23 Şubat 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

23 Şubat 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

Mensfild , küçük Betty'nin çocuk ara- Hazin, hazin yuvarlanış.. k arabanın hole gelmesi.. , anlattığı hikâyenin üst tara- bir el hareketi ile, bitirmiş oldu. dı. Solgun ve zayıt Eddie her vakitki gibi sonsuz bir lıkla, içeri giriyordu. ır gibi: safirlerini ağırlıyan ev bura- ğ miz diye sordu. Oh! öyle sanırım, — öyle uma- taksi şoföriyle başıma kor- iş geldi. Kötü bir adamdı. in üzerine iğilmiş yassı bu acayip silvet... ipekliden kocaman boyun irken titredi. Bertha, o- ının da beyaz olduğu- n böyle idi, diyerek sıra salona - girer- am etti: Dıyınıkıı-ı betle de, - tiyatro , monoklunu çekip kapanıncıya - kadar hava alması için gözünü ç sordı ren, bizim piyes ne âlem- orman Knight da ilâve Mister Warren, ne gülünç arı beğenmiş - olmanızdan imi çok bahtiyar sayıyo- tığından — ber' daha zi ımışa beüziyorlar. zevk duymaktayız. Mü- ıyan bu. sözlerimiz va- iyle bir hareket geçmiş n hangisinde olmuştur ? yıl zarfında 23 resim 5 köy gezisi, 1,370 türlü eğ- , sosyal tesanüdü olarak cumuriyetin tes- bir memlekette bu alan rın bize - verdi ik vasıflarından biri de söy- ypatlaka gerçekleşmesi. bizde yarattığı Amııık Türkiyesinin Başbetke HALKEVLERİNİN — YILDÖNÜMÜ Nuı:ı ına, bir çok de - Sonra, hazin ve kansız zünü Bertha'ya döndürdü. irsiniz, havada bir ay var. Bertha az kaldı bağıracaktı: “Oh! bundan eminim, sık sık... sık sık!” Warren, hakikaten pek çekici bır gahsiyetti, fakat muz kabukları için. de ateşin karşısına çömelmiş olan Face de, ve, külünü silkerek cigara içerken: “Kocanız neden böyle geç kaldı? / diye soran Mug de öyle. — İşte geldi! Güm! sokak kapısı açıklı ve ka pandı. Harry bağırıyordu. “Hepini- ze selam; beş dakika yukarı çıkıp ineceğim!” / ve onun / basamakları dörder dörder çıktığını işittiler. Bert. ha gülümsemekten kendini tutama- dı. Onun her şeyi ne kadar heye canla yaptığını biliyordu. - Nihayet, beş dakika daha geç kalacak olursa, 'ne olurdu ki? Fakat, gene bu daki: kalarin son derece ehemiyetli oldu ğuna da kendini inandırıyordu. Bun- dan başka, içeriye pek sakin ve so- ğuk kanlı olarak girmeği de bir hay- siyet meselesi yapıyordu. Ve Harry'de öyle derin bir hayat zevki vardı ki! ve Bertha onun bu zevkini öyle takdir ediyordu ki! He- le onun savaş hırsı, karşısına çıkan her engelde kuvvetini, cesaretini mi- miheke vürmak arztısu! Bentha bünü da anlıyordu, hattâ, meselâ, ken: ca gülünç bir insan sayılsa bile çünkü öyle zamanlar oluyordu ki Harry, döğüş olmadığı yerde döğüşe çıkıyordu... Harry'nin eve dönüşüne kadar (ki tıpkı tahmin etmi şolduğu şekil - de vuku bulmuştu) gülüp konuş - makla vakit geçirmiş olan Bertha, Mis Fulton'un yokluğunu müspet bir şekilde sezmemişti. — Acaba Mis Fulton unuttu mu ki2 Harry cevab verdi:. — Ben de öyle umuyorum. - Te- lefonu var mı? — HAa, işte! bir taksi sesi var. Böyle diyen Bertha, kadınca bu- luşlarının yeni ve esrarlı olduğunu gördükçe ev sahibi hali yerek ilâve eti yaşıyor.” genc yü liller a) nü kutladığımız Halkevlerini gösterebiliriz. sında, bugün yıldönümü- de N. A. KUÇUKA Fransa Başbakanının bir diyevi Paris, 22 (A.A.) — Amerikan kulübünde söyleliği bir hitabede, başbakan B. Saro demiştir ki: '— Fransa'da yaşamakta olan ler, bizim harb istemediğimize sehid olabilirsiniz. Bizim. dilei bi eski muharibler, kin nedir, unut- muşuzdur. Harba harb ilân etmiş olan Briyand - sının ruhu dahilinde Avrupa ca - miasını kurmak için hasımlarımı- za eluzatmağa hazırız. Gayemiz, milletler le getirip, bunu cihan sulhunun bağlı bulunduğu umumi emniyet temin için bir vasıta olarak kul - lanmaktır.,, ULUS T CI Atıcılık Federasyonu Talimatnamesi Memlekette atıcılığı geliştir mek için Türkiye İdman Cemiyet- leri İttifakı tarafından hazırlanan atıcılık talimatını neşre devam ediyoruz: 9 — Özürsüz olarak beş kere çaliş ma gün ve saadetinde bulunmıyanlar atış üyeliğinden çıkarılır. 10 — Resmi bir iş için veya resmi izinli olarak / atış merkezinden — başka yerlere gittiklerini merkeze bildirmeden 've yahut dektor raporu ile sıhhi özürler den; bir devresinin üçte birinden fazla ertesi 4 çalışma günü ve saatinde bu. lunmayarak ertesi atış devresine bıra- kılırlar 11 — Tekrar dönmek üzere atış merkezinden resmi şekillerle ayrılanlar gittikleri atış / merkezlerinde - atış bel- gelerine göre öğretim ve eğitimlere ve atışlara ; Bu çalışma işle- rini atış belgelerine işaret ettirirler. Bir atış merkezinden melli giden atış üyeleri ve atış — cüzdanlarına göre gi 'yerin merkezinde çalışmalarına - devam ederler. Atış merkezlerinden merkez olmıyan yerlere temelli gidecek olanların üyelik hakları bakidi Atış devreleri ve atışlar 12 — İki atış devresi vardır. Bunlar birinci ve ikınci atış devreleridir. Birinci atış devresi bir yıldır. Nisan ayı başında başlar, mart ayı sonunda bi- ştirak ederli ter. İkinci atış devresi bir yıldır. Iki sat: haş nisan ay, başında başlar; eylül ayı sonunda biter. ; birinci İkinci safha; birinci teşrin ayı başında başlar, mart ayı sonunda biter. 13 — Atış üyesi otan herkes atıcı bel- verilecik oazı haksara sahib olmak için her ika atış devresindeki atış talim ve terbiyesine tam işirak etmek ve bu dev relerde atılacak atışlara atmak ve yap- mak mecburiyetindedirler. 14 — ikanci atış devresiie geçmekir çin; birinci atış devresinin atışlarını mak ve yapmak şarttır. Talim ve terbi. yeye iştirak edip de devre/atışlarını ta- mamen atmış ve fakat yapamamış olanlar| birinci devrede bir yıl daha çalıştırılır. lar. 15 — İkinci devrenin Birin: sından ikinci safhasına geçmek için; Finci safha çalışmalarına tamamen iştirak etmek ve muvaffak ol. mak lâzımdır. Muvaffak olamıyanlar bu saihanın ertesi yıl çalışmalarına — bira. ki çalışmalara ta- mamen iştirak etmek ve atışlarda mu- vaffak olamak şarttır. Muvaftak olamıyanlar - bu safhanın ertesi yıl çalışmalarına bırakılır. 16 — Bir devrede ıki yıl tam ve pü. rüzsuz çalıştıı halde de atışlarda mu- vazak olamıyanlar atış üyelikleri üzer- derinde kalmak üzere mensub bulundük- Jarı atış devresi veya safhasının atışla- yında sartedecekleri mermi - ücretle, vermek şartiyle atışlara iştirak edebilir der. Muvaffak oldukları zaman bir ya. karı devre veya safhaya - geçirilirler. Bunlardan ikinci devreyi bu suretle bi tiren ve muvatfak olanlara da atıcılık şe hadetnamesi ve brövesi verilir 17 — Her iki devreyi de belli zaman- larda tam ve pürüzsüz bitirerek atıcılık bröve ve şehadetnamesi almağa hak ka- zananlar atış merkezlerinin normal üye- leri olarak her yıl ikinci devrenin kes. kin nişancı sınıfına nid vazife atışlariyle müsabaka ve spor atışlarından lüzum rülenlerine iştirak ettirilirler ve bu su- retle melekelerini artırırlar. Bunlardan ikinci devre bitirmesinde pek iyi derece atıcı oldukları atıcı öğretmeni tarafından| tesbit ve tasdik edilenler; federasyonca her yıl yaptırılacak Türkiye atış birin cilikleri müsabakalarına iştirak ettiril ler ve en yüksek derecede kazananlar arsılusal atış müsabakalarına ayrılır. har. 18 — Tüfekle ve H. M. tüfekle bi. rinci ve ikinci devrede yapılacak ders taşları talimatın sonuna eklenen ayrı ay- e listelerde gösterilmiş 23 ŞUBAT 1936 PAZAR Bugün halkevlerinin yıl dönümünü kutluyacağız (Başı 1. inci sayfada) natlardan olmak üzere umum aza sayısı 54998 dir. Bunun 4725 gi ka- dın, 50273 çü erkektir. Toplantılar yıl içinde halkevlerinde yapı lan toplantıların yası şudür: 1932 idare heyeti toplantısı ya pılmış, bu toplantıda 12.271 idare he yeti azası bulunmuştur. Gene son bir yıl içinde 9375 komite toplantısı ya Pilmiş, bu toplantılara 34423 kişi gelmiştir. 3453 şube toplantısında bu- lunanların sayısı 83.949 dur. Kitap okuyanlar: 103 balkevindeki 106551 kitabı inde 624727 yurddaş oku| Birçok yerlerde yeni kitab haneler kurulmuş, bazıları genişle tilmiştir. son bir Temsil, konser, sinema, konferans: 103 halkevinin 935 yılı içindeki 1 çok verimli geçmiştir. A nadolu'nun sönük olan gece hayatını canlandıran bu toplantılar her yerde çok büyük bir ilgi görmektedi Bir yıl len 782 temsilde 294.500 kişi bulunmuştur. 776 kon seri 137.048 yurddaş dinlemiş, gös terilen 636 sinemayı 295.736 kişi sey- retmiştir. Aynı zaman içinde halkevi başka kurumlarla birlikte 740 eğlen- inde ver tertib etmiş, bu eğlencelerde 232657 yurddaş bulunmuştur. Kongre, balo, şölen: Halkevlerimizde son — yıl içinde, 34.103 kişinin bulunduğu 359 kongre toplanmış, 43.315 yurddaşın geldiği 45.750 kişi dans verilmiş tirakiyle 211 çaylı Sergi ve spor çalışmaları: Halkevlerimizin 935 yılı sergi spor çalışmaları gerçekten övünüle- cek kadar zengindir: Asılan 23 resim sergisini 33.125 yurddaş gezmiştir. Türlü yerlerde 36 yerli malı sergisi açılmış 223.030 kışı bunları dolaşmıştır. Diğer mevzular- da açılan sergilerin 20 ve bunları gö- renlerin sayısı 41024 dür. Spora gelince: Halkevlerinde bir yılda 1867 spor dersi verlimiş, bun 30.799 sporcunun bulunduğu 564 gezi ya pilmiştir. lara 47579 genç gelmiştir. Dersler. köy gezileri, bayramlar: Halkevlerimizde bir yılda — 6526 ders verilmiş bu derslerde 146.463 okuyucu bulunmuştur. 29.931 K” inim bulunduğu 495 köy gezisi yapılmış tır. Bu gezilerin köyle şehiri kaynaş- tırma yolundaki değeri çok büvük olmuştur. 291 türlü bayrama 623065; — ve 1370 türlü eğlenceye 397.808 yurd- daş gelmiştir. Halkevlerimizin çıkardığı dergiler Halkevlerimizin çıkardığı dergiler şunlardır. Taşpınar (Afyon), Altın Yaprak (Bafra), Kaynak (Balıkesir), Ulu - dağ (Bursa), Altıok (Edirne), Altan (Elâziz), Halkevi (Eskişehir), Ak su (Giresun), Yeni Türk (Eminönü), Ün (Isparta), Doğuş (Kars), i Yeni Doğuş (Manisı), Akpınar (Niğde), 19 Mayıs (Samsun), Yeni Tokat (To- kat) Bir heyecan ve hareket kaynayışı 187 balo verilmiştir. 295 şölene 27354 kişi iştirak etmiştir. Gene halkevle rinde, 40.144 yurddaşın bulunduğu 240 nişan, nikâh töreni yapılmış, büyük ve özlü çalışması ile bize övündüğümüz bu sayıları mille- 'te müjdelemek imkânını veren halk- yi larız Kışolimpiyatlarında aldığımii neticeler dolayisile Tİ. C. İ. başkanlığının bir tavzihi Turkiye Idman Lemiyetleri Atujakı başkanlığından 1888 kış vumpiyacı oy, irina türk sporcularının iştirakları ve alınan meti- celer üzerinde bazı gazete spor yazıcı: Jarı taralından ağır tenkiüler yapıldığı gorülmektedir. Bu yazıların bir kısısı türk aleyhdarı oldukları görülen ecnesi spor yazıcıla. ının neşriyatına istinad etmektedir. Ge- niş bir kısmı kış sporlarına çok müsaid olan yurdumuzda yurd koruma kabil yeti büyük olan kayak sporunun bir an 'evel mevcud imkânlardan azami istifade edilerek yükselmesi ve yayılmasının şid- detle arzu edilmesi 1936 kaş olimpiyat oyunlarına iştirak için en büyük amil olmuştur. Yakın bir zamanda başlamış olmakla beraber yurdun her tarafına süratle ya- yılan bu spor için geçen sene ve bu sene hassaten Ankarada ve Bursa spor yerle. rinde gençlerimiz aylarca çalışmışlar ve 1936 olimpiyat oyunlarına iştirak'eden- leri bir aydan fazla müddet salâhiyetli bir antrenörün idaresi altında büyük bir gayretle idman yapmışlardır. Almanyaya giderken bunların olim; yat oyunlarına — iştirak - edebilmek içi ve kendilerinden beklenen asgari kabili. yeti kazandıkları antrenör — tarafından 'tesbit edilmiş bulunuyorlardı. Bir aylık hazırlanma müddetinin ya- la geçmiştir. Şimdiye kadar alınan malümata göre iştirak eden türk gençleri kazalara / uğrıyarak kendilerinden beklenen sürat ve muvaf- göstermek imkânını bulamamış- lardır. İleride tafsilâtı ayııca neşroluna- caktır. Bu gençlerden birisi oyundan evel yaralanarak oyuna yaralı bir halde iştirak etmiş ve diğer bir oyuncu da yarış esnasında yaralanmış, hasta b: ( Sonu kıcıları tarafından uzun müddet yı rasının sarılırası yüzünden geride kalmıştır. Alman gazetelerinin haki- kati az çok izah eden iyle spor yazıcılırımızın alâkadar olacak- larını ümid ediyoruz. Kış olimpiyatlarına iştirak eden sporcularımız kış sporlarının yüksek tekniğiyle çok yakından temas ede- rek yurtlarına daha çok- faydalı ol- mak imkânını bulacaklardır. Bu izahlarla bilhassa bir öne: düşüncenin umumi efkârda yer bul- masını istiyoruz. Türkiye bütün âlem icinde her çalışma kolunda olduğu gi- bi sporda da lâyik olduğu yüksekliğe varmak için uğraşıyor. Soğuk kanlı: lık ve hakikatları görücülük vasıflı rımızla her iş ve çalışma kolunda ü derecelere varabilmek için daha i'k başlangıç kademelernide bedbin k göz karaltısı ile sendelememek zımdı Yapılan insaflı ve hakikat arayıcı tenkidlerden daima istifade etmek- teyiz. Tenkid kududunu geçerek türk efkârını şaşırtan ve - sporcularımızla istihza ve onları tezyife kadar giden yazıların türk gazetelerinde yer bul- «anmasını istiyoruz.,, — aa Taziyet Türkiye Ziraat bankası idare meclisi Hakkı Yüregir, geçirdiği kısa bir hasta- lığı müteakib, geçen perşembe gü fat etmiş ve ayni günde banka erkânınm. ir çok dostlarının derin teessürleri defnedilmek üzere Toros katarı ile nak. ledilmiştir. Meclisi idare murakibi B. muhittin defninde hazır bulunmak vs bankayı temsil etmek üzere gönderilmiş. tir. Çok değerli ve temiz bir vatandaş olan B. Hakkı Yüragir'in vefatından do. layı derin keder duymakta olan aylesine ve dostlarına taziyetler