21 Ağustos 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

21 Ağustos 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

© meğerse p.. imiş Ertesi gün bir adam gelip beni buldu, O Taarrazım hasen ovukun (geldiğini herkesin beni yabancı reh. “ beri olarak tanıdığını söylev di. Paramı iade. ei. ve mev. kuf lehinde Zzablteye söz söylersem bir daha kimsenin bana tsarruz etmiyeceğini yaadeni Emniyei şahsiyet için bn yolu ihtiyar ettim ve ifade verirken, genç. mev kulu banr taarruz edenler arasında farketmemiş ku- Kumu söyledim. Bizikürdi- gim para bir kaç bin frangı bulunca “otelciye gittim ve bu hayattan bezmiş olduğu- mu ona açikça anlattım. Bir buharli motör kirala dım; onunla ecnebilere limanı gezdiriyordum. Deniz dulga- Tarı ile mütemadiyen döğülen TE şetösumi, O “Notrdam dö IX gard, kilisesini, gelip gi- den Büyük vapurları ve di- ğee görülmeye şayan şeyleri seyret ifiyordum. Bu suretle mamuskirane para Kazanıyor. dum. Fakat çok para birik- tiremediğimden, ve nışanlımı girer? görmek arzum. içimi Kemirdiğinden * BelçikaKon- go,, suna giderek'dayımı. bul mağı ve İsveçte'bana etiği vaadi hatırletmüğar kartır Ver dim. Diğer cihexen onun yanına varır “ varmaz. himar yesine omazhar olacağıma emindim. Kimbilir ne gibi endişelere © kapılarak Obeni unutmuşan Belçika Köngrosunda konsolos olduğuna bakılırsa: bana-iyi bir yer temin edebileceği Deticesine gelines, heyhat ki diğer deniz seferlerimin ne üctsinden daha elim oldu. On dördürcü bap —Tayyarenin sürati saatte YAS in «Vakt»ın tefrikası: 32 Aleksandr Zubkofan hatıratı dolusu tasfiye edilmemiş kun- duç yağı içirilirdi. Ne tesir yapuğı Kolayca anlaşılır ya! Vapurdaki arkadaşlarım nos! adamlardı 7 “Cöbelütterik,, e geçer geçmez vukua gelen bir hadise bu bapım bir fikir werbilir. “Boğa, lakabı veri- len BiP amele vapurun ofta- sında bulunup beyaz boya nan kamarları yıkamak em- rini ald. Bu işi bir bezle yapacağına Jekeleri parmak- arı ile Direr birer silmiye koyuldu. Klavoz onu tekdir ederetk işini adamakılik yap ramı söyledi. “Buğü,, nasi- hata aldırmadı ve hareketin- de devam etti. Klavuz Bumu götünde İev- kalâde kızarak Kerifin yüzüne Wir yümruk indirdi, “Boğa,- nın kulağından kan geldi. O yakıt kemali sükün ile yer- deki bir demir boruyu. ala- rak klavuza doğru yürüdü ve bir darba ile kafasını yar- di. “Boğu,; hemem yakalana- rak zencire vuruldu. “Gambi,, Kmanında zabıtaya testim e- dildi. Sonradan haber aldığı- ma göre bu tale zöbia m rafından İsveçe gönderilmiş ve orada küreğe maliköm öl- muştur. Seyahat esnasında omci- man yanıma: varmanm en İyi çaresini boyuna düsünmüş- ! tüm. Tasavvur. ettiğim” yegi- ne çare “Gambi, den “Eli- zabetvik,,' e gitmek oldu. Dayım “Elizabetvik, de tdi, Yapacağım yol takriben 6000 #lömetrelik idi Bu ri üzerinde İşart! “Nijer, melirini “ geçmek ve oradan “yürüyerek “Kongaş ya varmak istiyordum. Bw mün “için yerli bir rehberle uzlaştım. Yolun ilk kısmitğ sândalla Karedecektim. Bu, plân uzunca düşnük müş olmakla beraber tatbiki güç idi. Tesadilf edöceğim azim müşkülân ve bahusus şedit hareketi hesaba katma: miştim. Bundan Dişka İKE min son derece fena oldu gunu da düşünmeniştim. Ora da doğup büyüyem siyahlar bile türlü hastalıklara duçar olurlar ve vücutirmda “Ele fantiyazis,, ismi verilen şişkin. Hikler hasıl olur. (Bitmedi) Gene yağmur © ©Canmbi Ajrika tarikile KAMALAK BUT Kongaya Vapurumuz evvelâ Muda gaskara gitti, Garbi Aferika daki “Gambi, müstemlikeşi yolunu tütü. Diğer gemiciler © meslekten yetişme olmadığımı: © çabucak farketdler. Buna tajt “men dahı yüksek seviyeli kimselere karşı ekseriya ibzal olunan tezyif ve tahikirde bulunmadılar. Masmalih ipti «Odasında en hesis hizmetleri © yapmağa ve helâlanı temiz- Jemeğe mecbur oldum. Buna şiddetle İtiraz ettim; babusus ki Çeka zindanlarında: geç diğim elim zamanı batızlatı yordu Nibayet bu işi yaptırmak- tn vaz geçtilersede yeni © vaziyetim daha rahar değildi. Madarlâra yanaşır yanaşmaz her gün süliate içmeğe mec bur totulduk İçimizden bi- tinin midesi ağrsta ona ha- © kiki bir beygir ilâcı tatbik edilirdi. Hastaya bir bardak © muhdkkaktı, Yerlöşeikten sonra! © “Niramgsı getirerek - onunla ki gvlenebilitdim. o Bu düşünce © ile tekrar gemielliğe asidım. © Bwdefa garbi Afrikaya giden Bir. vapurun o mürenebatina katildim. Bu ( setgtizeştimin (Ust tarafi inci sağılamamdadır ) Gezdiğimiz mıntakalarda| hadisenin jeolojik manasile hakiki heyelân mevcuttur. Bu heyelânları intaç eden sebeplerden en mühimleri arazinin jeolojik bünyesi ve yapılığı, yamaçların şid- detli meyilli, iklimin çok ratip olması ve sairedir. Ayni sebepler bir çok ma- hallere heyelân istidadını da vermiştir. Şüphesiz son şiddetli yağmurlar bu ha- diselerin vakunu tacil et miştir. Şiddetli heyelinlar Manahos vadisi ve civarında Solekh havalitine nazaran daha mevziidir.? Solaklı vadisi hakikihe- yelânlar o meşheridir. Üç | gün evel üç saat devam eden şiddetli yağmurlardan Sörmenenin Zarha , Zolu, Bir İngiliz tayyareci yeni bir fayyare ile tecrübe uçusunda 340 mil katefti Londra, 20 (A.A) — Sehmeliler tayyare şarışı için vayin | edilen mürabbauşşeki) güzergâh üzerinde iki cevelân yapan İngiliz tayyare mülezimlerindem biri same 340 il katet etmeğe muvaffak olmuştur. Fabrikadan daha yeni çıkan bir Meyyerö ile yapıları Bu uçuş bir decrübe mahiyetinde olduğu için müçahassısları göre elde edilen söratn 400 mile çikar rılması pek: mümkündür. İki sene evvet Falyeda vuku bulan Sehneider müsabakasında birindiği İbraz eden İngiliz tayyatetisi sine 281 millik bir sürat temin edebilmişil Avusturyada faşistlerle sosyalistler arasında... Londra, 19 (A.A) — Viyanadan Deyli telgraf geze- tesine bildiriliyör: Sitirya eyaletinin Mercin beledesinde Himver denilen Avusturya Faşist teşkilâtının kuvvetli bir müfrezesile mühim bir sosyalist gurupu arasında vukua gelen kanlı bir müsademede 3 kişi telef ve 60 kişi mecruh olmuştur. Müszdemeyi müteakip Himver ile Kenftelfeld sahasını işgal etmişlerse de üzerlerine yürüyen mühim bir sosyalist gurupu karşısında orasım bir müddet sora tahliyeye mecbur olmuştur. Yarışa girecek İtalyan tayyaresi suya düştü Londra, 19 (A.A) — Şnayder tayyare yarışına İşti- rak edecek olan Fiyat C. 29 işaretli tayyresi dün İtalyanın çimalinde sürat ve mukaveme tecrübele- rinde devam: ederken birden bire motörüne arız olan bir sakatlıktan dolayı Garde gölüne düşerek batmıştır. Ancak hafif surette yaralanan tayyarenin rakibi binbaşı Ojella mahalli vak'ada dolaşan gemiler tarafından kurtarılmıştır. Şimal denizinde iki vapur çarpıştı Londra, 19 (A.A) — Dün sabahı şimal denizinde bir İngiliz şilebiile bir İspanyol vapuru arasmda vukuz ge- Ten bir müsademede İspanyol vapuruna mensup İS tayfa boğulmüştur. Mürettebatın kısmı mütebakisi imdada gelen gemiler tarafindan kurtarılmıştır. Mısır kıralı avdet ediyor Nöpoli, 19(A.A)- Misir karalı Fust, buraya muvasalet etmiştir. je Paris transatlantiğinde yangı: cıktı Eâhi, 19 CASA)» Paris transatlentiğinde bir yangın zuhür etmiştir. Bir satte daha az bir miödder zarfinda geminin Orta lasmı atüş içinde kalıyıştır. Bir kaç saat mesaiden sonra yan- İ gının önüne geçilmiştir. Hasarat mülümdir. Bizzarure Nev- yörk. seferi tehir edilmiştir. Jeneral Daws Makdonalıla yeniden konuşacak Tonüra, 19'CALA). İskoçya dağlarında otomobil ile bir cevelân yapmak üzere dün Londradan hareket eden Ame rika sefiri Jeneral Düws alyevm Lossienonouh şehrinde bulunan M. Macdonalda mülâki olarak mumaileyhile teslik hat bahriye meselesi halkında yeniden bazı mülâkatlar icra edecektir. Pariste bir bankanın daha hesabına bakılıyor Püris, 1g ÇAJAY: İntrarsigcant gazetesi, köylü amele bankasının sermayesinin sureti istimal hakkında tahkikat icrasını ve hallat banlmm Tena idaresi ve irtikâp eylediği Katılar hakkında tenvir" edilmesini talep “etmektedir. * Paris: 19 GA). Köylü amele bankası vesnikinin tas: nifihe devan edilmektedir. Bunlardan “biziları Möskova ile münasebattan bahsetmektedir. .: Zeplin Japonyadan yarın hareket ediyor Tokyo, 20 (A.A) — Zeplinin zabitleri ve tayfası burada son: derece hararetle istikbal edilmişlerdir. Mika do, kumandan: Ekner ile zabitan ve teylaya gümüş ku - palar verecektir: Zeplinin levazımını yarın ikmal edeceği ve perşembe günü hareket edeceği ümit edilmektedir. Çin - Rus çarpışması . MA TE OLAYA. RM v5 SN SEZEN O JÜstaralı 1 inci sayılamızdadır ) | kametine doğru ilerlemekte Vaşington, 20 (A.A) — | berdevamdır. Çin sefiri M. Wou, Çin Moskova, 19 CA.A) ar. hükümetinin — tedafui Bir | binden bildiriyor Mançosi tedbir olmak; üzere 60,000 || yarnizon kumandan. Şeneral kişilik bir kuvvetin hudut boyunca salhharp nizamın- da açılmasını emretmiş ol- duğunu bildirmiştir. Pekin, 20 (A.A) — Ha- diriyor. Pekine varit olan haberlere nazaran, bütün Kastel ve Sarzana dereleri taşmış, bütün köprüleri yık- maş epiyce tahribat yapmış ve salı maillerde itikâller Liyang, Çin makamtının. yal. niz sovyet rebedsmı tevkif Ve tebik, etmekle. iktifa er milyerek (o bunlar obakkında dalin kati ve daha şiddedi tedabir kullanılmasına karar vermiş olduğunu beyan et- malştir . Sovyet tebessini yer- İeştirmek üzere tesis edilen (karargâh kâfk gelmemiş ve yenisi açılmışar. Eski Harbin, mev- kul söyyet tebeasile dolmuş. tar. Tevkilat esmasmda fena P muameleler ve (hakaretler yapılmaktadır. Karargâh zi- yaret eden Alman konsolosu | karargâhtan fena bir intibala ayrlmış ve mevkullara iğ renç. gidalar verildiğini ve bir çok kadınların o Basta Tandığını, anlamıştir.. ; Iki setir İngiliz ve Amerika se- firleri Karadeniz sahil- lerini geziyorlar Gireson, 20 ( Vakıt )— İngiliz vweAmerikan sefirleri İzmir “vâpurile © şehrimize geldiler. Vilâyeti, belediye- ti, ziyaret ettikten ve şehri dolaştıktan sonra ayni va- purla Trabzona hareket et- tiler, Konservatuvar Heyet Trabzonda Gireson 20:( Vakıt ) — Şehrimize gelen konserva- tuvar heyeti halk türkülerini beğendi. İzmir vapurile bu gön Trabzona (hareket ettiler: Donanmamız Küllükten Mermerise hareket etti Muğla, 20 (AA) — De sanmamız Küllüğe uframış ve geceyi Küllükte geçirdik- ten sonra bu sabah Merme- rise bereket etmiştir. İyi haberler Ödemişte iyi fiatla salışa başlandı İzmir, 19 (A.A) — Ödemişte idrak edilmi yeni tütünün dün satışma (başlanmıştır. Piyasa, Felemenk Kumpanyası tarafin dan 4g kuruştan açılmıştır. Amerikan kumpanyası piyasayı 160“ kuruşa” çıkarmıştır. Satış- ter taberdar olan kupanya- lar derhal memurlarını gönder- ir. Dünkü satış. 100 bin okkadan; fazladır. Fiyatların daha yükseleceği kuvvetle tah- min olunmaktadır. Geçen sene Ki tütün haştalığından istokla- Tim tamamlıyamıyan Amerika- İilarım bu sene 20 milyon okka Müstahsiller memnundur. Tire- başlarımıştır. i Tayyare cemiyeti reisi İzmir, 20 (ALA) — Tay- yare cemiyeti relsi Rize reb'usu Fuat bey bugün Ankaraya hareket etiniştir. Yeni mâlhisul İzmir, 20 (A.A.)—Torba- ida 33 milyon arpa 3.5 milyon buğday bir milyon pamuk, 2 milyon misir, I milyon bakla, 3,5 milyon üzüm 250, bin tütün mah- sulü tahmin edilmektedir. Tütün geçen seneye nis- beten *,80 eksik, diğerleri 1,10 fazladır. Sarap fabrikası İzmir ,20 (A) Şarsp mütehassısının tet- kikatına göre, Bormova ü- zömlerinin cinsi fevkalâde- dir. Gelecek sene Börno- vada bir fabrika yapılacak- tır, İzmir,19 (A.A)— Aydar hava: lisinden 6 tin çuval İle ireir mahsulü perşembe günü şefiri- Nefis şarap imal edece, giz plâğa aldı.Heyet türküleri çok tütün alacakları taftmin ediliyor. de de tütün idrak edilmiş, satişa Aydında ineir mahsulü mize gelecek merssim. yapıla- EDE AYARI © Rüşvet alan iskân memurlarından Kemal Ef. memuriyetten hraç edil- miştir. G Su şirketi müdürü gitmiştir. © © Büyükadadaki St Antuvan mektebinde hü- kümetin müsaadesini al- madan yapılan kilisanın yıkılmasına karar verilmiştir. DC. H F. ocak kor grelerine 1 eylülde baş- © Sarnkuş i hareket i TE Değ! ki Z # a yy Ba ga pal Gazi Hazretleri dün yatile bir tenez- züh yapmışlardır. M. M. bugün bir. umumi. içtima yapacaktır. © Dün adliye meslek Ayyy pe Gençlerimiz Rumanyadan avdet ettiler Rumanyaya giden Darül- fünun gençlerimiz dün şeh- rimize dönmüşlerdir. Genç- lerimiz oBükreşi ve birçok Romen şehirlerini gezmiş- ler ve her tarafta Romen talebelerinden dostluk gör- müşlerdir. Müderris. Etem Akif be- je 2 | yin riyaset ettiği bu-seya- hat 14 gün devam etmiş- tir. EŞ İngiliz Kirası Pipiliz Ira dün 1015,5 Küruşta açılmış, 1017 kuruşla kapanmıştır, Bir aralık 7018 kuruşa kadar yükselmiştir. Uşakta inşaat Uşak tetirdarta sonra: 10,500 Hiralik ca beş mağaza, beş bin k- rahk bir han, 46,500 birlik 4 ctel, 30,300 lirakk 63 dükkân, 291,000 Birak 168 ev, 8.000 liralik bir tabak fabrikası, 12.000 Hirak bir un fabeikem, 5500 rak bir kereste fabrikom yapılmıştır. Hepside asfalt Ankaraya yeni yllar yapılıyor Ankara 20 ( Vakıt ) — gecek seneye kadar inşast mukarrer Ankara ayaş An- kara » göl başı, Ankara yaban abatile ahi mesul” kızılca hamam. yollarının istikşar ömeliyesi munaka- saya konmak üzeredir bu yollar kömilemasfalt alarak | yapılacaktır. Bu gün gelecekler Ankara, 20 (Vakit ) — Maarif eminimiz Behçet, mülfettiş Hasan Âli, güzel san'atlar akademisi müdürü Namık: İsmail, B.ler İstan. bula hareket ettiler, Orta tedrisat müdürü Ankara, 20 (Vakıt) — Orta tetrisat müdürü Ce- vat B. Lahiden geldi. Maa- rif vekiline rapor verecek- tir. Ziraat bankasının ha- yanlı bir teşebbüsü İzmir, 19 (ALA )— Zirat bankası alıcı satıcı arasındaki mütavassıtları kaldırmağa karar vermiştir. Tecrübesi bu sene- fik Torbah havalisinde tatbik edilecektir. komisyonu İsmanananunuuzumu Ay PA yy İzmirde de mavna bul” liraya yakın parayı zimmet m mi Mısır Kıralı memleke tine gitmek üzre Napoliye gelmiştir. Fransadan o Amerik kaya posta yapan (Paris) transatlântiğinde bir yan gın çikmiştir. © İngilteredeki Ame- rika sefirinin o M. Mak: & donalde o mülâki olarak silâların tahdidi mesele ? sini görüşeceği Londra- dan bildirilmektedir. gg Pariste bulunan a- * mele bankasının hesapları tetkik edilmekteir. © Şnayder teyyare yar rışına iştirak edecek olan İtalyan taayarısi tecrübe yaparken düşmüştür. © Graf Zeplin Tek- yoda hararetle karşılan» mıştır. mektebi mezunları içtima etmişler ve bir cemiyet teşkil etmişlerdir. Tanı var İzmirde ihracat mevsimi | olmak dolayısile mavna ih“ konağında valinin riyase linde yapılan bir içtimadâ ği vilâyet dahilinde oldukça tahribat yapan titma bas talığile mücadele için mü bim kararlar verilmiştir. « İlt “Küçük, neler yapmı lor) — İzmir belediye kantarc” iarından küçük Ali ve küçük Sabri isminde iki, kişi binef lerine geçirdiklerinden mahk€ meye verlliniştir. » Şap hastalığı — Kayseri havalisi hayvanlarında 53? hastalığı çıkmış, şiddeti? mucadeleye başlanmıştır. » Aralıkta bir önlihar — AYVE ikta mütekalt erkân Baf kaymakamlarından Fzik Beyi” on altı larindaki kizi (e hanım, mın ağırca muamelesinden müteessir olM?? ve kendisini tabatıca ile surette yaralamıştır. * Bir müslanlik intihar İT iği Sabri se müştantiği yi i likta bir ağaca asmak süreli intibar elmiştir. «Ye sararız geçi — iirde Sörü gimevel me mürun üzüm ve İncir arlaşıl”