16 Haziran 1932 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

16 Haziran 1932 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

——0-— VARII 10 Maziran 1737 Adliyede: ihtilâsla suçlu Memurların Muhakemesi Beş bin küsür lira ihtilâstan suçlu Çatalcalı 6 maliye memu- runun muhakemesine dün Ağır- cezada devam olunmuştur. Çatal- ca maliyesinin, mahkeme tarafın- dan sorulan bazı suallere elân cevap vermediği anlaşılmış ve alâkadarları hakkında kanuni ta- kibat için müzekkere tasdirine karar o verilmiştir. e Muhakeme başka bir güne bırakılmıştır. Nüfus kâğıdı Kendisinin değilmiş... Bayiam sokağında Ferit ismin de birini öldürmekten suçlu Nâ- Zımin muhakemesine Ağırcezada devam olunmuştur. Muhakemenin dünkü celsesinde suçlu Nâzım, mabkemeye bir ilmihaber vere- rek dikkate şayan bir iddiada bulunmuştur. Bu iddiaya göre, Nâzımı 18 yaşında gösteren nüfus tezkeresi | kendisinin değil, kendinden bir kaç sene önce doğan ve ömerü vefa etmeyerek ölen ağabeyisi © Nâzıma aittir. Ailesi, küçük ya- şında ölen büyük Nâzımın yerine sonradan doğan ve şimdi katilden suçlu olan Nâzımı ikame etmiş- ler, nüfus dairesine malömat vermek lüzumunu hissetmemişler- dir. Küçük Nâzım, senelerden beri cebinde ağabeyisi Nâzımın nüfuns tezkeresin taşımıştır. Maznun, iddiasının doğruluğu- nu isbat için köyünden birde ilmihaber çıkartmıştır, Mahke- me, suçlunun hakiki yaşının tes- bitile nüfusa kaydını kararlaşlır- mıştır. Kireç ocakları cinayeti davası “devam ediyor Ismail ve Ihsan isimlerinde baba oğlun ve bazı arkadaşlarının suçlu bulunduğu Üsküdar kireç ocakları civayeti davasına dün de ağırceza mahkemesinde de- vam olunnnştur. Mubhakemenin evvelki celsesinde gayri meykuf amele Murat gelmemiş ve maz- punlardan birinin vekili, ötede beride, bazı (o hakikakleri ifşa. edeceğini söylemesi üzerine ame- le Muradın muhakemeye gele- memesi esbabına tevessül edil- diğini, hatta timarhaneye gön- derildiğini iddia etmişti. Bu id- dia üzerine Muradın sıhhi vazi- yetinin hastaneden sorulmasına ve “bazı hakikatleri ifşa ede- ceğim,, şeklindeki < ifadelerini - duyanların şabit sıfatile celple- - rine karar verilmişti. Dün vaki İstilima henüz cevap gelmediği © anlaşıldığından osualin tekidi. mbkemenin davetine icabet et- o meyen şahitlerin de zorla geti- meleri karar altına alınmıştır. Gelenler gidenler © — Tekirdağı “merkez müskirat müdürlüğüne tayin edildiğini ev- velce yazdığımız Sırrı bey dün vazifesine başlamak üzere Istan- buldan mahalli memuriyetine git- — miştir. Romanya sefiri M. Karp, Stel- la Ditalia vapurile mezuniyet © müddetini geçirmek üzere Avru- paya gitmiştir. a... © DAVETLER p İstanbul Müddejumumiliğinden : O ” ulda bulunan Mustafa Kemal Paşa Aza mülâzimi Ali Rıza beyin memuriyetimize müracnah © Â Geçen hafta ekseriyet olmadığın © Gan toplanamıyan Kimyagerler cemiyeti- yarın Halkevinde saat onda toplan- vardır. Cemiyet, m Poliste: , Şüpheli bir yangın Kadıköyünde (Acıbademde merhum Süreyya beye ait ve |i halen Yakup efendinin tahtı ta- sarrufunda bulunan Çifte köşk- lerden birisi evvelki gece çıkan bir yangın neticesinde tamamile yanmış, diğeri kurtarılmıştır. Yangın söndükten sonra itfaiye ayrılmış, yerine dönmüştür. Fa- kst aradan saatler geçtikten sonra (kurtarılan köşktende ansızın yangın çıkmış, itfaiye tekrar yangın yerine gelmiş fakat bu ikinci köşkü kurtar- mak mümkün olamamıştır. Yan- gının tahkikatına Kadıköy mer- kezi ile Üsküdar müddeiumumi- liği vazıyet etmiş, dün akşama kadar tahkikat tamik edilmiş- dir, 14 bin liraya sigortalı bu- lunan köşklerin sigorta bedeli- ne #tamaan yakıldığından şüphe edilmektedir. o Köşk dün isticvap olunmuştur. Tabki- kata bugün de devam olunacak- tır. Deyek yiyeceğini anlıyan bir hırsız ne yapar ? Dün saat dörtte Azapkapıda | yankeseci altın diş İbrahimin bir kadının çantasını çalarak kaçtığı görülmüş, peşine bazı kimseler düşerek takibe başlamışlardır. Ibrahim tutulacağını ve belki dayak yiyeceğini tahmin ederek deniz kenarına koşup kendisini denize atmışsa da çıkarılmış ve merkeze götürülmüştür. Bir tecavüz iddiası Samatyada Sancaktar Hay- rettin mahallesinda 13 numaralı evde oturan Melek hanım mer- keze müracat ederek Nazif is- minde birisinin gece yarısı evine tecavüz ettiğini iddia etmiştir. Tahkikata başlanmıştır. Yastık altından aşırılan para "Taksimde Fiat garajında" bek- çi Ahmedin yastığı altında saklı bulunan 120 lirası dün gece aşı- rılmıştır. Tahkikat neticesinde parayı çaldığı anlaşılan adam yakalanmıstır. Türkiyeden mahsul Almak istiyen Ecnebiler Bir çok eenebi firmalar Türkiye mahsulâtı almak ve Türk ihraent ta -; iri Yeni bilmecemiz cirlerile temas ve münasebata mek üzere ihracat Ofisine müraca - atta bulunmaktadırlar. Ofis bu ka - bil ecnebi firmaları derhal ihra - cat tacirlerimizle temasa koymak - tadır. Ofis bu müracaatları ayrı - en ilânada karar vermiştir. İlk listeye göre istenilen maddeler ve bunları istiyen yerler şunlardır: Pamuk Ülelsingfors'dan — Fen - landiya), Malt (Triesteden), Hubu - bat, kuru sebze, hayvan yemi to - humları, Yapağı (Milano'dan), sabah imaline mahsusu prina yağı, kabak çekirdeği, fındık (Yafadan), yumur - tat o(Barselondan), Keten elyafı (Hambourg'dan), Deri (Prague'dan), Hurda maden (Londra'dan), Kuş yemi (Hambourg'dan), Zeytinyağı — hububat (Cenova'dan), Soğan (Pra - gue'dan) (takas üzerine). Hububat bilhassa buğday, (Hayfa'dan). İpek ve yün mensucat klaptan iş - Temeli — Pamuk idrofil, kereste — eczayı tıhbiye — zeytin yağı (Bağ - dat'tan), Kuru meyve -(Pragüe'dan) Meyan kökü ve escammonde (mah - muze) (Paris'ten), Tiftik keçi ve de - risi (Lahey'den), Çam kereste (Mı - sır'dan). Alâkadarlar malümat almak üze - re Ofis'e müracaat edebilirler. un Bulgar gazeteciler Evvelki gün şehrimize gelen Bulgar gazetecileri ve artistleri dün mubtelif yerleri gezmişlerdir. Bulgar bale heyetinin yakında Darülbedayi tiyatrosunda temsil- İer vermesi muhtemeldir. Bir valinin takdiri Mardin valisi Talât B. kaçak- çılığın takibinde gösterdiği mu- vaffakiyetten dolayı Dabiliyece takdir tur, sahipleri | Açıkta oyunlar Sadanın aksi ! Bunda, oyuncuların çok olmasını! zararı yoktur, bilâkis faydası var - dır. Koşmaktan, yorulmaktan ziya - de gölgelik bir yerde rahat rahat 6 - turur ve eğlenirsiniz. Oyuna iştirak edenler, bir daire şeklinde toplanırlar. Herkes bir, meslek ismi, yahut o mesleğe men - sup olanlara ait bir şey İsmini alır.! Sonra oyunu idare eden o meslek sa - hibine ait bir hikâye anlatmıya baş - lar. Hikâye içinde geçen isimleri evvelee kim almış ise, isim söylenin - ce, ayağa kalkar ve iki defa tek- rar eder. o Hikâyeyi anlatan, eğer| o ismi iki defa birden söylerse, aya - ğa kalkan birdefa tekrar eder. Bul nu bir misal ile anlatalım: Farzedelim ki, bir avukata dair bir hikâye söylenecek. Biri avukat is - Diğerleri, avukatın $ yeleği, pantolonu, el - diveni, bastonu, çantası vessire o0-| Tur. Bunlar da sırasile > Şükel Leman, Hüseyin, i, Or- han, Melâbat, Muazzez ismindeki arkadaşlar olsun. Oyunü idare eden Feriha, hikâyesine başlıyor: — Dün sabah erkenden Avukat! Bey... Ahmet — (Birden kalkarak) Avu- kat, Avvkat. Feriha — (Devamla) Kahvaltısı yedikten sonra kalktı. Bacağma pan talonunu, pantalonunu... Sadri — (Kalkarak) Pantalonunu. Feriha — (Devamla) Yeleğini, ye | Teğini... Hüseyin — (Kalkarak) Yeleğini, yeleğini, Bu suretle oyun devam eder 'Tek- rar etmeği onütan, yahut yanlış isim tekrar eden; 'oyundan çıkar vel oyun nihayetinde tezasını alır. mini alır. kası, ceketi, p- riye, Şen Fıkralar Balıkların hizmeti Muallim talebeden birine 80- ruyordu: — Büyük balıklardan bir iki tanesini söyle bakalım, — Kılıçbalığı, Destere balığı... — Peki bunlar neye yarar? — Muharebe ile marangozluğa.. 2.35. 445 617 Yukarıdan aşağıya : 2 — Zengin. 3 — Çok i. 4 — Arap harflerinden birinin ismi 5 — Bir emir. 6 — Bir. 7 — Un için kullanılan bir alet 8 — Soldan sağa: 1 — Elinizdeki havadis kâğıdı 2 — | Kokulu bir çiçek 3 — Çok sevdiğiniz biri, saçsızadam 4—Manasız bir 8öz, bir harfın ismi. 5 — Bir bari, bir hari. Geçen haltaki bilmecemizin halledilmiş şekli 8 sma “Vakıt bilmece kuponu 16-6-1932 Geçenlerde Fransada bir küçük çocuğun “ Çocuk gazetesi ,, müdürü sıfatile Fransız Başvekili M, Heriyo'ya müracaat ederek kendisinden bir mülâkat ve mkkale istediğini ve bu arada mi- lâkat almak için bekleyen diğer yaşlı başlı gazetecilere de hayli çıkıştığını yazmıştık. Fransa gazetelerinin “İstikbalin en açıkgöz gazetecisi, diye hükmettikleri bu Fransız çoçuğunu diğer meslek- daşlarile beraber Başvekilin yanında görüyorsunuz. Zeki çocukların kafası Macar doktorlarından bir zat en zeki ve en gabi çocuklar üzerinde uzun bir tetkik yaptık- tan sonra aldığı neticeyi ilân etmiştir. Kafası büyük olan ço- cuklar diğerlerinden daha zeki imiş, Talebelerin en iyisi bun- larmış. Az büyük kafalılar ara- sında da zeki olanlara tesadüf ediliyormuş ama, küçük kafalı- larda hiçte zekâ yokmuş. İyi ama, ne kadar büyük, me- selâ pazar ola Hasan Beyin ka- fası <— kadar mı (deyeceksiniz. Ordek 1— Yeşil baş ördek büyük bir sinğin arkasın dan koşuyordu. 2— Çocuklar yemeğe gitmiş- ler, o çalgılarını |) bahçede bırak-) mışlardı N 3— Ördeğin kovaladığı sinek öteye beriye ka- çarken davulun üzerine (o konu- yordu. 4— Yeşil baş şiddetli bir ga- ga vurmasile $i- neği yakaladı; fakat ( davulun deriside bu hü- cumdan © zarar gördü. 5— Yeşil baş açılmış olan bu delikten içeri gir di. Galiba orası- | nı iyi bulmuş ola- cak ki dışarıya çıkmak istemedi. Doktor bununda cevabını veri" yor. Yedi yaşında olân çocukların başlarının muhiti kırk santimetre on dört yaşında olanların da elli santimetre olacak kızların kafa- ları aynı yaştaki erkeklerin ka falarından birer santimetre eksik olsâ da ziyanı yokmuş, Bu eksik» | lik onlarında aynı derecede zeki olmalarına mani değilmiş, Bundan sonra bir muallim zeki talebesini anlamak için hemen | santimetresine müracat etmeli! Masalı! 6— Çocuklar yemekten dönmüşler. Çalgılarını alarak gürültü | ile gezmiye başlamışlardı. 7— Davulun içinden dışından müthiş bir seda çıkıyordu. Gİ 8— Davulcu yere düştü ve. Tuhaf bir çiçek Bir sürabi alınız. Sonra bir parça çinko bulup bundan süra- hinin ağzından geçecek surette bir boru yapınız. Borunun iki ucunu iki parmak uzunluğunda dilimlere ayırınız. Bu, boruyu sürahinin içine s0- kar, ince bir değnekle üst ve Üst dilimler arafından bir bor# içine bir mazi yaprağı koyumuğ. Bu da bitince sürahiyi su-ile delduracaksınız. Büyüklerden biri vasıtasile eczanenin birinden bif az kurşun tozu alıp bu suy# atar ve on iki saat bırakırsın” Bundan sonra sürahiye bakın€# | çok zarif bir manzara 7