20 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

20 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Zorla Sevgi Olmaz! Fakat Her Kadın Erkeği Evlenme Yoluna Çekebilir ! | Amerika gazetelerinden birine | Amerikalı bir kadının gönderdiği mektup, bir anket açılmasına ve» | tile vermiştir. Gazetenin kadmla* Ya ait yazılar sayıfasmda yer tu- | tan bu mektupta, mektup sahibi | Soruyor: “Bir erkeği çıldırasıya seviyo- Tüm, Bu erkeğin de beni sevdiği” he kanitm. Beş senedenberi hafta- da bir kaç kere buluşuyoruz. Bu “kek, bana hediyeler yağdırıyor, benimle herşeye dair tatir tatlı ko- buşuyor, Bir şey hariç olmak üze- Bu da, sevgi mevzu! Şimdi- ye kadar bana bir defa olsun sev- &iden bahsetmedi. Lâkin, beni sevdiğine eminim. Bu erekeğin bana kendiliğinden sevgiden ba- his açması, benimle evlenme tek- İifinde bulunması için ne yapa” yım ?.. Bu neticeyi nasıl temin € debilirim?., Bu mektup, neşir Yer tutuyor. Gazete, bu müşkülün İk Bönderenlerin hepsi (kadındır. unlar; bir noktada birleşiyorlar: “Kadın kendisile — evlenmeği aklından bile geçirmeyen bir er- kekle evlenmek imkânını bulabi- lir, Fakat, erkeğin kendisini sev- diği yolundaki kanaati, hakiki va" Ziyete uymuyorsa, onu kendisini tevmeğe icbar etmek, iktidarının | haricindedir. Diğer taraftan bir kadın, uzun zamandanberi arka” daşlık ettiği bir erkekden : ziyade, evvelce aralarında böyle bir vazi- yet mevcut olmayan bir erkegin teresi daha kolay temin.edebi- ar, Kadın ilk tanışma safhasında erkek üzerinde sihirliyici, mabi- Yeti meçhul, hatta esrar dolu bir tesir icra eder, Bir kadınla ilk ta- ıma, erkek için bir sürprizdir. Mukabil, tanışmanın devamı, bu tesiri yavaş yavaş giderir .Erkek kada alışır ve onu sadece iyi bir tanıdık sayar. Artık sevgiyi aklı na getirmez bil. Uzunca süren arkadaşca tanışıklıkatn sonra va ki evlenmelere, hep kadın, erkeği sürüklemiştir !,, İşte bütün cevap gönderenlerin birleştikleri nokta... o Hepsi de ayni esasta karar kılıyor! Gönderilen cevapların birin- de, vaziyet, daha etrafâca göz“ den geçiriliyor: Binlerce kadın, erkekler hiç te istemediği halde, onları evlenme yoluna saptirirlar. Bir çok koca; nasıl olupta karısıyle evlendiğini, buna karar verebildiğin bütün ya- sayış müddetince düşünür ve ge ne tesbit edemez. Gerçi karısı gü” zel bir kadın, o huyu da iyi, ama 9 övlerieceği ideal tipin başka tür- lü olmasını isterdi. Nasıl?.. Bunu, sahasında | a oda bilemez! ve belkide bileme- ? 2 Akşam Tuvaleti diği için, sevmek ve evlenmek tec- rübesine kendiliğinden © girişme- miştir. Karısı olan kadın, onu ken- disiyle evlenmeğe icbar etmiş,... Evet, adeta öyle... o Zorlamış ve muvaffak olmuştur. Fakat, sevdir- meğe muvaffak olamadan! Erkek, umumiyetle bu vazi- zırdır. Bu hedefe erişmek için, er- nışmanın sonunda evlenmeğe ha- zırdır. Bu hedefe irişmek için, er- kğ iü Erkeğin mizacına göre tatbiki lâ- zımgelir. Bazı erkekler, haylı uy- saldır. Bunlara az bir kuvvet sar- file evlenme yolunu — tutturmak, mümkündür. Halbuki, bu sahada fazla mütereddit davranan erkek» leri yola getirmek güçtür. Onlara karşı ziyadece tazyik gösterdiniz mi, zaten geriye dönmeğe bahane aradıklarından ,elden kaçarlar. Onları ancak (bu iş için kuvvet sarfettiğinizi sezdirmeden, uzun müddet uğraşarak koca yapmak, kabildir.,, Bu mektubu yazan nihayet sözlerini şöyle bağlıyor: “Doğrusunu isterseniz, en iyisi, kadm, erkekte onu sevdiği ka- kanaatini uyandırmak suretile ev- lenmeye hazırlanmalıdır. İhtimal tanıştığı erkek, fazla ağır tabiatli- Ona karşı ihsaslarda bulun- malı. bu ihsaslara sarahat vermek» ten çekinmemelidir. Eğer kadm kendisini sevdiğini anladığı hal- | de, erkek Jâkayt duruyorsa, o ka- dımı sevmiyor, demektir. Yapacak şey, ya arkadaş gibi kalmak, ya- but da bir daha hiç görüşmemek tir, Birde, kadının erkeğe sevdiği- ni bildirmeyecek kadar mağrur olduğunu hesaba katalım. Zeki bir kadın için, vesile düşürerek bunu bildirmek, gururu kırmadan da inmkân dahilindedir. — lâkin, buna rağmen karşısındaki taş ke silmiş bir erkek vaziyetinde ka lrsa, artık o erkekle evlenmeğe | deymez. O takdirde de ortada me- sele yoktur. Kadin, sevgi sahasın da da iradesine hakim olmağı bil: melidir. O zaman, bu vaziyetin g€- | çiçi bir şey olduğunu görür! | dır. Her hafta bu sayfâda yazdığı- mız muhtelif yemeklere & ler serisine, devam ediyoruz: Karnaval Karnaval pastası denilen pasta, eğer itina ile ve tarifine uygun © * larak hazırlanmsa, gayet lezzetli olur. Bunu yapmak için, 150 gram tereyağı, 4 yumurta sarısı ve 150 gram ince şeker iyice karıştırılır. Buna 80 gram yumuşatılmış çiko - İ lata, 150 gram iç kabuğu ile ren - delenmiş badem, vurulmuş 4 yu murta akı ve 15 gram un ilâve edi- lir, Tekrar karıştırılıp, havagazı İ furminın orta gözüne yerleştirilir. | Orada 20 — 30 dakika kadar pi - şirilir. Pastayı fırından çıkardıktan ! sonra, forma ile yuvarlaklar kesi lir. Sonra ayni büyüklükte, lâkin ortası delik formlar kesilerek €eY velkilerin üzerine birer tane ko nur, Aralarına “Marmelad., sürü « lür ve en üstte kalan boşluğa “Creme chantiliy,, doldurulur. Turta Yumurta akı turtası yapmak için, yedi yumurta akı iyice vuru - lacak. Buna azar azar vanilyalı 250 gram makine şekeri, 130 gram nişasta, 120 gram eritilmiş ve 80 - ğutulmuş iyi tereyağı ilâve edile - rek, yarım sâat kadar orta ateşli fırında pişirilecek. Turta soğudük Krema Yumurta kreması yapmak “için bir tencereye bir çay fincanı süt, 5 yumurta sarısı, bir çay kaşığı un 40 dirhem ince şeker, 2 çay kaşığı | tereyağı koyup karıştırmalı. Sonra | tencereyi hafif ateşe koyarak de - vamlı vurmlar, Bunun için ağaç- tan yapılmış hususi âlet vardır. Böylece ateşin üzerinde kayna: mamasma dikkat etmeli ve koyu « | laşımca ateşten indirmeli, Arzu e - den, ateşten indirdikten sonra ren delenmiş fındık ilâve edebilir. Külbastı Evvlce kasaba etin derisini yüzdürmeli ve külbastıları tüzla- madan bir müddet soğk yerde mu hafaza etmeli, İzgarayı yağlayıp külbastıları sıraya dizip ofırmda pişirmeli. Tuz ve biberi, ateşten indirileceğine yakın serpmeli, Kız Çocuk Giyinişi En uzun süren telefon konuş- maları, kadınların konuşması mı- dır, yoksa erkeklerin konuşması- mi? bu hususta İngilterede resmi 4 bir istatistik yapılmıştır. Bu istatistike göre, muayyen bir günde Viktorya İstasyonunda kadınlar dokuzar dakika, erkek- ler ikişer buçuk dakika Okonuş- muşlardır. Çering (Kros istasyo- nunda kadınların konuşması $€- kiz, erkeklerinki iki dakika, Tra- falgar Skverde kadınlarınki on, erkeklerinki bir buçuk (dakika sürmüştür, Bir çok kişinin konuşma müd- deti ayrı ayrı not edilerek, netice- de hepsi umumi bir ölçüye uydu- rulmuştur, Fakat, uydurma değil, hakiki... Resmi!... Ve netice | iti- barile, kadınların, erkeklerden çok konuşmuş oluyorlar ! Kadınların konuşmaları, ne- den erkeklerin konuşmalarından daha süreklidir?... Konuşmalarda; esas mevzu haricinde bir takım selâmlayış, hal, hatır soruş cüm- | leleri bulunması ve sona doğru da i veda sözlerinin kısa kesilmemesi, | sürekli oluşa sebep teşkil ediyor- muş! Halbuki, erkekler böyle lu- zumsuz teferrüatı dillerine .dola» ceklerse söyleyip cevabımı alır al- maz telefonu kapatıyorlarmış! İ TELEFONDA Kadın, Erkekten Fazla Konuşuyor! mwiyorler, esasa dair ne .söyleye-, İ Sade Döşenmiş Yatak Odası 7 — VARİT 20 EYLUL 193409 Kadının erkekden geveze ol ! duğu yolunda bir neticeye bağla- İnan bu telefonda konuşma bahsi, | mıştır. Kadınlar, kendilerinin er- | keklerden geveze oldukları ye- yorlar, Onlar, telefonda erkekler- den daha sürekli konuşmuş olmas larının sebeplerini gözden geçire- rek, konuşmalarında o selâmlayış, hal, hatır soruş cümlelerinin bu- sözlerinin kısa kesilmemesi ciket- lerini, esas mevzu haricinde, dola- yısıyle luzumsuz olarak tefsiri ye- rinde bulmuyorlar! Kadınlar, bunların nezaket i- cabı, nezaketin de luzumsuz de- gil, lâzım olduğuna ileri sürerek, bunların ihmal © edilemiyeceğini söylüyorlar. Ve bu: noktadan er- keklere karşı hücuma O şeçerek, şöyle diyorlar: — Biz konuşmalarımızda bu sözleri ihmal etmediğimiz için ge- veze oluyoruz, öylemi?... Erkek- lerde, ihmal ettikleri (o için neza- ketsiz oluyorlar!.... Gevezelik, ne- | zaketşizlikten daha mı fenadır.?.. Şüphesiz, ki hayır"... Şuhalde, biz az kabahat işliyoruz, daha az ku- surluyuz! e Bir Amerikan Mektebinde | Kızların Şiddetli Protestosu! yi | — Kızlar, müdür olarak mektebe Nevyorktaki “Hanter Kolec,, in İ talebesi, mektep müdürü aleyhin- de âteş püskürüyorlar, Bu mektep, bir kız mektebidir. Mektep müdü- rü de kadındır. Mis Anna Egan..... Bu mektepte okuyan kızların İ ateş püskürmelerine sebep, müdü- rün bir kaç şeyi yasak etmesidir. Yasak ettiği şeyler, şunlardır: Du- dağa ruj sürülmiyecek, kirpiklere sürme çekilmiyetek, şeffaf kumaş tsn yapılmış blüz giyilmiyecek, mektepte kuruluş yıldönümü, im » “ihan sonu gibi vesilelerle tertip o- unan toplanılara, eğlentilere tek wikek davet edilmiyecek.. Hattâ, sahne temsilleri için o dekorları v.s.yi hazırlayacak adam bile i mektebe ayak basamaz. Çünkü | erkektir? , ' yeni gelen Misin yasaklarını, ken- | dilerine karşı itimatsızlık ve ta- hakküm mahiyetinde saymışlar, onu mektep idare heyetine şikâyet etmişlerdir. Hâdise, gazetelere de aksetmiş ve kızların hareketi ; le- hinde neşriyata yol açmıştır. Bu lunması ve sona (doğru da veda A, RP ŞEYE ŞER ANEY I Londrada münakaşalar uyandır. ? lundaki neticeyi kabule yanaşmı- * tay bu noktadan da erkeklerden daha... ” derecede kayt ve şart konulmanın, ; bu asrın telâkkilerine uygunsuz luk gösterdiği esasından, mektep müdrü Mise karşı şiddetli hücum» * lar yapılmaktadır! Şimdi, mektep idare heyeti vas ziyeti tetkikle meşguldür. Hâdi - senin muvafık bir tarzda halledi - * leceğini şikâyetçilere bildirmiştir. © Bu muvafıkı hal tarzı, nasıl ola caktır? Orası, daha belli değil! x