22 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

22 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

VAKIT 22 sayile mağlüp etti. Galatasarayın yirmi beşinci senesini tesit için ihzar ettiği büyük spor bayramı “ bu suretle dün futbolümüze Fe- 'nerbahçenin ayağile birde kıymetli galebe kazandırmış oldu. Fenerbahçe dün bu muvaffa- kıyete irişmek için birinci dev- rede hemen hemen son seneler- de görmediğimiz fevkalâde bir oyun oynamıştır, Macar pro- fesyonelleri bu seri, bu gergin bu tamamen kombine oyun kar- şısnda bütün kabiliyetlerinin tesirsiz kaldığını gördükçe şa- şırmışlar, şaşırdıkça Fenerin ha- kimiyeti altına biraz daha düşe- BE m devrede v(0-3) “gibi ağır bir mağlâbiyet farkile çık- maktan kurtulamamışlardır. Fil- bakika Fenerin birinci devrede kurulmuş bir saat gibi tıkır tıkır ” işleyen ve mütemadiyen topu rakip kalenin önünde tutan bu Üstün oyunu eğer faikiyetin i- şaret ettiği gol rakamını tam > olarak verse idi bunu 3 değil 6 şeklinde Okaydetmemiz icap ederdi. Fenerbahçe dün ilk devrede o kadar hâkim ve o derece fa- ik bir oyun oynadı. Zaten kaçan fırsatların öldürdüğü taliin alıp götürdüğü üç sayıyı da hesaptan tenzil (o etsek gene elde “0, karşı üç gibi bir fark kalır ki © Fenerin üstün oyununu göster- mek için çok beliğ bir rakam- dır. —.— * Takım cuma günkü kadrosun- “ dan biraz değişik oynadı. mer- kez muavin mevkiinde Şekibin » yerinde Sadi vardı şöyle: Rıza Ziya Kadri Reçat Sadi Cevat (Sedat) Fikteş Muzafler Zeki Alt Niyazi Sonra ilk devrenin beşinci dakika- sında, Fikret geçen oyunda yedi- ği bir tekmenin kendisini bu- günde oynatmıyacağını anlıyarak çıktı yerine Sedat girdi. Buradan bir oyuncu ilk devrede rüzgârıda arkalarına alarak tamamen taar- ruzi bir oyun oynadıla. Müte- madiyen hücum ettiler. İkinci © devrede ruzgârın altına düşmüş- lerdi. Ve yorulmuşlardır. Daha fazla müdafaayi kolliyan bir şe- iki sayıdan fazla yaptırmadılar, Zaten birinci devrede oyunun muvaffakiyetle odevam ettiği müddetçe herkes fenerin ikinci devrede yorgun bir vaziyette kalacağını ve faikiyeti rakibe kaptiracağını düşünüyordu. Fakat bu ilk devrede daha fazla heyecan, ikinci devrede © daha fazla müdafaa tabiyesi; ne ticede Feneri (2-3) galip çıkardı. İyi bilhassa müsmir oynıyan, makul bir tabiye takip eden kuv- vetini nerelerde ne zaman, nasıl “ sarfedeceğini iyi bilen bir takım. İşte futbolde muaffıkiyetin sırı... Fenerbahçenin kaptanı Zeki bu takımda bunu yapmaya mu- takımların formalarını tauma- * yan yabancı bir göz, bu maçı bilhassa ilk devresini seyretsey- di, Macaristan profesyonel liki- nin dördüncüsü olan Il Ker ta- kımının şu sarı - lâcivert formalı oyuncular olduğunu idda ve batta Oyunun cereyanını takip ettikçe "bu tabmini üzerinde israr et- mekten kendini alamazdı. Yukarıki satırlar müsabakanın şekli cereyanı hakkında bir fikir vermiştir zannederiz. Onun için burada oyunun intiba noktaları olan sayıları ve onun etrafındaki J eylül 1930 kilde hareket ettiler, Rakiplerine | vaffık oldu ve kazandı. oyuncuları, | Talebe kavul şartları nedir? Darülbedayi müdürlüğünden: Maarif vekâletinin tastikile Is- tanbul belediyesi tarafından bir tiyatro meslek mektebi açılmıştır, mektep Darülbedayi binası da- hilindedir. Müddeti tedrisiye iki senedir, her senenin tahsil müd- deli altı aydır. Mektebe kabul edilen her talebenin tahsil müd- deti esnasında ayda elli lira üc- ret verilir. Kabul şartları şunlardır: 1 — Türk olmak, yirmi beş yaşını mütecaviz olmamak, orta tahsilini ikmâl etmiş olmak, bün- yece sahneye elverişli olmak, hiçbir suçla mahküm bulunma” dığını ve muayyen adresini mü- beyyin ilmühaber getirmek, 2 — Mektebe girmek isteyen- ler yedi teşrinevvele kadar pa- zartesi ve perşembe günleri sa- at İlden 13e kadar Tepebu- şında kâin Darülbedayi müdüri- İ yetine bizzat müracaat ederek terclimei hallerini mübeyyin bir istidanameye hüviyet cüzdanları- »ı ve mektep şehadetnamelerini ve tabip raporunu ve mahalle ilmühaberini rapten (kaytlarını icra ettirirler. 3 — Beş teşrinievvele kadar müracaat eden kadın ve erkek talipler arasında ayrıca müsaba- ka imtihanı icra edilerek muvaf- fak olanlar mektebe kabul olu- nacaklardır. Müsabaka imtihanı- na nit şartlar kayt müracaatla- İ rında bildirilecektir. hareketleri tesbit etmekle iktifa ediyoruz. Deyamlı Fener hücumu ilk semereyi 12 inci dakikada ver- di: Sol iç mevkiinin gerisinde duran Muzafferden çıkan top bir hattı müstakim üzerinde sey- rederek ileride duran Alâettine, ondan da aynı suretle daha ile- i ride duran Niyaziye gitti. Ve Niyazinin tutulmaz vuruşu. Bundan iki dakika sonra Zeki şütü çekiyor. Ara yerde Aalâet- tin ilâve ediyor. Top ağlarda.. Yarım saat oldu ki Fenerbahçe şaşmıyan bir hâkimiyeti idame ettiriyor, Iki de gol var.. Oyunu: neticesi için ümitvar olabiliriz. işte dokuz dakika sonra Sedat i ileri düşen topa yetişiyor. Ya- kından bir vuruş.. Gitti, topu ağlardan kendisi çıkardı... Ikinci devrede ( söylediğimiz gibi Fener az hücum ediyor. Daha fazla müdafaada: Rizanın kıymetli kurtarışları.. 20inci da- dakikada sol iç güzel bir solla birinciyi bundan on dakika sonra diğer bir muhacim ikinciyi yapı- yor., vaziyet 2 - 3 Fenerbahçe i galip. Oyun bu suretle bitti. i * Maçı Süleymaniyeden Selâhat- tin bey idare etti. Profesionel trüklerini cuma günkü oyunda Nihadı sinirlendirecek kadar sin- sice tatbik eden IM Ker oyunc cularinin (hatalarını kaçırmıyor batta ısrarla takip ediyordu. Bu itibarla vazifesini O hüsnü ifa etmiştir, denebilir. Fakat galba saatinde bir (bozukluk var, Bizim sırada oturan dört arkadaşın dördünün de saati maçın daha dört dakika oldu- gunu gösterirken Salâhattin B. bu sık sık baktığı saatine son bir nazar atfetti ve uzun bir dü- dükle oyunu bitirdi. Acaba bu dört arkadaşın sa- atleri mi 46 dakikada 4 dakika geri kalıyor, yoksa (Salâhattin beyin saati mi 46 dakikada 4 dakika ileri gidiyor? Tiyatro mektebi | (”TÜTELGRAFLAR 5 Namzetler amaaa - Ankara şehir meclisi için Listede dörtte hanım ismi vardır, Ankara, 21 (Telefon) — An- kara şehir meclisi için Halk namzetleri kararlaştırıl- mıştır. İntihabat perşembeye bi- tecektir. gm dördü ha- nımlarımız arasından seçilmiştir. Bunlar, diyanet işleri reisi Rifat B.in haremi Samiye, Çanakkale me- | busu Ziya Gevher beyin refika- sı Melâhat, Ankaranın maruf simalarından Agâh refika- ları Zehra, Cebelibereket mebu- İ su Naci paşanın mia Mak- i bule hanımlardır. Moe i ilâve olarak avukat ii ya, Ekrem, Cemal Hazım, dok- tor Ali Vahit, Hüseyin Er rul, gazetecilerden Mecdi rettin beyler de namzetler ara- sındadır. Naşit Hakkı ve Bilâl beyler tekrar namzet gösteril- mişlerdir. | Adanalılar porlalı tecilini | ıstiy yorl ar Ankara, su Telefon) — Adana, peri ve Cebelibereket meb'usla- i İrı İktisat Vekilini ziyaret ederek o mıntakaya ait borçların tediyesinin mevzii tecile tâbi tutulmasının te- minini ileri sürmüşlerdir. Bunlar Çukurova Çiftçi Bankası ismile bir banka vücude getirmek tasavvurun dadırlar. İsmet ir Hz. Halk fırkası reis vekili sıfatile Fethi Beye rey verilmesi için teşkilâta bir tebliğ gönderdi Ankara, 21 (Telefonla) — Mü hal bulunan Gümüşhane meb'uslu- ğuna Serbest Cümhuriyet Fırkası Reisi Ali Fethi Beyin intihap edil- mesi için Cümhuriyet Halk Fırkası umumi reis vekili İsmet Paşanın ve Cümhuriyet Halk Fırkası riyaset di vanının bu kararını teşkilâtına ib- lâğ için C. H. Fırkası kâtibi umu- misinin telgrafnameleri (suretleri şunlardır: “Münhal olan Gümüşhane meb'- usluğu için C. H. Fırkasma men- sup müntebibi sanilerin S. C, Fır- kası Reisi Fethi Beyfendiye rey ver melerini rica ederim. Maksat; prog! ram ve fikirleri bizden tamamen ay rı ve uzak olan karşı fırkanın fikir- lerini B. M. Meclisinde izah edebil- mesine imkân vermektir. C. H. Fırkası Umumi Reis Yerini İsmi Cümhuriyet Halk Furkan Umu- mi riyaset divanının beyânnamesi yukarıya dercedildi. Tasrih olunan maksat, muhterem müntebibi sani arkadaşlarımıza iblâğ ve ifham olu narak Ali Fethi Beyfendinin inti- "İNİ habının temini rica ve intil gü“ nünün dahiliye vekâletinden bildi- rileceği arzolunur efendim. H. F. Umumi Kâtibi Saffet Bir Amerikan gurupu teklif edi liyor Aukara , 21 * (Telefon) Bir Bmerikan gurupu bükü- mete 500 milyon Türk liralık bir teklifte bulunmaktadır. gu- rup bu paranın iki yüz rn nakten ikraz etmek 300 milyo- nunu da Nafia işlerine sarfet- meği istiyor. dizim izi | UNİ vers şehirlerini, Lehistanda yeni A & ai “0m ŞE Ap Dün Daçya vapuri:e şehrimize den otuz talebe gelmiştir. Şehrimizde Leh talebesi Varşova dârülfünan tıp şubesib Talebe şehrimizde üç gün kaldıktan sonra memleketlerine dö neceklerdir. Resmimiz bu gençleri göstermektedir. Reşit Saffet Bey Kocaeli meb'usu, Avrupada Turizm ve Türklük hakkında yaptığı tetkikatı anlatıyor er sayanaamama Bu hususta lâzım gelen verlere raporlar verilecek " Şehrimize döndüğünü dünkü sayımızda bildirdiğimiz Turing klüp reisi Kocaeli meb'usu Reşit Saf- fet B. meelis müzakeratına işti- rak etmek üzere dün Ankara- ya gitmiştir. Reşit Saffet B. düm bir mu- barririmize seyahatı hakkında şu izahati vermiştir; .. iy — Seyahatime eee “kadar! * eden meselelerle bu hususta ileri | giden : memleketleri tetkik et- mek fikrile başladım. Bu maksatla Poznan turzim sergisile Stokholm, Liyej ve An- tesis edilen «Gidino», Oslo, Ko- penhag. Hamburg limanlarını gezdim ve tetkikatta bulundum Bu meyanda Romanyanın Karpat dağları havalisinde, Le- histanın Viloo civarında Türklük edvarı sabıkası hakkında teteb- buatta bulundum. Dönüşte Paris, Belgrad, Sof- ya şehirlerinden geçtim. Bu memleketlerin turizm teşkilatını tetkik ve Türkiye Turing klü- bile bilcümle Avrupa teşkilâtı arasındaki omünasebatı tevsik etmek üzere bazı bahri muka- veleler hazırladım. Varşovada bir konferans ver- dim. Peşte ve Sofyada konfe- rans overmekliğim mukarrerdi fakat meclisin içtimat haberi üzerine bu konferanslardan vaz- geçtim, Ankaradan avdetimden sonra turizm hakkındaki tetkikatımın neticesini iki raporla beynelmi- lelturizm ittihadı daimi bürosile Türkiye turinz kulübü heyeti idaresine takdim edeceğim. Türklük hakkındaki tetkika- tımı da Türk ocakları ilim ve san'at heyetine (o arzedeceğim. Seyahatim iki buçuk ay kadar sürdü, Bilhassa . şimal memleketleri- nin türizm © teşkilâtına hayran oldum. Her tarafta Türkiyeye ve Trük- lere karşı büyük bir alâka gös- terildiğini gördüm. Türkiye Bü- buyuran Gazi Hz.ne karş her tarafta gayet hürmetkâr ve takdirkâr mütalealara mubatap oldum. f Bugün gidiyor ş Yeni Fırka Lideri Kastamonuda fırkaya girenler çıkıyor » 2 Serbest Cümbhuriyet | fırkasi” merkezinde dün de mühim biç bir faaliyet olmamıştır. Fırkayâ mensup meb'uslar birer ikişer meclisin fevkalâde içtimama ve tirak etmek üzere gitmektedirler. Dün de emi meb'usu Tahsin, Refik İsmail, Ankara meb'usu Talât, şair Mehmet Emin, Kars meb'usü Ağa oğlu Ahmet beyler Anka raya gitmişlerdir. Fırkanın lideri Fethi bey bugünkü e hareket edecektir. Fethi beyin çarşamba günü Gümüşhane in © tihabının bitirilerek o gün mec lis müzakeratına iştiraki kuvvet” le ümit ediliyor. İstanbulda fır” kaya mensup meb'uslardan Hay” dar bey kalmıştır. Haydar bey de cumartesi günü Ankaray gidecektir. Fırkanın ocağı teşekkül etmiş ve faaliyete başlamıştır. Eskişehir ocağı, reis tüccardan Mehmet Ali, kâtip diş doktoru Ratip Abdi, muba- sebeci Horozoğlu Tevfik bey” lerden mürekkeptir. Sivrihisar, Mibaliççik teşkilâtı da tamamlan” mak üzeredir. Teyide muhtaç bir şayia Dün Ankaradan gelen ve teyide muhtaç görülen bir habere gör Mecliste daha ziyade sola mütems” yil olmak üzre üçüncü bir fırka vü” cut bulacaktır. Dün geceki Boks maçı Mulen Rujda Türk Buksörle” İ rile Amerika (Çester) gemisi boksörleri arasında dün gece yapıla” maçta Maks ve Yorgo beraber€ Franki Marten sayı hesabile mağlüp Melih galipgelmiş ve S8 rangaile dövüşen Amerikalı hakemi dinlemediği için hakem oyunu yük Millet Meclisinde karşı bir tatil etmiş ve Saranga ma$' fırkanın teşekkülüne müzaharet | neticesiz kalmıştır.