29 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

29 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

v 29.7.939 Cep Kitapları Serisi Neşriyafına 40 | Ç ösmet İnönünün Hortlak | Rika Borjiyaların “ Her Genç Kiz hayatı Rudyard Kipting Kİ Cinayetleri YA, Detektif Bürosu Neler Bilmelidir? N Yazan “Türkçeye çeviren: N Atekisndr Duma N Yazan: Yazan: Leo Markum Ziya - Şakir lalikarnan Balıkçısı YA Ömer Rıza Doğrul Yaroslav Maşak Türkçöğe Çevidin: B. Deniz B. Deniz BUGÜN ÇIKTI Yaz Tatilinde Çocuklarinıza Yazan: Okutacağınız En Faydalı Ölüler Evinin Hatıraları Yazan: Dostoyevski Türkçeye çeviren: alikarmas Balıkçısı İrade Nedir Yazan: Leo Markum Türkçeye çeviren: Ömer Riza Değrul 39 — Bir sokak hâdisesi 38 — Her genç neler bilmelidir? 37 — Cihan Harbinin kisa bir hus Jâsası, 35 - 36. Sanayi KrahıT-7I 34 — Tolstoy, Hayatı ve Eserleri 33 — Artisfin ölümü. 32 — Ingilterede sanayi inkılâbı 31 — Yahudi düşmanları 30 — Lord Nelsonla Ledi Hamilton Şimdiye Kadar 29 — Ege kıyılarından 28 — İspanyada istiklâl savaşı 21 — İtalyan hikâyeleri 26 — Tarihin meşhur kadınları 25 — Ablam nasıl evlendi? 24 — Çinin kurtuluş kavgası 23 — Kırmızı saçlılar cemiyeti 23 — Ksbahat kimde? Abone Şartları ; a Senelik abone 8 lira. Altı aylık abone 4 4 hıradır. Senelik abonelere bir küçük kü. tüphane hediye edilir. 45 Göte'nin Hayatı Marti Ömer Fire Dröru TAN Muvaffakıyetle Devam Ediyor BUGÜN ÇIKTI Kitaplar: Cep Kitapları an Serisidir 18 Niçin rüya görürüz? Yatan: Leo Merkur Türkçeye çeviren: nB Göklerde Futbol Yazant Berard Shaw Türkçeye Çeviren: 5 Balıkçısı 11-12 — Demokrasi ne demektir? 10 — Nasrettin Hocamn höyatı 9 — Uykulu Kuytu menkıbesi, 8 — Nefse itimat, 7 — Kazazede. A 6 — İspanyada engizisyon: 5 — Acemi bir köylü kızı, 4 — Markopolonun sergüzeştleri 3 — Kabuğuna çekilmiş adam. 2 — Rip Wan Winkle. 1 — Atatürkün hayatı, Çıkan Kitaplar 21 — Aşkın tekâmülü 20 — Sütnine 19 — Kleopatra ve aşkları 18 — Kendi kendimizi tahlil 17 — 26 erkek ve bir kız 16 — Yirmi yıl sonra 14-15 — Karmen 13 — Büyük Katerina ve aşkları; Adres: Ankara çaddesi Reşit Efendi Hanı birinci kat, Posta kus tusu 97. 'apı ve İmar İşleri, Kalorifer ve Elektrik Tesisatı İlânı. Nafıa Vekâletinden : 1 — Eksilimeye konulan İŞ: Ankarada yaptırılmakta olan Atatürk Msesi tesisatıdır. , Keşif bedeli 154425 Tira 11 kuruştur. 2 — Eksiltme 11.8,939 cuma günü saat 15 te Nafıa Vekâleti yapı ve #mar işleri reisliği eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usuliyle yas pilacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 7 lira 72 kuruş bedel mukabilinde yapı ve imar işleri reisliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 8971 lira 26 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve Nafia Vekâletinden bu işe girebilecek. lerine da'r alınmış ehliyet vesikası ibroz ötmeleri lâzımdır. Bu vesika ekslltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel is. #ida ile isteklilerin Nafıa Vekiletine müracaatla ve dilekçelerine en az bir kalemde 40.000 liralk kalorifer ve elektrik tesisatı işi yaptıklarına dair İşi yaptıran idarelerden #lımmış vesika Yaptetmeleri muktarldir. Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye giremiye. teklerdir. 5 — İstekliler teklif mektuplarını (hale günü olan'118939 cuma günü sant 14 de kadar eksiltme komisyonu relsliğine makbuz mukabi. linde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (3180) (5421) —— m Harp Okulu Komutanlığından: Harp okuluna 15 Temmuz 939 günü nihayet bulan kayıt ve kabul muamelesi “eylül 839, nihayetine kadar uzatılmıştır. Askerlik şubeleri. ne ve Ankarada bulunarların Harp Okuluna müracaatları ilân olu. nur, “170,, “5561., Maarif Matbaası Müdürlüğünden : Matbsamız için 10 mürettip ile, kırma makinelerinde çalışabilecek 3 işçiye lüzum vardır. İsteklilerin 1.8.1989 Salı günü saat 9 da Matbaa Müdürlüğüne müracaatları. — (5651) İzmir Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden : Eksiltmeye konulan iş: Kız Bnstitüsü birinci kısım ikmali inşaatı, Keşif bedeli: (27778) lira (5) kuruş. Bu işe ait evrek aşağıda gösterilmiştir. A — Kapalı eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D — Keşif cetveli hüsusi şartname umumi fenni şartname ve proje, İstekliler bu evrakı İzmir, Ankara, ve İstanbul Nafia müdürlükle. rinde görüp inceleyebilirler. Eksiltmenin yapılacağı yer tarih gün ve saati: İzmir Nafıa müdürlü. ğü eksiltme komisyonunda 11/Ağustos/939 cuma günü saat 11 de'ka. palı zarf usuliyle yapılacaktır. Eksiltmeye girebilmek için İzmir vilâyet makamından bir ehliyet vesikası almış olmak mühendis veya mimer olmak, veya bu salâhi- yette kimselerle teşriki mesai edeceğini noterlikçe musaddak tenhhtüt. Bame ile tevsik etmek 939 yılına mahsus ticaret odası vesikasını haiz olmak lâzımdır. Muvakkât teminat (2834) liradır. Teklif mektupları yukarda yazılı sestten bir saat evveline kadar ir Nafta müdürlüğünde müteşekkil komisyon reisliğine o makbuz mukabilinde verilecek ve postad? vâki gecikmeler kabul edilmez. . (5465) —— mmm mama İstanbul Belediyesi, * İlânlar Ortaköyde Cavitağa mahallesinde eski Türk sokağında 2 nümsralı dükkân 2490 numaralı kanunun 4$ üncü maddesine göre pazarlıkla kira. ya verilecektir. İhale 8/8/939 Salı günü saat 14 te daimi encümende ya. pılacaktır. Muhammen bedeli 24 lira ve ilk teminatı 1 bira 80 kuruştur. Şartname Zabıt ve Muamelit Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Talip- lerin ilk teminat makbuz veya mektupları ile ihale dünü muavven sa. atte daimi enellmende bulunmaları. © (5699) Sahibi ve Neşriyat Müdürü Halil Lütfü DÖRDÜNCÜ. Gazetecilik ve Neşriyat T. L. Ş. Basıldığı yer TAN Matbaası | olen bir koridor üzerine iki oda bir dolap bu katın sokak üstündeki oda) Sirkecide Vezir iskelesi caddesi üzerinde bu kerre İnşası tamamlanan dairevi kâgir dükkân müzayede ile ve bir sene müddetle kiraya verile cektir. Senelik muhammen bedeli 600 liradır, Muvakkat teminat 45 lira. dır. Müzayede 14/8/939 Pazartesi günü saat 11 de Sirkecide 9. İşletme bihasında"yapılacaktır. İsteklilerin ayni gün ve saatte komisyona müracaatları lâzımdır. Şart. nameler parasız olurak komisyondan verilmektedir. “56B3,, * Muhammen bedeli 2500 lira olan bir adet Metal izabe ocağı 8 eylül 1939 cuma günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare bina- smda satın alınacaktır, Bu işe girmek İsteyenlerin 187,50 liralık muvakkat teminat ile ka- nunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Hay. darpaşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. (5523) İstanbul 4 İcra Memurluğund Şükrü varislerine borçlu Niyazinin tapu siciline nazaran Beyoğlunda Şehit Muhtar mahallesinin Bekâr sokağında eski 22 yeni 24 kapı 404 ada 21 parsel numaralı şarkan 23 şimalen 22 garben yol cenuben (20) ile çev, rili 65 metre murabbal've tamamı (7000) lira kiymeti muhammenli kâ. gir evin 2280 No, lu kanunun hükümlerine tevfikan açık arttırma ile sa. tılmasına karar verilmiştir. Vaziyeti haztrası; Üzerinde bir kömürlük bir oda ve bir servis merdi. veni ve bir mutfak vardır. Mutfağın zemini kırılacak çini döşeli alti sar. malıdır, Mutfağın ocağı çamaşırlığı kapısı ve bahçede metruk bir helâ vardır, Birinci Kat: 12 mermer basamakla çıkılır bir koridor üzerinde ve bahçe tarafında iki yerli dolaplı pencereleri demir kepenkli bir oda ve aydınlık mahalli alaturka bir helâ ve ikinci kata çıkan bir merdiven var. dır, (Servis merdiveni bu koridora çıkar.) İkinci Kat: 16 basamak ahşap merdivenle çıkılır. Aydınlıktan ziyaya şahnişlidir. Üçüncü Kat; Keza 16 basamak ahşap merdivenle çıkılır. Bir korl, dor üzerinde iki oda bir apteshane. Dördüncü Kat: . Keza 16 basamak ahşap merdivenle çıkılır. Bir kori. dor üzerinde iki oda bir apteshane vardır ve sokak tarafındaki odada küçük balkon vardır. Çatı Katı: 16 ahşap basamakla çıkılır. Bir koridor üzerinde sokak ta. rafında bir oda ve bu odadan çıkılır, Bir tarasa bâhçe tarafında iki kü- çük oda ve bir dolap mahallinden ibarettir. Evsafı Umumiyesi; Bina beden divarları kâgir. Bölmeler ahşaptır. Ahşap aksamı yağlı boyalıdır. Binada elektrik terkos tesisatı mevcuttur, Sokak tarafındaki zemin kat pencereleri demirdir. Bina 59 metre mu. rabba üzerine Inşa edilmiş olup yanındaki 22 No. lu bina ile müşterek divarlı ve methal mermer taşlığın altı bodrumdur, Bu bodrumun soka. ğa iki penceresi vardır ve pencereler demir parmaklıdır. Alt katta bir de kuyu vardır. 1 — İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 1/8/939 tarihinden jt. baren 34/4751 No. ile İstanbul 4 üncü İcra dairesinin muayyen numara. sında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler işbu şartnameye ve 34/4751 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidir. . 2 — Arttırmaya iştirak İçin yukarda yazılı kıymetin © 7,3 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alacaklıların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususiyle faiz ve mes- £afa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde ev. Fakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Ak. $i halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma. #ından hariç kalırlar. —— a 4 — Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartname. #ini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul et- miş ad ve itibar olunur. 5 — Gayri menkul 7/9/939 tarihinde Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü İcra Memurluğunda üç defa bağırıldıktan son. ra en.çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıy. metin $e 75 ini bulmâz veya satış İstiyenin alacağına rüçhamı olan diğer alaçaklılar bulunup ta bedel bunların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacaklılarının mecmuundan fazla çıkmazsa en çok arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün daha temdit edilerek 22/9/939 tari. binde Cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar İst. 4 üncü İcra Memurluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenin alacağına Tüçhanı olan diğer ala. caklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları zmecmuundan fazlaya çıkmak ve muhammen kıymetin 94 75 ini geçmek şartiyle en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmıyarak 2280 No. lu kanuna tevlikan satış geri bırakılır, , 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa Tazı olâmaz veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmaya çıka- rılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen gün. ler için 96 8 den hesap olunarak faiz ve diğer zararları ayrıca hükme ha. çet kalmaksızın memuüriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Alıcı arttırma bedeli harici olarak yalnız tapu ferag harcinı 20 senelik vakıf tâviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeye mecbur. dur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanziat ve tellâliye resminden mütevellit belediye rTüsumu ve müterekim vakıf icaresi alıcıya ait ol. mayıp arktırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayri menkul yukarda gösterilen tarihte İst. 4 üncü İcra Memurluğu odasında işbu ilân ve gös- terilen arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. ——-—-—ğçğş—.—..— Ağ... Darende Belediyesinden: Kapalı zarf usulile evvelce eksiltmeye konulup talip #uhur etmediğin.) den şartnamesinde değişiklik yapılan Darende kasabasmın Hidro Elek. trik tesisatı 30/V11/939 tarihinden 14/8/939 tarihine kadar 15 gün müd.) detle kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 1 — Tesisat birisi makine ve teferruatı ve diğeri santral binası ile bent; kanal olmak üzere iki Kısım olup her ikisi birden veyahut ayrı ayrı) ihale olunacaktır. İsi 2 — Makine ve teferruatı olan birinci kısmın bedeli muhammeni 19277 Lira ikinel kısmın bedeli muhammeni (10190) Lira 47 kuruştur. 3 — Tesisatın projesini belddiyede görebilecekleri gibi eksiltme şart. namesi, proje, keşifname ve fenni şartnameyi 10 lira mukabilinde Da- rende belediyesinden alabilirler, 4 — Taliplerin kanuni vessiki haiz olarak ihale günü olan 1478/939 Pazartesi günü saat 13 te Belediye encümeninde bazır bulunmaları ilân olunur. .—