27 Aralık 1933 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

27 Aralık 1933 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKİT 27 Luci kânun 1933 » Aydında Paşa yaylasın- da sanatoryom yapılacak Gençlik faaliyetleri — Spor sahası — Bataklık kurutuluyor — Aydın, (Hususi) Türkiyede dördüncü olarak teşekkül eden vi- lâyetimiz verem mücadele cemiye tfaaliyetini günden güne et - mektedir. Valimiz Fevzi yin himmetlerile teşekkül eden bu ce fından idare edlimektedir. Aydı - na 25 — 30 kilometre , bulunan ve bu sene yolu ikmal edi lerek onuncu yıl bayramında res * mi küşadı yapılan paşa yaylası ce- miyetin senatoryom için en müsa- it gördüğü yerdir. Yaylanın bedii güzelliklerine doyum olmaz. Ha - mesafede vası bol, suyu bol olan bu yaylada | bu sene aileler için paviyonlar ve aile bahçeleri yapılarak yazın hal kın oraya getirilmesi daha bir çok teşebbüsatta bulunulması takarrür etmiştir. Paşa yaylası Aydının me- siresi olduğu kadar yapılan yeni | yolda Tire — Ödemişi pek kısa mesafeden rapte ve iktisadi kıymeti haiz bir yoldur. incir müstahsillerinin top- lantı ve faaliyeii Umumi olarak Halkevinde top- | lanan incir müstahsilelri bu kere köşk pmar başında toplanarak bir lik tesisi yolunda görüşmelere de vam etmektedirler. Önümüzdeki | sene mutavassıtların elinde oyun- ,sak olmamak ve fiatların daha yüksek olmasmı temin ile gok faydalı kararlar ittihaz edile- cektir, Gençlik faaliyetleri Yenipazar nahiyemiz gençliğin de cümhuriyetin istediği | gençiik şıarına yakışan yüksek bir tesanüt göze çarpmaktadır. Bu gençler hiç bir kimsenin yar dımna hacet birakmıyarak kendi | gayretlerile bir birlik vücude getir mişlerdir. Birliğin şimdilik 89 âza sı vardır, Diğer kaza ve nahiyelerim'? gençlerinin de bu yolda faaliyetini kleriz, Spor faaliyeti Belediyemiz #nöaailinm iki halde altı adliye müfettişi teftiş -| larına asılmıştır. ta dıvarlarının natamam kısmının i rinde olan kurutma i Lut l miyet güzide doktorlarımız tara : | Aydına | Müfettişler rımdaki büyük bataklığın kurutul- masına da başlanmıştır. | Vali Bey bir kaç günde bir gi -| derek kurutma ameliyesin; tetkik etmektedir. (Nafia Vekâleti em-| makinesinin vilâyet ve fırkanın teşebbüsü ve | Ağdin' vilâyetine vekâletten emir gelmiştir. verilmesi için | Bu suretle hafriyat işi daha sür- atle ilerliyecektir. Halk davul zur-| nalarla kurutma ve (kanal açma merasimini yapmışlardır. O ci | varı sıtma afetinden kurtaracak | olan bu hayırlı işten halk çok se - vinmiştir. Halkevi içtimai yardım şubesi | Halkevi içtimai yardım şube -| since ilk mektep fakir talebeleri - | nin öğle sıcak yemeği ile orta mek tep fakir talebelerinin öğle ve ak şam yemeklerinin muntazaman verilmesine başlanmıştır. Aynı za- | manda fakir çocukların kitapları da temin edilmektedir. Maarif Vekâletinin bu hususta- ki talimatnamesi mucibince teşek kül eden ilk mektepler | veliler heyet'nin seçilmesine başlanmış tır, Gazi Paşa Oomektebinin veliler heyetinin seçilmesi dolayısiyle be» şinci sınıf talebesi tarafından gü - zel bir müsamere tertip edilmiş - tir. Tasarruf o haftasma düşen İ bu müsamerede yerli malları için çok güzel reklâmlar yapılmıştır. | Veliler birliğine belediye reisi Na- fiz, kadastro fen baş memuru Sey-| fi, evkaf müdürü Ahmet, avukat Osman, kadostro reisi Fuat ve fen memuru (Raşit Sami ve terzi ve bando muallimi o Mehmet Beyler seçilmişlerdir. Veliler birliği, mek tepteki intizamdan dolayı mual - lim hanım ve beylerle mektep baş muallimi Tuğrul Beyi tebrik et - miştir, Gelen ve giden müfettişler Baş müfettiş bey dahil olduğu ten sonra gitmişler ve adliye mu - ikmali için bir müteahhide ihale - | avelâtını çok iyi bulmuşlardır. | Simi yapmıştır. Pek yakında ikma: | Kadostro ve tapu (o baş müfettişi | ki ümit edilmekt Ende spor şubesinin faali » <eği ve klübün daha canl, nı ümit ederiz, yete geçe anacağı * Vilâyet ve fırkamızın hayırlı ve mühim teşebbüsü! ne kadar onlar da gideceklerdir. pin hemen şehrimiz'n orta - sına yakın yerinden lan dabağhane derili he “ men yarım kilometre açılır. açıl - maz mecrası sabit olmadığından etrafa yayılmaktadır. Yağmurla rm ve sellerin çok olduğu zaman. da etrafı kâmilen bataklığa çevir. | mektedir . Hattâ Aydına bir buçuk kilo ! metre mesafede olan Tepecik kö. © yü halkı fazla yağmurlarda Ay 1 » dna gelememekte olduğu gibi ba- © taklık yasm da sıtma yapmakta - dır. Vilâyet bu derenin -İ hemen aynıdır. , Mendirese | Tart şehrin ortasındaki akıtılması ameliyesine başladığı geçmiştir. Buzlarm geçişi bir sa- edir.Sahanın ikma | Halit Ziya B.de kadostro muamelâ | tını teftiş eylemiş ve gitmişlerdir. | Elyevm Aydında maarif müfettişi Hikmet Beyle © sıhhiye müfettişi Sadrettin Beyler vardır. Bir iki gü Vilâyet 934 bütçesi Hususi muhasebe, vilâyetimiz 934 bütçesini hazırlamıştır. Bütçe bugünlerde daimi encümene veri- lecektir. o 933 bütçesinin hemen Bütçe: 677,699 lira adi ve 160940 lira fevkalâde olarak 838639 liradır. o. s. Buzların geçişi bir saat sürdü Uşak, 26 (A.A.) — Dün saat 17 de dağlardan kopan buz parça dereden gibi Karapınar nahiyesi ve civa -| at kadar sürmüştür. | nuldu. Sıvasta Gazi Hz.nin resimleri Darende kazası, ocak kon- greleri, yağmurlar ve şenlik Sıvas, (Hususi) — Gazi Haz- retlerinin onuncu yıl dönümü ha- tırası olmak üzere C. H. Fırkasına ve Halkevine hediye ettikleri im- zalı fotoğrafları pazartesi günü parlak merasimle yerlerine ko- Bu merasime sanatlar evi bandosu da iştirak etti. Darende Malatyaya bağlandı Sıvasa merbut Darende kazası B, M. Meclisinin karariyle Malat- yaya bağlanmıştır. Ozak kongreleri C.H. Fırkasının bu seneki cak kongrelerine (o başlanılmıştır. Bunun hitamında nahiye ve kaza kongreleri yapılacaktır. Diğerle- ri de tesbit edilmektedir. Yağmurlar Durmadan yağmur” yağıyor.. Her gün yağmurla karşilaşıyoruz. o | uçları daha bir kaç gün önceden Ankara Geçen gün, İstanbulda bir dost- tan aldığım bir mektup, “burada İ kasi serer > diyerder 0 iyi | gelen İstanbul gazeteleri de, “İs- i tanbula fazlaca yağan kar Beyoğ- lunda iki evi çökertti., haberini verdiler. Bu kara haberi aldık - | rına rağmen kışa neden “kârakış,, denildiğini, * kar yağarken esen rüzgâra niçin “karayel,, denildi - ğini anladım. Her halde ayazlı, buzlu, karlı mevsimlere bu sim- siyah rengi verdiren, bu mevsimler de fiatını arttıran ve ve satıcıları nı sevindiren kömür değildir. Bu mektubu ve bu gazeteleri o- | kurken Ankarada da kar yağıyor- du. Şimdi şehir baştan basa be- yazdır. Çevremizdeki dağların keskin ağartmıştı. Ankaranın göklere ve bulutlara benim oturduğum masa dan daha yakın olan bu kısımları bu itibarla, bize karın geleceğini Cuma günkü şenlik İ Cuma günü belediye önünde | yerli mallarımızı halka tanıttır. mak ve anlatmak gayesiyle bütün mekteplerin ve halkın iştrakiyle bir miting yapıldı. Kız orta mek tebi türkçe muallimlerinden Kad- ri Bey tarafından yerli malı hak- kında bir konferans verildi, bir iki gün evvel (o haber vermiş oldular. Kar yağmağa devam « diyor. Ve biz, yüksekten gelen| bu haberin rasathane raporların - dan daha doğru çıktığına inanmış | bulunuyoruz. Şehrin göbeğinden karşıki de - miryoluna ve daha ilerideki dağ- lara kadar uzanan düz ova, sa - Sanatlar evinin bandosu ile bü | yük mektepliler ellerinde yerli ma h levhaları olduğu. halde şehri ! dolaştılar. Kız orta mektebinde ve lise de müsamereler tertip edil | di. Cumartesi, pazar günlerinde | de iptidai mekteplerinin müsame releri seyredildi. Halkevinde a şılan sanatlar evinin sergisi bü- yük rağbet görmektedir. Neşet Nafiz Gazi Antepteki merasim! Gaziantep, 26 (A.A.) — Gazi Hazretlerinin onuncu cümhuriyet bayramı münasebetiyle H. Fırka- siyle Halkevine armagan ettikleri imzalı fotoğrafileri Antep kurtu. luşunun on ikinci yıl dönümü olan dün binlerce halkın sevinç teza- hürleri içinde fırka ve evin salon- Gaziantepliler bu kurtuluş gü- nünde büyük kurtarıcınım bu kıy» metli hediyesini halin ve istikba- lin bütün nesilleri için daimi bir kuvvet menbaı olarak taziz ve teb cil ettiler ve önünde eğildiler, Kurtuluş bayramı çok heyecan İn geçmiş, şehitler kahramanların hatırası tebcil lunmuştur, mezarında | © | Akşam halkevinde Antep mu- harebesi menakibini destanlarını, şiirlerini ve temsil şubesinin piyes lerini ihtiva eden zengin bir müsa mere verildi, l Uşakta soğuklar Uşak, 26 (A.A.) — İki evel yağan kar 35 santimetre yük» | gün sekliğindedir. Kardan sonra don | lar başlamış ve hararet derecesi dün gece sıfırın altında otuza düş müştür. Kömür fiatları yüksek bahları ve daha güneş batmadan | buz tutmuş engin bir ehir, yahut gölü andırıyor. Kar Ankaraya yakıştı. keşke dağ tepelerine yağma - saydı... Bu canlı ve hareketli Türk şehirinin etrafını çeviren dağların keskin ve yalçm tepeleri Yalnız tan sonra, bembeyaz renkli karla- | sintayalan. Gölşiyizel Mektuplar kar da ve Ramazan... Ankara, 22 Birinci kânun 93: İ ğını söyliyen bu hanımefendi, 4 man değildi. Fakat ne tazeleri gibi, kendini şişm sanıyor ve orucu da “belki bu i yede şismanlarım,, diye tutuyo du. Yenişehirde — ki burar Şişlisi, Nişantaşısı gibidir; . dal ziyade vakti, hali yerinde olanl orada otururlar — Bir takım & hanımlar da oruç tutuyorlarmış O hanımefendiye de söyledi ya: — Kavaklıdere şarabile if ettikten, teravih yerine Yeni sin maya, yahut Klüp sinemasma gi tikten sonra öyle oruca (o canla feda... Ankaraya gelen ramazanda bahsederken aklıma bir zamanla Çamlıca tepesinin en yüksek ye rinde oturan Bektaşi Tahsin Ba ba geldi. Büyük muharebe yılla rından birinde, bir ramazan güni beş on arkadaş tepeye çıkmıştık İ Uzun sakalı göğsünü tamamili kavramış bir halde Tahsin Baba oturuyordu. Sorduk: — Tahsin Baba, oruç var mı? Baba güldü ve dedi ki: — Evlât, burası ne kadar yük“ sek bir yer, görüyorsunuz ya... Bin üç yüz bu kadar yıllık ihtiyar oruç buraya nasıl tırmansın?. Allah rahmet eylesin, baba sağ olsa ve Ankarada bulunsav 2 dı; 900 metre“ irtifada kurülüZ'4 ve Çamlıcadan yedi, sekiz defa daha yüksek olan bu şehirde ayrı suale kim bilir, nasıl cevap ve * rirdi?. Toplu iğne Karpuz yuzunden birer süngü ucu gibidir. Buraya | pek yaraşır. Kar onların keskin- liğini bir kaç gün için gizledi.. l Ankaraya kar yağdı ve arada sırada, canı istedikçe, yağmağa | da devam ediyor. Fakat böyle | eli kalem tutanlardan kimsenin: Bir beyaz rişei cenahı melek karlar Ci semadan düşer düşer ağlar. Geçen eyyamr nevbaharı anar, Diye mısralar söylemek, yahut ta: “Karı sever misiniz? Gençse - niz evet, ihtiyarsanız hayır!.,, yol lu bayağıce tekerlemeler yapmak hatırmdan geçmiyor. *.» Ramazan da karla beraber gel- di. Karın, gece ve gündüz far « kında oluyorsunuz; fakat rama - zan ancak (o ortalık karardıktan minarelerde bir iki dizi elektrik ampulü yandıktan sonra beli; olu- İ yor.. Bu böyle olmakla beraber, | ramazanın geçen gün gündüzün | de farkına vardım. Bir yerde mi- | safirdim. Genç ve şik'bir hanım da oraya misafir geldi. Ev sahi- bi, ikram için sordu: — Çaydan evvel bir kahve içer | misiniz? — Mersi efendim, ne çay, ne çıkan cinayet İzmir ağır ceza mahkemesin- de, yakında şayanı dikkat bir da vanm rüyetine başlanacaktır, Geçenlerde Urlada bir cina İ yet olmuş, Hüseyin isminde bir adam Mehmet isminde bir adamı öldürmüştü. Hadise şöyle cere yan etmişti: Köyde tertip edilen bir içki â- lemine birçok (o kimseler davetli idi. Bunlar arasında Mehmet Ali ile zeybek Hüseyin de vardı. Kafalar iyice tütsülendikten, rakı şişeleri biribirini takip ettik- ten sonra bu iki adam © arasında br münakaşa baş göstermiştir. Mü nakaşa bir karpuzun yenmesi ve ya yenmemesine aitti. Bu iki dam bir aralık münakaşayı fazla- laştırmışlar; bundan (hiddetle nen Yelkenli muhtarı Zeybek Hü- seyin, Mehmet Aliyi bıçakla ba” şından yaralamıştı. Yaralı bir müddet sonra ök müş; ondan sonra da katil tahtı tevkife alınmıştır. Bu cinâyetin faili Urladan İz- mire getirilmiştir. İstanbul © müddeiumumiliğin- kahve! — Aman efendim, nasıl olur? — Oruçluyum efendim... en Hukuk © mezunlarından Bah# Beyin avukatlık stajını görmek ü“ müracaa Bir aralık bir arkadaşıma o ge- | zere memuriyetimize ce beraber sinemaya gitmek için | tı. miş, Hilâliahmer yardım için muhtaç fakirleri tesbite başlamış- tır, | telefon eden ve söz arasında o $ 30 lira maaşlı (O Kocaeli icr# akşam evlerinde toplantı olduğu | memurluğuna tayin kılınan Halim için Kavaklıdere şarabı aldıracar | Beyin memuriyetimize müracaat"