15 Haziran 1938 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 24

15 Haziran 1938 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 24

Bunlarıf söylerken kendi beyaz elbise- sini ve birtek inci veya elmasla süslenmemiş boynunu ve kollarını ve bu vaziyet karşı- sında, elmas zırhlarının altında ezilen Na- taliyi hatırlayarak gülüyordu kadın arkadaşlırına oynanan bu 0- yuna bir haylı güldükten sonra Gladis sor- u: — Mevsim eğlencelerini nasıl buluyor- sunuz — Eğlence yok ki... Öldürücü bir can sıkıntısı içindeyiz. Fakat başka nereye gi- debilirsiniz ? — Bilmiyorum, Buradan gitmek isti- yorum. Birkaç zamandanberi çok yorgu- num ve burada geçirdiğim hayattan da bık- tim, Hain bir iç azmi beni pençeleri arasına aldığını görü Lili Ferer özlerini irparek cevap verdi : — Niçin? Yoksa âşık mısınız ? Hayır.. Allah vermesin.. ben Mark'a ii Lili Ferer başını eğdi: ir kadını 20 yaşında iken sevip önu görmekte devam eden ve o kadının yüzünde daima ilk gördüğü çizgileri gö- ren, ona hâlâ 20 yaşında imiş gibi bakan adamları unutmak çok güç şeydir. Gladis hafifçe: — Evet... dedi. Iki sens evvel ölen kocasını düşünü- yor ve onu hiçbir vakit unutamıyacağını anlıyordu. O gündenberi bütün ömrü de- gişmişti... niçin P İlk zamanları, masıl bü- yük birşey kaybettiğini tahmin edemi- yordu. Fakat şimdi hiçbir şeyin ona acı- sını unutturamıyacağını anlıyordu Bütün evlilik hayatı vapurlarda ve otel orlalarında geçtikten sonra kocası nihayet Nevyorkta bir otel odasında ölmüştü Bir r gece meki onun yaltığı oda- a gelmiş ve yatağına doğru eğilmişti. Uykudan kor ile uyandığı vakit kocası- nin yüzünün sapsarı olduğunu ve gözleri- 22 rene vi m rovsk Jo. 6 ne, ilk defa olarak zaafle karışık bir tatlılık vr görmüş kada İn dışarıda Ney- york kemi kalabalığından taşan gürül- tüler geliyor, perdelerin arasından dışa- rının ışığı bir İenerin lâmbası gibi yanıp sönerek odayı aydınlatıyordu. — Janet ! Kürkleri gardıroba saklarsın!... Kocasını kolları arasına almak isterken onun bir hırıltı halinde: — Kimseyi çağırma! Bitti r. Dediğini ancak duyabilmişti. — Zavallı.. zavallı Rişar. Gladis evvelâ onun öldüğünü anlama. miş ve elini tutmuştu. Fakat bu el sert leşmii ba bir saadetin, tamamiyle eğlence ve kayıtsizlikle geçen bir hayatın bile so nu geliyormuş meğer | Saadet ne korkunç bir hediyeymiş | iden sonra bir hissikablelvuku ona artık yıldızının sönmeğe başladığını © ondan Sonra mesut olamıyacağını söyliyordu. Kocasının ölümünden birkaç ay son ra, bütün evlilik mütdetince onun ihtiyar bir aktrisle yaşadığını ve o kadına bütün mali esrarını söylediğini öğrenmişti. Va- siyetnamesinde o kadına bütün hayatınca bir aylık bağlamasını karısından rica edi- yordu ki Gladis kocasının bu son arzu sunu ye ei bir saniye EM. düt etm eki ir onu aldatmış ve o da ko- casına sadik kalmamıştı. Fakat onunla mesut olmuştu. Başka kimse ile arlık öyle mesut olamazdı. Gladis içini çekerek bahçeye baktı. Penceresinin altında açan güllere tatlı tatlı gülümsedi. Gülleri çok seviyordu Lili Ferer sordu. — Yeni çıkan renkli perükalar hoşu- nuza gidiyor mü — Hayır.. ne çirkin şeyler... dün akşamki hali'neydi ? Başına patlıcan renginde bir perük takmıştı... Bilibine ailesi niçin gitti ? umarda kaybettiklerinden,. hırsı olan kadınlar ne me- Lor'un — Kumar sutturlar | — Mesut mu? Saadetten o bahseden siz misiniz Gladin ? Kedinizin ne kadar mesut olduğunuzun farkında değil misiniz? Sli