29 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

29 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkermelerde Yengesine Âşık Olmuş, © Ağabeğisini Vurmuş Yengesi, Dün Malikemede, Suçlunun Yazdığı Aşk Mektuplarını Hâkime Verdi dan aktan lirdekipe haricinde, kardeşi tapo me- murlarından Vehbiyi'tabanca Bina ve arazi memurluğu odacısı Bahri dün k Doğruca Sultanahmet sulh ceza © İmahkemesine gönderilen Bahrinin © sorgusu yapıldıktan sonrü tevkif e. © Iddiaya göre, Bahri Sultanahmet . fe oturan ağabeyisi Vehbinin karısı © Möltuneye aşk mektupları yazmış- | ter. Bu mektupların kâğıtlarının üze. rinde “Kadıköy Bina ve Arazi Me- murluğu,, damgası vardır. Meftune, ilk zamanlar iki kardeş arasmda, hâdise çıkmasına meydan | vermemek için kocasina bir şey söy.| ” dememiş, Bahriye cevap vermiyerek | işi geçiştirmek istemiş ise de Bahri gittikçe cesaretni arttırmış, ber gün bir kaç mektup birden göndermiye başlamıştır. Nihayet bunun sonu gel. © miyeceğini anlıyan Meftune de mek- tupları kocasına teslim etmek mec. © buriyetinde Kölmiştir. © © Mektuplarmın ağabeyisinin eline geçtiğinden haberi olmıyan Bahri, vaka günü Vehbinin Sultanahmettö. | N Evrak üzerinde, tahrifat yaparak zimmet ve ihtilâs yapmaktan suçlu 2dliye mutemetlerinden Emin, Tev. fik ve arkadâşları Fenni, Necmi, A. sım, Şeref ve Ismailin duruşmaları ona dün Asliye Ikinci Ceza mahkeme. — sinde devam edildi. Suçlulardan Tevfik ifadesinde: — Ben asıl mutemet Eminin mu. temedi vaziyetindeyim. Müddeiumu- milik lütumundan fazla avans alına. bilmesi için iki mutemede lüzum : © Benide Emine yardımcı olarak al. > umışlardı. Vezifem müddeitmumünin imzası bulunan avans ilmühaberleri- “nin imzalamaktan ibaretti. Bunların içinde bazı ilmühaberler vardır ki, imzalar benim değildir. Bunları be. | nim yerime Eminin attığı anlaşılmak - tadır. Emin izahat versin, dedi, | , ile yaralayıp firar eden Kadıköy ki evine gitmiş, bir müddet oturduk- tan sonra beraberce Edirnekapı ha. ricine gezmiye gitmişlerdir. Mâdise. nin bundan ötesini Bahri dünkü sor- gusunda şöyle anlatmaktadır: — Çarşamba günü kardeşimin e- vine gitmiştim. Bana beraber Edir. nekapiya gitmemizi teklif etti. Ora- ya varır varmaz “sen benim karıma mektup yazıyormuşsun,, diyerek ü. zerime saldırdı. Dövmiye bâşladi. Bir aralık belinden tabancasını çeke. tek beni vurmak istedi. İşte bu sıra- da ayağı bir yere takılarak düştü. Tabancanm iki defa patladığını duy. dum. Başka bir şey bilmiyorum, Ben âğabayimin karısına âşk mektubu yazmadım, dedi. Fakat mektuplar Meltuğe tarafm. dan mahkemeye teslim edilmiş oldu- ğundan Bahrinin yalan söylediği an- laşıldı ve doğruca tevklfhaneye yol. landı. Adliye Mutemetlerinin Muhakemesi Reis Emine teveccüh etti. Emin de: — Ben her şeyi âmirlerimin em. rile yaptım. Birinci sorguda tahkikat yapılırken adliye baştaüfettişi Rah- miye bir istida vererek müddelumu. mi muavinlerinden bazılarınm ken- dilerini kurtarmak için ovrak Üze- rinde uğraştıklarını bildirdim ve mâni olunmasını istedim. Dinliyen olmadı. Bu istidam mahkemece tet. kik edilsin. Berahı sarfiğedln. taalit İğlerii de müddelumumi ve azalar karar ve- rirler, ben de ona göre hareket e- derdim. Ben mesul isem, bunu im- za edenler de mesul olmalıdır. Bu kararı verenler hakkında da takibat yapılması icap eder, dedi. Vakit geç, ve mahkemenin bakıla- cak Bir çök işleri olduğundan duruş. ma başka bir güne talik edildi. Karakaş İbrahimin Katili Mahküm Oldu “ Bursa (TAN) — Karakaş İbrahimi © Öldüren sütçü Hasanın muhakemesi, ağır cezada meşhut suçlar kanununa ; göre bitirilmiştir. i Şi Dinlenen yirmi kadar şahidin de #fadelerinden anlaşıldığına göre, hâ- diseden bir hafta evvel, katil Hasa. nm arkadaşı Hilmi ile maktul Kara. kaş Ibrahim urtasımda ümümhanede © kadın yüzünden bir kavga olmuştur. © Vaka gecesi Hilmi ve Hasan kahve- hanede otururlarken, Ibrahim gel. miş ve Hilmiye çalmıştır. Katil Ha. san ayırmak İstemiş, İbrahim bu se- fer de bir sandalya ile Hasana sal, dırmıştır. Hasan da bıçakla Ibrabimi © öldürmüştür. p; | Bu neticeye göre Hasan, tehevvü. | Ten öldürmek suçundan 12 sene ağır hapse mahküm edilmiştir. POLIS : İki Kurşun Hırsızı p Yakalandı Hayli zamandanberi İstanbulun mühtelif semtlerindeki eski ve tari. | hi eserlere musallat olup kubbelerin den kurşun aşıran sabikahlardan Mehmet ve Hüseyin isminde iki kur. şun hırsızı dün Şehzade camii av. İusunda yakalanmışlardır. Mehmet- le Hüseyin bügün müddelumumiliğe teslim edileceklerdir. Hırsız Pişirici Kasımpaşada simitçi firm işleten Münevver isminde bir kadın zabila- ya müracaatla çekmecesindeki 600 lirasının çalındığını ldâla etmiştir. Yapılan tahkikat neticesinde parayı ayni fırında pişiricilik yapan Hüse. yinin aldığı anlaşılmıştır. Hüseyin yakalanarak paralar istirdat edil. miş, kendi müddeiumumiliğe tes- Bim olunmuştur. Seri Adaletten Yeni Bir Nümune Arapkir (TAN) — Fulrşia alâka- dar bir madde İsnadile cürmü meş» hut mahkemesine verilen ve ikişer ay hapse mahküm olan Lütfi, Osman, Cavit isminde üç kişi, bu kararı tem- yiz etmişlerdir. Temyiz mahkemesi, evrakta suç unsuru görmediğinden bunların beraetine karar vermiş, ge- len yıldırım tolgrafı üzerine üçü de geceleyin tahliye edilmiştir. Adaletin bu sürati, sevinç uyan. dırmıştır. Dört Otobüs Kazası Oldu Dört Kazada 17 | Kişi Yaralandı Aydın, (TAN) — Çine belediyesi- ne kayıtlı 9 numaralı otobüs, bura. dan Çineye 25 yolcu götürürken dev- rilmiştir. Tellidede civarında otobüs kontrol memurları, yolcuların haddi nizami. de bulunduğunu tesbit etmişler, fa- kat şoför Ali Rıza ve yanında bulu. nan otobüs sahibi Osman, daha İler- de bekliyen on yolcuyu da almışlar. Biraz sonra 6 ıncı kilometreye ge- lince, direksiyonun idaresi güçleğ- miş ve muvazenesi bozulan otobüs, 3 — 4 metre derinliğindeki bir hen- değe yuvarlanmıştır. Yolevlardan al. tı erkek ve bir kadın, ağır ve hafif surette yaralanmışlardır. Mecruhlar, buraya getirilmiş, oto- büs sahibi ve şoförü hakkında taki. bata başlanılmıştır. p * Bursa, (TAN) — Buradan Anka. İraya giden Sivrihisar 10, ylâka nu-| İmaralı ve Eskişehirli Mehmet oğlu İ Veysinin idaresindeki ot üs, Bur. sa — Gürsu arasında kar sına çi İkan srabaya çarpmamak için yaptı- ğı manevra sonunda devrilmişilir. Şoför Veysi, yolculardan Ankaranln çaslan mahallesinden İbrâhim oğ lu Sedât ve karısı Remziye, oğlu Hü- İssmettin yaralanmışlar, hastaneye kaldırılmışlardır. A * Nafıaya sit ve başmakinistin ida. resinde bulunan “kamyon, Uludağa giderken, direksiyonda çıkan bir ârı- za yüzünden devrilmiş, ameleden Or. banelili Bayram yaralâamış ve has. taneye kaldırılmıştır. * Kızılcahamam (TAN) — Şoför Sr vaslı Mehmedin idaresinde bulunan Ankara naftasınâ alt kamyon bura. ya yol malzemesi getirirken, Inicek. boğazı civarmda Dikilitaş mevkiinde evrilmiştir. Içindeki ameleden Niğ- deli Abdullah, Hamit, Rasim, Ali ve Salih, muheslir samara yaralan. maşlardır. Gümrük Başkimyagerinin Mektubu Bundan on gün evvelki geni de Gümrük başkimyageri Hâki Tu. nanın, Hatayda gümrük teşkilâtı yap | imiya memur edildiğini yazmıştık. d Gümrük başkimyageri Hikmet U- tuefe gönderdiği bir mektupla Hâki | Tunanın İskenderun gümrüğü kim. yageri olduğunu, gümrük başkim- yagori olmadığını bildirmektedir. mam ğa Mebuslarla Görüşmeğe Davet Kadıköy Halkevinden: 4 Ağustos 938 cuma günü saat 17 de mebuslarımız tarafından balke. vimiz ziyaret edileceğinden üyelerin halkevini teşrifleri, rn AE YENİ NEŞRİYAT » BURDUR — Burdur Halkevi tarsfından Vu isimle neşredilen derginin 6 ıncı sayısı çıkmıştır. huzün matinelerden itihamen: ve Sinemalarında | İPEK, MELEK Sen 23 Temmuz 1939 Hatay'da yapılan merasim; Hatay Bayrağının İnip yerine TÜRK Bayrağının eekilmesi V, S, Bütlin teferrüatile İ P E K FİLM Stüdyosu tarafından filme alınmıştır. Bu kıymetli vakayi filmi hisarlar Umum Tepee re 1 — Şartname, plân ve keşfi mucibince parlayıcı ve patlayıcı maddele. rin nakline mahsus tekneye konucak bit adet motör kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. HU — Muhammen bedeli (1795750) lira muvakkat teminatı (1346,81) Bradır. II — Eksiltme 24/VT11/939 Perşembe günü saat 15 te Kabataşta le. vazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartname, plân, keşifnameler hergün levazım şubesi müdürlüğü veznesinde 89 kurüş mukabilinde al nabilir. V — Münakasaya girecekler mühürlü teklif mektuplarını kanuni ve- #aikle “© 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfların ihale saatinden bir saat evveline kadar merkür komisyon başkanlığına mâkbuz mukabilinde vermeleri lâ. zımdır. o (5563) TAN TÜRKİYEDE Matbuat Rejimi Matbuat ve neşriyat hayatımızı yakından alâkadar eden eserlerinden bahsetmek fırsatını bulmuş olduğu” muz arkadaşımız Matbuat umum müdürlüğü müşavirlerinden Server Işkit, büyük bir işi de başarmış, yıl- lardanberi sabırlı bir gayret ve titiz bir alâka İle hazırlamakta olduğunu bildiğimiz “Türkiye Matbuat rejim. leri, isimli büyük eserini nihayet her kesin istifadesine tir. Matbuat Umum Müdüriüğü tarafın- dan neşredilen ve büyük kıtada 1250; sayfalık heybetli bir elit teşkil eden | bu eser Türkiyede matbuatın teessüs tarihindön 938 senesine kadar mem- leketimizde matbuat hakkında konu). muş o'an bütün mevzuatı ve bunları alâkadar eden bütün vesikalari im.! kân dairesinde tam olarak bir arada toplamak geyesini takip etmiştir. Eser dört kısımdan omürekkeptir. Birinci kısımda: Matbuat, matbaalar ve hakkı telife sit — bulunabilen — hükümet teklif lâyihaları, esbabı mus cibeleri, şürayı devlet tanzimat dü. resile heyeti umumiye mazbataları,, meçlis encümenleri tadilat ve maz butaları, Ikinci kızımda: Matbuat,mat baâlar ve hakkı telif kanunlarının 1676 ve 1908 mebusan o meclislerile | Türkiye Büyük Milet Meclisinin he- yeti umumiyelerinde geçen müzskere zabıtları ve Lozamda imzalanan esiebi ve artistik telif ve tercüme işleri hak kındaki ihtirazi kayıtlarımızın müza- kere zaptı; üçüncü kısımda; Matbuat, matbaalar ve hakkı teltie sit bütün. kanunlarla nizamnamelerin, talimat. | mamg ve kararnamelerin, iradelerin. İmza ettiğimiz müahede ve mukavele lerin metinleri ve ayrıca, matbuatla alâkadar diğer kanunların metinleri; dördüncü kısımda: Matbuat, matbaa | lar ve hakkı telife ait bütün mevzu. | tın intişar tarihleri sırasile tahlilleri ve bunların vücüt bulmasında sebep olân matbuat ve kültür vakaları ve | müşkülâta atfolunabilir. Fukat mat- kununların, tatbiki tarihçeleri ve buj Kkonumazın hakdlie Huvakial Ga relerin ve matbuat birliklerinin Ta- Dünya matbaatının ve bi. nmkilerin muhlelif karakterleri es. bit ve mütalen edilmektedir. Ayrıca kitubın sonuna 938 senesinde Türki- yede intişar halinde olan bütün ga- zete ve mecmunların bir listesi ve başına eserin vücude gelmesinde ise tifade edilmiş olan eserlerin bir bib- liyografyası eklenmiştir. Bu münderecatın şümülünden de anlaşılacağı gibi müellif sadece mat- buatı alâkadar eden kanun ve kt- tetwameleri bir araya toplamakla İk- tifu etmemiş, matbuat ve slelümum ceşriyat hayatını yaktmdan, uzaktan alâkadar eden bütün mevzuat gibi ku mevzüstin vücude getirilmesinde ssik olan mucip sebepleri, müzekere ve münakaşa edilen muhtelif proje- Jeri, hattâ Meclis encümen mazbata Basın Birliğine Âza Kaydı Başlıyor Bursa, Kocaeli, Çanakkale, Tekirdağı, Edirne, Kırklareli vilâyetleri mecmua sahipleriyle, gazete ve mecmualarda çalışanlara vesair Birlik mensuplarına. Basın Birliği İstanbul mrutakası HATAYIN ANAVATANA KAVUŞMASI BiZ" Mi nini intake teşekkül edip 15 Temmuz 1939 dan itibaren faaliyete başladığı, merkez idare heyetince İl Temmuz 1939 ta- rihli gezetelerle İlân olunmuştu. Mıntaka idare heyeti Istanbul Ba. "sın Kurumu binasında çalışmakta ve İstanbul odası vazifesini de kendisi mucibince Birliği teşkil eden â- andan OEdirme, Kirklareli, o Te kirdağı, Bursa, Kocaeli vilâyetleri dahilinde bulunanları 10 Ağustos 1939 dan itibaren bir ay içinde, mef kezimize müracaata davet eder. Birliğe âza yazilması mecburi © lanlar şunlardır: 1 —'Bir gazete veya mecımyanın sahibi olan, 2 — Bir gazele veya meecmuanın veya ajansın yazı, resim, fotoğraf, tashih işini ücretle (veya telif hakkı alarak) devamlı ve muntazam su. rette yapan. Bunlar kendileri gelerek veya bi- ları ve umumi heyet zabıtlarına va- nnciya kadar tesbit etmiş, ayrıca ya- bancı memleketlerle aktettiğimiz mu ahedelerde matbuatı alâkadar eden kisimları da kitabına ilâve etmiştir. Matbuat tarihimiz ve fikir hays- mız bakımından büyük ehemmiyeti aşikâr olan ve şimdiye kadar pek çoğu arşivlerin tozlu dosyaları içinde uyuyup kalmış olan bu vesikaları ay- Gınlığa çıkarmakla da vaz'fesini bit. miş telâkki etmiyen müellif, eserin tahlil ve tarihçe kısmında, vermiş ol. duğu vesikaları tarih sirasile kısaca gözden geçirmiş ve bunların vücude getirilmesinde ssik olan zihniyet ve düşünceleri yerin müsaadesi nisbe. tinde tahlil etmiştir. Bu suretle neşriyat ve matbuat ha- yatımızin tam bit tarihi değilse bile, bu tarihi vücüde getirmek istiyecek- lerin muhtaç olacakları bütün malze. şe bir tek cilt içinde toplanmış ve 0- lâkülılarin istifadesine arzedilmiş bu- lanmaktadır. Arkadaşımızın büyük güçlükler ve tineşskkatler bahâsina başarmış oldu. ğu bu Hergül işinin kıymet ve ehem- miyetini daha iyi takdir etmek için bu sahada şimdiye kadâr eiddi bir mehaz mevcut olmadığını ka; detmek kâfidir. Medeni ve kültürlü bir milletin hayatında tarihin büyük rolünü tebarüz etlirmiye (çalışmak burada manasız olur. Her suhada ça. Lışanlarm o faaliyet şubesinin mazi- | sini inceden İnceye bilmelerine ha. | yati bir zaruret vardır. Fakat mat. buat müntesipleri şimdiye kadar, ve-| sikaların dağınıklığı ve ele geçirmek müşkülütı dolaytsile, bu hususta m basit bir fikir edinmek imkânından İbile mahrumdular, Tarih ve hukuk fakültemizde verilmiş olan bunca tez | ler arasında Türkiye matbuat tarihi. İle alâkalı hiçbir tetkikin bulunmayı- şı da bu işlenmemiş sahanın arzettiği | but diğer faaliyet sahaları gibi 1e- e gey it Ga) memleketi idare etmiş lan rejimler rin ve o rejimler altnda yaşamış 0- Jan halk yığılarının fikir ve hürri- yet mefhumilartnı anlayış taraldrım, umumi kültür seviyelerini bize veciz bir şekilde izah eder. Bu itibarla yal- hız matbuat mensupları İçin deği, her münevver için bu mevzu dalma aktüalite kıymetini muhafaza eder. Arkadaşımızın bugün ortaya kay. müş o'duğu eser metodik bir matbu- at tarihi olmasa bile, önümüze köy. duğu bütün vesikaları ve yardımcı mahiyette yaptığı tahbillerle birlikte mütaleasr matbuatımızın târihi hak- kında bizi kâfi derecede tenvir ede. cek mahiyettedir. Biribirini takip et- miş olan rejimlerin ve devirlerin zih. niyetlerine nüfuz etmek hususunda bu eser derslerle doludur ve okun- masında pek büyük faydalar vardır. dahilindeki gazete ve risini göndererek hazırlanan kayıt varskalarından birini doldutacaklar ve üçer tane 6 X 4 eb'adında fotoğ. rafla birlikte, idare heyeti kâtibine imza mukabilinde teslim edecekler. dir. Gazete ve mecmta sahipleri ayri| zamanda, çıkarmakta” oldukları ga zets ve mecmunlara sit hükümetten ghnmiş beyanname ilmühaberinin, 29.717.939 RAD YC03 ANKARA RADYOSU Türkiye oRadyodifüzyon Postalan Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1630 m, O 183 Kes. 120 Kw TAG Tim. 1505 Kes 20 Kw TAP 3lrom, MSG Kc, 20 Kw, Cuma, 28. 7. 1939 Cumartesi, 29. 7. 1939 , 1340 Program, 13,35 Türk müziği 1 — setaraban peşrevi, 2 » Dede « Şeikra - ban şarkı — Gözümden gönlümden gits miyor, 3 — Sadettin Kâynak — Şetarabam şarkı — Gecemiz kapkura, 4 — Artaki Kürdilihicarkür şarkı — Nese (lo geçen, 5 — Mühayyen türkü — Baten gün bana benziyor, 5 — Bedriye Hossör — Muhay- yer tür Güneş doğdu durnlara, 14,00 Memleket saat &yari, ajana ve metsaroloği haberleri, 14,10 - 16,30 Müzik (Dans plâk- am), 18,30 Program, 18,35 Müzik (Jet pla- 0 soloları — Pİ), 1846 Mürür (Küçük orkestra — Şef: Necip Aşkını, 1 — Jako Christ — Alım yıldızlar, 3 — Zlekrer — Kürmaval çocukları (Vals), $ — Mainzer — Düğün töreni, 4 «- Heiiz Relhreld — Eve gel o yavrum, 6 — Memti -- Çardaş, 18,18 Türk müziği (İnce saz faslı), 20.00 Memleket saat ayarı, ajans ve metenrolaj besleri, 20Y0 Neşeli piiklar — R., 2015 ürk müziği (3 kemence, saz, lavta fla 0- yun havaları), 20,30 Türk müziği, 1 — Bi- men Şen — Hüszam şarkı — Silküs çen, ? — Selihatiin Pınar — Bi ki — Aşkınla sürüinsem, * — Pınar — Müzeüm çarkı — Ümidini kirpik- lerine, 4 .— Faiz Kayımcı — Hüzzam şarkı — Büklüm büklüm sırma saçlı, 20,50 Ke- huşma, 21,06 “Temelli, 2200 Haftalık porta kutusu“ (Eenebi dillerde), 2230 Müsik <Hadif müzik — PT), 23,00 Sen fans has berleri, rirast, eaham, tahvili, kambiyoz hulut borsa, (Giyat), 28,20 Müzik (Caz band « Pİ), 7185 . -24 Yarınki prasram, Çok Acıklı Bir Ölüm Mütekait Maliye memurla. rından Nafiz Somerson kımı ve Başmühendis Adli Belin'in re. fikası İclâl Belin Ankarada kı- sa süren hir hastalığı ve ame. liyatı müteakıp çok genç yaşta Allahın bur. Cenabı Haktan mağfiret ve ailesi için sabirlar dileriz. İstanbul 2 di İflâs Memurluğun. dan: Evvelce İstanbulda Mahmut Paşa- da İrfaniye çarşısında elbisecilik ya. pan Prodromos Aliciyadisin yenile- me ilânı üzerine Dosyasi yenilene. rek gelen alacaklılar taleplerini geri almalarile Mahmekece iflâs kaldı. rılmasına 19—7—939 tarihinde ka- tar verildiği ilân olunur, İstanbul İkinci WWlâs Memurluğun. dan: Galatada o Voyvoda o Caddesinde Bakkal Dimitri Cumanın alacakhıla- riyle yaptığı konkurdato mahkeme. ce tasdik ve katileşmesi üzerine If. âsın kaldırılmasına ve imalların is- desine 27—7—980 tarihinde karar rahmetine kavuşmuş” verildiği ilân olunur. © (19495) s yim eyi die ame Bugün LÂLE'de 1 - ALTIN HARBİ GEORG BREMT OLİVİA de HAVİLLAND 2 - Vatan Hasreti - HARRY BAUR - JANİNE GRİSPİN 3- Yeni Metro Jurnal'de Fransada İf Temmuz Bugün saat | ve 2.36 da ten. zilâik matineler. le bir işi devamlı olarak üzetine mıysn muharrirler, 3 — İstanbulda, yabancı bir gaze. te veya meemuanın muhabiri olan aslı iade olunmak üzere, aslı ile bir kopyasını yahut musaddak bir sure- tini ve çıkardıkları gazete ve mec İzete ve mecmualarında, Türk veğ'a ecnebiler, 4 — İstanbulda çıkan cenebi ge gerek üc- muaların müracaatları şününde çık-İretle veya telif hakkı mukabilinde mış olan son nüshasından iki say!sı. İdevamlı ve muntazam olarak, gerek nı tevdi edeceklerdir. ücretle veya telif hakkını bağlı ve. Azalık için müracaatı mecburi 0- İya devamlı olmıyarak çalışanlar. lanlardan muharrir, muhbir, muha- Bunlardan müracaat edenlerin sd- birlerle ressam ve fotoğrafçılar da İlari da merkez idare heyetine bildi. matbuat kanununun 1 inci maddesi İrilecektir. mucibince taştmaları İâzm gelen hü- Aza yazılmaları meeburi olanlar viyet varakalarını veya bunların su-İilân edilen müddet içinde müracaat retlerini tevdi edeceklerdir. stmemiş bulunurlarsa, bumlar mes Birliğe yazılmaları ibtiyarlarına İlekte çalışmaktan Oo menolunacak, biraktlmış olanlar da varır: memruiyet hılâfima hareketle ös. 1 — Meslekten çekilmiş gazeteci- |san veya çalıştıranlar hakkında (25) ler (mecmuaâctlar), liraya Kadar para cezastna hilkmedi- 2 — Bir gazete veya macmua ve-İlecek, tekerrüründe bü cera iki kat ya ajanstaki yazı İşi ücrete veya te-| almacaktır. lif hakkına bağlı olmıyan veya böy- Basın mensuplarına arzederiz.