6 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

6 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 11

Yıldızın Sevgilisi! Genç bir yıldızm yaşlı bir er- kekle nişanlanması, sinsma dün- Yasında günün dedikodusüna ve- sile verdi. Genç've güzel yıldız - lardari'Merle Oberon, film sa * hasmda sermayesi “ve iş bilgisi dolayısiyle mühim bir'mevki sa * hibi olan Jozef M. Şenkle nişan landı. “Yirmi üç yaşmdaki kadın elli bir yaşmdaki erkekle! Jozef M. Şenk, “Ünited: ar- tiste,, film şirketinin idare meclisi teisidir. Bu şirket Meri Pikford- la eski kocası Duglas Ferbanks taraflarından kurulmuştur. . Şir - kete, komik Şarlo “namr diğerle, Çarli Çaplin, aradan çok geçme- den iştirak etmiştir. Bir müddet sonra da Buster Keyton ve Con rimor, şirkete girmişlerdir. İşte bu şirketin idare meclisi reisi olan zengin ve nüfuzlu a- dam, yıldızlardan Norma Talma- €m kocasiydı. Birlikte oldükça Uzun süren bir evlilik hayatı ge» Şirdikteni sonra boşanmışlar, kari a arasındaki anlaşamamazlık tesiriyle kendi içine çekilen a- dam, Amerikadan uzaklaşmış, Avrupa seyahatine çıkmıştı. Bu ârada iki defa da Viyanaya git- Mmişti. Bütün bu seyahati sirasm- da, onün yanında kadın gören ol- mamıştı. O, artık kadınlardan Kaçıyotdu. Derken, Riviyera “sahillerine Yerleşti. Dostlarına bir müddet İçin başmı dinlemek niyetinde Olduğunu bildirdi. Buna kimse atmadı, “Örün son zamanlarda dinlenmek ihtiyacmr duyduğunun isini (oyakından tanıyanlar| Zâten farkıra varmışlardı. Bu su- e işini gücünü başkalarma bırakan bezgin ve yorgun adam, günlerini plâjda geçirmeğe baş - K, ,,, Lâkin, aradan çok geçmeden. Amerikadaki dostları (o hayrete düştüler, Bezgin ve yorgun ihti- Yarım, orada çapkmlık yaptığı, Benç ve güzel bir kadınm peşinde olaştığı, Oonunla pek arkıfıkı| Meşgul olduğu duyuldu. Herkes *8 bir merak!, Acaba bu kadın <im?... Kim oldüğu kolay'kolay Öğrenilemiyecek, hüviyeti © silik bir kadın değil. : İngilterenin ye- Bi yıldızlarından Merle Oberon! “ hur “Sekizinci Hanri, fil - minde, : Çarls"Logtonla" birlikte yruyan, Kralın kadınlarından iri rolünü yapan yıldız!, Aradaki yaş farkı düşünülün- » evlenmeğe yol açan bu nişan- şo mada, başlı başına paranın ol oynadığı zannı uyanıyor. Fa- İ, genç ve güzel Merle Obe- ©n, bu zannın yerinde olmadı» Mr açıkça söylüyor: am Benim koca bebeğim !. Ben, “zefi hakiki aşkla seviyorum. " şimdiye kadar karşılaştığım €kler arasında candan sevile - 2 tek erkektir. Ben, böyle dü- hüyor, böyle hissediyorum! Yirmi üç yaşındaki genç ve gü- Xl kadm * böyle söylerken, elli ** yaşındaki erkek, hiç ağız aç- 19, mesut bir tavurla gülüm- miştir, Se ği Greta Garbo ile Marlen Ditrih, ö teden beri birbirlerine rakip sayılır - lar, Üstün teshir kabiliyetli ve san'at kudretli ölan bu iki büyük mensup bulundukları şirketler, bil - hassa bu noktadan birbirlerine. karşı rakip vaziyetindedirler. Biri ne tarz- da bir film çevirtirse, diğeri de o tarz- za uygun bir film yaptırır. Son za - manlarda bu iki yıldız da birer tarihi film vücude getirdiler. Greta: Garbo, “İsveç Kraliçesi Kristin” filminde taç yaldızm | giydi. Marlen Ditrih de “Kızıl Çariçe” | filminde! Filmlerden bahseden münekkitlerin çoğu, gerek Greta Garbo, gerek Mar- len Ditrih hakkında hayranlıkla dolu İ yazılar yazıyorlar. o Garbonun filmi “Metro - Göldvin « Mayer” şirketi - nin, Marleninki “Paramunt” un birer kozu! Bu iki filmi de önümüzdeki si | nema mevsiminde İstanbulda görece- giz. Bakalım, hangisi daha muvaffak! “İsveç Kraliçesi Kristin" “filmine dair hir kaç defa etraflıca yazılar neş- rettik, Bu hafta da “Kızıl Çariçe” yi biraz etraflı olarak gözden geçirelim, Marlen Ditrih, bu filminde Rusya Çari- çesi ikinci Katerini temsil ediyor. Ka- terin, 1729 tarihinde Stellinde doğ » muştur, Dük Anhalt - Zerbstin kızı « | dır. Kocası üçüncü Petro, 1762 tar; . hinde tahta oturmuş ve bir sene son- rn öldürülmüş, 1763 senesinden iti - baren Katerinin hükümdarlığı başla - mıştır. 1763 senesinden 1796 senesi. ne kadar Rusyada tam manasiyle hü. küm süren Katerin, memleket hudut. larmı genişletmiş, Lehistanın payla - şılmasında Rusyaya büyük © ülkeler katmıştır. “Şimal Semiramisi" denilen bu ka. Marlen, Kızıl Çari | Bir taraftan siyasetle uğraşan, bir ta- Yeniden Çevrilen “Kızıl Papaz,, Filminde Rasputin Rolünü Yapan Liyonel Barrimor; Kadınlar Arasında. Filmden “Bir Sefahat sahnesi! SE dının hususi hayatı, hükümder olarak gösterdiği vasıflarla tezat halindedir. raftan güzel #* *lar ve ilimle alâka. dar olan, edipleri, filozofları himaye e- den Katerinin hususi hayatı, pek #- teşlidir. Son derecede muhteris bir kadındı, Bir çok âşıkı vardı. Filmin sonradan, değiştirilen, ilk ismi, — “O- nun âşıklar ordusu” — tarihteki ve filmdeki “taziydle daha uygundu. İş“ | te, cinsi cazibesi kuvvetli yıldızlardan olan Marlen Ditrih, böyle bir kadını canlandırdı!» ” ğ Jozef Şternbergin O rejisörlüğünü yaptığı bü'filmdö Müârlen Ditfikle'biri likte oyniyan erkek başartist Con Loc» tur. Film, bir hayli masrafla ortaya konulmuş, o ,devrin bütün, ihtişamı - nın göz önüne getirilmesi gözetilmiş» tir! Haçlılar Seferleri! Bilhassa son zamanlarda, âde- ta seri halinde tarihi filmler çe» virmek yolunu tutan meşhur reji- sör Sesil B. de Mil, şimdi nasıl bir film çevirecek?.. Çok geçme- den anlaşıldı. Tahmin edildiği gibi, gene tarihi bir film!... Asi adr “Haç işareti,, olan ve burada geçen sinema mevsiminde “Roma âteşler içinde,, ismi altında gös - terilen filmin rejisörü, vücude getireceği yeni filmin mevzuünu seçmekte de, “Haçlılar Seferleri,, nden mülhem olmuştur. Yapaca- ği filmin bu adı taşması da muh- temeldir. Filmde rol alacâk yıldızlar da» ha seçilmemiştir. Bunda Haçlı lar seferine çıkan “Aslan yüre - ği,, Rişarla dört Avrupa Kralı ve Salâhaddini Eyyubi canlandırıla - cak ve bu ehemmiyetli roller, ta nmmış yıldızlara verilecektir, Kraj Hznedanına mensup dört İ Prenses te, filmde mühim tol oy- nıyanlardandır. Muhlelif Filmler da alâka gösteriliyor. arasında rauhle'if , eporla'a Gi dünya şampiyonluk müs“ rını tesbit edenler ob bunları “Paramunt,, * filesteri Ayni şirketin ehli ve vahşi hai. vanların hayatını gösleren seri halinde filmleri vardır. Gene bu şirketin hezmlattığı “Sahne hatıraları,, serisi, bundan yirmi, yirmi beş sene evvel seyir- cileri teessür heyecanma düşüren eski melodram filmlerden parça- lar kesilerek, eklenme surötiğle yapılıyor. Bunlar, şimdi seyirci leri komedi filmleri kadar güldür- mektedir!. (sesi “Foks,, şirketi “Sihirli halr, ismi altında seyahat filmleri ha - zırlatmiştır. -Bünlar'da dünyanm kolay kolay gidilemiyecek yerle - rindeki insanları ve bunların ya » şayış tarzımı göz önüne getiriyor. . vi akilli Hütlere Göre., © Almanyada Hitler idareyi. ele aldıktan sonra moda - olan kısır laştırma mevzulu bir film çevril. mek üzeredir. Filmin cereyanı, bir cinayet vakası etrafında'döne» cek ve “Eğer katilin babası kışır- laştırılmış olsaydı, sonradan'ka - til olan çocuk dünyaya gelemezdi. | Dolayısiyle, bu cinayet de olmaz- dı!,, neticesine varılacaktır. Böyle filmlerin çokça yapıl « ması, irsiyetin oynadığı rolün se- yircilere filmle anlatılması karâr- laştırılmıştır. - Bunlar Hitlerin benimsediği esasların propagan - dası mahiyetinde olacaktır! Bunlardan bâşka, valişi ve ehli hayvanların hayatını göste ren filmlerin de faydalı © olacağı düşünülmüş, bu yöldan da yü- | Tünmesi esasında karar kılınmış « itr. Bazıfilm şirketleri, vahşi | hayvan filmleri ortaya © koyabil mek için Afrikaya fen adamları ve artistler göndermeğe hazırla - nıyorlar, ©