4 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 11

4 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 11

gelen C. H. P. Genel gönderilen (Dünkü sayıdan devam) Çerkeş. Partimizin Hatay davâsında göster- yüksek hassasiyetinin tatmin edi bugünlerde partimize olan bağlıl #ımızı bir daha arezderiz. Belediye Reisi Zeynel, C. H. P. Yönkurul - Başkanı — Vehbi Pulat. * Mudanya Dönmez bir hızla yürüyen partimi zin son başarısını ulusal bir. bayram yapar ve siz büyüğümüzü candan kut- larız. Mülli “-tay mitingi tertip he- yeti adına Çelikei, Çubük Bugün Cumhuriyet meydanında toplanan ve coşkun tezahürle milli Ha- tay mitingi yapan Çubuk halkr yurdu. muzün bürüne kadar mükadderatını omuzlarında taşıyan ve bunu muvaf! kiyetle başaran Partimize bugün Hatay davasında da aynı neticeye ulaştığın « dan duvduğu sevinç ve sevgi - ile teb - riklerini sunar Çecuk Parti Başkanı H. Öker. * Telas Hatay türklerinin müstakil idareye kavuşması için Partinin muvaffak yaseti dolayısiyle nahiye halkımız na- mina teşekkür ve tebriklerimizi suna- Talas C. H. P. Yönkurul Baş- kanı Temuçin, Belediye Reisi ç A. Baykara * Güdül ee A SAÇ İŞeri kolaylıkta hallet » ffak olan partimizin »Hetay: işinde de kazandığı muvaffakıyeti 'a **| hiye halkı namına kutlar sonsuz saygi- larımızı sunarız. Belediye başkanı H. Altan Halk Partisi Bşk. H. Altan * Yenişehir : Türklüğü kurtaran ve büyük inkilâ - bımizi yaratan ulusumuzün - talüi lâyik olduğu medeni mertebelere çıkaran ve Hatay dâvasının da derin görüş ve yük- #ek idarelerile en büyük bir muzafferi- yetle tecellisine âmil olan büyük ve da- hi başbuğumuzun yüksek irade ve (l - hamlarile çalışan ve candan kıymetli varlığımız olan C. H. Partimize bu mut- Ju ve kutlu günümüzde sonsuz minnet ve şükranlarımızı arzeyleriz. Bursa Yenişehir ilçesi milli Hatay mitingi tertip heyeti C. H. P. Bşk, Osman Gençler birliği Bşk, — — Belediye Bşk. Burhan Ersöz M. Gökgöz Bor : Yurdumuzu ve ulusumuzu hergün re- fah ve şanu şerefe gösteren yapıcı ve yaratıcı partinizi Hatay - istiklâl başa- rısından ötürü de tebrik ve bir kat daha bağlılığımızı bildiririz. Parti ve Halkevi Bşk. — Uray Bşk. Cevdet Tevfik Milli Hatay Mitingi Başkanı, Sami * Arhavi : Ulusal dâvalara karşı gösterilen ilgi Ve başarılar sonucunu takdir ve şükran Borcumuzu bildiririz. Merkez muhtarr Kamunbay Ahmet Feyzi Kurtoğlu Parti yönkurul Başkanı Nusret Çubuk Bugün Cümhüriyet meydanında top lanan ve coşkun tezahürle milli Hatay | mitingini yapan Çubuk halkı yurdumu. zun bugüne kadar mukadderatını omuz- | larında taşıyan ve bunu muvaffakıyetle başaran partimizi bugün Hatay dâva - tei atay davamızın halli dolayısiyle büy telgrafları neşre devam edıyoruz Sekreterliğine telgraflar sında da aynı neticeye ulaştırdığından duyduğu sevinç ve sevgi ile tebrikleri- Çubuk Belediye Reisi H. Gedik * Tlgaz : Hatay için muvaffakiyetli neticeyi bütün Ilçazlılar candan tebriklerile min- nettarlıklarını sunarlar, Beypazarı : Milli Hatay mitingi vesilesile coşkun tezahürlerde bulunan 6000 Beypazarlı Büyük Kurtarıcının ilhamı ile yeni bir #afere kavuşan hükümetimizi tebrik e derken kudretli partimize olan bağlılık- Jarını ve tazimlerini sunarlar. Belediye ve C. H. P. Başkanı Şükrü Torun * Konya Hatay düvasının muvaffakıyetle ba - garılmasından doğan sevinç ve heye - canlarını belirtmek için toplanan bin - lerce vatandaş her millt işe başarı sen- bolu olan partilerine bağlılık ve sevgi - lerile tebrik ve teşekkürlerini bir ağız- dan söylemekte olduklarını sonsuz say- gılarımızla bildiririz. C. H. P. İlyönkurul başkan — vekili Feridun Cayır, Halkevi başkanı Faik Soyman, Şarbay Şevki Ergun, Ticaret odası başkanı Ömer Keles. * Zeytindağ : İskenderun ve Antakya zaferinin kut danması için bugün yapılan şenlikler de parti üyelerinin candan saygı ve sev - Bilerini tekrar etmekle bahtiyarız. Bergama Zeytindağı nahiyesi ve köye leri namına Parti başkanı H. Aydın. * Antalya : Hatay'daki türk kardeşlerimize hü - kümetimizin kazandırdığı — istiklâl ve hürriyeti kutlamak için toplanan An - talya halkı partimize bağlılık ve min - netlerini sunar. Milli Hatay mitingi tertip heyeti baş kanı : 5. Örge * Eğirdir : Hatay eğemenliğinde partimizin gös- terdiği büyük hassasiyet ve başarıyı Cümhuriyet alanında toplanan bütün halk şükranla alkışlamaktadır. Eğirdir C. H. P. Yönkurul başkanı Yaşar Çelik, Belediye reisi H. Uzun * Alaçam : Hatay türklerinin istiklâllerine ka - vuşmalarından dolayı yüzlerce yurtdaş. darımın yaptıkları nümayişlerde duy - dukları sevinç ve gösterdikleri bağlı - dıkları yüce katınıza sunmayı bize ö - devlemişlerdir. Saygılarımızla arzederiz. C. H. P. Başkanı Reşat, Belediye Reisi Güven. * Akşehir : Türk istiklâli “yolunda tuttuğunuz nurlu meşale ile aydınlanan türk Ha - 'tayın egemenliğini kutlayan Akşehir Partisinin şükranla bağlılığını tazeler. Milli Hatay mitingi Akşehir- tertip heyeti adına C. H. P. başkanı Aziz Pe- kun, Belediye rcisi Yalçı * Çumra : Partimizin ulusal dâvamızda göster- diği sonsuz çalışmalarile elde edilen Ha- 'tay zaferini candan kutlar bağlılıkları- Çumra Uray C.H. P. Çumralı, Başkanı R. * Gölpazarı ile kalbi coş- kun bize bugünleri yaratan sizlere bin- lerce teşekkür zaferimizi kutlarken par-| tiye yurtdaşlarının güven ve bağlılık - Hepimizin zafer neşe: (Dünkü sayıdan' devam) Kurtardığınız Hatay'ıa zaferini kut- lar şükranlarımızı sunarız, Mindenba köyünden Rifat Asaf * kazanılan minnet ve şükranlarımızı sunarız. Bahattin Civelek Lütfive Civelek. * Biz Hatay ilkokul tateebleri yur - dumuüzü kurtaran büyüklerimizin say- Gile ellerinden öperiz. Necati Gür Mustafa Sami Nec- det Kunt Budak, Mursal Kâmil Halil Tevfik Bemer. * Hatay zaferini hapisanede sevinç - derle karşıladık, düydüğümüz minnet ve şükranmnı yüce katınıza çıkar çıkmaz sunuyorum. Azminizle istiklilimize Necib Abdülvehab. 'e Büyük zaferi kutlar, şükranlarımızı Seyhan köyünden Mahmud Celal * Hataylı — Reyhaniyeliler — yüksek azim ve iradenizin zaferinden - dolayı sevinçlerle çalkanmaktayız. Yüce katı 'guza minnet ve şükranlarımızı sunarız. Heyeti idareden Bahadırlr Os- man Kadri Mursel * Aleksandrette, 30 — Hatayımızın milli zaferini kazanan siz ulularımız - dan Hatay türkleri teşekkür ve saygı- Jarının kabulünü diler. İbrahim Cerrah Lami Ömer Attar. * Kırıkhan, 31 — Türk varlığını bü- 'yük uzvundan doğan — himematın verdi- ği istiklâl zaferine kavuşurken tarima- mizt takdirkâr makammıza sunarız. Hataylı Ali Hicazi * Beylan, 30 — Ulu himmetinizin ka- vuşturduğu istiklâlden dolayr — candan saygılarımızı sunarız. Beylan halk grupu Aziz Bilin, Tbrahim Dönmez, — Mehmet Emin Ziya, Çalışkan Mehmet Dönmez.. * 31 — Hatay türk kardep derimizin ulusal ve kültürel erkinliğini kazanmaları dolayısiyle cumhuriyet danımda toplanan Rize halkı büyük bir #evinç içerisindedir. Yüksek Kamuta- yın her işte olduğu gibi bu işte de terdiği büyük başarının saadetini ya garken bize ve kardeşlefimize bu daki kaları yaşatan yüksek — Kamutayımıza #onsuz Saygr ve minnetlerimizi sunarız. Halktan Salih Mataracı, Sabri Kolcak Ziya Bilgin — İbrahim Akçay larmı bir kere daha arz ediyorum. A - Jandakiler bağırıyor: Yaşasın Parti. C. H. P. yönkurul başkanı S, Sener Belediye reisi V. R. Aslan, * Artova Rehberliklerinizdeki — kudretli alâka ve fedakârlıklarız Hatay düvası karşısında bütün Artova- İılar candan tebrik ve şükranlarını arz- ederler. Belediye ve parti başkanı Bilâl Erdem. * Haran : Her milli dâvayı büyük bir muvaf « fakıyetle başaran yüksek hükümetimi - zin değerli partisine Hatay mitingi do- Jayısile toplanan Haran halkının şük - 'ran ve bağlılırklarını arzederim. Haran belediye reisi Cidal, * Boyabat : Devlet ricalimizin yüksek azimli takip ve önemli siyasetleri rayet tayı cümhuriyet - ve istiklâline - kavuş- Kamutay BaşkanlıöSmna gönderilen telgraflar Giresun, 31 — Türk Hatay'ın uzun yıllardır beklediği hürriyet ve istiklâ- e kavuşmasından doğan sevinç çoktur. Büyüktür. Yüksek kamutayımızın has sasiyetle takip ettiği bu büyük muvaf- fakiyeti kutlamak üzere bugün cumhu- riyet meydanında toplanan binlerce ha kın sonsuz sevincini sarsılmaz saygı ve ideal bağlılığını yüksek / huzurunuza aynı heyecanlı duygularla - arzediyo - Milli Hatay mitingi tertip he- yeti reisi, Belediye - başkanı Eşref Dizdar. * İzmir, 30 — Candan takip edilen milli Sancak davamızda izhar buyuru- Jan metanet ve yüksek feraset netice - inde başarılan büyük muvaffakiyet ve zaferin tevlit eylediği derin — sevinç hislerimizi yüksek huzurunuza — sun - makla kalbi iftiharlar duyarız. Müsevilerin — türklük — kültür birliği başkanı A. Feridun. * Alaçam, 31 — Her milli mücadele ve inkılâplarda olduğu gibi Hatay dava mızda da derin görüşler ve sonsuz yük- sek iradelerinizle yarattığınız ebediyen unutulmaz muvaffakiyetlerinizden do Jayı içimizden gelen kıvanç ve sonsuz den derin saygı ve hasretlerimizle öpe- diz. 'Tarhan Kardaşlar & Kaarhisar, 31 — Hatay muvaffaki- yetini temin eden büyük kamutayımı » zt ve yüksek şahsiyetinizi tebrik eder- ken sönsüz minnet ve — şükranlarımızı. C. H. P. Bek. B. Erdem, Bele- diye Reisi B. Emre * Mersin, 29 — Milit davada elde edi- len muvaffakiyetten dolayı — istikbalı düşünürken sevincime payan — yoktur. Bunu size ifadeden duyduğum — hazzı tarif edemem. Saygılarımı sunarım. Niyazi Ramazanoğlu * Dörtyol, 28 — Ulusal davamız uğ- runda sayın Kamutayın gösterdiği bü - Yük alâka ve hassasiyetin doğurduğu büyük zaferden dolayı Hataylılar son- suz şükran ve minnetlerini sunarlar. Hatay Erginlik Cemiyeti. * Hükümet, 28 — Hatay davamızın milli arzu dairesinde neticelenmesin « den duyduğumuz sonsuz sevinci yük - gek huzurunuza sunmayı bir borç bilir bu unutulmaz günü saygılarımla kut - larım, İzmir Kızılay Başkanı Doktor Cevdet Özyar. . Dursünbey, 91 — Türk milletinin 've onun vekilleri olan büyük meclisin turdu. Candan dileğimize hayat verdi sizi bu kardeş istiklâlinden dolayı kut- darken ulularımıza da derin tâzimatı - mızt sunmayı vicdan borcu biliriz. Miting heyeti namına C. H. P. baş- kanı Vehbi Unsal. * Devrekâni : Köyümüz gençliği sevinç ve heye - canla milli Hatay bayramınızı kutlar derin saygılarımızı sunarız, Devrekâni Altıok birliği N. Kamun- bay B. Begensel. * Gönen Milletimize kazandırılan yeni zaferi kutlarız. Sarı Nahiyesi C. H. P. başkanı ve Belediye reisi M. Çetin. * Nevşehir Her meselede olduğu gibi Hatay dâ- vasında da muvaffakıyet türklüğü kurtaran yüksek partimize mi- gösteren ve kleı*îmıze Başba k anımız İsmet İnönüne gelen telgraflar (Dühkü sayıdan devam) Biz Hataylıları istiklâl ve hürriye te kavuşturdunuz; minnet ve şükran. larımızı hürmetle sunarız. Türk şekercileri Galip Ati Nu- ri Emin Suphi Ali Şükrü Ha- Til Hacı Ali. * Sivas, 29 — Türk #lemine — şamil olan bu büyük'zaferi de temin ve şe refle dolu muvaffakiyet silsilenize ilâ. ve buyuran zati devletlerinin sağtığını candan dileyerek ve mübarek ellerinze den öperek derin saygılarımı sunarım. ivas valisi ve Cumhuriyet Halk Partisi Başkanı 'N. 'Toker * : Adana, 29 — Büyük Şefimiz ve Atax “mızın yanında ve onunla beraber mem deketin ve milletin her türlü mmukadde. Tatını siyasi iktısadi —idari ” sahalarda günden güne yeni bir muvaffakiyet ve başarılar yaratan türkün ünlü başveki- Hine adanalıların içten gelen sevgi ve saygılarını arzetmekle kıvançlıyım. CH P. İlyönkurul Bik. ve — Seyhan Valisi T.H. Baysal * 29 — Mülli davamızda gös - terdiğiniz yüksek kıyaset neticesinde Hatay ülkesi istiklâline kavuptu, hükü- metimizin azim ve kararını yerine ge. irmek hususundaki büyük deha eseri gösteren yüksek şahsiyetinize / sonsuz duygu ve saygılarımızı sunarız. Hatay Erkinlik Şubesi D Beyoğlu, 29 — Biribirinden parlak 've hayati muvaffakiyetlerinizi - sevinç ve hürmetle tebrik ederken vaktiyle —— maiyetinizde çalışmış olmakla — gurur düyüyorüm. Reşit Saffet Atabinen — —. milletin refah, inkişaf ve iktısadi kur tuluşu yolundaki büyük azim ve mu vaffakiyetleri arasına Hatay / zafari de kaydolundu bu zaferden dolayı Dur sünbey halkr içten saygiyle kutlar. İlçeyönkurul Bşk. Hülusi, Be- dediye zeisi Arif Aral. * Antakya, 2 — Biz Hatayın Karaksl Sunberikisecik köyleri türk muhtarla- Ti yüce önderimizin büyük zalerini kutlar, şükranlarımızı sunarız. Mehmet Hocam oğlu Hüseyin, N 'zam oğlu Ömer Abus. * K. Hamami, 2 — Yüce ulusumuzun kazandığı son zaferden dolayı- vevinç ve heyecan içindeyiz. İçimirden doğan sevgi ve saygılarımızım kabulünü cane dan dileriz. Çamlıdere belediye başkanı H. Okur ——— — a liler namana amninnet ve şükranlarımızı C.H. P. başkanı H. Sutekin, Halkevi başkanı Dr. Ki Şener, Belediye başkanı. 8. Suer. * k Başkale » Partimizin korulduğu günden bugün. den ebediyete kadar unutulmaz muvaf- fakıyetlerini, Antakya ve İskenderun, istiklâlini — burada — kutlarken / partiye olan sonsuz güvenimizi bir daha arz » eder ve partinin yüksek Sekreterini kut- darız. ; Sarbay ve ilçebay R. Yücel. * İnönü 3 Hatay dâvamızın muvaffakıyetle bas şarılmasından naşi tüzim tebriklerimizi 'T.H. K. İnönü şubesi başkanı Mitat Soycan, As başkanı M. Turgut. * Tavşanlı a Vatanı ve önilit dâvaların tahakkukur tingte toplanan binlerce halk ve parti- — Sayfayı çevirinir —