29 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

öyunda geçen sene yapılan yelken yarışlarından i güzel bir enstantane Rumen - Türk. Yelken Yarışları! Yarın Yapılıyor Meda Koyunda Yapılacak Olan Bu Yarışlar, iki Dost Memleket Denizcilerinin Tanışmasına İyi Bir Vesile Teşkil Edecektir i Romanya Yatklübüne mensup maruf yelken heveskârla- rının İstanbulda yelken yarışları yapmak için Modadaki De- niz Klübümüze vaki müracaati alâkadar makamlarca - kabul edildiği için, Rumen amatör yelkencileri muhtelif yarış kot- ra ve tekneleriyle bugün memleketimize geleceklerdir. İçlerinde Romanyanın sabik bah- riye ve sıhhiye nazırları'da bulunan dost memleket O kotracıları dün bir Rumen vapuru ile Köstenceden ha - reket etmişlerdir. Starbot ve şazpiler! küçük tekneler olduğundan bunların kendi başlarına gelmeleri müşkül ©. lacağı nazari dikkate alınmış, bu na- rin tekneler denizci kafileyi hâmil olan hüsüsi vapura yüklenmişlerdir. Yarıştan evvel bu küçük © tekneler| vapurdan denize indirilerek süratle | donatılacak, ve yarışlarını yaptıktan | sonra tekrar vapura alınarak Roman-| Yüzme ve Yelken Müsabakası Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Su ları Ağanlığından: YÜZM ğu seçme Cumarta- Klübü yüz“ e bölge şampiy 29 — 30 Tem “si ve Pazar günleri Beşiktaş © me havuzunda yapılacaktır. İSTANBUL ATLETİZM BİRİNCİLİĞİ ERİR en Program İçin Bazı İtirazlar Yapılıyor Bu pazar ve ondan bir hafta son. Ta gelen cumartesi ve pazar günleri Istanbul atletizm birincilikleri yapı lacaktır. Bu yıl Istanbuldaki atletizm faa. Tiyetini takdirle karşılamakta olduğu- muzu ilk söz olarak söyledikten son- ra bu seneki programın bazı klüpler- ce itirazı mucip olduğunu ve bu ten- kitleri kismen haklı bulduğumuzu da yazmak istiyoruz: Bu İtirazların hulâsası şudur: Atletizm birincilikleri ile bayram. larının programlari daima, her sene bir noktası değişmek suretile müsa. bakalırdan ancak 4 — 5 gün evvel ilân edilmektedir. Klüpler arasındaki rekabeti tah- rik ve bu suretle atletizmi teşvik i. çin yapılan bu müsabakularm prog- ram Icaplarına göre, atletleri hazır. lamıya zaman bırakılmıyor. Bundan başka bu müsabakaların aşağı yuka- rı ne tarihi, nede tertibi sabitlir. Her sene değişmektedir. Halbuki baş- | ka memleketlerde böyle mukannen müsabakaların tarihleri ve program- leri evvelden tesbit edilmiştir. Her. kes daha mevsim bidayetinde ne gü- nü ne yapacağını bilir. Bizim de ayni şekilde hareket etmemizi temenni e- denlerle beraber olmamamız kabil değildir. Ayni şekilde itirazlar Balkan ©- yunları için de İleri sürülmüş ve ©- yunları tertip eden mületlerin prog- ramı kendi İşlerine gelecek şekilde tertip. ettiğinden şikâyet , edilmişti. Şikâyeti haklı bulan Balkan komitesi üç gün devam eden Balkan oyunlar rının programını kati ve değişmez şekilde tesbit ve ilân eti ve lerin arkası kesildi. Bizim de ayni şekilde hareket et- memize ve hattâ Balkan oyunlar! pragramini aynen v6 günü gününe kabul ve tatbik etmemize bir mâni görmüyoruz ve umuyoruz ki, alâka. | darların ve mantığın bu haklı temen risini salâhiyettar makamler iyi telâkki edeceklerdir. Suçlu Kalecinin Tahliye Talebi Reddedildi Geçen pazar günü Ferierhahçe sta- dında yapılan'maç esnasında hakem Tarığa tecavüzünden dolayı tevkif eğilmiş olan Demirspor kalecisi Ncc- det; tahliye talebinin reddi üzetine itirazda bulunmuştur. Dün Usküdar asliye ceza mahkemesi, suçlu kale. cinin bu itirazını da reddetmiş, da. ruşmanın mevkufen yapılmasına ka- rar vermiştir. — e cak starbot yarışı beynelmilel mahi. yeti haiz olacaktır. Bu itibarla bu sınıf teknelerin yarışına hususi bir ehemmiyet atfedilmektedir. Moda koyunun ve civarının yel ken sporu için emsalsiz bir saha ol duğunu Rumen yelkencileri de tak. TAN Yarra TN 35lik Sabık Bayan | Yazan: Naci SADULLAH | levs adında, 35 yaşmda bir ka. İ dıncağız, kendisine yapılan bir ame. liyat neticesinde erkek olmuş. Ben, İdiyebilirim ki, ömrümde İmedim, ize: bir çok kimselere s0- rarsanız, kadın otuz beşinden sonra | İ gözden düşer, erkek ise, otuz besin. de olgunlaşmıya başlar. Anlaşılan, açık; ndaşımızın meramı da, hem kadınlığın, hem de erkekliğin saltanatını — sürmek. Kadınlığınn bitmiye başladığını hisseder etmez, erkekliğe başla, Bence, bu cek olan ba; yar bu vatan- daşımız kadar kurnaz bir insan gör. | tandaşımızla evlene. , dünyanın en bah kadın; sayılır. Zira dünyada hiç bir etkek, kadın ruhundan, ka- dın kalbinden, tam 33 sene kadınlık İetmiş olan bu tecrübeli erkek kadar salâhiyetle anlıyamaz. Fakat bilmem, bu derece anlaşıl. mi? mak ta, kadınların işlerine geli Maazallah, eğer bu sabık ba erkekleştikten sonra evlenm rirse, kadınlar aleyhinde çok fena bir propaganda olacaktır. O zaman erkekler, onun 35 yıllık tecrübesini düşünerek, evlenmeyişinde bir hik- met, bir keramet, bir isabet seze. cekler, ve: “— Elbette, diyeceklerdir, bir bil. diği var ki evlenmiyer!,, Yeryüzünün, kadınları en iyi an- Uiyan erkeğinin evlenmeyişi, bekâi ların cesaretlerini hayli kırar doğru. su: Bu itibarla, kadınlar, itibarları. nı kırılmasını istemiyorlarsa, hu dumanı üstünde erkeği hir an evvel ayartmanın çaresine baksınlar! Benim nazarı dikkatimi celbeden bir nokta da, 35 sene taşıdığı adı u- nutmak lüzumunu duyan bu bayan- dan dönme zatın, kendisine ye: isim olarak “Edip,; kelimesini seçi- şidir, Acaba, erkekleşir erkekleşmez mlylaa Kalip wluvezdis Arık dogura. mıyacak ta ondan'mı? ) * | Sütçünün ölümü ! Nedense, bazan, ölüm haberleri bile insana hayli tuhaf geliyor. Me- selâ, dünkü gazetelerde okuduğuma göre, bir sütçü ölmüş. Ben, sütçünün ölüşünde bir fevkalâdelik görme. dim: Kıyamete kadar, sütü sade içenler ölecek değil ya? Fakat basit görünen bu ölüm havadisinde bana tuhaf gelen bir nokta var; Bahsedi. len sütçü nöden sunuz? Beli ma söylüyeyii — Kalb sektesinden!,, Görüyorsunuz ya? Bize yıllardan beri sütün sulusunu ve zehirlisini içiren insafsız sütçüde bile kalb varmış: Halbuki, onu hepimiz kalb. siz sanırdık değil mi? inanmıyacaksınız am. Bisiklet Müsabakasını Ankaradan Orhan Kazandı Bisiklet Federasyonu firafından tertip edilen bisiklet sürat müsaba- kası dün Küçükçekmecede bir kilo. metrelik düz saha üzerinde yapıldı. Bu müsabakâya on dört bölgeden bisikletçi iştirak etmiş, İkişer kişilik gruplar halinde yapılan yarışta ele- ne elene finale kalanlar arasındaki müsabaka neticesinde Ankara bölge- | melec İ ölmüş biliyor mu- || 3 — Müs a 29 Temmuz Cumar- tesi günü eaat 15 te, 30 Temmuz Pazar © günü snat 13 te büşlanacaktır. © (3 — Seçme müsabakalarına İştirak et. Mmiyen sporcular Bölge şampiyonluğuna © girmek hakkımı kaybederler, 4 — Jüri Heyeti: Ahmet Fetgeri, Abi durrahman Benlioğlu, Riza Sueri. Hakem- i 4 Eryar, Al Ru eralp, Bekir Himmet Üstündağ, Nuri Bomut, Mevsimin iik yölken teşvik mü- Moda sahakası 30 Temmuz Pazar günü koyunda yapılı aktir, nlara saat 34 te başlanı- mesi mucibince E. sporcu müsubaka- $ — Yelkenr dr. & — Hakemler Ahmet Fetgeri Aşeni, Abdurrahman Benlioğlu, Rıza Sueri, Ha- Fun Ülman, Behzst Baydar, Mühendis HA, © swmettin, Mühendis Naci, Ziya Kaptan, Celil Gözen, yaya götürülecektir. Rumen denizeileri ile memleke. timizde ilk defa yapılacak olan yelken yarışlarını sayın Hariciye Ve- kilimiz himayesine almak lütfunda bulunmuştur. Yarış programı Deniz klübü mü- tehassısları ve maruf amatör yelken- cilerimiz tarafından tertip edilmiş ve hakem heyetine Rumen misalirleri - miz de İştirak ettirilmiştir. Yarışlar, yarın Moda koyunda yapılacaktır. Yarış günü akşamı Moda Deniz Klübünde misafirler şerefine bir su- vare verilecektir, Deniz sporları ile iştigal eden bölgelerimizde — bilhessi İstanbulda yelken mevsiminde şarpi yolelerle yarışlar — yapılmakta İse de starbot denilen ve olimpiyat yarışları" için kabul edilen tekneler henüz.memle- ketimizde taammüm etmemişoldu- ğundan Rumen dostlarımızla yapıla. bu” sinden Orhan birinci, bir tekerlek farkla Kocseliden İbrahim ikinci, Eskişehirden Salih üçüncü olmuş. tur, Direktörlüğün Bir Kararı Istanbul 28 (A.A.) — Beden Ter. biyesi Genel Direktörlüğünden teb. liğ edilmiştir: 1 — Yapılan maçlarda kullanılan galip veya mağlüp kelimesi milli İ- simler tüşıyan bazı klüpleri rencide | etmektedir. Bundan böyle bütün maçlarda, falan klüp, falan klüple 1 - 3 mağlüp veya gelip kelimesi yerine — klüp, klüple yaptığı müsabakayı 13 kazanmıştır veya o kaybetmi nümesini ve mağlüp galip kelimesi. nin hişbir ozaman kullarılmamasını ve keyfiyetin bütün klüplere de teb. liğini saygı ile arzederim, (Bu karar, bilgi için bölge baş kanlıklarıma, ajansa ve gazelelere bildirilmiştir. dir edeceklerinden bu temasın her sene tekerrür edeceğini küvvetle u- marız. Gelecek senelerde Yunan ve Yugoslav yelkendilerinin de iştiraki- le bir Balkan yelken müsabakası ter- tip edilmesini ve bunun yine memle- ketimizde yapılmasını yelken sporu- nun inkişifı bakımından (o hersretle temenni ederiz. Memleketimizde yelken sporu - nun taammüm ve inkişafına çalışan Moda Deniz klübümüzü amatör yel kencilerimize bu güzel firsati hazır. ladığından dolayı tebrike lâyık gö - rürüz. Yarışlara iştirak etmek üzere ge- lecek Rumen yat ve kotraları şun - lardir: Dor de Val, Hoinar, Driss, Crai- ta 11, Caraiman, Euxin, Elektra. Bun. lardari altısi yat tipi ve birisi büyük kotradır. Ayrıca dört starbot da ge- tireceklerdir. Şarpi sınıfı tekneleri Moda deniz klübü verecektir. . Son üç, dört gün içinde muameleleri birdenbire azalmıştır. miş olması, ve yeni mahsul için yal. pız slivre satışlar yapılması bunda âmil olmuştur. Istenilen ihracat mal- larına daha ziyade eylül ve teşrin yüklemesi şartile fiyat verilmesi de İ taleplerin ancak yeni mahsule mun- hasır kalmasına sebep olmaktadır. Maamafih iç piyasalarımızda satışlar devam etmektedir. Dün de Trakya malı yapaklardan kilosu 65 kuruştan 150 balya ve kızıl yapskların da par- ti ha'inde ve kilosu 58 kuruştan sa- tılmaktadır. Yurtta stok bakiyesi olarak kalmış ne kadar av derisi varsa dün hepsi toptan Almanyaya ihraç için satıl. mıştır. Bu arada Kayseri ve Orta A- Umumi Heyeti Ticaret odası umumi heyeti dün toplanmıştır. Heyet Ticaret ve za. bire borsasına seçilecek iki azayı intihap etmiş ve borsada son hafta içnde yapılan idare heyeti seçimini tesdik etmiştir. Oda namına seçilen Murat Furtun ve Kerim'Aktarla, borsa idare heyeti tamamlanmış oluyor. Umumi heyet, kazanç ve temyiz komisyonlarına da bazı azalar seçmiş ve bir borsa mua. e para cezası verdikten son- ra dağılmıştır. * Hayat pâhalılığını tetkik #tmekte olan komisvon dün mmtaka iktisat müdürlüğünde narax Bümeye ham maddeleri üzerinde tetkiklerde bulunmuştur. Daima Genç Daima Güzel İngiliz Kanzuk eczanesi müstahzaratından Krem Balsamin KANZUK ie Eksir Balsamin KANZUK isimli 2 saheseri, bütün dünyanm en mükemmel güzellik müstahzarları- dir. Ötedenberi memleketimiz kibar âleminin takdirine mazhar olmustur Krem Balsamin Kanzuk Kadın güzelliğinin sihrini terki- binde saklıyan en elddi ve sayan! iti mat markadır. Genc ve ihtiyar bü tün kadınlar ieln zarur! bir ihtiyac tır. Cildin letafet ve taravetini art- tırır. Yeğh, vağsız ve acıbadem cins leri vardır. Eksir Balsamin Kanzuk Cildin daimi yumuşaklığını temin eder. Yüzdeki cil ve lekeleri alır Sivilcelel tamamen ( izsle eder. Trastan sonra cilde lâtif bir serinlik verir. İngiliz KANZUK eczanesi BEYOĞLU - İSTANBUL Ihracat İşleri Birdenbire Azaldı Yurtta Ne Kadar Stok Av Derisi Varsa Hepsi Birden Almanyaya Satıldı ihracat | Mevsim itibarile stoklarımızın bit. | Ticaret Odası | nadolu tilki derilerinden mevcut ka- lanların çifti 5 - 5,5 liradan muhte. IM mıntakalarından gelmiş olan tav- şan derilerinin tanesi 15, — 155 ku. ruştan, kunduzların çifti İZ liradan verilmiştir. Bu son partinin satılma. sı ile iç piyasalarımızda hiçbir cins Av derisi kalmamıştır. * Almanya ithalât daireleri memle- ketimiz için yeniden 200 bin kilo. İuk tiftik permisi vermiştir. Bu per. milerin gelmesi üzerine iç piyasalar- İ da canlılık başlamıştır. Anadolu mal. larının satışları artmaktadır. Yine İ Almanya için yapak alınacaktır. Yor. W fabrikalarımız için Trakya nfhlla- rindan ve kilosu 53 — 54 kuruştan 12 bin kilo satılmıştır. İ j BORSA 20 — 1 — 1909 ÇEKLER Landrs 593 Nevyork 126.675 Paris 3335 ! Milâno 648 Cenevre 20.58 i Amsterdam 673575 | Berlin 50428 Brüksel 2132 i Atina 10825 | Sofya 156 Prag 4.128 İ Madrid 095 Varşova 23,425 İ Budapeşte 24,538 Bükreş 0.003 Belgra4 24925 Yokohama 2462 Stokholm 30.36 Moskova 7m : İ sene .. | Ergani IS İ Osse w 5 hazine tahvili 70.— i e — em m > >> Manisada Yollar İmar Ediliyor Manisa, (TAN) — Yeni elektrik tesisatının yapılmasına devam olu. nuyor, Bütün — hazırlıkların Eylâle kadar bitirileceği ve o zaman bol ışığa kavuşulacğı anlaşılmaktadır. Belediye, uzak yerlerden parke ve diğer kaldırım taşları getirtmek mas rafından kurtulmak üzeredir. Yond dağları civarındaki Karakılıçlı köyü hududu içinde bulunan taş ocakların dan istifade edilebileceği anlaşılmış. tır. Bu ocaklarda yapılan parke taş- ları altı kuruşa mal olmaktadır. Hal buki belediyenin Bandıtmadan cel- bettiği taşların beheri Manisaya ge. linelye kadar on beş kuruşe mal ol. maktadır. Aradaki mühim fark, kal, dırımların daha süratle yapılmasına yardım edecektir. Nitekim, Velioğ. Ju ve Uzunyol caddeleri de yerli parkelerle döşenmek üzeredir. —————— Kâhtada Posta Nakliyatı Otomobille Yapılacak Kâhta, (TAN) — Kazamızla Adı İ yaman arasında posta nakliyatı, ka. tırlar vasıtasiyle yapılmakta, bu da postaları geciktirmektedir. Vâki mü racsâtlar üzerine, 1 Ağustostan iti. baren postaların otomobille nakline karar verilmiştir. Fakat Teşriniseni. den itibaren yağmur mevsimi başlı. yacağı, bundan dolayı da yollar bo- zulacağı için, o vakit tekrar katır. larla nakliyata başlanılacaktır. —— e Bozöyükte Arteziyen Kuyuları Açıldı Bozöyük, (TAN) — Belediye Rei- si Nafiz Arıkanın himmetiyle, İd. manyurdu sahasının Cenubunda 0 tuz metre uzunluğunda ve yirmi metre genişliğinde bir yerin içinde beş arteziyen kuyusu açılmıştır. Kuyuların daimi surette fışkıran suları soğuk ve tatlıdır. Bu suları depo etmek için büyük bir havuz yapılmaktadır.