30 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

30 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Hitler, Dün ingiltereye Cevap Verdi İngililizler Ağır Karar Verir, Sımsıkı Durur (Başı 1 incide) Diğer taraftan Hitler, Almanya i- Polonya arasınd muallâk olan meselelerin halledilmerinin müstacel olduğu noktssmda bir güna şüphe iz- har etmemiştir. İngiltere hükümeti, hal ve fasledil- meleri ve daimi bir itilâfname akdi- ne müncer olan * birçok meseleleri Almanya ile müzakere etmek fırsa. ımı pek tabi olarak müsalt bir su- Jette karşılıyacaktır. Fakat her şey, Almanya ile Polon- ya arasındaki âcil nizaların halli tar. zına bağlıdır." Polonya ile 25 ağus- tosta imza etmiş olduğumuz itilâfın “kati metninin bize tahmil etmekte olduğu taahhütleri ifa etmek mecbu- Tiyetinde bulunduğumuzu pekâlâ bi- liyoruz. z İngiltere bükümeti, Almanya ile Polonya arasında mevcut olan ihti- o lâfların muslihane bir surette halle bileceğini müteaddit defalar ileri ürmüştür. Müzakerelerin müsait bir netice verebilmesi isteniliyor i- dise ortalıktaki gerginliği ihdas ot- , miş olan hudut müsademelerinin ek- iilmesi icap ederdi.” Mister Chamberlain daha sonra daki ihtilâf sulhen hallolunursa Yalnız iki tarafın değil, bütün dün- anın müstefit olacağını söyliyerek hgilterenin Her Hitler tarafından Londra, 29 (A.A.) — Lord Hali- faks, Lordlar kamarasında Chamber. Isin'in Avam kamarasında yaptığı beyanata benzer bir nutuk söylemiş. tir. Lord Snell ve Lord Crev, işçi ve liberal muhalefet partileri namına hükümete siyasetinde müzaharette bulunmuştur. Bunu müteakıp Lord- lar kamarası da salı günü toplanmak üzere dağılmıştır. ; Ekalliyetlerin Mübadelesi Times, bugünkü yazısında Alman ekalliyetlerinin şikâyetlerini berta » raf etmek için bunların ana valana mübadele tarikile iadelerinin müm- kün olduğunu yazmaktadır. Ayni fi. kirde olan Nevs Chronicçle diyor ki: “Eğer Hitler, Türkiye ile Yunanis- tan arasında muvaffakıyotle tatbik e. dilmiş olan ve halen Tyrol'da yapıl- makta olan nüfus mübadelesi usulü. nü tatbik edecek olursa, bu husus - taki proje, hali hazırdaki vaziyetin ıslahı için bir fasıl açmış olacaktır. Fransada Paris, 20 (Hususi) — Daladier bu gün Sosyalistler Hderi Blum ile de görüşmüştür. Gazeteler Daladier — Hitler mesajlarından bahsederek Hit. lerin ileri sürdüğü delilleri çürük bul maktadır. Journal diyor ki: “Ne feci bir istihza; Almanya- Rus - Leh Hududunda Askeri Tedbirler (Başı 1 incide) rı hakkındaki kararnameye muhelif harekette bulunanlar için şiddetli! vaziyeti heyecan verici bir şekilde |len Alman kuvvetleri, üç grupa tak- cezalar derpiş edilmiştir. Kartlarını! aksettirdikleri için kapatılmışlardır. | sim edilmiştir. Bunlardan birisi Vah kullanmadan alım satım yapanlarla kartlarda gösterilen miktardan fazla alan ve satanlar, kendilerine ait ol. mıyan kartları kullananlar ve kart. larla alınması kabil olan malları kart mukabilinde satmak istemiyenler ve ya bu gibi cürümler işliyenler mah- kemeye sevkedileceklerdir. Derpiş edilen cezalar şunlardır: Büyük cü. rümler için hapis, daha ehliyetsiz ve nizamsız hareketler için ıslahhaneye sevk, kararnamede beş bin marka kadar para cezaları da derpiş edil. miştir. Akşam gazeteleri, Polonyaya kar. şı neşriyata devam etmekte ve Al. manlara yapılan tebarüz ettirerek bunun tahammül edilmez bir hal aldığını ısrarla bil- dirmektedir. Hariciye Müsteşarı Von Veizsaec- ker, bugün Danimarka ve 'Lituanya “yeni eziyetleri, | TAN ba gazeteleri, anlaşılan beynelmilel Resmen bildirildiğine göre 3 ey- lülden itibaren bütün İtalyan toprak. larında askeri ve resmi veya umumi hizmet otomobili, otobüs ve kam - yonlardan başkasının söyrüseferi ya. saktır. 30 ağustostan itibaren de lokanta- larda adam başına bir porsiyon et veya balıktan fazlası verilmesi ya. sak edilmiştir. | Akşam gezeteleri, bütün Avrupa İhükümetlerinin aldıkları askeri ted- birleri, bilhassa İtalya hududu imti. dadınca Fransız kıtaatınm tahşidatı- nı bahis mevzuu etmektedir. La Tribuna, İtalyanın harp ha - linde İcap eden fedakörlikları yapa- cağını kaydeylemektedir. Giornale d'İtalia, Mussolini ile Ci. ano arasında noktai nazar ihtilâfları olduğuna inandırmıya çalışan bazı ecnebi gazetelerine hitaben diyor ki: elçilerini kabul ederek Almanyanın Danimarka ve Lituanyonm biteraf. lıklarına hürmet eyliyeceğini bildir. miştir, Londra, 29 (Hususi) — Beatislava- “Mussolini, yeniden ecnebi #'yase- tini eline almış değildir. Fakat siya. seti dalma kontrol etmektedir. İtai- ya, hattı hareketinde devam edecek. ir, Sulh lehindeki hareketi bir zaaf Bugün Popolo di Roma İle İstam. | askerlerinin işgali altındadır. dan verilen haberlere göre Alman as, | eseri değildir. İngiliz gazeteleri, e- kerleri bugün Bratislavayı işgel et.) ğer Mussolininin sulh için yaptığı miştir. İşgalin, Slovakya istiklâlini | gayretlerin, harp vukuunda İtalya - Leh-Slovak hududunda tahşit edi- vadisinden, diğeri Volon yolundan ve üçüncüsü de Presov yolundan ta- arruza âmâde (o bulunmaktadırlar. Slovak ordusunun ifa edeceği vazi- fenin Alman ordusunun £ gerilerini himaye etmek veya Macar hududun- da bekcilik yapmak olduğu zannedil. mektedir. Polonya aleyhindeki neşriyat gün- den güne şiddetlenmekte ve Alman propagandasının mevzularını ele al- maktadır. Slovakyada bir takım nü- mayişler olmustur. Nümayişeiler, Polonyadan elindeki Slovak toprak- larını iade etmesini istemektedirler. Monsenyör Tisso. Slovakyanın sa- dece Almanyanın himayesi vazedil- memiş olduğunu, belki onunla yean- yana yürümeğe âmâde bulunduğunu söylemiştir. Lehistanın cenubunda bir istas- 20-8-939 ——— İngiltereye Şifahi Bir Nota da Gönderiliyor "ime (Buşı 1 ineide) Cevabi notanın muhteviyatı hak- kında en sıkı ketumiyet muhafaza dilmektedir. Bütün halk azami mo- râk içinde olduğu ve İngiliz sefiri. nin yüzünü görerek bir mâna çıkar- mak için uğraştığı halde bu toşebbüs- leri bir netice vermemiştir. Gazete- lerin biri de bu muhaberelerin ma- hiyeti hakkında bir şey yazmamakta- dır. Fakat gazetelerin bahsi mevzu ettiği bir nokia, Danzig ve koridor meselelerini bir an evvel hallederek eski yaraları kapadıktan sonra urmü- mi tesviye bulmak lüzumudur. Belçikanın tavassutu Paris, 29 (A.A) — Öğrenildiğine göre, Belçika Başvekil: Pierlet, Ho- larda Kraliçesi ile Belçika kralının bugünkü buhrana bir bal çaresi bul. mak üzere tavassutta bulunmağa ka- rar verdiklerini bildirmiştir. Kraliçe Vilhelmin ve Kral Leopold Fransız, İngilizi Alman, İtalyan ve Polonya hükümetleri nezdinde teşeb- büste bulunmuşlardır. Holanda hükümeti de, beş devle- tin Lahaye'deki mümessilleri nezdin- de ayni tarzda bir teşebbüs yapmış tır. K Fransız hükümeti, Holanda krali- çesi ve Belçika kralının bu teşebbü- yonda bir bomba patlamış, 18 mak- tul ve 39 mecruh vardir. Bu yüzden iki Alman tevkif olunmuştur. Büyük binaları berhava etmek ü- zere bombalar taşıyan birkaç Alman daha tevkif olunmuştur. Lehistanda yalnız petrol vesika İle verilmekte- dir. Diğer maddeler serbest tedavül süne müsbet İir tarzda cevsp vere cektir. a Berlin, 20. (Hususi) — “Başler Nachrichten” gazetesi çıkardığı bir tabıda Berlinden. aldığı bir habere Böre Almanyanın hiç olmazsa eski Barbi Prusya eyaleti ile Pozzan eya- letinin şimalindeki arazinin yarısını > verilecek cevabı O beklemekte oldu- | hin gururundan mütemadiyen bahse. Bunu, o zaman vaziyeti daha iyi ja Hitler İngiltere ile Fransadan / ğa imkân basi olacağını | şefef ve namuslarına aykırı bir'ha- öylemiş ve “Biz vezifemizi yapıyo- |'ekette bulunmalarını istiyar.,, ruz ve sramızda hiçbir fikir iktilâğr | Figaro şöyle diyor: yoktur. Sonra her ihtimale karşı ha- li devlet adedi ai ii zinz” diyerek mi | teçiş veya garip mi ndan ri sir ettiği bazı noktaları hatırlatmak © “Biz müdafaa hazırlıklarına vesi | mecburiyetindeyiz. Hitler, Münih iti. 'Ka usulile başlamıadık. Hava kuvvet- lâfını tek taraflı olarak bozdu. Al lerimiz ve tayyare dâfli teşkilâtımız manyaya-tamartiile “yabansı bir irk olan şeye karşı hazırdır, Sahil müda- eee EN in nız mükemmeldir. Donanmamız 5 MAZ İ kendi haklarından mahrum, edildi bir. lihza içinde denliyete. geçebilir. | polonya meselesinde de Führör otuz Çoluk çocuğu emniyetli yerlere &ö-| ae milyonluk bir milletin deniz üze. E Sa her tedbir. alınmıştır. | rine bir mahrece hakkı olduğunu bir pm 2 Gel mi kaç kere resmen tanımıştı. dır. Onun işesiz. liyoruz.” MHalyada korumak için yapıldığı bildiriliyor. İtalyada Roma, 29 (Hususi) — İtalyan ga- zeteleri bugün büyük ve: kalabalık şehirler halkının yavaş yavaş daha küçük ve geniş kasabalara çoluk ço- cuklarını göndermeleri lüzümundan bahsederek bu işin son dakikaya bi. rakılmaması için neşriyat yapmakta ve bunun sırf bir ihtiyati tedbir ol duğunu ilâve etmektedir. Bu akşam taarruzlarına karsı Roma tayyare am karanlık teçrübesi a an m a raflık kanunu hakkındaki teklifleri. ni kabul etmiyen infirad taraftarı Gemokratik grubun bütün azası Ay- rupada harp çıktığı takdirde bitaraf. lik meselesinde Rooseveltin yanında yer almağa karar vermiştir. Nihayet Mister Cfamberlain sözle | Roma, 29 (Hususi) — Siyasi ma. Fihi şu suretle bitirmiştir: , hafil, İngilterenin son dakikada Ber- “İngilizlerin çok ağır karar ver- | lini sulhe imale edebileceğinden bah. dikleri, fakat karar verdikleri zaman | sediyor ve Sinyor Mussolininin sulh na sımsıkı tutundukları söy. |lehindeki mesaisini tebarüz ettiriyor. 'lenir. Bu dakikada vaziyet şudur: * Sulh için çalışmakta olan kuvvet. | Madrit, 29 (AA) — Gazeteler, lerle mesai birliği yapmak vaziyeti | Fransız Başvekili Daladier ile Hitler tikşaf etmek imkânı bu cevâba bağ- Harp mi olacak? Sulh mu olacak? u hususta henüz verilmiş bir karar ır. Hâlâ ümüdimizi muhafaza istiyoruz. Hâlâ sulh lehinde arzu ediyoruz. Kendimize olduğumuz yolu takip için sar- fetmekte olduğumuz kuvvetin zanfa müsaade etmiyeceğiz. Muhalefet Liderinin Sözleri Mister Chamberlainden sonra a- e lideri Mister Greenwood söz öyledi ve tecavüze her halde son yerilmesi lâzım geldiğini, Lenista- pin da diğer bazı milletler gibi teca- vüze kurban gilmesine, her senenin eylülünde yeni bir buhranla, yeni bir taleple karşılaşmağa tahammül tmediklerini ve bu meselenin artık ilolunmesı lâzım geldiğini anlat- © Daha sonra İlbersller namma Sir d Sinclair söz söyledi ve Le- verilen taahhütlerin mutlaka si ve tecavüze son verilmesi lâzim diğini söyliyerek hükümöte mü- ettiklerini anlattı. — Komünistler namına Kalgan faşist boyun eğmeğe imkân bulun. dığını, bütün milletlere ve par- imentolara, ezeümle Sovyet Parlâ- mentosuna bunun izahı lâzım geldi ğini söylemiştir. Ve bunun üzerine celse tatil olun muştur a İaceristanın Londra sefiri bu sa- ah İngiliz hariciyesine uğramış bey- milel vaziyet hakkında görüşmüş” arasında teati olunan mektupları mevzuubahis ederek Versailles'cıla- rın © zamanki haksızlıkları umumi bir harp tehlikesine rağmen idame etmek .istediklerini yazmaktadır. Lehistanda Varşovs, 29 (Hususi) — Her Hit. lerin Daladier'ye gönderdiği cevabi nota hakkında Polonya hükümeti na- mına söz söyliyen bir zat demiştir ki: “Bu cevsp Almanyanın Danzigi değil, belki Lehistanı imha et meyi İstediğini gösteriyor. Almanya bunun için son dakikada sulh cephe- sini yıkmayı İstemiştir. Hitlerin no. tası, mütecavizin kim” olduğunu gös teren bir vesikadır ve bu vesika bu bakımdan tarihi bir kıymeti haizdir, Gazeteler Alman matbuatının Al- manların fena muameleye uğradık- larına dair iddiaları aleyhinde neşri. yat yapmaktadır. Amerikada Nevyork, 29 (Hususii — Nevyork Times, Hitlerin ileri sürmüş olduğu delillerin pek zayıf olduğuna işaret etmektedir. Nevyork Herald Ttribüne gazete. si şöyle diyor: Amerikalılar, bu davadaki hüküm lerini esasen vermiş bulunuyorlar. Amerikalılar, mücrimin kim olduğu- nu biliyorlar. Bu gazete, totaliterlerin emperya- lizmine karşı Fransız, İngiliz ve Po. lonyayı misal olarak göstermekte. dirler, demektedir. Z Herald - Tribüne gazetesinin Va. şington muhabirinin öğrendiğine gö- re parlâmentonun bundan evvelki içtima devresinde Rooseveltin bila. Bir kaç grup şefi isimlerinin zikre dilmemesi ricasiyle bitaraflık hek. kındaki fikirlerini (o değiştirdiklerini muhabire temin etmişler ve harp zuhurunda şimdiki bitaraflık kanu. nunun feshini Amerikan milleti müt tefikan istediği için eski kanaatlerin de israr etmediklerini ilâve etmiş. lerdir, h Grup namına söz söyliyen bir zat, efkârı umumiyede yapılan seri bir anketin şimdiki bitaraflık kanunu feshedildiği takdirde bunun bütün memlekette müttefikan tasvip edi- leceğini gösterdiğini beyan etmiştir. Vaşington, 29 (A.A.) — Kongrenin derhsl toplanması için tanzim edilen davetnamenin metni hazırdır. Da. vetname — Reisicümhur (tarafından kendi tabiri veçhile “ihtilâf kâfi de. recede katiyet kesbettiği zaman,, im. za edilecektir. nın mevcudiyetini tehlikeye sokmak hususundaki nefretinden ilesi geldi- ğini zannediyorlarsa, aldanıyorlar.,, İngilterede Londra, 29 (Hususi) — İngilterede askeri ve siyasi faaliyet biribirine muvazi olarak devam etmektedir. Müdafaa işlerinin topuna nezaret den mührühas dairesi sivil müda- faa nezareti bütün fabrikalara, umu. mi ve hususi binalara, istasyonlara nafile okunabilen Jevhalarını saldırmaları. nı emretmiştir. Londra, 29 (A.A.) — Amirallik bu günden itibaren bütün gemilerin ka. ranlıkta seyrüsefer etmesini ve Ji- manlarda, sahillerde veya dubelarda. ki fenerlerin söndüfülmesini emret. miştir. İsimleri deniz defterlerinde yazılı limanlara gemiler ancak kıla. vuzlarla girebileceklerdir. Bir gemi, ancak bir müsademe tehlikesinde lâmba yakabilecek ve derhal söndü- recektir. Fransada Hazırlık elm are oram Paris, 29 (Hususi) — Başvekl! Da- ladier bugün Fransız orduları baş- kumandanı General Gamelin ile gö- rüşmüş ve yeni tedbirler almıştır. Almanya ile her türlü şimendifer | nakliyatı durmuştur. Almanyaya hiç İbir doğru tren İşlememektedir. Şi- mal demiryolları idaresi Alman hu- idudunun Erbesthalde kapatıldığını teyit eylemektedir. Hariçle bütün telefon muhaverele- ri kesilmiştir. Telgraf muhabereleri halindedir. istediğini yazmaktadır. Varşova, 29(A.A) — Polonya hükümeti Slovak arazisinin Alman | ordusu işgali altında bulunmasını Slovakya hükümeti nezdinde pro - testo etmiştir. Varşova, bu hâdiseyi,. Polonyoyo karşı doğrudan doğruya bir tehdit teşkil eder mahiyette görmektedir. Diğer taraftan, Almanyada iki Pa. lonya konsolosunun tevkif edilmesi- ne cevap olarak, Polöhya makamları Verşovaya getirmişlerdir...» . Polonyo bir kaç sınıfı daha silâh altıma almıştır. İsviçre Hazırlanıyor Bern, 29 (A.A.) — Bütün İsviçre- de ve bilhassa hudut mıntakalarında setir kıtaları tam bir intizamla 86- ferber edilmektedir. Federal meclisin Fransa, Almanya ve İtalya ile olan hudutlarının kıs- men kapatılmasına müteallik bulu. nan bir emirnamesi derhal meriyet mevkiine girmiştir. Fransa - İsviçre hududunda beygirle çekilen arabala. rın ve otomobillerin geçmesi bazı yol lara ve köprülere hastedilmiştir. A- raba geçebilecek diğer yollarda yal. bız bisikletle geçenlerin mürurları- na müsaade edilmiştir. Bundan baş. ke askeri maksmatın tayyareleri ile bu makamattan müsâade almış olan tayyarelerden gayrisinin İsviçre üze- İyi haber alan bazı Alman mah- fellerine göre Führer, herkesi hay- rete düşürecek bir karar ittihaz e- decek veya takip ettiği siyaseti de- Biştirecektir. İtalya. itidâl tavsiyele- ri vermeğe devâm etmektedir. Hitler dün akşam telefonla Mussolini fe birkaç kere görüşmüştür. Yeni Janon . Kabinesi Kuruldu Tokio, 29 (A. A.) General Abe yeni Japon kabinesini teşkil etmiştir. Mu. maileyh ayni zamanda hariciye neza. iretini de uhdesine almıştır. Harbiye nazırı general Hata bahriye nazırı a&- miral Yoşitadır. Maliye nezaretine A hoki, Dahiliye nezaretine de Ohara getirilmiştir. — evvel yemin etmişlerdir. İcabında hu dudu kapamak için bütün tedbiriğr evvelden alınmıştır. Şimal Devletleri Oslo, 29 (A.A.) — Norveç hüküme- ti, Norveç sahilleri bitaraflık muha- faza kuvvetlerini “Sulhün takviye edilmiş kuvvetleri,, halinde seferber etmiye karar vermiştir. Bu tedbir, birinci torpido muhrip- leri fırkası ile dördüncü ve beşinci torpido fırkalarına ve birinci ve İrinden uçması menedilmiştir. Ren nehri üzerindeki nakliyatta gö rülen buhran dolayısile Bal liman makamları geçen cümartesinden i. #ibaren nehir nakliyatına * nihayet de sansüre tâbidir ve yabancı diller- le muhabere yasak edilmiştir. Kahveler, lokantalar saat on bir- Belçikada Vaziyet Brüksel, 29 (A.A.) — Belçika A. jansı, resmi mahfillerin İngiliz ve Fransız sefirleriyle İtalya ve Polon. ya sefirlerinin Başvekil Pierlot'yu ziyaretleri hakkında bir şey söyle. mek istemediklerini bildirmektedir. Bir tavassut teşebbüsü mevzuu bah. solduğuna dair bir şayin dolaşmakta- dır. Diğer cihetten Belçika ajansı hü- kümetin şimdilik yeniden askeri tedbirler almak tasavvurunda bulun madığını haber vermektedir. Muhtelif Memleketlerde Lizbon, 29 (A.A) — Selâhiyettar mahfillerden Portekiz'in İngiltere ile olan beş asırlık Htifakına sadık kala- cağı teyit erir Brüksel, 20, (A.A.)— Alman trenleri artık Belçikaya gelmemekte ve Belçika ve Fransız - den sonra kapatılacaktır. Fransadan şimali Afrikaya giden- ler çoğalmıştır. Son günlerde Mar- silyadan şimali Afrikaya gidenlerin sayısı (17,000) e varmıştır. Polonyada RE a Varşova, 29 (Hususi) — Almanlar hududu kapadıklarından o gerp isti kametinde demiryolu nakliyatı dur- muştur. Danzig makamları iki Leh yük trenini tevkif etmişlerdir. Tren- lerin birinde Polonyaya götürülmek üzere demir rhadeni yüklenmiş idi, Danzigdeki Polonya komiseri bu tev- kifleri şiddetle protesto etmiştir. Danzig polisi bugün iki Leh güm- rük müfettişini de tevkif etmiştir. Londra, 29 (Hususi — Brw tislava'dan (o “Times,, o gazetesine bildirildiğine göre, Polonya asker- lerinden bir grup, hududun iyi tah- dit edilmemiş olduğu Cadea mevkii wermeği derpiş eylemekte iseler de, nehirde faaliyet henüz devam etmek tedir. Cumartesi günü Mannheim, Starsburg, ve Kehl'de bütün nehir vasıtaları hareketten menedilmiştir. Bugün Bal'e hiçbir gemi gelmemiş. tir. Bununla beraber bazı merakip, Almanyadan yol almak ümidile boş olarak Bal'den hareket etmişlerdir. Hükümet dün akşamdan itibaren Bale ve Asace istikametinde bir çok hudut geçitlerini kapamıştır. Ancak mahdut bir kaç yoldan hudutlar ge- gilebilmektedir. İsviçre hükümeti memleketin mü. dafaası ve bitaraflığınm muhafazası için müstacel mahiyette bir takım kararlar vermiştir. Bu kararları ihtiva eden kanun lâyihası yarın parlâmentonun tasdi- kine örzolunacaktır. Metin 1914 a. Zustosunda tesbit edilen hükümlerin aynidir, Hükümet. Alman - İsviçre hudut wünakalâtına dair iki memleket a. Imanyaya gitme | yakınında hududu tecavüz ettiklerin. | rasında imzalanan 9 mart 939 tarih- ekmekleri kali den dolayı esir edilmişlerdir. Bulli anlaşmayı parlâmentoya tevdi et. kan servisler şunlardır: Paris —| grupa kumanda etmekte olan Leh | miştir. Berlin — Varşova ekspresi ve şimal | zabiti öldürülmüştür. Hâdisenin vu-İ Muhafaza Kıtaları hudutta mevzi-|ler bahşeden kanunu ittifak ile ka- kua gelmiş olduğu mıntaka, Almanilerini almışlardır. Askerler öğleden bul etmiştir. ekspresi, ikinci hava filolarına * şâmil bulut maktadır. N Yarın başlaması mukarrer olan Norveç, İsveç, Danimarka ve Fin. lândiya Hariciye Nazırları konferan. s0 beynelmilel vaziyet dolayısiyle akdedilmiyecektir. Muhtelif Memleketlerde Rabat, 29 (Hususi) — Fransız Fa. sındaki halk, Faslıların menfaatleri. Fasın menfaatlerine bağlı olup ken. dilerinin Fransaya dalma sadık kala caklarını Fas ve Fransız Valisine bildirmişlerdir. * Nevyork, 29 (A.A) — Norddent- seher Lloyd memurları hazine nezâ- retinin bütün gemilerde yapılacağı gibi Bremen vapurunda da resmi me. murlar tarafından bir tetkik ziyare. ti yapılıncıya kadar mezkür vapurun hareketten menedilmesi kararı kar- $ısında hayrete düçar olmuştur. Ge- minin gerek hamulesi ve gerek mü. rettebatı tetkike tâbi tutulacuktır. Peşte, 29 (Hususi) — Macâr mü. 'dafaa heyeti bugün toplanarak Macar müdafaası için alınacak tedbirleri görüşmüş ve kararlaştırmıştır. * Lüksemburg 29 (A.A.) — Mebusan meclisi, hükümete hususi salâhiyet-