30 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

30 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

(Başı 1 incide) Tümgeneralliğe terfi edenler Rıza Urcun, Vehbi Kocagiiney, RE fat Maratacı, Remzi (o Yiğitgüden; Fikri Erbuğ. Raif Konuk. Tuğgeneralliğe terfi eden Tuğbaylar Talât Ogan, Arif Tanyeri, Fahri Belen, Sadık Aldoğan, Ceyzat Ya-! lim, Nazmi Göenni, Mahmut Berkâz, | Asım Tınaztepe, Fevzi Mengüç, Nu. retfin Barensel, Ömer İskender Er. demir, Ekrem Türker, Feyzi Akıncı. “lar, Zekâi Okan, Yümnü Uresin, Mu- zaffer Tuğsavul, Cevdet Bilgin, Ke- mal Yaşınkılıç. Mümtaz Ulusoy, A- $ım Aktuğ, Tevfik Topçuoğlu, Neşet Akmanlar, İzzet Aksalur, Deniz tuğbay Hüsnü Gökdenizer, tabip tuğbay Süreyya Hidayet Ser. ter, Kâzım Akdoğan, Fethi Gözalan, Veteriner o Mustafa Bengi, Rıza Tinay, Albaylığa terfi eden Yarbaylar A. Remzi Berköz Bursa, Tahsin Çe. Jebican Kastamonu, M. Fasih Kaya. balı" Mersin, Şevket Aykan İstanbul, — Y. Vişdani Eğeli Rados, H. Tahsin Aktürk Kaplanpaşa, H. Hayri Ay- © tepe Ortaköy, Naci Aka Niğde, Hüse- yin Spon Köprülü, Assalm Arcan İs- > tanbul, M, Refik Yüce $, Selim, ib. rahim Cetlim Hereke, M. Rüştü Er- delkün Yakup, A. Rıza Gürcan Os- mancık, M, Hilmi Oray Sofular, M. o Zeki Sanal İstanbul, Osman Güray o V. Atik, Mükerrem Erkman İstanbul, Yakup Gürkaynak Ergene, İhsan E- o rinç H. Şerif, Hayrettin Arun Gem- lik, Vedat Garan Dizdariye, H. Ek- rem Atasal Üsküdar, Hayrettin De- miroğlu Karagümrük, M. Nuri Onu- ral Beşiktak, M. Rüştü Baykoç İstan. bul, M. Hüsnü Ersü Bakırköy, A. £ Baydar İstanbul, M. Şevki Al- tinay Dedeağaç, Muzaffereddin Gük. senin Tağkasap, A. Fevzi Uçaner Yu- suf, Kurmay Yarbaylığa terfi ” eden Binbaşılar © Rasim Akkılıç Ankara, Suat Ku. "yaş Üsküdar, Ekrem Akalın Afvon, Ragıp Gümüşpala Üsküdar. Binbaşılığa terfi eden Kurmay Yüzbaşılar Bahri Gökdeniz İstanbul, Cavit Çe- bul, İhsan Bingöl Erzurum, Celâl Er- gün İstanbul, Sabri Unal Vodina, Ta- t Tulunay İstanbul, Emin Çoban- tanbul, Hidâyet Kızıldemir Trab - zon, M. Rahmi Sanalan Erzincan, Fevzi Okan Musul, Kemal Akkut Ka. Ali Yöney Edirne, Zeki Uzsan Edir. 'ne, A. Nejat Altkay İstanbul, Piyade Albaylığa terfi eden Yarbaylar Hakkı Türker Harput, Sabri Bay- man Toyran, Ziya Sükân Selimiye, Tahir Gürhan Harput, Nuri Ki- 'rikla Süleymaniye, Hüsnü Erkön Kay Muktar Keyman Biçakçı, Faik m Selânik, Sezai Tuncalı Edir. ne, Kemalettin Başar Nazilli, Cema- tin Atak Kerkük, Hüsnü Öktımuz Üsküdar, Rasim Şahinler Trabzon, Hasan Ertem Feriköy, Zihni Başaran Erzurum, Fettah Öztek Süleymaniye, hittin Tüleğen Edirne, H. Fevzi n Trabzon. Yarbaylığa terfi eden Binbaşılar Cemal Ergüden Kastamonu, Ta. Çınkıllı Erzincan, Haydar Gü - r İstanbul, Ziya Altuğ Tarsus, Közm Güney (Kırşehir, O Ahmet Fikri Başaran Resne, Veb. ; bi Ötolan Gebze, Sadi Demen Vefa, 4 Ji Ergul Maraş, İzzet Avcı Kerkük, “Sevket Sanal Van, Şevket Boram Değbağlar, Süleyman Dinçsoy Rus- Fahir Aközen Çengelköy, Enver ok Beykoz, Hüseyin Ürgen Kara. nürsel, A. Cevat Akman Köprülü, Nazım Yaşınok Edirne, M. Ali Özatlı Kirit, Sırrı Kurt Nişantaşı, Cenan Korkut Kasımpaşa, N. Oğuz Alason- A, Nabi Güngirey Sıvas, Zeki Tu. Yanya, M. Remzi Ökten Kocaeli, Kâzım Gündüz Sıvas, Sırrı Eroğ- Bursa, Şemsettin Evcin Üsküdar, Alp Trablusgarp, Mahmut Özal. t Erzurum, M. Sadullah Ergon Bey beyi, Hakkı Öhan Trabzon, Kemal tav Kasımpaşa, Ö. Lütfi Saltık Kara: | gümrük, M. .Nihat Sebik Beylerbeyi; Rifat Önder Toyran, Sami' Alantar Gaçata, Rıza Bayata Kars, Şükrü Berkalp Mimarsinan, Kenan Oruç Erzincan, Rıza Atak Manastır, Ke. mal Ataünal Kastamonu, Arif Ölcen Niksar, Neşet Kazankaya Erzincan, Şaban Arıkan Tophane, Kâzım Bay- fkan Bursa, H. Erkan Yarbuz, H. Hüş İmü Taşkin Kırklareli, Celâlettin Dinç Karahisar, Sadık Arıkan Pazarcik; Mehmet “Aykan Ünye, Salâhattin Gürsay Yenibahçe, Fikri Teoman Hes reke, Hasan Urgun Kandiye, Ali A: kıncı Katimpaşa, Zekâi Özyelın Ha. seki, Necdet Çetinakıncı Y. Varda, M. Salim Koydemir Sıvas; İzzet Ya- vüzkızılan Haydarpaşa, M. Edip AL pan Ünye, Saffet Ergin Ahırkapı, H. Hüsnü Özel Hafızpaşa, Sıtkı Ösöy Çorum, Tarık Albugan Üsküdar, M. Cavit Onum Harput, H. Hüsnü Dinç Harput, Talât Sile Selânik, Salih Yü- cel Rumkale, Osman Tosunoğlu 1s. tanbul, Y. Ziya Erkuş Urfa, Şefik To ker Van, A. Rifat Sönmez Erzincan, Refik Tunca Üsküdar, Muhlis Altığ Debre; Zühtü İstanbul, M. Hakkı Öz- dener Erzincan, M. Mazhar Çelik man, Ahmet Hadi Üçer Üsküdar, M. Lütfi Sipahi?Beşiktaş, Burhanettin Egrikapı, Şevket Akdoğan Braincarı, Albaylığa terfi eden Süvari Yarbayları Hüseyin Akkerman Filibe, Yarbaylığa terfi eden Süvari Binbaşıları Fahrettin Sunğar o Mahmutpaşa, Fevzi Süral Manastır, Şevket Şendil Nişantaş, M. Hakkı Kılıçaslan Urfa, Abdüllâtif Kumuk Dağistan, Niyazi Akar İstanbul, H. Avni Bâğna Kuz- guncuk, M. Hulüsi Alkan Balıkesir, Cevat Güvenerin İstanbul, Faik Ba. badan Üsküdar, Mufahham Göker Ka dıköy, Nazif Tuğay Yenihan, Necati Batuk Kırşehir, A. Rıza Arim İstan- bul, Hulüşi Akın Manastır, Topçu Albaylığına terfi eden Y: "Recep Sebukcebe Komanova, Hsy. İ rullah Şentop Selânik, Sami, 7 Dimetoka, Aziz Güler Bursa, M. $f Başarır Sıvas, Nail Başdoğan ge fiçe, 1. Hakkı Tunçay Çankırı. Yarbaylığa terfi eden Topçu Binbaşıları Münir Ülengin Üsküdar, Hikmet Bilgin Amasya, Mecit Sönmezalp Bursa, Ziya Gülep Üsküp, Mesut O. nat D. Bakır, Salâhattin Altıntuğ İş- kodra, Kadri Akçam Ağaçkakan, Hak kı Yalazan Gümüşhane, Şefik Erk Van, Ali Akisü Şumnu, Cevdet Süer Midilli, Hakkı Tunga Kayseri, Ömer Ersin Serfiçe, Zeki Ulusoy İstanbul, Sadık Soyer Bursa, İdris Örz İşkod- ra Şükrü Bıyıkhan Erzincan, Zeki Öztürk Eğin, Kenan Birsan Erzu rum, Cemal Kıvanç Darıdere, Sıtkı Sudas Ayasofya, Hıfzı Çataltepe Kor kut. Albaylığa terfi eden Fen Sanat Yarbayları Osman Arkan Çankırı. Yarbaylığa terfi eden Sanat Binbaşıları Sedat Salman Koska, Kâzım Öz. soy İstanbul, Askeri Fabrikalar Albaylığına terfi edenler Ferit Özkurt Vefa, Nuri Gürler Kurüçeşme. Yarbaylığa terfi eden askeri fabrikalar Binbaşıları Rakım Özkök Ortaköy, Asım İnal Safranbolu, Hilmi Akyar Çanakkale, Fehrettin Gürün Üsküdar, Şadi Sü- der Nakkaşpaşa, Albaylığa terfi eden Harita Yarbayları Fehmi Tunçer İstanbul, Cemal Kambay Galata, Kadri Koray Kaba. taş, Yarbaylığa terfi eden harita binbaşıları Nazif Aşkın Ayasofya, Fenni Işın Trabzon, Fuat Özbalkan Edirne, Albaylığa terfi eden Tıbbiye Yarbayları Hulüsi Erel İnebolu, Arif Tolkay İmrahor, Abdülmecit Sayan İstanbul, Nuri Maktalan Fatih, Cemal Sipahi Bursa, Edip Opan Çemişkezek, Celâ- is | lettin Toker Manastır, Sait Ertemsin 1 Yarbaylığa terfi eden Tıbbiye' Binbaşıları Niyazi Bilirer Bursa, Halil Tuğte- Pe Çide, Suat Mengü Rüsçük, Kemal Tuğ Eminönü, Muhtar Sanlav Bur- sa, Kemal Özsoy Taşköprü, Muhtar İstanbul, Halit Baran İstanbul, Lütfi Dağdelen İstanbul, Albaylığa terfi eden Eczacı Yarbayları Şevket İlgaz Koçhisar, Faik Özil Kasaba, Hulüsi Duyar Kastamonu, Bilâl Taner Çankırı, M. Arif Kökez Üsküdar, Mustafa Benlier Şile. Albaylığa terfi eden Veteriner Yarbaylar: Şevket Ulusoy Antalya, Nurettin Söylemezoğlu Elâzığ, Süreyya Aygün Aksaray, Abdülkadir Tolon Aksaray, Mehmet Soykan Selânik, Fikri Alyuğ Aydın, Ragıp Siral Kadıköy, İbrahim Koçtürk Şam. Yarbaylığa terfi eden Veteriner Binbaşıları Süreyya Altekin Harput, Vecihi 'Tancar Pirkoz, Medeni Sürer İstan- bul, Hayrettin Tezer İstanbul, Ab- dullah Yurdabayrak Bursa, Ekrem Selekmen Galata, Sadullah Kesenay İstanbul, Ekrem Güleryüz Bursa, Recep Özçelik Edirnekapı, Nahit Çokbaşakan Konya, Cemil Gökçe Al. timermer, İsmajl Erten Bursa, H. Hüsnü Urkucu Çanakkale, Memduh Tunçer Trabzon, Tahsin Doruk İs- tanbul, Mazhar Atay Niğde, Rıfat Maral İstanbul, Kâzım Alpergün İs- tanbul, Kadri Can Mekke, Cemil Ol- cay Hayfa, Haydar Soykan Kayseri, Orhan Erkurt Maltepe, Albaylığa terfi eden Levazım Yarbayları Hüsamettin Anış Körbâkkal, Mus. tafa Seviktekin Samsım, Şevket Ço- zanoğlu Kıztaşı, Muhittin Süer Er- zincen, Refik Erkoşak Filibe, İhsan Akâl Çanakkale, Nurettin Sezer E- dirne, Mustafâ Meriçli Hasköy, Cev- det Kurkan Fatih. Yarbaylığa terfi eden Levazım Binbaşıları Ahmet Süer Trabzon, Sabri. Taş "Taşkasap, Sami Olcay Edirne, Galip .Gümen M. paşa, » Albaylığa terfi eden İstihkâm Yarbayları Zeki Özsök Vadina, Vehbi Tinaz Taşlıca, Cemal Düvenci Şehzadeba- şı, Yarbaylığa terfi eden İstihkâm Binbaşıları Fevzi Emre Trabzon, Abdülkerim Türkkan Üsküp, Sırrı Aktaş Üsküp, Hayri Şolcun Arapkir, Lütfi Tunca Görüce; Nuri Köker Üsküp, Kâzim 'Teçimol Edirne. "Albaylığa terfi eden Muhabere Yarbayları Azmi Akbu Erzurum. « Yarbaylığa terfi eden Muhabere Binbaşıları Remzi Ersun Erzincan, İrfan Po- Xiz Kadıköy, Nazım Arikan Üsküp, Abdülkerim Öbay Fatih, Ziya Gücer Trabzon. Yarbaylığa terfi eden Demiryol Binbaşıları Fuat Akbulut İstanbul, Hilmi De- dekorkut Beşiktaş, . Deniz Subayları Arasında Terfiler Kurmay Binbaşılıktan Yarbaylığa terfi edenler Nuri Güneğe, Rifat Özdeş, Münci Ulhan. Kurmay Yüzbaşılıktan Binbaşılığa terfi edenler Tevfik Sargut, Ekrem Erman. Güverte Yarbaylıktan Albaylığa tertfi edenler Fehmi Kartal, Saim Çiğ, Hidayet Bosut. Güverte Binbaşılıktan Yarbaylığa terfi edenler Osman Gürdoğan, Muzaffer Be- sen, Settar Ulman, Eşref Acar, Tuğ- rul Kilitçi, Güverte Yüzbaşılıktan Binbaşılığa terfi edenler Sadettin Kursan, Burhanettin Bil. geman, Muhlis Güremen, Celâlettin TAN Terfi Eden Subaylarımızın Listesi “İsen, Emin Gürdal, Kemalettin Az. gur, Tarik Köni, Saip Caner, Sedat Ulğur, Fuat Başah, Muzaffer Şükrü. Güverte Üstteğmenlikten Yüzbaşılığa terfi edenler Nejat Koşa, Hüsnü Heper, Seha- bettin Gürel, Hikmet Dağada, Bur. hânettin Güreli, Salâhattin Koken, Zahit Kirağli, Alp Kun, Zeki Arda, Muhittin Parğa, Muzaffer Özerman, Lâttf Ergüder, Sedat Demirkol, Emir Erkilet, Ulvi Tekeş, Rami Abrah, Hi. dayet Öndün, Lütfi Subar, Fazıl Tür. men, Sabri Tanar, Kenan Onhon, Muzaffer Denizeri. Güverte Teğmenlikten Üstteğmenliğe terfi edenler Celâl İyiceoğlu, Emin Yakital, Şemsettin Borgut, Nahit Çapaner, Fevzi Aloba, Selim Albatraş, Hüsnü Korur, Remzi Fener, Kemal Kaya. can, Münir Aral, Ferda Anaoğlu, Hü- seyin Aral, Fazıl Kartal, Nihet Ay- yıldız, Bahri Kunt, İsfendiyar Altan, Cemal Süer, Şeref Şimşek, Tarik ÜL gen, Azmi Atasu, Avni Alpaş, Makine Binbaşılıktan Yarbaylığa terfi edenler Bekir Eryener, Muzalfer Tuna, Tevfik Falay, Cemil Ertaymaz, Naci Segeğin, Mehmet Ali Tunçarslan, Mehmet Olcay, Şükrü Baytu. Makine Yüzbaşılıktan Binbaşılığa terfi edenler Kizim Meriç, İrfan Arun, Necati Gökçen, Cemil Ersu, Cemil Omaç, Alâaddin Güven, Ulvi Kayagündüz. Makine Üstteğmenlikten Yüzaşılığa terfi edenler Salâhattin Demirsoy, Sedat Ayta. mam, Enver Tulgay, Nedim. Tezgö- ren, Melih Doğu, Recep Baytalay.| Kemalettin Ozak, Ali Bora, Celâlet- tin Akdoğan, Kemal Pekmezci, Sab- ri Özyurt, İsmail Ulesğin. Makine Teğmenlikten Üstteğmenliğe terfi edenler Cezmi İsinal, Ahmet Kaftancı, Nec mi Birol, Necati As, Hasan Tarcan; Rüstem Bilgintây, Ferit Sertelli, Fet. hi Telan, Muhlis Bora, Kemal Çağın, Veet Bere; “Fehmi Gücer; Mustafa | - Emre, Murat Koner, Cahit Kivaner. Sanayii harbiye Yüzbaşılıktan Binbaşılığa terfi edenler Cevdet Mutük. Sanayii harbiye Yüzbaşılığa terfi edenler Hasan Dengiz, Cahit Boran, Tabip Albaylığa terfi edenler Celâlettin Oğuz. Eczacı Yarbaylıktan , Albaylığa terfi edenler Vasfi Hamarat. Eczacı Yüzbaşılığa terfi edenler Safa Yiğit. Levazım Yarbaylıktan Albaylığa terfi edenler Cevdet Ardalı Levazım Binbaşılığına terfi edenler Nuri Tekçe, Şekip Altuntuğ, Niya- zi Oğuz. Levazım Teğmenlikten Üstteğmenliğe terfi edenler Nafi Ülbay, İbrahim Balın, Samih Saldır, Azmi İrengün. 3 üncü sınıf askeri hâkimliklerine terfi edenler Eyüp Öner. Birinci sınıf askeri öğretmenliğe terfi edenler Hayrettin Kalicun. 3 üncü sınıf askeri öğretmenliğe terfi edenler Salâhattin Günemek 4 üncü sınıf hesap memurluğuna terfi edenler Turhan Tümer, İkinci sınıf muamele memurluğuna terfi edenler Nesip Hıncalay Üçüncü sınıf muamele memurluğuna terfi edenler İsmall Toksöz, 4 üncü sınıf muamele memurluğuna terfi edenler Salâhattin Günkut. 5 inci sınıf mızıka muallimliğine terfi edenler Ahmet Ezgimen. 4 üncü sınıf askeri sanatkârlığa geçenler Hasan Ortek, Jandarmadaki Terfiler Yarbaylıktan Albaylığa terfi edenler Refik Günsev, Sırrı Tekin. Binbaşılıktan Yarbaylığa terfi edenler Arif Erdem, Muhsin Kıvanç, Hay. ri Akkoyun, Nuri Cakin, m Özkaran, Ulvi Tuncay, Mustefa Do- ganer, Lütfi Akyazı, Lâtfi Bayram, Muzaffer Mutlu, Abdülkadir Cinkı. hiç, Fazıl Bayrakçı, İbrahim Akıncı, Rifat Ülkeralp, Enver Erten. Üstteğmenlikten Yüzbaşılığa terfi edenler Hikmet Akbaytugan, Sıtkı Dağge- çen, Rifat Rozan, Nuri Öner, Faik Evrenesoğlu, İbrahim Öcal, Teğmenlikten Üstteğmenliğe geçenler Kemâlettin İnaç, Kemalettin Cok- guri, Muzaffer Karaduman, Cemal Dinikanlı, Selim Salmaver, Tüha Şen. gezer, Sabahattin Özcekin, Ali ÜL gennlp, Şükrü Saygın, Nejat Güneri, Zekeriya Kantekin, Zühtü Göceren, Hayrettin Erdeniz, Muhittin Yetiş, Rasim Güven, Osman Tekir, Lütfi * | çağlayan, Galip Karatoy, Hüseyin Uluçevik, Bekir Bekalan, Abdülbari Çalışlar, Sebat Öçal, Hasan Kaya Ön- cal, Raşit Kahraman, Salâhattin Gü- nay, Fehmi Korucu, Selim Arıkan, Melih Kurucemen, Bahri Dörtkol, Ke şat Özbarlas, Tahsin Öval, Hakkı Ko. çak, Şerefettin Onat, Selim Yücel- dim, Abdülkadir Gurun, Orhan Bu. dak, Hakkı Levent, Nevzat Altay, Muzaffer Börekçi, Hilmi Alkanatay, Ziya Alcayto, İbrahim Yılmaz. İkinci sınıf askeri hâkimliğe geçenler Şükrü Alcay. | Birinci sınıf muamele “ e Slimele memurluğuna geçenler Rahmi Delice, Kerim Oran, Tahir Alpasları, 4 üncü sinif muamele İ memurluğuna geçenler Münir Çağlar, Neşet Erkan. 6 ıncı sınıf muamele memurluğuna geçenler Vehbi Çoruh. 3 üncü sınıf hesap memurluğuna geçenler Rüştü Yalçın, Demir Tumay, Ha. Abdülmecit Şensoy, Salâhattin Ak. doğan, Bahri Aykut, Emin Mısırloğ- Ju, Selim Oral. 6 ıncı sınıf hesap memurluğuna geçenler Ziya Ataker, Ahmet Doğanay, Os. man Olcay. o 4 üncü sınıf tüfekçiliğe terfi edenler “Seyfullah Çelikkan, Mahmut Ay- dın. Beşinci sınıf tüfekçiliğe terfi edenler Şükrü Çakmak, mm Bursa Valisinin Tetkikleri Orhaneli (TAN) — Yeni Vali Re- fik Konultan, Harmancık nahiyele- ri köylerinde, Başarslan, Kocayatak krom madenlerinde ve yeni açılmak ta olan Hopanlar yolunda tetkikatta bulunduktan sonra buraya gelmiş tir. Civar köyler halkını ve muhtar. lar: celbederek, ihtiyaçlarım tesbit etmiştir. Kaza iktısadiyatının temeli olan bağcılık, kozacılık ve meyvacılığin ihyası için hor türlü yardımlarda bulunacağını, Orhanelinde bir Ame- rikan asma ve meyva fidanlığı kur. duracağını, omıntakamıza elverişli olan katır cinsinin üretilmesi için, damızlık göndereceğini vaadeylemiş- tir, di Örs, Hilmi Toğul, Asım Akarsu, | Harp Veya Sulh Berlin - Londra Müzakerelerine Bağlı Bulunuyor (Başı 1 incide) Karşımızda da ayni arzunun hissedildiğini ve hakikaten sulh istendiğini görürsek, o vakit bu- gün dünyayı o kadar rahatsız e- den bütün meseleleri münakaşaya hazırız. Fakat bütün gayretimize, sulhü kurtarmak için sarfettiği- miz bütün mesaiye rağmen har- be girmek mecburiyetinde kalır- sak, o vakit yabancı bir memle- kette meçhul bir şehir için değil, yukarıda zikrettiğimiz prensiple- rin muhafazası için dövüşeceğiz.” İngiliz Başvekili Chamberlain de gerek Alman - Sovyet paktının im- Zalanması ve gerek Hitlerle arala- rında cereyan eden müzakereler mü- hasebetile şu sözleri tekrar etmekte ısrar etmiştir: “İngiltere taahhütlerine sadık kalacaktır. Polonyaya askeri bir ittifak ile bağlıdır ve bu ittifakın bütün icaplarını yapmakta bir an tereddüt etiniyecektir, Avrupa meselelerinin kuvvete müracaat yolile halledilmesine ar- tık müsaade etmiyecektir, Vaziyet icap ettirirse, İngiltere hükümeti elinde mevcut bütün müdafaa kuvvetlerini kullanmakta tered- düt etmiyecektir. Fakat biz bütün dünya meselelerinin sulh yolile halledilebileceğine kaniiz.” İngiliz nazırlarının bu beyanatı, kabinenin resmi tebiği ve nihayet Chamberlain'in resmen Hitlere gön- derdiği mesaj, İngilterenin vaziyeti hakkında şüpheye mahal bırakmi- muştır. Hitler Sovyetlerle ademi tecevüz misakın: sulh cephesini parçalamak, demokrasileri zayıflatmak için alel- acele imzalamağa razı olmuştu. Fa- kat imzadan sonra İngiltere ve Pran- | sanın gösterdiği bu metanet Hitlere İ hesaplarında yanıldığını gösterdi. Demokrasiler, Sovyet Rusya olmak- İ sizin da, kuvvete küvvetle mukabe- Ye eirivemitmer — çenesi ekber ve kit etmekten geri kalmarışlardır. İşte Hitler, İngilterenin bu kararı- İm ve İngiliz siyasetinin bu inhiraf kabul etmez istikametini , bilerek Chamherlain'e son mesajını gönder- di. Bu müracaati yaptığı zaman İn- gilterenin bu kararından inhiraf et- miyeceğini biliyordu. İngilterenin Danzig meselesine münferit bir hâ- dise nazarile bakmayıp bir prensip dâvası şeklinde ehemmiyet verdiği- ne vakıftı. Nitekim dün İngiliz Baş vekili, Avam Kamarasında bu müza- kereler münasebetile vâki olan beya- natında İngilterenin fikirlerinden bir zerre ayrılmadığını tekrar etti. Hitlerin, bu vaziyeti (bilerek Chamberlaine müracaati, ne kadar sıkışmış bir vaziyette bulunduğuna / en büyük delildir. Sovyet anlaşması, ilk hamlede İ zannedildiği gibi, Hitleri kuvvetlen- dirmemiş, bilâkis zayıflatmıştır. Hit- ler bu anlaşma ile Japonyayı kay- betmiş, İtalyayı kızdırmış, ve dahil- de Alman halkının hoşnutsuzluğu- nu davet etmiştir. Bu zaafını hisse- dince körkörüne bir harbe girmek cesaretini bulamamış, ve Chamber- laine mürücaat ederek işi sulh yoli- le halletme imkânlarını araştırmış- tır. Chamberlainin Avam Kamara- sında dün vâki olan beyanatı İngil- terenin kararından bir adım gerile- mediğini, ve Danzig meselesini bir prenalp meselesi olarak telâkkide devam ettiğini gösterir. Şimdi Hitler İngiliz Bakvekiline cevap hazırlamaktadır. Çok muhte- meldir ki iş, Danziş meselesinden çıkaruk bütün ihtilâfı meselelerin hallini nazarı dikkate alan geniş ve şümullü hir şekil alsın. Hitler, de- mokrasilerin noktsi nazarlarını bile- rek böyle bir müzakereye girerse, ki şimdi girmiş bulunmaktadır. dün- ya meselelerinin bir sulh masasında halli ümitleri çoğalacaktır. Yağmurdan Zarar Gören Üzümler Manisa, 29 (Tan Muhabirinden) — Hacı Rahmanlı, Yılmaz, ve Ağaçele- bi, Gölcük, Asmalık, Köprü, Çakal. ırmağı, Azmakeci, Çiltedarlar köyle- ri üzüm sergileri dünkü şiddetli yağ- İkısaden mühmel kalmış olan ka-| murdan çok zarar görmüştür. 50 bin zamız halkı, bu vaatlerden dolayı) çuvalın zararı 200 bin lirayı bulmak» inmiştir.