4 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

4 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 5

4-2.1937 latay davamızın halli dolayısiyle büyüklerimi gelen telgrafları neşre devam ediyoruz kımızın bugünkü sevinç ve heyecanını arzeyleriz. Miting tertip heyeti Hendek belediye Başkanı Osman Yılmaz, C. H. P, İlçe başkanı Lâtif Dinçer. Orhangazi : Yüce Atatürkümüzün yüksek irade ve dehasının arsrulusal bir eseri olan gürk Hatay istiklâlini kutlarken biz Partililerin derin saygılarmın kabulü- nü dileriz. Partililer adına Parti başkanı M. Ünal, Şarbay M. Erdem * Sandıklı : Türk Hatayın kurtulüşü / davâsını ulusal Ülkümüze uygun bir şekilde kur- tarılmasından duyduğu coşkun sevinçle büyük bir toplantı yapan Sandıklı İl- çesi halkı Cümhuriyet Halk - Partisine karşı sarsılmaz güven ve imann bu par- dak başarı dolayisiyle bir kerre daha teyidine ve candan tebriklerinin sunul- masına karar verilmiştir. Bunu sonsuz bir kıvançla arzederiz. Uray Turhan, C .H. P. Başkanı A. , Halkevi Başkanı A. Gevrek t Pehlivanköyü : Hatay istiklâlinde Partimizin faa- liyeti erişilmez bir muvaffakiyettir. Partimize bağlılığımızı ve candan say- gılarımızı köyümüz halk adına sunarız. Pehlivanköy C. H. P. Ocak Başka- nt Hasan * İmroz : Partimizin Büyük liderimizin ve diplomatik yollardan Hatay davâsmın size görülmesi zaferini elde etme- lerinden doğan ve candan sevgilerimizi izhar eden ve İmroz adası halkının teb- riklerini sunarız. İmroz adasr mahalli miting heyeti namına Cemil Bellibaş, Aliko Zafirya- dis, Ferit İzmirlioğlu * Nusaybin : —H hülyükare milir düyülarda oldu. TARER N larinea istiklâli davâsında da en iyi ve en doğ- Tuyu gören ve yapan ve bu muvaffaki- yetle neticenin alımmasını temin eden Partisini Nusaybinliler şahsınızda se- Jamlar ona olan inan ve candan bağlı: dığını bir kerre daha tekrarlarız. Kaymakam ve Belediye Reit Necmettin Gökögöl * Emet : Ulusal varlıkla beraber devletin iç Miting tertip heyeti başkanı Rifat Tuncel * Ayaş : Hükümetin Hatay ıstiktâli davâsı daki türk ulusuna lâyık muvaffakiyeti münasebetiyle Şeflerimize minnet ve şükran hislerimizi sunmak için fırsat bulduğumuzdan çok bahtiyarız. Ayaş halkı namına belediye başkanı Özyürük, Parti başkanı Başkök * Mibalıççık Hatay egemenliğinde kazanılan ba- garı ve milli zaferi Mihalıççık halkı kutlar. Heyeti tertibiye $. Onat — Ş. Ulukan y Osmancık : Hatay zaferini tebşir eden tebl günlerce Osmancık halkı heyecan için- e dinledi. Size bugünü gösteren C. H. Partimizin ebedi minnet ve şükranları: Anızı arzeder yüksek şahsınıza hürmet- lerimizi sunarız. Şarbay Gönçetin C. H. P. Başkanı 'A, Güney 4 Gönen : Hatay zaferi münasebetiyle nahiye- tizde biriken binlerce halkın partir ze ebedi ve sarsılmaz bağlılıklarını bir | kerre daha izhar ve isbat ettiklerini arzeder, halkın şükran ve tazimatlarını yüce katınıza sunmakla kesbi şeref ey- leriz. Gönen Kavak nahiye P. Başkanı M. Eryılmaz, Kavak merkez muhtarı Çelik * Üi Büyük partimizin millt Hatay da- yamızda gösterdiği büyük başarıyı en elden duygularımızla kutlarız. Yüksek Partimize inan ve kıvanımızı tazeler n derin saygımızı sunarız. Müllt Hatay / mitingi tertib heyeti adına belediye ve parti başkanı Hakkı Candoğan * Ipsalar Atatürk gençliğinin heyecanını ta- gıyan Cumhuriyet Halk Partisinin mem- leketin her işile gösterdiği muvaffakı- yetler ve Hatay davasiyle — kazanılan büyük zafer sevincile derin saygı ve sonsuz şükranımızı arzederi İpsala gençliği namına spor kulübü Başkanı L. İşcan * Uzunköprü: Hükümetimizin - Hatay — davasında gösterdiği büyük siyasi — muvaffakiyeti coşkun tezahüratla kutlayan Uzunköp- Tü halkının sevgi ve saygılarını suna- Heyeti tertibiyeden Hami Göker * Babaeski: Kardeş Hataylılar milli davalarının yüksek görüş ve tutumunuzla - başarıl masından doğan sevinç ve heyecanları mızt halkın birliğiyle sunarız. Hava kurumu Başkanı Hurşit Eker C. H. P. Başkanı Apak belediye reisi Naci Saygın. * Alucra Partimizin ve onun yüce liderlerir yüksek dehalariyle tarihe bir zafer sa- hifesi daha yazdınız. Hatay zaferfniz kutlü olsun. C. H P. Başkanı Mehmet Bulytan Belediye Bek. Lütfi, ü Ipsala Her sahada olduğu gibi Hatay iş de de gösterilen başarıdan dolayı derin saygı ve şükranımızı arzeyleriz. İpsala halkı N. Parti başkanı V. A. Yüksel & Söğüt “Türkün sıyasal alanındaki başarıları yüksek görüş ve idarenizin değer biçil- mez bir verimi olduğunu saygılarla an- maktan ayrılmayan asil — ulusumuzun şükranından kendine pay ayırmakla e- bedi bir zevk içinde bulunan Parti ae kadaşlarımın sonsuz minnet duyguları- C. H. P. belediye Bpk. Ali Osman Timurlenkoölu, * Sürmene: Milli Hatay davasındaki hakkımızın bütün cihana tasdik ettirilmesi suretile elde edilen sonuçtan heyecan ve me- serret içinde 5000 kişinin iştirakiyle miting yapan Sürmeneliler sonsuz sev- Bi ve saygılarmı sunar. C. H. P. Başkanı belediye başkanı Yusuf Cebi İsmail Sürmen. * Havran: Ulu önderimizin manevi şahsiyetini temsil eden ve onun direktif ve pren- siplerini büyük bir hassasiyet ile tat- bik ve takip ile her sahada olduğu gibi Hatay milit davamızın da değerli bet ve kudret gösteren partimizin mu- vaffakıyetini kutlayan partici Havran- İtların tebrik ve hürmetlerini arzeyle- Havran C.H.P. Tahir Emre * Torul: Memleket ve milletin mukadderatını yasi sahada derin görüş ve yüksek tedabiriyle koruyup muvaffakıyetler kazanan partimize ve başta bulunan bü- yüklerimize halkın sonsuz sevgi ve tak- dirlerini arzeylerim. Torul C. H. P. Başkanı Celâl Üçüncü ULUS Hakâri En nihayet türk ulusunun bugünkü Kudretli varlığını yaratan büyük önde- rin sayesinde Hataydaki Türk kardeş. lerimiz de istiklâle kavuştu. Bu kurtu- Tuşu yaptıkları bir mitingle candan kut Jayan Hakârililerin yurdun büyükleri. 'ne karşı duydukları sevgi ve şükranlar rını bir daha tazelediklerini arzeylerim. Hakâri Vali Vekili Tahsin Sungur * Karacabey İdealist partimizin şiar edindiği par- dak muzaticriyetlerden bir örnek daha 'alan Hatay egemenlik zaferi dolayısile sevinci muhite yaymak - için toplanan binlerce halkım bu sevinç arasında par- tiye karşı belirttikleri minnet ve şük- ran duygularını yüksek — buyruğunuza sunmakla şeref duyarız. C. H. P. Başkanı, Kalelci, Belediye Başkanı N. Emin * Erzin Altı ok üzerinde ok gibi ilerleyen ve ulusal Hatay davamızda da amacına va- zan yüksek partimize candan bağı.I-Şı. mızı bildirir saygılarımızı sunarız R. Hasan Karakurun. C. H. P. Başkanı Salih Vural * Gerede muza büyük- işler başartan , kurucu ve yapıcı partimizin Hatay zaterindeki başarışını minnet ve şükranla kutlayan binleree Gevedeli minnet borçlarını arza bizi memur ettiler. Sonsuz sayğı v bağlılığımızla Su ödevi yerine getirirken partimize büyük ba- garılar dileriz. €. H. P. Başkanı Y. Turan, Ur- bay Yalçın, Halkevi Başkanı F. Doğan * virir Atatürk idealinden doğan partimi zin Hatay davası üzerinde yükselen mu. vaffakiyetlerinden sevinç duyan dinarlı. Jar parti binamız önünde toplanaak #onsuz derin aay gılarının iblağını dile. Giklerini saygı ile arzederim. €. H. P. ve Urbay Başkanı Ah- met Çetinkale * Pizar Cümhuriyetin feyizli verimini halka sunan ve Türk canlılığını bir kalpte çar- ptıran partimizin Hatay Türk kardeşleri için de gösterdiği başarın yüksekliğini takdirde el bağlılığımızın sonsuzluğu. u bir daha teyit ederiz. Miting Başkanı T. Basa W Tnönü Dünya milletleri önünde görülen Hatay davamızda — istiklâllerini kaza. 'nan kerdeşlerimizin bayramlarını kut- layan İnönü halkının içten gelen tazim ve teşekkürlerini arzederiz. Belediye Reisi — C.H.P. Başkanı H. Yürük H. İbrahim * Bulancık Hatay müvaffakiyetini milli arzu- larımıza göre başaran kudretli Parti mize şükranlar, Şarbay ©. Üstündağ * Bursa Ulusal davanın zaferini” kasabamız candan kutlar ve şükranlarını saygı ile Bursa Susurluk Uray Vekili M. Aydın * Söke Partimizin ulusumuza verdiği bü- yük ve önemli başarılar arasında Hata- yın kurtuluş gününü — sevinç ve şük. ranla kutlar sonsuz saygılarımızı suna- Uray ve C. H. P. İlçeyenku- rul Başkanı Eyüp Özbaş, Halkevi Başkanı Doktor N. Çobanoğlu Büyük liderin ilhamı ile dünya sulh önderliğini ya pan yüce partimizin şerefli sahifeleri- ne şanlı ve zafer daha yazıldı. Tarihe ö- #ünç ve örnek veren vasfı kuvveti fakat hedefi daimi müsalemet olan Partimi. zin hükümeti Hataylr kardeşlerimize göz yaşlarını dindirdi. Bize de mini mini bir kardeş bir varlık kazandırdı. Ebedi şükran ve minnetlerimizi yüksek katını- Miting Heyeti Reisi Sarbay D. Sükuti Tükel * Osmaniye Büyük partimimzin ve onun eşsiz başı Atatürkümüzün ve hükümetinin yarattığı Hatay istiklâli münasibetilye yapılan mitingde bütün Osmaniyeliler partimize bağlılıklarını ve şükranlarını sunmaya bize izin verdiklerini arzey. deri ” Belediye Başkanı D. A. Al- kan, C. H. P. Başkanı O, K. Kanay * Andirin Partimizin devamlı başarılarına kat- tığı Hatay muvaffakiyetini sevinçlerle karşılayan Andirinliler şükran dolu i. 'nan saygı ve bağlılıklarını arzeder. Parti Başkanı Abdullah Yay cı, Belediye Başkanı M. Baş- doğan * Ödemiş Ulusal birlik ve varlığımızın kud. ret ve küvvet kaynağı olan partimizin ve Başkanı yüce önderimizin türkün yücelmesi yolunda türkün yüksek tari- hine yazdığı son Hatay istiklâl sahife- sinin azamet ve gurürü karşısında e. gilir ve partimizi ve onun hükümetir candan sayğı- ile kutlar ve bağlılığı. mızla iftihar ederiz. Baran Şarbay Mitat Baykal Ödemiş C. H. P. Başkanı İ. yayla * Seyitgazi Hızını aaima ulusun imanından a. lan ve ümideleri de her gün bir tanesi- nin tahakkukunu görmekle sevindiği. miz ve bu umdelerden biri olan Hataylı kardeşlerimizin partimize ulaştırılma- sını dinleyen halkımızın sonsuz saygı ve şükranlarının sunulmasına karar ver. diler. Kabul edilmesini derin sayğıları mızla arzederim. Milit Hatay Miting Reisi Rıza Ulusman, C. H. P. Baş. kanı M Özdemir, Belediye Reisi Kâzım Sakarya * Kirşebir Her zaman olduğu gibi büyük Ata- mmizın yüksek irşadı ile Hataylı urkdaş. Jarımızı istiklâllerine kavuşturan siyast ve idart muvaffakiyetimizin devamını candan diler derin sayğılarımı sunarım. Operatör Etem Dönmez * Yakfıkebir Siyaset üstünlüğü — ile idare edilip başarılan Hatay davasından dolayı hal. kın coşkun tezahüratı içinde bulundu. Hunu saygılarımızla sunarız. C. H. P. Başkanı Ömer Ku- icin, Belediye Reisi Rıza Ba. hadır. * Emirdeğ Gene gittiği yolda ışık bulduğumuz partimizin sevincinden zerrecik uzak değiliz. Kalplerimiz altı okla süslü çar piyor. Bugün kutladığımız Hatay i lâlinde Emirdağlılar partilerine içten gelen bağlılıkla saygılarını sunarlar, Halk Partisi Başkanı Ö. Se. zer, Şarbay V. A. Torun * Bandırma Yurdumuzu en kısa bir zamanda n ileri safa geçiren, ulusal davâlarda büyük bir hassasiyet gösteren Partimi- in yarattığı eserler arasında müstesna bir mevkli olan Hatay davasının zafe. rini görmekle bahtiyar Bandırmalılar candan bağlılıklarını bir kerre daha sunmakla şeref duyuyorlar. Miting Heyeti - Başkanı K. Acar Gerede Partimizin yurdda - başardığı büyük işler arasında hükümetimizin Hatay da vannda “Kabicise “ye” miilaAr l balletmesiyle düydüğümüz. sevinç ve kvanmazı en. derin seyplarmda azzeyleriz. Gerede Yeniçeg halki samina | Yönkurül Başkanı Nai — * Hekimdan | Emel ve amacı ulusumuzun yüksel. vme ve ilerleme olan yüksek pertinin kil ettiği hükümet partisinin t başkar — aının çizdiği programı özenle tatbik e. —| derek yaptığı öelnlec Va öti | bir gok işler arasınila Hataylr kardeş. derimizi de istikille- kavişturdü. B muvaflakiyet varlık ve. Öğüt kaynağı — | olan partimize ebedi ve saratlmaz bağe — İllıklarımazı bir dabin eelratlanlığa gü ) le olmuştur. Arsetmekle bahtiyarım. Hekimtan halkı namına Ve ray Galip Mutlu * Jarına doğru yükselten — ve her ulusal davada bakkının aranmasını öğreten halk. partisinin bugün yaptığı Ha tay mitinginde toplanan halkın büyük sükran ve tazimlerini sunarım. €. H. P. Başkanı S. Özalp * Hatay siyasal utkusundan size ve partimize tebrik ve sayğılar. Şarbay Ali Acar, Geyve H. P. Başkanı Süleyman Akyol Kalkınma bugün ve uluslar hakiki şeref ve otoritemize kavuşma « ferini idrak ettiğimiz bu kutlu gü de Hatayın da erkinlik güneşine mesi partimizin verimli enerji ya hadiseleri önünde nasıl sakla yılmadan ilerleme hiziyle ulusu danında var bulduğunu bir kerre duyğularını toplu bir heyecanla — aptitlag Heyetii isl Uykur * Hatay irk ve ülkelerinin istiklâle kavuşmasından yüce şefimizin çok Yüksek görüş ve buluşla kurduğu ve bu karümdekilerin 'de o yüde varliğa yüksek bağlılıkla ve hep ondan aldılk- Jarı ilham ile işlerini başaran partimize Şükranlarımızı sunarız. Akıncılar C. H. P. BAT, Çinat * Çine — Hatay davasının milli gayemize y gun şekilde ballinden dolayı tükenmez — Şükranlarımızı ve ebedi — merbütiyetk — mizi arzederis. H. P: Başkanı H. Tan, Gençi der birliği Baş. N. Ercel * Abi Her yöndeki — büyük — başarlarına — Hatay istiklâlinin de katılmasından se. — vinç ve heyecan içinde - bulunan Ahi halkının partiye olan bağlılıklarını bu vesile ile arz ve teyit eyleriz. Turgut Parti Başkanı H. Pae Fal, Curduk muhtarı H. Aral * Ul Davamızı kendi davası istiklâlimizi kendi istiklâli olarak benimseyen ve yürekten isteyen kamunumuz halkı Ce nevredeki kazanılan istiklâlimizi kene dine mal etmiş vaziyette bugün coşkum ve onsuz bir sevği ile kutlamıştır. Bu muvaffakiyetten dolayı Hataye kllar adına kurumunuzu / candan kut. larız. — Millt miting başkanı $. Şükrü * Karapınar Yurdu. yokluktan varlığa kavüştür. — ran partimizin sayın şefi Atatürkün çim diği yolda yürüyor. Büyüklerimizin muvaffakiyetiyle başardıkları bu Ha tay davası da devrimci partimizin bu yolda Türk ulusuna verdiği armağan. fardan biridir. Partimizin kısa zaman içinde sığdırdığı bu büyük işleri Tür- — Sayfayı çeviriniz —