5 Ağustos 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

5 Ağustos 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 9

A e ye MİK B AĞUSTOB 1084 memmun Vali Beyi açtığı dava *Milliyet,, © gazetesi aleyhindeki davaya dün de bakıldı. — VAKIT * Milliyet gazetesi aleyhinde be- diya tarafından açılan manevi Mhsiyeti tahkir davası ile vali ve İelediye reisi Muhittin Beyin aç- “ör hakaret davasının muhake - Nsine dün üçüncü ceza mahke » inde devam edilmiştir. Bundan evelki muhakemede Mu- İittü, Beyin vekili eski adliye müs- iğarı Kenan Ömer Bey, müekki- in davasını teşrih eden lâyiha-| Vermiş, muhakeme Milliyet Mriyat müdürü Etem İzzet Be - “ bu lâyihaya vereceği cevaba | Dünkü celsede Etem İzzet Bey, Kenan Ömer Beyle belediye avu- katların vermiş oldukları lâyi - cevap vermiştir. Etem İz- ia Bey çok uzun cevabınm bir mine da riyaset makamına ver- Ükten, sonra ayrıca şifahen ceva- ay izah etmiş, ezcümle şunları lemiştir. > Eğer neşriyatımızda iddia Mildiği suç varit olsa idi. mat - — “atkanunu bizi mahkeme huzu- Ma çıkarırdı. Dava mevzuu Es © bankasmın hikâyesiyle teşviş muştur. Gazetem, şehir mec- Yade kopan fırtmayı celsenin iyetine sadakatle sütunlarıma KİLER ERİL | i i.. Bunda hiç bir maksa- i f Mahsus yoktur. Kenan Örer Beyin lâyihasın - ai maddeler, en basit bir dava haya teşkil edecek mahiyette ye letilair. “Etem İzzet Bey, gazetenin neş- üimda vali. ve belediye reisi ittin Beyin aleyhinde tek ke- bulunmadığını, davanm ma- olduğunu söylemiştir. İzzet Bey, bundan sonra Ömer Beyin “yüksek ma - işgal eden bir zat,, kelimesi öy Muhittin Beyin kastedil - " yolundaki sözlerine cevap » şunları söylemiştir: ne Miz la T. den ibarettir. Muhittin vi yg riya müteakip, şehir mec de, müdafanda bulunmuştur. ELA Fi diğer gazeteler susuyor- » kaydi vardır. Bilâkis Mil e diğer gazeteler Tr. Bema İzzet Bey, zabıtların tah ün gazete sütunlarma ge- Na sözlerine de şu cevabı bir gazete müzakere za- NN metnini neşretmez. Böy Saesburiyet yoktur. Müza - ay ile muharririn Sn notlar neşredilir. Biz! Yaptık, Mahkemeye gazetenin tah- Ürü arfatiyle geliyorum. Şe- isinde, söylediğim sözler- Meşriyatının alâkası yok- 77 7 E. zn sonra vali ve belediye! , ,, > Beyin vekili Kenan vay Etem İzzet Beye | Yapa, 8, şahsma bazı lariz- niş ğını, fakat memleketin EE bir çocuğu olan Muhit- tin Beyin vekili sıfatını taşıdığm- dan yalnız dava mevzuunu alâka- dar eden kısımlara cevap verece- ğini ileri sürerek neşriyatta Mu- hittin Beyin kastedildiğinde israr etmiştir. Kenan Ömer Beyden sonra be- lediye avukatı Rami Bey söz imi. mış, Etem İzzet Beyin kırk dokuz maddelik lâyihalarının ancak bir kaç maddesine cevap verdiğini söylemiştir. Vakit ilerlemiş olduğundan cel- seyenihayet verilmiştir. Muhake- meye 13 Ağustos günü devam &- le neler ati Ak ot? amları altıda beraberce kalkan Ada vapurları arasında yarış var! Gruplara ayrılan yolcular ker akşam telâş ve heyecanla çırpınıyorlar. Hicviyeler yazılıyor ve bastırılıp yolculara dağıtılıyor kak Çelikzade dilecektir. Ticare ve zahire Borsasındaki dünkü satışlar —— 1 İthalât; Buğday 825, arpa 94, gavdar 12, mısır 28, un 30 iç (ındık 10; beyaz peynir 4. kaşar peynir 9, tiftik 32, yapak 34, kıl 16 ton. İhracat: Tiftik 32, kabuklu ba - dem 10 1-2 zeytinyağı 4 1-2 yapak 22 1.2 ton. 2 — Satışlar: Buğday yumuşak kilosu 4 ku - İl ruş 20 paradan 5 kuruş 10 1-2 pa- raya kadar. Buğday sert kilosu 3 kuruş 10 paradan 3 kuruş 30 paraya kadar Arpa yemlik; kilosu 2 kuruş 32 W2 paradan 2 kuruş 35 paraya ka- dar. Bakla: kilosu 4 kuruş 27 para - dan. Nohut: Kilosu 4 kuruş 35 para- “Dari Metsin* kilosu 3 kuruş 35 Paradan, İç fındık: Kilosu 35 kuruş # pa- radan, Tiftik ana mal: Kilosu #2 kuruş 15 paradan 44 kuruş 18 1/2 paraya kadar. Zeytin yağı Eks.: Kilosu 34 ku- ruştan 35 kuruşa kadar. Zeytinyağı yemeklik: Kilosu 30 kuruştan 33 kuruşa kadar. 3 Telgraflar: 3 - 8 - 934 Londra: Mısır Lâplata Ağustos, Eylül tah. Korteri 22-3 Şil KI. 3 K.225, Londra: K. tohumu Lâplata A- ğustos, Eylül tah. tonu 11 Sterlin Ki.6GK.84S. Liverpul: Buğday Birinci teşrin tah. 100 kilosu 6 - 1 1/8Ş$i. Ki4 K.235. Vinipek: Buğday Manitoba T. evvel tah. Buşeli 88 7/8 Sent Ki. 4.K3S. Şikago: Buğday Hartvinter Ey- il tah. Buşeli 102 3/4 Sent Ki, 4 K. 66 5. Anvers: Arpa Lehistan Ağustos, Eylül tah, 100 Ki, 73 B. Frank Ki. 4K.165S, Hamburg: İç fındık kote edil memiştir. İstanbul ikinci icra dairesin- den; Bir borçtan dolayı mahcuz 17 kalem hane eşyası işbu ağustosun 9 uncu perşembe günü saat 9 dar 11 e kadar Pangaltı Bilezikçi s0 aparimanının ? No lu dairesinin bilmüzayede pa raya çevrileceği ilân olunur. (203) Göz Hekimi Dr. Süleyman Şükrü Ankara cadlesi No. 60 Teiefön : 22565 Babrdli, | Fakat Heybeli Yarış heyecanı geçiren yolculardan bir Saat altıya çeyrek var.. Köprü | nün Adalar iskelesi hıncahmç do- lu. İşlerinden erken çıkan tüc carlarla beş buçukta ( dairelerin- den çıkan memurlar, İstanbula eşya almıya inen hanrmlar bu ka- labalığı teşkil ediyor. Karşılıklı ikişer kişe harıl, harıl işliyor.. Vapurlara girilecek yerlerin ö- nündeki demir (parmaklıklar he- nüz açılmamış.. Ve iskeleye biri büyük, diğeri biraz daha küçükçe iki vapur yanaşmış, bacalarından koyu, siyah dumanlar yükseliyor. Kaptanlar köşklerinde . yerlerini tutmuşlar, biraz sonra başlıyacak yarışa hazır, dikkat kesilmiş, bek liyorlar. Evet.. Kaptanlar biraz sonra başlıyacak yarışın heyecaniyle çır- pınıyorlar.. Kaptanların bekleyi şini eğer bir yarışa hazır bulunma telâkki"dtmiyorsanız he- nüz açılmamış parmaklıklar önün- de bekleşen halkın arasma sokula rak kulak Ookabartm... Bakm'ne konuşuyorlar: — Hiç, boşuna dil dökme azi- zim. Nasıl olsa bu akşam © gene geçeceğiz. — Haydi, canım, haydi.. Daha geçen akşam yarı yolda kaldımız., Bunu söyleme bari.... — Uzun lâfa ne hacet.. Onda- kika bekle.. Halep orada ise ar- şın burada göreceğiz bak kim ge- ride kalacak? — Vapur bu!.. Bazıakşam kö- mürün iyisi olmazsa geride kalır. * ne zaman olsa Neveresi « geçebilir... i İşte bu sözler kaptanların va: | pur yolcularınm nasıl bir heyecar içinde yaşadığı gösterir. Anla - tayım: Akşamları saat tam altıda köp. rünün Ada vapurları iskelesinden iki vapur kalkar. Bunlardan biri Heybeliye uğradıktan sonra doğ- ru Yalovaya, diğeri de doğru Bü- yük adaya gider. Bu vapurlar ekseriyetle ayni hı- za malik, Akaym büyük vapurla- rıdır. Vapurların böyle ayni sa) aâtte ve dakikada ve yanyana bu-| lundukları bir iskeleden kalkışları yolcular arasında orlaya bir yarış vaziyeti çıkmasma o sebep olmuş- tur. Limandan çıkıp Sarayburnu- Du dönen vapurların hızla ilerle- meleri ve bazanda O biribirlerini geçmeleri bu vaziyete evvelâ şaka, sonra da enikonu ciddi bir mahi- yet vermiştir. Hakikatte kaptan - larm resmi vaziyetleri icabı böyle bir yarış yapmalarma imkân yok- tur. Fakat bazan limandaki ma- nevra, bazan da yolcümun sayısı kısmı biletlerini alıyorlar. Heyecanlı ko birisinin gövertesi... ve sair sebeplerle vapurlardan bi- ri diğerini geride bırakmaktadır ve işte her iki vapurda © vapurda bulunan yolcular bu “Geride kal- ma,, vaziyetine düşmemek için çır- pınmaktadır. İki vapur yolcuları © akşamları ekseriyetle belli kimselerden iba- ret olduğu için vapurlarda gruplar teşekkül etmiş, vapurlar kalkma - dan evel bahislere girişmiye baş- lanmıştır. Fakat işin (o dikkate de- ger tarafı Büyük adalıların bahs hemen her akşam kaybetmeleridir Çünkü Heybeli vapuru Büyükada postasını yapan vapuru geçmekte-! dir. Bu hal biraz da mutat ve ta- bii bir şekle girmiş olmakla bera - ber vapurlarının ileride gitmesin- den gururlanan Heybelililer, Bü- yükadalıları kızdırmak için daha başka çareler aramışlar o ve bul muşlardır. Meselâ Heybeli vapu rundaki yarış meraklılarndan sa: rışm saçlı genç şair H. Bey bir ak- şam Heybelinin çamları arasında dolaşmış, denizi yaparak geler Heybeli postasmm arkasında bo calıyan Büyükada vapuru yolcula rına hitaben şu şiiri yazmıştır: Büyükadalılara.... Marmaray: ikiye bölerek geçtin ge- nc; İhsan Bey kaptanın biz şaştık hü- nerlerine ağlıyaraktan geldi!.. Nokta kadar küçüldü, iğne gibi in- celdi, Beyhüde koşmaktansa bari köprü- de kalın; Kömürün iyisini, Yavuzdan da ce- za alm! Yetişmek isterseniz biraz yalvarm bize Artık yol vermesin diye emrediniz denize? Bu şir bastırılarak Büyükada vapuru yolcularma < dağıtılınca Büyükadalıları çileden çıkartmış- tır. Nihayet geçen akşam Büyüka: dalrlar vapurlarında bir toplant: yapmışlar ve “Bir defa olsun şr Heybeli postasmı geçelim,, demiş- lerdir. Bu dilek daha (O kaptane söylenmeden o akşam galiba şans-) ları yardım etmiştir. o Limandar ayni zamanda çıkan iki vapur g” Büyükada vapuru Tıp Fakültesi Doçentlerinden Dahili Hastalıklar Mütehassısı Dr. A. Süheyl Her gün saat 14 ten itibaren, hasta” larmı, Divan Yolunda N. 169, eski Şark Mabfelinde muayene etmektedir. Muayenehane Telefon: 21422 Ev ” 160726 nuşmalara sahne olan Ada vapurlarından ne Adalar istikametine yürümüş ve Haydarpaşa önlerinde hayrete değer bir hadise vukua gelmiştir: Yani Büyükada vapuru beyaz kö- pükler saça, saça Heybeli vauru- nun yanından geçip gitmiştir. Ertesi akşam.. Heybeli vapuru bir akşam evelki acıyı çrkartmış, Büyükada vapurunu “çok geride bırakmıştır. Bu yarış şimdi her (akşam de- vam ediyor. Her iki vapur halkı heyecan içinde ne olacağını kes - tirmiye çalışıyorlar.. Bu yarış do- layısiyle teşekkül eden gruplar Bü- yükada grupunda muhtelit muh- keme ajanı Emin Âli, belediye hıfzıssıhha mütehassısı Zeki, bele- diye muhasebecisi Kemal, baş mü- rakip Hayri, belediye ( levazım müdürü Mahmut, tüccar Sait İb- rahim Beyler ve Heybeli grupun - da da Halük Nihat, seyyahin şu- besi müdürü Ekrem Besim, doktor“ * Esat, belediye zabıt ve muame - lât şubesi müdürü Zühtü ve Tev- fik Beyler vardır. Bu gruplardan başka (her iki vapurda da ayrı gruplar teşekkül etmiştir. Emin Âli Beyin aruz ve- ziniyle Heybelilere hitaben bir şiir hazırlamakta olduğu söyleniyor. EminAli Bey henüz büyük adada ilham toplamakla meşyulmüs.. Diğer taraftan (Heybeliler bu sahada da Büyükadalıları geride brrakmışlar, genç şairleri H. Be- ye ikinci bir şiir yazdırmışlardır. Bu şiirde bastırılarak o Büyükada vapurundaki rakiplere dağıtılmış- tm. Şiir şudur: Büyük adalılara.. Kuşlardan kanat alır Heybeli vapurları; Rüzgâr geride kalır Ne yaman, ne üçarı! ... Göz ağıp kapamadan Heybeliye varırız. Aman yetişir kaptan Diye hep yalvarırız. ,“. Halat atar çekeriz. Geride kalanları? Biz denizde erleriz Sileriz zamanları... ... Sayesinde Akayın; Şenlendi Heybelimiz? Cemil Bey çok yaşasın! Yaşasın beyefendimiz? Galiba adada eşek, Modada i sandal, Veli efendide at yarışla - | Ymdan zevk'alamıyanlara yeni bir zevk alma sahası çıktı. Bu yar haftalık değil, günlük.. Her iki tarafım şansı bol olsun diyelim mi? Yekta Ragıp