23 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

23 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Spor Kursu Yakında Açılıyor Klüplerde, spor salon ve sahaların- da öğretmenlik edecek gençler yetiş- tirilmek üzere bir kurs açılacaktır Bu kurs Çengelköyünde Kuleli spor evinde olacaktır. Altı ay devam ede. cek olan kurs leyli ve parasizdır.Spor evinin hemen önündeki bir yalıda o- kurların bütün ihtiyaçları Beden ter- biyesi genel direktörlüğünce edilecektir. Beden terbiyesi kanununun yüksek direktifleri dahilinde gençlerimizi fizik ve moral kabiliyet şafına birer öncü yetiştirinek için a. çılan bu kursta en tanınmış spor öğ- retmen ve mütehassıslarımıza birer Vazife verilmiştir. Kursa orta mektebi veya muadili ni bitirmiş 18 ile 32 yaşları arasında- ki gençlerden sıhhatleri müsalt o. Yanlar kabul edilecektir, Askerliğini bitirmiş olmak şart değildir. Kurs kadrosu azami 50 talebedir. Fazla talip zuhurunda Jimnastik, at- Jetizm ve yüzmederi yalniz ame) Amtihana tâbi tutulacaklardır. Bitiriş imtihsnında kurstan çok İyi derece- de muvaffak olanlar hemen 100 lira temin meni olacaklardır. Iyi ve orta derecede muvaffak o- Janlara 70 - 80 lira ücret verilecek- © tir. Bunlardan lise mezunu olanlar i. | lerde açılacak olan Beden terbiyesi “ yüksek mektebine tercihan alınacak- lar ve bu mektepte — maaşlarını al- mak şartile — yüksek tahsile tâbi tu- tularak mütehassıs dğretmen olacak- lardır. o Her bakımdan pek cazip olan bu mesleğe gençlerimizin Tağ. © bet edecekleri şüphesizdir. Bölgelerimizin bütün spor faali - yellerine rehberlik edecek ve ica « 'bmda bölge başkanlarının müşaviri olacak ölan bu kurs mezunlarının gençlik teşkilâtındağa'çek #lümliz “ve şerefli vazifeleri olacaktır. Kayıt ve kabul müddeti 15 hazi- ran 939 dan 26 haziran 939 a kadar 10 gün daha temdit edilmiştir. Taf. “silât, kayıt ve kabul için Cağaloğ- diğer bölgelerde de bölge beden ter- “biyesi direktörlüklerine hemen mü- racaat etmeleri lâzımdır. | Deniz Bayramı 1 Temmuz Kabotaj bayramı mü. “nastbetile deniz sporları programı a- Yapılacak müsabakalar: Tek çifte klâsik 1600 M. Tek çifte klâsik bayanlar 800 M. Dört çifte klâsik 1600 Beş çifte mektep flikaları, 1600 M. Iki çifte klâsik 1800 M. Iki çifte bayanlar 1600 M. Altı çifte kancabaşlar 1600 M. Yedi çifte mektep flikaları 1600 M. Deniz skisi Mübareze teknesi yarışları ve gösterişleri (Anadolu — Rumeli) 800 M. Su üzerinde kayak Elbise ile yüzme, Deniz Ti. caret mektebi talebeleri la- rafından 1845 Yağlı direk “Bu müsabakalar Deniz Ticaret itebi önündeki! saha ortasında ya- pi tir, “Yarış sahasına beş çıkış ve beş dö. tüş şamandırası konmuş olup bu şa- Iyrılacak ve her kategori biri: 'Brasında yapılacak ikinci bir yarışla İnciler tayin olünacaktır. » İsebebi de, şu ara kendimi bize bildiren Mülâyim Tdman kemeye müracaat ettiğini tununda bildirmştik, reşmek için bir çok müşkülât çı koymuştuk. Bulgar pehlivanının o güreşmeğe geldiği halde güreş imkânlarını or. tadan kaldıracak şekildeki şartla « rin ortaya koyan yazımızın intişa- rindan sonra Bulgar © pehlivanı matbaamıza geldi. Ve evvelâ kıy - metini ispat etmek üzere ilk gü. reşte Babaeskili veya Mülâyimle tutuşmağa hazır olduğunu bildir - mişti, Dün de matbaamıza Mülây geldi. Mülâyim diyor ki: —Ben Avrupada ve Kıbrısta yap-| tığım mühimce bir güreş turnesin den dönüyorum. İdmanım yerinde - dir. Serbest güreşteki tecrübem Ba. baeskiliden daha fazladır Bulgar gi- bi tanınmış bir pehlivanla, zannede. rim dahs dikkatli güreşebilirim. Ken dine bü kadar güvenen Feriştanofun bir güreş yaptıktan sonra Tekirdağlı. yı beklemeden çekip gitmesi ihtimali vardır. Babaeskili Tekirdağlı ile geçen seneki bir güreşinde yenişememiş .| lerdir. Güreştir bu olur olur. Bir ak. si tarafina gelir de Babaeskili yenik düşüverir. O zaman Bulgar memle. kötine döndüğü vakit şöyle bir iddi. ayı ileri sürebilir: — Ben Tekirdağlının yenemediği| ve Türkiye serbest ikinciliğini hak! eden bir pehlivanı yendim. Baş - pehlivan o galebem üzerine ben - den çekindi. Ben de kalktım gel - dim. Halbuki ben son zamanlarda Te. kirdağlı ile serbestte karşılaşmadım. Feriştanof ezkaza beni mağlüp eder. se, Babaeskili için yapacağı iddiaları ileri süremez. Şunu da söyliyeyim ki, bu güreşi Bebaeskiliden evvel istememin diğer çok iyi hissettiğimdir Bakalım şu pazar meşhur Dan - kolofla bir buçuk sast güreşen Feriş- gün evvelki spor sütunlarımızda da işin o tarafını İ günlerimde bir tutuşmak Müsabakayı tertip edecek organizatörle mahkemelik olacak kadar araları açılmasına rağmen bu pazar güreşeceğini Feriştanof Bulgar Pehlivanının Işi Adliyeye İntikal Etti mi Matbaamıza Gelen Mülâyim Pazar Günü Feriştanofla Karşılaşmak İstediğini Söyledi Üzörinde İmiş Bulgar pehlivanını burâya davet eden Bay Asımın mah- ünkü nüshamızın mahkemeler sü- Feriştanof işinin adliyeye intikal etme- sinin sebebi, Bulgar pehlivanının buraya geldikten sonra gü- ıkarmış olmasıdır. Bundan üç meydana zb Fenerbahçenin Milli Küme Puvanları Bakımından Alâkalıdır Fenerbahçelilerin Ankara seyaha. ti, bilhassa Demirspor karşılaşması, milli küme şampiyonasında mühim bir rol oynıyacaktır. Bu mi'sıbaka Fenerbahçelilerden ziyade Galatasa- ray ve Demirsporu alâkadar etmek- tedir. Sarı lâeivertliler bu oyunu ka. zandıkları takdirde de Demi şampiyonluğa yakınlaştırmış lardır. Sarı kırmızılılar, genel direktörlü- gün verdiği Galatasaray, Beşiktaş maçıhın tekrarlanması kararile şam- piyonluğu şimdiden sigortalamış gi- bidirler, Çünkü malâm hâdise ile bu mâçm yapılmasile üç puvanı birden kaybetmişlerdi, Tekrarlama kararın dan sonra maçı kaybetseler dahi, bir puvan kazanacaklardır. Galip geldik. İeri takdirde de üç puvan birden ala- caklardir ki bu onların şatnpiyonla ğunu temin edecektir. —— ——— —— cek bir sözüm yoktur. Ama yener - sem şu bizim Tekirdağlı ile bir de şu isteyece « ğim. Çayı görmeden paçaları sıva - mak kabilinden olmasın ama, bu ara Tekirdağlı ile hem yağlıda hem de kuru güreşte bir daha boy ölçüsür- sek neticeler, onun en iyi idmanlı benim de oldukça düşük zamanlarım İdakine pek benzemez sanırım. İ © Her ne ise şu pazar gelsi bu taraflarını sonra görü: 'TAN — Mülâyimin bu mütevazi ve akla uygun sözlerine hak verme. mek kabil değildir. Maçı tertip eden. tanofun karşısma çıkalım. Alnimizin yazısını bir görelim. Yenilirsek diye. İlerin dikkatlerini celbederiz. Ankara Seyahati | 21-6-939 a il ZAT İN 4 NY Boşuna Zahmet Değil mi? Yazan: Naci SADULLAH zino târifelerinin siki tetkik edildiğini duyuyor, ve çok kında, gazino fiyatlarının ucuzlaya eağını umuyorduk duğuma göre, gazino, plâj, ve çalgılı mahallerdeki satış târifelerinin suretle kontrol olunduğu, o Balkan miş. Sualleri alanlar, tetkikatta bu lar, hirer cekmiş. Biriken mufassal tercüme olunacakmış. Ondan sonra, lecekmiş verilecek olan kararın tatbil lanabilecekmiş. Hiç şüphe yok ki, bu havadise ga. #inocular bıyık altından ve: “.— Ölme müşterim ölme! ceklerdir. Bana kalırsa, slâkadarlar, boşu - hoşuna zahmete giriyorlar; o Çünkü bu sayılan işler tamamlanıncaya ka. dar, vatandaşlar, gazinolara, çalgılı mahallere gidemiyecek | hale gelmiş bulunacaklardır Yayı! “tetkikat “türife” ucuzladı? * Ne meşgalesi, bu? B" ziyor: “— Başımızın üstünden, o hızk hızlı doğup batan güneşler altında, İhergün zincirleme yürü tiğım davalarımı (!) bir kenara br - rakarak, sağa si İ vaktim yok!” Bu da ne demek yahu” Kısakü . a Yoksa, ikide birde aleyhi duğu muharrirlikten, şairlikten vaz geçti de... muakipliğe mi başladı? lerden evvel | “Haber” refikimiz. İl yetiştirmeğe Madalyalar yetişir elbet Aşağıdaki hazin o serlâvhayıda “Haber” gazetesinde okudum: “— Üç haftalık lohusa hir kadın, İstanbul sokaklarda ikiz yavruları ile aç dolaşıyor!” Ben bu serlâvhanın altındaki ya- bayan Fatmanın karnı açtır, Kucağında i- zıyı da okuyunca anladım ki, kiz yavruları, evinde de iki çıplak ço. cuğu vardır. “Haber” refikimiz, bu kadmeağız. dan bahis yazısını, şu sunlle bit yor “— Ona yardım edecek bir teşek- kül yok mu?” A benim yufka yürekli Ne telâş ediyorsun? refikim. lanan madalyalar da yetişmiş olacak! . Ceza gören dilencileı Gazetelerde sık sık garip cümlelerden birisi de şu: “Bir dilenci, on gün mahküm oldu! Bu Haftaki Yüzme Yarışları Kincisi pazar günü yine Beşiktaşlıla rin yüzme havuzunda yapılacaktır. Bu müsabakalara, hüviyot Ali Riza, Fahri, Sust, Bekir, Hikmet Ü: İ13 te başlanacaktır. sıkıya! Halbuki, dünkü gazetelerde oku. ne memleketlerinden sorulacakmış.. Ya. kında bu sualler yerlerine gidecek - up cevap yazacaklarmış. Bu cevap. rer buraya gelip birike - cevaplar bu mesele tetkik mevzuu ittihaz edi. Ve ancak ondan sonra da, | ine baş- gülecekler, Diye. ME de, Necip Fazıl Kısakürek ya. Bayan Fatma, çocuklarının sâyısmı yarım düzineye çıkarımeıya kadar, Londraya ısmar - rastladığım çalışmağa Acaba, bizde, “çalışmak” hakika- ten bir “ceza” haline geldi mi dersi- —— ——— İstanbul Su sporları ajaalığının ter tip ettiği yüzme müsabakalarının i cüzdanı olmiyan sporcular iştirak ettirilmiye. cek ve bir müsabık iki müsabakadan lâl seçilmişlerdir. Müsabakalara saat EKONOM Geçen sene Almanya ile yaptığımız *İkliring ve tediye anlaşmasının müd- birinde nihayet bula ile yeni bir tica: akkında verilmiş ye- ni bir karar olmadığından eski anlaş manın olduğu gibi devam edeceği anlaşılmaktadır. Almanya ile ticari ayebetlerimiz normal şel mü vam etmekte olduğu için piya: nı bir vaziyet hâstl olmamıştır. Av derilerinden Alman; yasamızdan bin adet Tr kası tilkil için pi- ya mınta- erinden satılmıştır. Bunla. cın çifti 325 - 330 kuruştan, Kayseri ve Sıvas derileri 400 - 550 kuruştan ve seksen adet kunduz derisinin de çifti 1300 — 1400 kuruştan ihracat için verilmiştir. * Almanya için kuzu derisi ya kuş yemi, kitre, arpa, Frar kendir, Romanyaya susam, Bulgeris- tana tuzlu balık, Macaristana burda bakır, Iraka yasemin ağızlık, Mis çiroz ve rakı, Kıbrısa gramofon plâ- Kahada ve Avustralyaya av de- risi gönderilmiştir. Sovyet Rusya bir kaç senede: piyasamızdan kitre almamakt Fakat son on beş gün içinde Rusya hesabina piyasadaki mevcut kitreler toplanmıştır. Ticaret Odaları Kongresi Her üç senede bir defa toplanması mukarrer olan ticaret odaları kon. gresinin hazırlıklarına başlanmış Bu kongrenin usulen üzım gelirken Ticaret ve Iktı- Kelin Yel YEŞKre lsyısile geri kalmıştı. Haber aldığı: mıza göte, Ticaret Vekâleti kongre- gününü henüz tesbi işse de bu toplantının Çümhu- bayramı sıralarında Ankarada etmektedir. aytsta toplan- ri: vuku bulacağı teey, İstişari mahiyette olacak olan kon - grede İktisat Vekâletinin dalarının kurulmasına dair olan ka- rarı da görüşülecektir. Zahire Fiyatları Dün piyasamiza 117 ton buğday gelmiştir. Fiyatlar aynidir. Anadolu arpaları 4,30, çavdar 4.30, dökme sa- nayi 0 35, keten tohumu 9.225 . 9.27: mercimek 11, susam 19.10, yeni findik taze olarak 49 kuruştar 81 imiştar. Tiftik Satışları Tiftik satışları yeniden hararetlen- miştir. Ingiltere ve Almanya besabı. na dün de yetmiş bin kilo tiftik sa. tılmıştar. pazar 108 ve Polatlı malları 109 ku. ruştan verilmiştir. Bazı malların da- ha pahalıya mal olması yüzünden bir kısım tüccarlar mallarını elden çı - 114 kuruştan verilmiştir. Ingiliz ta, kasları da altmış beş kuruş iken dün ithalâtçıların takas araması yüzün - den yetmişe çıkmıştır. Yapak Satışları Yerli mensucat fabrikalarımız dev- iç piyasalarımızdan külli. yelli miktarda yapak toplamaktadı lar. Hariçten yapak ve yün iplikleri itheli güçleşmiş olduğundan fabrika- lara tahsise karar vermişlerdir. Bu itibarla bu seneki yapak stoklarımı. zın hârice gönderilmesinin mümkün olamıyacağı tahmin edilmektedir. Dün Trakyanm 15 bin kilo 65 ku- ruştan, Balıkesir beş bin kilo 62 ku- tuştan satılmıştır. Bolvadin, Aksaray, Eskişehir, Karahisar mıntakalarına, Sovyetlere satış taahhütlerinde bu - « İlunmuş olan firmalar mal toplamak için mübayaa o memurları gönder azaran memnuniyeti mucip bir va iyete girmiştir. Gelecek seneye ar- tık yapak kalmıyacağı anlaşılıyor. Haziranın üçüncü haftası zarfında | m misir 4.25, yeni mahsul kuş yemi karmamaktadır. Boyabat malları da! larımız bütün imalâtını yerli yapak-| | Almanya İle Ticaretimiz Kliring Anlaşmasının Müddeti Bir Ağustosta Bitiyor. Yeni Anlaşma İçin Bir Karar Yok ÇEKLER İ Nevyork Parla Milâno Cenevre Ameterdam 43373 14.035 23.876 24.425 0.505 22025 3482 0.5325 33.9023 £SHAM VE TAHVİLAT Türk boscu 1 peşin © 1933 Sivas - Errurum I 19.09 İ Madrid Varşova Budaperte Bükreş Belgrad Yokohama Sitakholm Moskova Almanyaya 4740 kilo iç ceviz ve Fransaya 960 kilo fındık ihraç edil miştir. Şehrimiz piyasasında ceviz ve fındık stoku kalmadığından dış piya- #aların talepleri cevapsız kalmakta. di Ir. Oksijen Fiyatları Tesbit Edildi Ankara, 22 (A.A.) — Iktisat Ve- kâletinden bildiriliyor: 3063 sayılı kanuna istinaden, 25. 6. 939 tarihinden itibaren oksijenin beher metre mikâbınin fabi ruş ve beş metre mikâplik tüplerin fiyatı (tüp depozitosu hariç) Iki yüz elli kuruş olarak tesbit edilmiştir. Oksijen tüplerinin tazyiki asgari 130 atmosfer ve oksijen terkibi as- gari yüzde 99 olacaktır. Bir tüp Satış, toptan satış addolu- nur. Oksijen fabrikası bulunmıyan yer- lerde azami satış fiyatları fabrika fi- yatına, en yakın fabrikadan o yere kadarki nakliye masrafı ile mahalli belediyelerince tesbit edilecek sair ti. cari masraf ve normal kârın ilâvesi süretile tayin olunur. Pamuk ve Zeytinyağı Satışları Dün piyasamızda on beş bin kilo miktarında pamuk çekirdeği yağı sa- tılmıştır. Bu yağların kilosu 43 - 43,5 kuruştan verilmiştir. Ayrıca rafine eksira ekstra Ozeytin yağlarından 2700 kilo ve kutular içinde olduğu halde kilosu 34 kuruştan ve lüks zey» #in yağlarından kutular içinde ola- rak kilosu 63 - 64 kuruştan toptan | satılmıştır. Piyasada fazla miktarda pamuk yağı satışlarından da anlaşıldığı üze- re perakende zeytin yağı satanların yağlarını pamuk yağı İle karıştır. dikları tezahür etmektedir. Sığır Derisi Satışları Son iki gün içinde kösele imalât, için yirmi bin kilo kadar sığır derisi satılmıştır. Yerli imalâtbanelerin dığı bu malların kilosu 60 - 64 kuru urasmda verilmiştir. Tuzlu kuru kan: İberli karaman köyün derilerinden İ bin kilo satılmiş ve kilosu 58 — 6 İ kuruş arasinda yerli imâlâthanelerel verilmiştir. a ri AŞ Jeoloji Talebesinin Seyahati İ Ankara, (TAN Muhabirinden) İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Jeoloji Enstitüsünün tehir edilen İs » İmiştir. Yapak vaziyeti, geçen seneye | viçre seyahatine bu hâfta içinde çı kılmasına Maarif Vekâlı miştir, Talebe Alplorde ilmi tetki | katta bulunacaktır.