15 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

15 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkemelerde Sinirli Kadın Suç Üstüne Suç İşledi İki Defa Cürmü Meşhut Zaptı Tutulunca da, "Beni | Muayeneye, Gönderin, Diye Yalvarmıya Başladı Beyoğlunda oturan Şöhret isminde bir kadınm çocuğunu ağzına yastık ka patmak suretile öldürdüğü müddel. umumiliğe ihbar edildiği için çocu- ğun cesedi morga gönderilmiş ve Şöhret de ikametgâha bağlanarak serbest bırakılmıştı. Morg henüz ra porunu göndermediği için ölüm se. bebi henüz anlaşılmamıştır. Bu bâ- diseyi müddelumumiliğe ihbar eden İbrahim isminde bir gençtir. İbra- him Şölreti çocuğu öldürmeğe sev. kedenin Keriman isminde umumi ev sahiplerinden birisi olduğunu da bar etmişti. Müddelumumilik Keri- man hakkında da tahkikat yapıyor. du. Keriman dün sabah Beyoğlunda İbrahimi görmüş ve kendisine haka- ret etmiştir. Polis Kerimanı öğleden sonra meşhud suçlar müddelumumi- Jiğine vermiştir. Müddeiumumi mu. ayini Orhan Künü kendisini dinle- 'dikten sonra mahkemeye gönderiyor» “du. Keriman koridordan çıkar çık. maz İbrahime tekrar sövmüş ve ve: Torpil Rıza Tevkif Edildi Dört aydanberi, Fatih, Beyazıt, E minönü ve Gülhane parkı havalisi- ne bir hırsız dadanmıştır. 30 evden elbise, halı, kilim, ayakkabı, saat, © makine ve saire çaldığı gibi Gülha- “ne parkında uyuklayanların, yatan. ların da ceplerinden cüzdanları vesa- — ireleri aşırılıyordu. Polis şimdiye kadar bu hırsızı bu- li | lamamıştı. Nihayet dün bunu yaka. | “lamaya muvaffak olmuş ve müddek umumiliğe vermiştir. Bu Torpil Ri “za İsminde bir sabıkalıdır. Sultan. ahmet sulh birinci ceza hâkimi dün sorgusunu Yapti, Torpil Rıza suçla- rından altısını bülbül gibi itiraf edi. yor ve: — Aç ve işsiz kaldım. Bunları yap. tam. Fakat polis failleri meçhul ka- © Jan dosyalari da elinden çıkarmaya karar vermiş olacak ki otuz kırk dosyayı bana yükletti. diyordu. Hâ- kim Reşit tahkikatın mevkuf olarak yapılmasına karar verdi. Torpil Ri. zayı tevkif ve dosyasile beraber müd delumumiliğe iade etti, Üç Adam Öldürmüş Dün İki jandarma müddetumumi. İiğe elleri kelepçeli Hasan oğlu Os- © man isminde, bir delikanlı getirdiler Osman, Rizelidir. Rizede bir kavge neticesinde üç adamı birden öldür- müştür. Osman muhakeme esnasın. da delilik arazı gösterdiği için Ri: — Müddelumumiliği İstanbul Trbbia: © limüessesesinde müşahede altına alın © masına lüzum göstermiştir. Osman “dün Tıbbıadli müessesesine teslim e. miş, — Bırakın da şu adamı öldüreyim diyerek tehdit meşhud suçlar aksetmiş v etmiştir. — Allah aşkına beni doktora gü türünüz. Ben hastayım. Bans bir şi- rınga yapsın, şu buhrandan kurtula- yım. Yoksa beni Bakırköy hastaha- nesine atarlar, 15 yaşında kızım var. Sokakta kalır, namusu lekelenir, di- yordu. Biraz sonra iki jandarma onu Sul. tanahmed üçüncü ceza bâkiminin ö- nüne çıkardı. Keriman: — Ben şuuruma malik değil. Evvelâ beni muayene ettiriniz dedi. Hâkim muhakemesinin serbest pılmasına ve kendisinin Tıbbıadlide muayene ettirilmesine karar verdi. Hırsızlık Yapan Saka Mahkemede Ahirkapıda İstanbul lâstik fabri- kasında çalışan Mehmet oğlu Musta- fa fabrikadan lâstik ökçe çalmaya karar vermiş ve bu kararını saka Sa. tatbike muvaffak | ih vasıtasile de İş tekrer müddeiumumiliğine inci bir zabıt varakası tutulmuştur. Bundan sonra Keriman avazı çıktığı kadar bağırmaya başla- lkı başına toplamıştır. Keri- man kendisini yakalayan jandarma. lara yalvarıyordu: ya TAN POLIS : Kalamış Vapuru Köprüye Çarptı Dün sabah saat 8 de Haydarpaşs. dan kalkıp Köprüye gelen İsresil kaptanın idaresindeki Kalarmş Va puru Köprünün Galata tarafındaki 'dubasına garpmıştır. Köprü dubası delinmiş, su ğa başlamış iss de lâzım tertihat alınmıştır. Kaza hakkında maktadır. Tapa Patladı Galatada Araboğlan © sokağında Kurmeryanın karyola o fabrikusında çalışan İbrahim ile Dimitri k kazanının tapasının firlamisı netlees #inde muhtelif yerlerinden ağır *u rette yanmışlardır. Yaralılar Beyoğ lu kastahanesine kaldırılmış. kaza et. rafında tahkikata başlanmıştır. Otomobil Kazaları Şötör Fuadin idaresindeki 3681 numaralı kamyon Küçükçekmece ile Çekmece gölü arasındaki #sfalt vol- dan geçerken Çatalcanın Karaağsc köyünden Hasan oğlu 42 yaşında İsmalla çarparak muhtelif yerlerin. den ağır surette yaralamıştır. Yart- lı jandarma marifetile baygın bir halde Cerrahpaşa hastahanesine kal- dırilmıştar. * İnhisarlara alt olup şöför Saf. fet tarafından idare olunan 121 aü- maralı kamyon ile vatman Tevfikip idaresindeki 196 numaralı Kurtuluş- Beyanıt ttumvayı arasında Cümhu. riyet caddesinde bir çarpışma olmuş- tur, Her ikisi de hasara uğramış, nü-| fusça zaylat olmamıştır. ——— Satie İşi Maznunları Dün Adliyede Dinlendiler Satie binasının satışından doğduğu iddia olunan sufistimal davasına si dosya Ağır Üeza mahkemesine inti- kal etmişti. Aym yirmi üçünde Ağır Ceza mahkemesine vekâlet eden As. ! al gelen tahkikat yapın i- İ beste takarrür edecektir. Takas li.) Mahküm O 18 eylül 937 de Edirnede yakala. nan Kostantin ve Koli adlı iki BE: arm casuslukla suçlu olarak İzmirde muhakemeleri neticelenmiş, bun den Kostentinin suçu sabit görüle- rek beş sene hapse mahküm edilmiş “ jevwelki gün tir. Kolinin beraet #tmiş olduğunu yazmıştık, Resmimiz Kostantin ile Koliyi karar tefhim €- dilmek üzere mahkeme salonuna gö. türülürken göstermektedir, Takas İşlerinde Yanlış Anlaşılan Bazı Noktalar Ankara, 14 (TAN) — Takas Jimi» tet şirketinin teşekkülü üzerine ba. zi yerlerde takas muamelelerinin es-| K'si gibi serbestçe cereyan edip et-| mediği hakkında &tereddütler hatıl olduğu ve bu münasebetle Ticaret Vekâletine bazı müracaatlar vuku- bulluğu haber verilmektedir. Vekâ- We ulâkadarlara görderdiği bir ta mimle vaziyeti uzun boylu izah et- miş ve son tereddütleri izale edecek şekilde yeni direktifler vermiştir. Pu mevzu üzerinde kendisinden malümat istediğim salâhiyet sahibi bir zat bana şunları söyledi: “.— Takas primleri piyasa icap ve| ihtiyaçlarına göre eskisi gibi ser mitedin rolü takarrür eden bu flat- olmuştur. Müstafa her gün fabrika- dan aşırdığı lâstikleri su küpünün ar- kasına toplar, saka Salih getirdiği su)“ tenekelerini küpe böşülttıktan sonra bu lâstikleri #enekeye doldurarak çı. karırmış. ayle iW a5 devam elimi ler ve fabrikadan 600 çift kadar lâş- tik çıkarmışlardır. Bu Jâstikleri de Ahmet oğlu Mustafa isminde bir genç vasıtasile pi satmışlardır. Üçünün ismi Meh, olan Karabet, Yusuf, Şaban, Musta.| fa, Yunus, Hasan ve Nuri, Halil adlı 11 kişi de bu hırsızlık lâstikleri satın almışlardır. Dün Sultanahmet sulh birinei ceza mahkemesinde bunların duruşmalarına başlandı. Şahit olarak dinlenen fabrika müdürü Rüştü şun- ları söyledi: — İki aydanberi bizim fabrikanm mallarının piyasada mutat fiyattan aşağı satıldığını görüyorduk. Tetki. kat yaptık. Bunlarm fabrikadan ça- lındığı neticesine vardık. Tertibat al- dık. Nihayet saka Salih Jâstikleri fabrikadan çıkarirken cürmü meş hud halinde yakaladık, polise teslim ttik,, za Hırsızlık suçluları suçları birbirle- — tinin üzerine yüklüyorlardı, satın 9-İyada veya Galatada Kemer altı cad lanlar, bunların hırsızlık malı oldu-| desinde 90 numarada GÜGASYAN's Ruhlis . şehrinde mukim D. Glazere İstanbul ğunu bilmediklerini söylüyorlardı Bir kısım şahitler de gelmemişlerdi. ları hakkında şifahi müracaat edilmiştir. Mahkeme kara. rın bugün verecektir. liye İkinci Ceza mşhkemesinde du- Mevkuflar- dan Eski Denizbank umumi müdürü Yusut Ziya Öniş ile Denizhark me- emi ve inene 'kif kararlarına itiraz etmişler ve ke- faletle serbesti bırakılmaları İmişlerdi. Dün mevkuf Denizbank müdür muavini Tahir Kevkep tevkif kar i Tahir Kevkeple ışmaya başlanacaktır. Pe a İl kalemine getirilmişler ve malüma Maarif Vekiline Teşekkür Lüleburgaz orta okulu kurma ve koruma cemiyetinden hir mektupta Maarif Vekili İ Âli Yücelin son Trakya seyahatinde Lüleburgazda bir orta mektep açıla- İcağını vadetmiş olmasının Lülebür- gâzlıları çok mekte ve bu vadinden dolayı Hasan Âli Yücele teşekkür edilmektedir. A a eşe eleyen İstanbul Üçüncü İcra Memurlu. sevindirdiği an: md! İsti Çekoslovakyada İste. işlir. Dün sabah Neşet Kasım ağırce İtiraz- ma gönderilen Hasan bildiril. | anbulda Çorbacı Han 29 nüma- Asliye ları piyasa icaplarına göre, sadece tanziınden ibarettir. Binaenaleyh, tekar muamelelerinin alıcı ve satıcı «rasında eskisi gibi cereyanında hiç mim si hakkı evvelce müteferrik ellerde İken, şimdi takas limitede verilmiş İhraçtan evvel ithal yapılmak is- tendiği takdirde, sadece Istanbulda takas limitet şirketine müracaat kâ. fi gelir. “Ayni zamanda takas mul mhelelerinin tescili eskiden olduğu gibi, işin mahiyetine göre ya takas telkik heyetleri veya Merkez Ban. kasınca ifa edilecektir. Teseil ile ta- kas limitet şirketinin — bir ulâkesi yoktur. Yabancıların İkamet Tezkereleri Hakkında Bir Tamim Anküra, 14 (TAN) — Yabancı mü. | tehassısların ikâmet ( tezkerelerini değiştirmedikleri hakkında Dahiliye Vekâleti alâkadarlara (şu tamimi göndermiştir: “Wekâletler ve Vekâletlere bağlı! fabrika ve müesseselerde istihdam edilmekte olan yabancı mütebâssis- lar ile eşlerine verilen ikamet tetke- relerinin muayyen vakitlerde değiş- törilmiyerek, günlerinin geçirildiği smmm — Küçük Memleket Haberleri Sivas, (Tan) — Tokat baytarı Ce. mal, Zara baylarlığna, Kartal nam- zet haytarı Halil, Görün baytarlığı na; Sivas namzet baytarı Güran, Mârmeris baytarlığına; Doktor Seri- slçili, nümune hastahanesi baş he kimliğine ve operatörlüğüne, : Sivas vakıflar müdüriyeti baş kâtibi Ra. gip da Zonguldak vakıflar müdürlü- üne tayin olunmuşlardır. #4 Konya (Tan) — Muttan Nuri Mutluay Seydişler ziraat muallim liğine, Eskişehir istasyonunda ayni. yat memuru Cemil Tolgar Bozkır ziraat muallimliğine, Ankara Malr köy zirast muallim namzedi M. Tev- fik Özen Kadınhan Ziraat muallim. liğine, İstanbul ziroat mektebi Yne- zunlarından Namık Bulaş Karaman ziraat munllimliğine; Konya merkez ziraat muallimi Recep Silifke, Ereğli zirant muallimi Zekâi Paşik Konya merkez riraat muallimliğine tayin edilmiştir. Bu tayinlerle, vilâyetimi, ARALARA Ard alemden iş bulunuyor. Karaman Ziraat muallimi Hikmet de merkeze alınmıştır. # Erzincan, (Tan) — Burada lediyeler bankasından yüz elli bin Ulra borç alınması hakkındaki mua- mele bitmiştir. Para yakında alina. cak ve Erzincan © elektrik. tesisatı, Dahiliye vekületince münakasaya çı- Karılacaktır. * Aydın, (Tan) — Halkevinin ıs. marladığı son sistem seyyar sesli sinema makinesi gelmiş, tecrübeleri ve kabul muamelesi yapılmıştır. İ Bundan bilhassa köy. gezilerinde 1s- üfade olunacaktır. İ Nevşehir Bağlarında Hastalık Var Nevşehir (TAN) — Üzümleri çu. bukları üzerinde kurütan bir hasta. lık bağlarımıza ârız olmuştur. Nevşehirlilerin hemen hepsinin geçimi üzüm yüzünden olduğu için, simdilik o meçhul olan bu hastalık, herkesi korkutmıya başlamıştır. Gürele Köprüsü Çöktü elekirik tesisatı yapılmak üzere be- 15-8 ANKARA RADYOSU Türkiye Radyodifüzyen Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 133 Kos, 190 Kw. 19.74 m. 15195 Kos 20 Kw. 3170 m. 9456 Kos 29 Kw. Salı, 15. 8. 1939 12.30 Program. 12.35 Türk mürit 1 — Rast pesrevi, 2 — Lemi — Rast şirk — Sazın gidi: sinem dubi. 7 — Lermi — Ni- İ havent sarkı — Bir gül çıkarırdım. 4 — İ Kemence i. 5 — Reşat Erer hüvent şarkı — Aşkınla ben ey nevtivmm. 8 — Osman Nihat — Elceskâr sarkı — Ellere urak'an bak. ? — Sar semaisi. 13 Memleket saat ayarı, ağant ve meleoro- Wji haberleri. 1315 — 14 Müzik (Ka- ruşik program — Pİ) 19 Program, 19:05 Müzlk #Dans mözi- 8 — PA) 1830 ”Türk müziği (İnce saz fas hı) 2015 Konuşma. 2030 Memlöket saat 9 A TA iğ (Klâsik eserlerden müteşek- ») 3130 Konuşma (Verem nakkmda — Doktor Muhit Tümerkan (a- matından) 71.45 Neşeli plâklar — R. 2130 Müsi'e (Bir operanın takdimi) PL 73 Son ajans haberleri, ziraat, eshem, tahvilât, kambiyo - mukut borsası (fiyat) 2320 k ÇCazband — PL) 23.55 — 24 Yas senle Sener Bün Yeni Belediye İntihabı Bünyan, (Tan) — Devlet Şürasınca feshedilmiş olan belediye intihabatı- ni yenilemek hazırlıkları bitmiştir. Defterler asilmiş, intihaba ağustosun 1? sinde başlamlacağı ilân edilmiştir. Kiyseri valisi Şefik Refik Söyer ve C. H. Partisi mıntaka müfettişi meb'us Hilmi Çoruk Bünyana gelmiş ter, belediye &zalığma parti namına gösterilecek namzetler İçin yoklama yapmışlardır. Neticede, 26 azalık- tan ibaret olan belediye meclis nam- zetleri tesbit olunmuştur. Halk, nam zet listesini beğenmiş ve bunların, kasabamın imar edebilecek şahsiyet. Ter olduğu kanaatini izhar eylemiş. tir. Nazilli Köy Bürosunda Yolsuzluk Nazilli (TAN) — Köy bürosunda yolsuzluk “yapıldığı ihbar 'edildiğin. andıklarına ait usulsuz sari. yata, vaktiyle köy bürosundan mub- tarlara verilmiş olân Malül Gaziler Cemiyetine alt takvim satışlarına, vilâyet askeri hastanesi için geçen yıl köy bürosundan köy idarelerine satılan bilet paralarına o vesaireye taallük etmektedir. Geçmez Köyünde Yangın Konya, (TANT -- Taşkene nahiye- sine bağlı Geçmez köyünde, Mehmet Çakırın evinden * yangın çıkmıştır. Köylünün azami çalışmasına rağmen yangın sekiz saat sürdüğü için her- kesi korkutmuştur. Maamafih, yalmz Mehmet Çakırm harmandan yeni kaldırdığı: bütün mahsulü ile evinin eşyası tamamen kül olduktan sonra yangin söndürülmüştür. Acıklı Bir Ölüm Maruf Tüccarlarımızdan Ali Fuat Doğancı müptelâ olduğu — hastalık. tan kurtulamıya- rük- rehmeti rah- mana o kavuşmuş- tur, Cenazesi bü. gün Lâlelide tram- Bu şahitlerin çağrılması için mahke- | İkinci Ticaret Mahkemesinden sadır dilmiştir. Cağaloğlu Çifte Saraylar Sinema Bahçesinde sar me başka güne bırakıldı. 20 - 4 - 938 tarih ve 928 - 130 sayılı ilâmla borçlu bulunduğunuz 788,61 liranın faiz masarif ve ücreti vekâ- görülmektedir. Memlekette bulunan ecnebilerin bu vaziyetlerini tesbit ©-| den kanunda bu gibi kimseler hak- Bu Akşam Kıymetli San'atkâr MÜNİR NUR ETTİN m... mm aaa ep! Cümhüriyet Matbaası karşısındadır. sna! İstanbul Valiliği nden: 3 Atölye Ustası Alınacaktır. Çocukları Kurtarma Yurdu Marangozluk, Demircilik — Atölyeleri için kırkar lira ücretle ustabaşı alınacaktır. © Demircinin Sanat mektebinden, Terzi © maları lâzımdır. İsteklilerin her gün ve Terzilik Marangoz ve inin Terzilik Okulundan #nezun ol- saat 15 ten sonra 25 Ağustos 1939 > tarihine kadar Derülâcezede Yurt Müdürlüğüne müracaat etmeleri, “6208,, Darpane ve Damga Matbaası Müdürlüğünden: 1 — 120 ton Alman kokunun açık çıkmadığından bu eksiltmenin icrası 930 saat on dört buçuğa uzatılmıştır. © 3 — Muhammen bedel 2500 ve ilk muhasebecimizce verilmektedir. eksiltmesine muayyen günde talip mübayaa komisyonumuzca 21-6» teminat 193,50 liradır. Şartnamesi “3 — Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddele- nde yazılı v © misyona müracaatları. ç ! ıikle birlikte tayin olunan eksiltme gün ve saatinde ko- “6261... letle beraber tahsili talebi ile alarak” İli tarafından vaki müracaat üzerine İdairemizin 908. 5401 sayılı dosyasi- le gönderilen icra emrinin hali hazır ikametgühnizn meçhuliyeti hasebi- le tebliğ edilemediği mübaşirin meş. ruhatından ve polisin tahkikatından anlaşılmış olduğundan İstanbul İcra hâkimliğince tebligatın bir ay müd detle ilânen ifasına karar verilmiş. tir; Binaenaleyh işbu ilârın neşri tarihin den itibare bir ay zarfında Il - 938 . 540l dosya numarasile (daireye gelip borcu ödemeniz ve ödemediği. niz takdirde aynt müddet zarfında mal beyanında bulunmanız lüzumu ihbar ve aksi halde icra ve iflâs ka- nununun 76 ve 337 inci maddeleri mucibince kaps İle tazyik edileceği- niz ve tetkik merciine veya temyiz yahut iadel muhakeme yoliyle aid olduğu Mahkemeden icranm geri bi. kında, cezai müeyyideler mevcuttur ye tatbik zarureti hasıl olacaktır. Bu gibi zaruretleri önlemek için alâka. darların hassasiyet göstermeleri: lâ- zatndar., Spor Kursu Ankara, 14 (A, A) — Spor yurtları) açılmış bulunan okullarımızın beden terbiyesi öğretmenleri spor kursu Gazi terbiyeenstitüsünde dün tedri- satına başlamıştır. Kurs bir ay de- vam edecek ve öğretmenler burada daha giyade atletizm, futbol, Hand Höl spor kazaları ve mektep sporlari organizasyonları mevzuları üz-rinde çalışacaklardır. Tedrisat enelt ve ha zari olacaktır. Maarif vekilliğince bü yilki kurss 61 öğretmen çağrılmış bulunmak" dir. Orduda Spor Binası Ordu (TAN) — Spor mıntakas rakılmasına dair bir karar getirme dikçe cebri icra yapılacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân o- İunur, başkanlığı, mıntakaya ve klüplere tahsis edilmek üzere, belediye civa» rındaki binayı satın almıştır. Bi. Görele, (TAN) — Soför Ahmet A- lacanın İdaresinde bulunan “Gire. sun 49,, plâka num: ratı ve Üç tonluk kamyon, içinde 26 yolcu olduğu hal. de Giresundan Vakfıkebire giderken kazıya uğramıştır. Görele deresi ü zerindeki ahşap köprü, kamyonun a gırlığına dayanamamış, çökmüştür. Kamyon da dereye yuvarlanmıştır. yüksek olmaması yiaisız atlatılmasını temin etmiştir verilmiştir. Çankırı Parti Reisliği Çankırı (TAN) — Belediye reisi liğine intihap olunmuştur. Halkevleri müfettişlerinden Meh- met AVI Çamlıca, buraya gelmiştir. Mümaileyh, “Çankırı helkevinin he. İniiz faal bir hale gelemediğini, bilhas| sevkediimiş olücaklardır. lâzım gelen temsil subösinin hiç bir faaliyet gös.| müstahdein olup da maaşı owlileri 25 bra teremediğini, “bunun sebeplerini a- >. nin çok faal bir hale geleceğini ümit sa ön safta görünmesi raştırdığımı, bundan sonra halk: na, tamir ve tâdil edilecektir. eylediğini, söylemistir. sey caddesinde A- ii Fuad Apartıma- aından saat 11.30 da kaldırılarak Be- Sön günlerdeki kuraklık yüzünden dere suyunun sz olmas, köprünün Rifat Dolon. C. H. Partisi bura reis- yazıt Camiinde cenaze namazı kılın- dıktan sonra Edirnekapı Şehitliğin- deki ailesi makberesine detnedile. cektir, Mevlâ Rahmet eyliye. Polisler İmtihan Edildiler Ankaradaki polis enstitüsüne tale- ve o yuvarlarışmİbe kaydına başlanmak üzere oldu. kayma şeklinde vukuu, kazanın 29-|ğundan dün emniyet müdürlüğünde bir müsabaka imtihanı açılmışur. Şolör, meşhud suçlar mahkemesine) İmtihana“256 polis iştirak etmiştir. Muvaffak olanlar derhal gönderileceklerdir. Yarsubayları Davet Fatih Askerlik Şubesinden. 1 — Şubemizde kayıtlı bolman ve 45 gün stajını yapmamış olan (yalnız niya- İder yarsubey dasteğmen) eütbesinde Bu- rünanlar her sene olduğu gibi bu sene de tâlim yapmak üzere 5 eylğl 939 da İnteya Anki ? — Bunlardan devlet memuwriyetinde ve dabâ yukarı olanlar sevleedileceklerin- Aeh bu evsafı hale subayların nüfüs ve vesikalarile birlikte 4 eyldt Bp günü ak- siynına kadar şubemize müracaatları ilân olunur.