2 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

2 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

ik * Muallim mekteplerinde © uhtesinden © nameli muallim Mediha Hanıma 8 muallimlerinden Kâtime Hanım 8 lenbevi orta mektebine, * Fran- © sızca muallimi Sara H. Istanbul We kız orta mektebine, Andre Esat £ Hanım da Nişantaşı kız tayin edilmiştir. Mekteplerde Yeni sene muallim kadrosunu neşrediyoruz —— —— —— Zise ve Orta mekteplerde mühim tebeddüller yapılmıştır —aaaaa İstanbul mektepleri mnallim- | ler kadrosunda bazı tebeddüller yapıldığını yazmıştık. Bu tebed- düller şunlardır: Liselerde Erenköy kız lisesinde Erenköy kız lisesi kimya mu- | allimi Edibe Hanım Ankara Kız lisesi kimya muallimliğine, | Tabiiye stajyeri Enise Hanım | Bursa kız muallim mektebi ta- | biiye muallimliğine, Erenköy kız | lisesi stajyerlerinden Hilmiye H. Tarsus orta mektebi tabiiyat muallimliğine, stajyerlerden Hür- riyet Hanım da Çankırı Orta mektebi tabiiye muallimliğine tayin edilmişlerdir. Istanbul kız iisesinde Istanbul kız lisesi kâtibi ve hesap memuru Nurettin Bey Ankara erkek lisesine, Ankara erkek lisesi kâtibi Fehmi Bey de Istanbul kız lisesine, kız li- sesinden stajyer Neşvet Hanım İzmir kız lisesi felsefe muallimliği- me Mebrure Hanımda İzmir kız | lisesi coğrafya © muallimliğine, stajyer Ayşe Hanım Konya kız muallim mektebi felsefe mual- İimliğine, stajyer Hadiye H. Edif- ne kız muallim mektebi edebi- yat muallimliğine tayin edilmiş- | lerdir. İstanbul Erkek lisesinde Istanbul Erkek lisesi riyazi- yat muallimi Süleyman Sudi Bey Ankarâ Gazi terbiye enstitösüne, Lütfü BeyIstanbul Erkek lisesi | riyaziye o muallimliğine, Kimya muallimi Zihni Be; Ankara Ga- zi enstitösüne, İstanbul kız mu- allim mektebinden Refik Bey, lisenin kimya o muallimliğine ta- yin olunmuşlardır. Kız muallim mektebinde Kız muallim mektebi tarih muallimliğine Ankara kız lisesi tarih muallimi Sabahat Hanım Kız muallim mektebi tabiiye muallim muavini Seniha Hanım Akşehir Orta mektep müdür muavinliğine ve tabiiye muallim- liğine tayin edilmişlerdir. Orta mekteplerde Nişantaşında Nişantaşı Okız orta mektebi Türkçe muallimi Emin B. Ge- orta mektebi Fransızca muallimliğine Musiki muallimliği Halil Beyin alınmış ve ehliyet- | verilmiştir. Adana kız muallim mektebi da Nişantaşı kız orta mektebi Türkçe © muallimliğine (o tayin edilmiştir. Gazi Osman paşada Gazi Osman paşa tarih, coğ- rafya muallimliğine İzmir lisesi sabık muallimlerinden Galip bey, Gazi Osman paşa tarih coğrafya muallimi İzzet beyde Kandilli tarih, o coğrafya (o muallimliği- ne, aynı mektebin tabiiye mu- # allimi Nezihe hanım Cümbhuriyet Orta mektebine, Nezihe hanım- | ! limliğine tayin edilmiştir. Vefa dan münhal kalan muallimliğe ilk tedrisat sabık umum müdürü Halit bey; Osman Nuri beyden açılan Riyaziye (o manallimliğine İzmir erkek lisesinden Şerif bey Ingilizce muallimliğine de Ad- viye Muhtar Hanım tayin olun- muşlardır. Üsküdarda Üsküdar Orta mektebi şube | Riyaziye muallimliğine Eskişehir sabık Maarif müdürü Osman Kemal Bey tayin olunmuştur. Cümhuriyet mektebinde Cümburiyet Orta mektebi Fran- sızca muallimi Etem Ruhi Bey, Trabzon lisesi Fransızca muallim- liğine, İzmir kız'lisesi Fransızca muallimi Handan Rıfkı Hanım, muhdes Fransızca muallimliğine, Istanbul kız Orta mektebi mu- alimlerinden Tevfik Bey Cüm- buriyet Orta mektebi Fransızca muallimliğine tayin edilmiştir. Vefada Vefa mektebinin müdürü ve Fransızca muallimi Salâhastin B., Kabataş lisesesi Fransızca mu- allimliğine, Askeri liseler sabık müfettişi Hidayet Bey Vefa or- ta mektebi müdürlüğüne, İzmir lisesi sabık muallimlerinden Alâ- altin Bey Vefa Fransızca mual- muhdes şube Türkçe muallimli- ğine müdür Hidayet Bey tayin olunmuşlur. « Diğer mektepler Erkek bel Mektebi tatbi- kat muallimi Rıza Bey, Sivas Lisesi o Türkçe (o muallimliğine, Istanbul Muhtelit Ortamektebi | Riyaziye muallimi Bahriye Ha- nım, Elâziz Ortamektebi riyaziye muallimliğine, Darülfünun me- zunlarından Hatice Hanım da Bahriye Hanımın yerine tayin edilmiştir. İlk mektep müdürlerinden Ke- mal Ömer Bey, Adana Ortamek- tebi şube ve esas tarih muallim- liğine tayin edilmiştir. Yeni bir orta mektep Istanbul imam ve hatip mek- tebi lâgvedilmişti. Bu mektebin binasında Çemberlitaş orta mek- tebi namile yeni bir orta mektep açılacaktır. Lâğvedilen Imam ve hatip mektebi talebesi heyeti talimiye ile birlikte yeni açılacak orta mektebe devredilmektedir. Lâğ- vedilen mektebin müdürü Avni Bey Orta mektebin müdürlüğüne tayin edilmistir. Mahallelerde Şehir meclisi intihabı hazırlıklarına başlanıldı C. H. Fırkası kaza ve nahiye reisleri dün fırka merkezinde Hakkı Şinasi Paşanın riyasetinde toplanmışlardır. i Bu içtimada yeni belediye in- tihabı için müfettiş Paşa tarafın- dari hazır bulunanlara izahat verilmiş ve ne suretle çalışacak- ları bildirilmiştir. Yeni belediye intihabatı bazırlıklarına dünden itibaren başlanmıştır . Listeler hazırlanamadığı için bunların asılması ancak birkaç gün sonra kabil olacaktır. Dünden itibaren her mahalleden Boks maçı peyoz 8 mi, 12 mi? K. Kemalin Angelidesle yapacağı maç K, Kemalle kerşilaşacak olan Angelides Mevsimin hemen hemen en büyük spor hareketine bu cuma ringin üzerinde şahit olacağız. Küçük Kemal maç yapacak. Yunanistan hafif sıklet şam- piyonu Angelides'in şehrimizde bulunduğu malümdur. Ve yine malümdur ki Yunan şampiyonu bundan iki hafta evvel Stadyöm- da Selâmi ile karşılaşmış, Selâ- miyi sayı hesabile mağlüp et- miştir. Evvelce müteaddit gali- biyet çarpışmalarına şahit oldu- ğumuz Selâmi bokstan urun müddet uzak kalmış olmanın verdiği bir durgunluk içinde Yunanliyâ birşey yâpamamış ve onun küçük fakat puvan alan yumruklarından kurtulamıyarak neticede mağlüp düşmüştü. Bunun üzerine ortaya küçük Kemal çıktı, Filhakika ele avuca sığmıyacak bir süratle ve tek- nikle dövüşen Apgelides için en iyi rakip bilhassa bize bir galebe verebilecek Türk rakip küçük Kemal olurdu. İşte bn cuma dört buçuktan sonra Stadyomda bu çok mühim maçı seyredeceğiz. Yalnız bu müsabakanm bir ilişik noktası var. Maç 12 ravunt olarak tesbit edilmiştir. Fakat Istanbul boks heyeti reisi Eşref Şefik B. tertemiz bir amatör olan küçük Kemal'in, Angelides gibi 50 den fazla profesyonel maç yapmış, tam manasile pro- fesyonel bir boksörle 12 ravunt karşılaşmasını muvafık görmemekte ve amatörün bir profesyonelle azami 8 ravunt müsabaka yapa- bileceğini ve bundan fazlasına heyetin müsaade etmiyeceğini söylemektedir. Işte bu nokta henüz balledi- lememiştir. 12 ravunt mu, 8 ra- vünt mu? Fakat bu, bir iki gün içinde her halde bir esasa raptedile- cektir. O vakit yine yazacağız. ii kişinin seçilmesine başlan. mıştır. Her mahalleden seçilecek iki- şer zat mıntakalarındaki nahiye merkezinde toplanarak araların- da bir intihap encümeni âyıra- caklardır. Listeler bu heyetlerin tetki- kinden geçtikten sonra asılacak- tır. Totibap heyetlerinin seçilme- sine perşembe günü başlanacak- tır, Vali 8 — VAKIT 2 Eylul 1530 — asil oldu lu, Sarıyer, Eminönü, Beşik- taş kaymakamları işe başladılar Poliste 6 ıncı şube teşkil edildi. Bu şube zabıtai bele- diye ve seyrisefer işlerile meşgul olacaktır Istanbulda dünden itibaren yeni teşkilâtın tatbikıma başla- nılmıştır. lik gün olduğu için bazı dairelerde ufak tefek yan- kışlıklar görülmüş, bunun Üze- rine Mülkiye müfettişleri daire- leri dolaşarak muamelâtı tanzim ve tetkika a m ve : Kaymakamlar eşında Dün yeni kaymakamlardan kaymakamı Şevket, kaymakamı Halök Nihat Beyler işe başlamışlardır. Fatih kayma- kamı Veli Bey bugün Bigadan, Kadıköy kaymakamı Ibrahim Bey de perşembe günü Ayvalık- tan gelecektir. Henüz gelmiyen kaymakamların vazifelerini vekâleten belediye başkâtipleri yapmaktadır. Nahiye müdürleri Nahiye müdürleri kadrosu da peyderpey ikmal edilmektedir. Nahiye müdürlüklerine prensip olarak mülkiye ve Hukuk fakül- tesi mezunlarının tayin edilmesi kararlaştırılmıştır. Onun için ha- riçten kimse alınmamaktadır. Merkez memurları arasında te- sadüf edilen Hukuk mezunlarına nahiye müdürlüğü teklif edilmiş- se de bu zevat poliste kalmayı tecih etmişlerdir. Bir kısım nahiye müdürlerini dün yazmıştık. Yeni tayin edi- lenler.de şunlardır: Kumkapıya Ilyas, Şehreminine Ismail Hakkı, küçükpazara “Mu zaffer, Sirkeciye Nurettin B. ler, Merkez memurları Eski merkez memurları vekâ- let emrine verilmişlerdir 30 mer- kez memurunun isimleri emni- yeti umumiye müdürlüğüne gön- derilmiştir. Emniyeti umumiye bu isimler arasından on tanesini yeni merkez memurluklarına tas yin edecektir. İstanbul mektupçusu Hüdai Beyin Sarıyere kayma» kam tayin (oedilmesile inhilâl eden İstanbul mektupçuluğuna Üsküdar kaymakamı Fuat B. tayin edilmiş ve dün yeni vazi- fesine başlamıştır. Vali esil oldu. Şimdiye kadar vilâyeti vekâ- leten idare eden vali Muhittin B. dünden itibaren asaleten va- zifesine başlamış ve keyfiyeti dahiliye vekâletine bildirmiştir. Polisin 6ncı şubesi Zabıtaibelediye ve seyrisefer işlerini idare etmek özere Po- liste bir 6 ıncı şuhe tesis edil- miştir. Bu şubenin müdürlüğüne İhsan B. tayin olunmuştur. Zabıtaibelediye ve seyri'sefer memurları dünden itibaren rolis elbisesi giymişlerdir. Talimatnamesine göre polisler doğrudan doğruya ceza verecek- mukabi- lar.sulh mahkemelerinde tetkik” edilecektir. Asri balık pazarı! Balıkçılık mektebi nerede açılıyor ? ———— -—-— Eski bir gambot balıkçı gemisi haline getirilecek Balıkçılık mütehassısı M. Veber| balık gelmesi lâzımdır. Bu da bu man dün sabah Yalovadan şehrimi- ze gelmiştir. M. Veberman ticareti bahriye da! iresinde kendisi için ayrılan odayı şerait altinda kabil değildir. Bunun için evvelâ şehirde frigo- rifik (soğutucu) tesisatile modem bir balık pazarı lâzımdır. Balıkha- çalışmağa müsait bulmadığından! ne bu ihtiyacı tatminden çok uzak- Taksimde Estonya konsolosluğun! tır, da çalışmakta ve ara sıra ticareti bahriyeye uğramaktadır. M. Veberman dün bir muharri- rimize mesaisi hakkında aşağıdaki izahatı vermiştir: — Balıkçılık enstitüsü için Bal- Unkapanı civarmda bir yeri vas İli Muhiddin Beyle birlikte gezdik. Burayı balıkhane için müsait bul- dum. Bu balıkpazarının inşasmden sonra asri vesaitle avlanan ve 50- İğuk hava depolarında muhafaza &- talimanında Ferit Paşa yalısı müna| dilerek şehre getirilmiş taze balık- sip elektrik ve su tesisatı yoktur ve bi- na tamire muhtaçtır. Tamirat biter bitmez iki sene evvel Marmara ada sında açılmış olan balıkçılık mekte bi oraya nakledilecektir. Mektep için bir çok binaları, bu meyanda Beykoz kasrını gezdim. Fakat burasını tanzim etmek çok paraya mütevakkıftır. Türkiyenin coğrafi vaziyeti ba- Irkçılığa çok müsaittir. Akdeniz, Marmara bir balık havuzu halinde- dir. Türkiyede mebzulen çıkan sar- dalya balığını şimdi yaptığımız gibi yalnz tuzlamış olarak değil, konser ve halinde Avrupaya ihaç edebilir ve çok müşteri bulabilirsiniz. Tür. kiyade hiçbir kıymet verilmiyen or- kinos balıkları Avrupada çok mak-i buldür. Siyah havyar çıkarılan Met sin balığı memleketinizde çok avla! nan balıklardandır. Fakat bir balık konserve fabri- kası açmak şimdiki halde doğru de- ildir. Çünkü fabrikaya her gün taze ür. Yalnız bu binanmler ya doğrudan doğruya istihlâk edilir veya fabrikaya sevkedilerek konserve yapılır. Ancak o zaman bir konserve fabrikası tesisi mevzu bahis olabilir. Şimdiki halde lâzım olan sermayenin tedariki kabil ol- sa da bir fabrika tesisi muvafık de ğildir. Diğer mühim bir mesele de ba: lik avı için lâzım olan asri vesait ve balıkçı gemileridir. Balıkçılık gemisi ittihaz edilmek istenilen bir İgambotu geçenlerde gezdim. Bu çe İmi bazı tadilâtla balıkçılığa müsait bir hale getirilebilir. Fakat paraya ihtiyaç vardır. Ma amafih mektep için lâzım olan ge- miyi büyük bir meblâğ mukabilin- de hariçten yeni olarak tedarik ets mektense bu gemiyi az bir masraf» la balıkçılığa müsait bir hale getir- mek her halde daha münasiptir. Lâyıkile calışabilmekliğim için İtabii Türkiyeyi iyice tanımaklığımı lâzımdır. Balıkcılıkla alâkası olan kanunları tercüme ettirdim. Tetkik ediyorum. Çalışmaya yeni bnşlas dım. Neticeden çök üimitvarım, ——