4 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 12

4 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 12

â F w | w w w K İ t ay davamızın halli dolayısiyle büyükler edinen partimizin milit Hatay düvasında hassasiyetle ve büyük bir değerli halli haberi münasebetiyle Mminnet ve muhabbetlerimizi arzederiz. Milli Hatay miting tertip heyeti H ll Benli. * Balâ ; Türk Hatayın istiklâlime - kavuşması Münasebetile Cümhuriyet alanında top- danan halkımızın memlekete ve mille - timize her sahada yüksek başarılar te - Hmin eden partimize içtem bağlılıklarını bu vesile ile de tekrar ettiklerini arz - ederim. Milli Hatay mitingi heyeti tertibiyer e Belediye ve C. H. P. Başkanı F. Kuyrukçu, * Göksun : Partimizin idari, siyast, iktisadi alan- Jarda olduğu gibi Hatay dâvası işlerin- e de partimizin yüksek başarıcısını Kandan kutlar ve derin saygılarımızı Bunarız, Parti başkanı H. Amasya, Uray baş- kanı H Çalık. * Yaylak Hatay dâvamızın muvaffakıyetle ne - Hicelenmesinden dolayı bugün büyük bir sevinç içerisinde toplanan halkın yüce partimizin bu yeni muvaffakıye - 'tinden dolayı hissettiği nimet ve şük - Tanlarını ve partiye olan candan var - Jığı arzederiz. Belediye reisi M. Alkan, Miting hey- eti N. üye H. Güler, üye Osman Tel, üve Abdurrahman. * Pazarcık : Parti ve demo krat Türkiye idaresı- min Hatay düvasında kazandığı zaferi Cümhuriyet alanında kutlayan binlerce Partilinin sevgi ve saygılarını sunarım. Pazarcık nahiyesi C. H. P. başkanı Tahir Alaca, * Kozan : * Halk Partisi halkçı bü- kümetinin türklüğe verdiği onurlu ve kutsal haklardan ütürü sonsuz saygr darımizı - bildi başacılan - büyük davanın isteklerimize uygun olmasın - üN dolayı size minnet ve şükran duy- Bölarımızı sunarı Miting tertip heyeti adına İlçeyön - Tul başkanı Akgün, Uray başkanı A, Zigen, * Haymana : Partimizin ana yasalarının tahakku - kunu gördükce sevincir'ze ölçü yok - tur. Hetay dâvasının türklük leyhine 've sulh yolu ile sonuçlanması hepimize sonsuz sevinç ve heyecan verdi. Büyük partimize bir A>'> Jaha tazim ve Şük - Tanlarımızı sunarız. Milti Hatay mitingi başkanı F. Dal- daloğlu. MeLbE Bergama : Türk Cümhuriyetinin yüksek nufu » zunu / ve Küdretini bütün dünyaya ta- mıtan hak ve adalet prenşipleriyle ci han siyasetinde ön safinde kazanmış olan ve büyük inkilâplarla da ulusu her #ahada yükselten partimizin Hatay za- ferinde de gösterdiği alâka ve muvaf- fakiyeti şükranla karşılayan halkımız Partimize ant ve bağlılıklarını hararet ve alkışlarla tekrar etmişlerdi Milli Hatay miting komitesi Bergama| * Boldan : Ulusal Hatay dâvasının kazanılma - Sından - büyük kıvanç duyan binlerce Boldan halkı toplanarak yaptıkları mi- tinge yurdun ve ulusun yükselmesi için iç, dış işlerde sayısız başarılar saklıyan partimize candan bağlılıklarını bildire - Tek sonsuz saygılarını sunarlar. Milli Hatay miting başkanı Talât Tarakçı, * Çal : Türk ve türklüğün iç ve dışını güde- zek yüksek irade ile alim alanında lâ - olduğu dereceye çıkarma ve Hatay türklüğünün de hayat ve istiklâline ka- vuşturma yolundaki başarılarmızı can- dan kutlar büyük kurulunuza - ölmez bağlılığımızı bildiririz. İlçe halkı namına C, H. P. başkanı Tbrahim Can, Uray başkanı Halit Çe - Tikbak. * Dörtyol : Büyük partilililerimizin hallettiği Ha- tay düvamızın sevinci ” Dörtyollulara € heyeti ” Hüseyin İkiz Tahsin Ünal, Şükrü Bulbul, * Kınık : izin Hatay dâvasına par - tiden aldığı ilham ile kazanılan siyası zaleri kutlarız. Parti başkanı R. Girsen Şarbay H. Osman. B Arac : Her sahada olduğu gibi milli Hatay düvasında da yüksek ulusumuzun şe - ref ve vakarına uygun olarak başaran partimizi Arac halkı tam bir heyecan ve sarsılmaz bir bağlılıkla anmakta bu- Tunduğunu arzeyleriz, C.H. P. ve Belediye rei * A. Acar Ulukışla Her milli meselede olduğu gibi Ha - tay davâmızın da şerefli bir neticeye er- dirilmesi hususundan dolayı halkın coş kun saygılarını sunarız. Miting ve Belediye ve C. H. P. baş- kanı İ. Ünal, * Tercan : Yüz yıllardanberi türk kanile yoğu - rulmuş İskenderun ve Antakya'nın asıl türk neslinden olan Hatay türklerinin istiklâl dâvasındaki kıymetli uğraşma - larınızın türklüğün isteğine uygun so - nucundan ötürü tebriklerimizi sunarız. Halk partisi başkanı ve Belediye re- isi H Ateş. * Kalecik : Hatay milli dâvamızın yüksek ulusu- muzun heyecanla dolu kalbinden ko - pan temiz arzularına uygun olarak bin- Terce halkın iştirâk ettiği mitingde par- timize karşı beslenilen ebedi ve sarsıl. maz bağlılığı arzeder ve derin saygıları- muzı sunarız. €. H. P. başkanı H. Yazıcı, Belediye reisi A Kalaç, » Eskifoça Hatayın egemenliğini sağlamak yo - hunda partimizin yüksek varlığını saygı ile anar ve bu. başarıyı candan - kut. darı Foça halkı k Zonguldak : Büyükönderimizin yüksek iradelerile Bolu saylavı Cevat Abbas Gürer tara - fından ulusal tarihimiz hakkında ilk konferansın verildiği mutlu günün ün- Tü hatırasını taşıyan Atatürk tarih gü- 'nünün altıncı yıl dönümünü bugün Halk-| evimizde toplanan Zonguldak halkının en heyecanlı gösterilerle kutlamış ve yaşatmış olduklarını derin saygılar mızla arzederiz. İlbay ve C. H. P. İlyönkurul başkanı H. Aksoy, Uray başkanı F. Ertaman, Halkevi başkanı Akın Karaoğuz. * Pinarbaşı : Hatay muzafferiyeti dolayısile Cüm- huriyet alanına toplanan binlerce hal - kın kazanılan bu muvaffakıyetten ötü- rü yürekten bağlılık ve sonsuz saygı - darını arzederiz. C. H. P. başkanı T. Tuncer, Belediye başkanı Karar * Bulancık : Hatay muvaffakıyetini milli arzula - rımıza göre başaran kudretli partimize Şükranlar. C. H. P. başkanı A. Peker * Turhal : Türklüğümüzün Hatay dâvasındaki muvaffakıyeti için geceli gündüzlü ça- Jışan değer partimizi candan kutlar de- rin sevgi ve saygılarımızı sunarız. Parti başkanı yerine Raif Yazgan, Belediye başkanı Sami. * Kadınhan : Türkün varlığı u dünyaya bir daha tanıtmakla duyduğumuz Hatay muvaf- fakıyetini içten kutlar derin saygıları - C. H. P. başkanı Ata İçi, Belediye reisi Enver Tunder, * Mudurnu : Her emelinde muvaffak olan yüksek partimizin Hatay dâvasındaki başarı ı duyan ve heyecanla biriken halkımız candan kutladıklarını saygı ile di- C. H. P. başkanı yerine Hilmi Can, Uray ve Halkevi başkanı M. Atalay. * Eceabat : Türk milletinin siyasi ve idari bir - elinde tutan partimizin yeni ve bize sonsuz ümit ve sevinc veren zafe- Finden duyduğumuz heyecanla hürmet vve bağlılık hislerimizi sunarız. Uray başkanı Ziver Ural, Parti baş- kant Ahmet Güven. * Galata Başarıcı başbuğlarımızın ulusa ihda ettikleri muzafferiyeti kutlar ve derin saygılarımızı sunarız. Müsevi türkleri — cemaatı başkanı : Marsel, * İskilip : Yüksek ve canlı prensiplerile nergun 'yeni bir muvaffakıyet kaydettiğini gör- düğümüz partimizin Hatay istıklâli dü- vasını da kazanmış olması / dola) coşkun bir heyecan içinde bu mutlu günü kutlayan İskilip halkının partiye karşı duyduğu derin ve çözülmez bağ - hılığı bu vesile ile bir kere daha tekrar- Jadığını yüksek katınıza arzederim. Belediye reisi Celâl Peker. * Gelibolu : Kadın erkek büyük küçük Genvolu halkı Cumauriye meydanında toplana - tak en coşkun vezanurada Matayır kar- deşlerimizin istiklâl ve sevinçlerine 1ş- tirak ediyor. Türk ulusunu — muvaffa - kiyetten muvat fakiyete koşturan büyük partimize ve zatı âlilerinin yüksek şah- Siyetine sonsuz tâzim ve şükranlarımı 'arzediyor buna vesile olmakla kendi - mizi bahtiyar addederiz kıymetli ve- kilimiz. Gelibolu Hatay miting heyeti reisi Ali Armaoğlu, heyetten Mustafa, Mus- tafa, Bulayırlıoğlu Fahri, Raif Güven, Hasan Bakla, İbrahim Gürsoy. * Yalova : Hatay utkusunu candan tezahüratla kutlayan Yalovaldlar - bu vesile ile siz büyüğüne sonsuz bürmetlerini sunar - Belediye reisi H. Erkin, Patri başkanı Zeki Tuzen, Hava Kurumu Sa- dık, Kızılay H. Yürek, Çocuk Esirge - me Kurumu Sait, Gençler Birliği Hik- met, Avcılar kulübü . Zeki, Bağcılar Bizliği Demir. * Çorlu : Herân millet ve memleketimize fe - yizli varlıklar yaratan aziz partimizin son Hatay dâvamızm hallinde göster - diği şanlr başarılardan dolayı başta yüksek şahsiyetleri olduğu halde bütün parti arkadaşlarınıza Çorluluların şük- Tan ve tebriklerini sunmakla bahtiyarız. Belediye başkanı R. Esendal, C. H. P. İlçeyönkurul başkanı Z. Guray, * Devrek : Hatay dâvamızın her milli dâvada ol- düğü gibi. bu muvaffakıyetli. sonucu milli varlığı sinesinde toplayan Halk partisinin kudret ve kuvvet sembolü - dür, Partinin her milli dâvada göster - diği hassasiyet ve mutlak başarma se - vinç içinde yaşayan bütün Devrek hal kının sonu gelmiyecek çok yüksek ü - mitlere bağlamıştır. Halk partisi adına Börüşleri yüksek çok değerli parti ge- nel sekreterinden sonsuz tâzim ve şük- ranlarımızın kabul buyurulmasını dile- riz Uray başkanı Nuri Tarhan, Halkevi başkanı Rasim. * Yıldızeli : Cümhuriyet hükümetimizin - Hatay türklerine muvaffakıyetle kazandır - diğı büyük zaferi kutlar içten gelen #ükran ve tzimlerimizi arzederiz. Uray başkanı Necip, C. H. P. başkanır M. Şimtşek, * Oğdem : Hatayın istiklâle kavuştuğu müjde - sini duyduk. Cümhuriyet alanında top- Janan halkımızın sevinç içinde yürek - lerindeki sevgilerini partimize olan de- rin saygılarını sunduklarını göksüm ka bararak arzeylerim. Yusüfeli ilçesi miting heyeti adına €. H. P. başkanı O, Özkürt. * Pulümer : Hataylı soydaşlarımızın lâyik olduk - Jarı - istiklâllelerine — kavuşmalarından dolayr coşkun kıvanç içindeyiz. Ünlü ve mutlu başarınızı sonsuz saygıları - mizla kutlarız. Şarbay M. Togan, C. H. P. başkanı H. Güven. * Ceyhan Cenevre'de kazanılan milli Hatay dâ- vamız zaferini bugün binlerce Ceyhanlı sevinç ile kutlarken büyük inkilâj partimize olan bağlılıklarını bir daha tekrar eder, ve yüksek huzurunuza tâ - zim ve şükranlarını iblâğ ederler. Ceyhan milli Hatay komitesi namına Belediye reisi Salâhattin. * Develi : Yüksek partimizin yarattığı Cümhu. riyet Türkiyesinin Hatay milli dây mızda gösterdiği hassasiyet ve başar - diğr muvaffakıyetin ilçemizde pek bü iyük sevinç uyandırdağını Bastinblalk. evi ve Urayın tertip ve idare ettiği mi- tinge iştirak eden binlerce halkın tas - ize tâzim telleri çe - kildiğini arz sonsuz saygı ve sevgi- derimizi sunarız. C.H. P. başkanı S. Nayman, Halkevi başkanı M. Köscoğlu, Şarbay H. Er - doğan. * Umurbey : Partimizin millt emelleri tahakku - kundaki devamlı muvaffakıyetli başa - rılarından engin şükranlarımızı sunarız. Ümürbey miting başkanı N. Alp. * Gürun Büyük başkanımızın yüksek görüş - leri ve onun yanında memleketin ve milletin mukadderatını - siyasal saha - darda hergün yeni bir muvaffakıyetle yükselten parti hükümetinin yüksek idaresi sayesinde Hatayın istiklâlini de kurtaracaktır. Cümhuriyet meydanmda toplanan binlerce halk heyecan ve coş - kunlukla miting ve nümayişlerini git - tikçe arttırıyorlar. Sıcak sevgi ve can - dan takdirlerimizi sunarız. Gürun Uray başkanı F. Orhan, C. H. P. başkanı T. Kiris, * Arapsun : “Türkün makus taliini yenerek me - deni mülletler arasında lâyik olduğu mevkie eriştiren ve türk tarhini herân başka ve önemli muvaffakıyetlerle dol- duran en büyüğümüz Atatürkün derin görüş ve yüksek idare, vaffakıyetle neticelenen Hatay içten sevinç duyan Arapsunlular büyük Şe - fini ve partisine içten kopan sıcak duy- gularla tebrik ve alkışlamışlardır. Say- gılarımla arzederim. Belediye ve parti başkanı N. Yüksel, * sayesinde mu - Bolvadin : Yüksek Atatürkün yüksek vicdanın - dan doğan partimizin beynelmilel vic - danı bile hayranlıklara boğan yüksek prensiplerinin yurda armağan ettiği Ha. imize gelen telgrafları neşre devam ediyoruz tay istiklâli de diğer mazhariyetleri « mize katılan bir şaheserdir. Şu dakika- da bu eserin kutsiyetine olan imanı « anızla ve kıvancımızla bağırarak onu ebediyete kadar koruyacağımıza and içtik. Bolvadin milli Hatay kurtuluş mi « tingi komitesi C. H. P. reisi Salih Ke- lek, Belediye reisi ve Hasan Türkmen Halkevi başkanı Cengiz Çakaloğlu. * Karasu : Sarsılmaz ümdeleri içine Hatayın ege menliğini kurtarıcı sinesine binlerce halk sonsuz bağlılıklarını sunar, Milli Hatay mitingi Şükrü Saka, Ab- dullah Bal . * Develi 3 Tlham ve küvvetle ulusal ümdeleri üzerinde yürüyen Cümhuriyet Halk partisinin bulunduğu feyizli yolda ka- n Hatay zaferini bugün Atatürk anıtı çevresinde toplanan halkın sonsuz sevinç ve heyecanla kutladığı muvaf- fakıyet dolayısile partisine ve şahsını. za karşı duyduğu derin saygı ve tebrik isteklerini saygılarımızla arzederiz, Yahyalı kamunu şarbayı Hamza So - dak, C. H. P. Yönkurul başkanı Şakir Sölak. * Kandıra * Hatay dâvasını milli prensipserimize uygun bir şekilde hallinden ötürü duy- duğumuz sevinci şimdi Kandıra halkı Cümhuriyet alanında - toplanarak haklı dâvamızın hallinde ulusa rehber olan partimize bağlılığımızı tekrarlar saygr ve minnetlerimizi sunarız. Şarbay İsmet, C. H. P. başkanı R. Güneş, Halkevi başkanı İhsan. * Sarıkışla : Türklüğün ilâ medeni yoldaki hızlı Yürüyüşlerle yurdu asırların doğuracağı varlığı zaman mefhumunu kısaltan ça- dışmalarile bitiren diplomatik işlerde daha başarıcı olduğumuzun Hatay kar. deşlerimizin tstiki #ırasında güsterilen gayretlerden meme 'nun ve müftehir olduğumuzu tüzimatı- mızla arzediyoruz. Miting komitesinden C. H. P, baş - kanı H. Köse, Miting komitesinden Şarbay Mustafa Alp. * Çarşanba : Hatay dâvasının kazanıldığını duyan halkımız bir miting yaparak bu değerli zaferi candan kutlarken bizi muvaffa kiyetten muvaffakıyete ulaştıran parti- mize bağlılıklarını bir kere daha tek - rarladılar. Halkın bu duygelarını saygı ve tebriklerimizle yüce katınıza ulaş - Şarbay A. Ertuzun, Parti başkanı Se- lim Ordulu, Halkevi başkanı S. Bilge & Yenipazar : Hatay dâvası zaferini partililer kuve vetli partilerine sevinçle kutlarlar. Uray başkanı R. Tekeli, * Gercuş 3 Hatay bayramını kutlamak için şu da- kika bir araya gelen bizler aziz Cümhu- riyeti kuran ve yükselten ulu partinin tarihe tac ettiği eşsiz zaferini şükranla anıyoruz. Kaymakam belediye re * Onat. Malkara : Memleketin mukadderatını elinde tu- 'tan Cümhuriyet Halk Partisinin Hatay istiklâlinde gösterdiği muvaffakıyetten duyduğümüz sevinç ve hazı sonsuz bağ- Tılığımızla sunarız. Uray başkanı Tevfik Erk, Halk par- tisi başkanı Nasuhi Önol. * Hendek * Ulu Önder Atatrkün nurlu deha ve iradesinden küvvet alarak her ulusal düvada olduğu gibi Hatay dâvasını da Safere ital eden Cümhuriyet hükümeti: #aizin ve yüce partimizin ibraz eylediği bu gerefli muvaffakiyetinden dolayı hak,