Haftanın Ceviz ve Fındık Satışı Son hafta içinde iç ceviz ve iç fın- dık üzerinde satış muameleleri canlı- hığını musafaza etmiştir. 24201 kilo muhtelif mıntaka iç cevizleri satıl - Yoruma İç İeaailardan da 15318 kilo satış yapılmış ve kilosu 72 - 78 kuruş arasında gitmiştir. Haftalık iç ceviz ihracatı ise 4200 kilo Praga, 33154 kilo Hamburga ve İç fındık ola rak 26160 kilo Nevyorka, 4000 kilo Kopenhaga, 11200 kilo Hamburga, 2000 kilo Fransaya gönderilmiştir. Şehrimizde 90 bin kilo iç ceviz, 15 , bin kilo kabuklu ceviz ,20 bin kilo iç fındık, 10 bin kilo iabuklu findik stoku mevcuttur. Dün şehrimize 20 vagon buğ- day, 5 vagon arpa, 5 vagon çavdar getirilmiştir. Yumuşak ( buğdaylar 5,22 - 5,25, sert buğdaylar 5.10, kı- mücalar 5,15 - 5,22, yemlik arpalar 4,24, kuru bakla 4,05, sarı mısır dök me olarak 4,18, çuvallı kuş yemi 6,07 susam 20, iç fındık 76, kabuklu ceviz 19, tiftik mal 110, e. rilen kaşar miri La dönü i Piza S8500 Kilo kuru fasulya ile 16 bin kilo parruk geti. rilmiş isededün satılmamıştır. Sanayi Birliğinde Toplantı Sanayi birliği idare heyeti dün bir toplantı yaparak İktisat Vekâletine gönderilecek olan raporu kabul et - miştir. Rapor iki güne kadar birlik reisi tarafından Ankaraya götürüle- cektir. Raporda, daimi sergi hakkında ba- zı temenniler İleri sürülmekte ve s1- radeniz mıntakalarından gelen - av derileri azdır. Gelen mallar derhsl sa | tılmaktadır. nayi kalkınmasının icaplarına göre, birliği alâkadar eden mevzular üze- İrinde mütalealarım bildirmektedir. TÜRKİYE İÇ cikânun cuma günü Türkiye için KONSER'in programı şudur: Birinci kısım: Rus halk şarkı fından Rus şarkılarından Popuri tarafından: turin tarafından. İN KONSER Yabancı memleketlerle kültür münasebetleri idame eden U- mum Sovyet “VOKS,, cemiyetiyle $. S. C. B. Radyo komitesi 20 ikin | | bir radyo konseri tertip etmiştir. Bu konser Türkiye saatiyle tam saat 21 de 1744 metrede Moskova, || 1060 metrede Tiblis'i, 309,9 metrede Odesa ve 349,9 meirede Simfer- | pol radyo istasyonları ile neşredilecektir. larr « “Piatniski., Halk korosu tars - Harmonist ve Balalayks Trlosu Rus halk şarkıları » Büyük akademik Devlet tiyatrosu solisti Ba- İkinci kısım: Sovyet sesli filimlerinden şarkılar ve Müzik. Kompozitör Dunayevski ve Pokras.