29 Mayıs 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

29 Mayıs 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

KADINLAR ARASINDA Güzellik Ayaklarınız bakıma muhtaçtır Önumuz Haziran; plaj mevsımı de verece- Kışın sıkıntısını bilhassa çekmiş olan ayaklarımız da nihayet biraz ra- hat yüzü görecek. Avrupalılar — "insanların yaşını a- yaklar tâyin eder" derler, yalan da de- ğil. Bakımsız ayaklar, sıhhatinize, du- ruşunuza, ifadenize ve tabii, güzelliği- nize zararlı surette tesir eder. u- hakkak ki gençlıgınızın taze]ıgılnı mu- taşıyan bini yapmamış olduğu sıkı kundura- lar içinde hapsettiğiniz o zavallı iki ayağınıza Aazami itina göstermeniz la- zımdır Yürüyüşünü, ve — duruşunu. kusursu: olmalı untazam yürümek için ayak uç- larınızı yere düz basınız (ayak- larınız ne içeri, ne de dışarıya dogru dönmem eli). Vücudunuzun yükünü parmaklar değil, tabanlar taşımalı. Yü- rürken ayaklarınızın vaziyetin dik- kat etmeye kendinizi alıştırınız; ilerle- yen ayak daima ötekinin tam Ününe yerleşmeli. Avakkabılı klı l daima biraz büyük olsun A yakkabı giyerken daima çekecek kullanıma ve çıkardığınız kun- duraları — kalıba geçiriniz. Çorapları- nız her zaman tam ölçünüze göre ve ayakkabılarınız yaşadıgınız hayata uygun olsun. Yürüyüşte ve evde otur- mak için kullandıgınız ayakkabılar ök- S- S — S * K Kİ & Fırsat İ dinlen- diriniz. Meslegınız ayakta durmanızı icap ettiriyorsa, saat başına 5 -10 da- kika oturmaya bakınız; her akşam da ayaklarınızı başınızdan yüksek bir ye- re dayıyarak 15 dakika uzanınız, U- zaman ayakta beklemek — mecbu- riyetinde kaldığınız zamanlar, olduğu- nuz yerde ayaklarınızı kımıldatınız. Ayaklarınızı yıkayınız unu günde en az bir kere yapı- nız ve itina ile kurulayınız. Tır- naklar parmaklardan daha kısa bı- rakılmamak şartiye ayda bir defa ke- silmeli. Bunlar ellerınıze itina etti- ğiniz kadar ıtına etmelis Pedikür yaptırınız. Parmaklarınızda en ufak bir arı- zayi görür görmez derhal pedi- küre müracaat ediniz. Yapacağınız cü- 18 Kadın Br yüzünde öyle bir kudret mev- Y r ki bunun ehemmiyeti bu- güne kadar maaleseft hemen hemen her yerde hakikiyle kavranmış olmak- tan çok uzak kalmıştır: Asırlardan be- ri bütün baskılara rağmen tabiatın kendisine vermiş olduğu kuv- vetin sayesinde hayatiyetini muhafaza edebilmiş olan kadın kudreti! Muhakkak ki bunu en iyi idrâk e- den gene de yirminci asır, yani kendi asrımız olmuştur. Tarih boyunca ma- gara köşelerine sığınmış ve ancak cin- sin temadisine yarayan bir matah olmakla başlayan, yavaş yavaş fakat katiyetle his sahibi bir mahlük olarak annelik ve bilâhare zevcelik haklarını kazanmaya muvaffak olan kadının, bu gün artık hayata gözlerini tam mâna- siyle açmış, içinde yaşadığı cemıyet dahilinde yalnız his sahibi değil, zamanda fikrine müracaat edilen bir insan olmaya namzet bir hale gelmiş- tir. Kadınların, içtimat mesuliyetlerini, en sarahatle müdrik oldukları memle- ette, Amerika'da, Kadın — Kulüpleri Umumi Federasyonu Başkanı, Mıs. Houghton, bundan bir müddet evvel, kendisine tevcih edilmiş bir suale sa- yanı dikkat bir cevap vermiştir. De- miştir ki: «Kendi evi, her kadın için hayatının merkezi olmalı, fakat asla hududunu teşkil etmemelidir.» başkanının demek is- Allahınızı seversenız hayatına faal bir surette iştirak ediniz. enim bu satırları yazmamdaki maksadın da ayni olduğunu iti- raf edeyim. Ancak Turk kadınında, âmme işlerine fiilen alâkadar olmak e, ula- giz maskesini yırtmak icap ettiği ka- naatindeyim Beraberce tahlil edelim: Siyaset nedir? Yağın, şekerin — fiyatını ındırıp yükselten şey o değil midir? Köyümü- ze suyu, elektriği getiren veya getir- meyen, delikanlılarımızı Koreye gön- deren veya oradan geri çağıran, — ço- cılklarımıza iyi veya kötü mektepler günlük hayatını tâyin en şe ne o değil mi? Öyle ise, «siyasetle alış ve- rişim yok» demek ne demektir? merikalı kadınlar işte bu hakikat- lere vâkıf oldukları içindir ki kendi memleketlerinin politikasında hatırı sayılır bir ağırlık teşkil etmektedirler. Birleşik DDevletlerde bugün, cumhur- zi masraf sizi ilerde birçok sıkıntılar. dan kurta Kadınlarımızın pediküre — gitmeyi kudreti Tülya Nemlük reisliğine, senato âzalığına veya her- hangi devlet vazifelerinden birine nam zet olan ki kadın vatandaşlarının dınlar olmuştur ve ge kiledir ki kabinede iki kadına yer ve- rilmiştir. Büyük Atatürk'ün, bu kudreti ve memleketin istikbali bakımından onun ifade ettiği derin mânayı sezmiş olması sayesinde inkılâptan beri bizim m leketimizde de çapta da olsa müşahede edilmiştir* ve zaman zaman, müstesna kabiliyetli bir iki kadınımız mühim mevkiler işgal etmeye — davet edilmiştir. amafih, bence, kadın kudretinin ve oynayacağı Trolün bu — münferit vak'alardan çok daha manidar ifadele- ri de mevcut olabilir. Ağır başlı ve muntazam çalışan kadın teşkilâtlarının muvaffakiyetle başarabileceği, elle tu- tulan, gözle görülen isler acaba hi yok mudur? Bilhassa de, âcil birer larımızın dikkat ve titizlikle üzerinde durması icabeden hususlar değil midir? ük şehirlerimizde, kadınlarımı- an hayır cemiyetlerine bir hayli rağ- bet gösterdiklerini biliyoruz. — Güzel, fakat birkaç yüz muhtaç kimseye cüz'i yardımlarda bulunmak, felâket ma- hallerinin âcil ihtiyaçlarını muvakka- ten karşılamak bu memleketin mühim ve ihmal götürmez dâvalarım hallet- mez. Büyük şehirlerimizde kurulmuş kadın teşkilâtları var. Bunları bütün memleket sathına teşmil edip, âtıl kal- mış kuvvetlerin hepsini seferber etmek elzemdir. Bunu yaptıktan sonra, mun- tazam bir programa göre çalışmak ve memleketin idaresini ellerinde tutan zevata muayyen dâvaları benimseterek bunların halline doğru gitmeyi kolay- laştırmak! Gaye hiçbir zaman erkekleri taklıt istifade etmek ve bu kudreti, çok muhtaç ve çok lâyik Türk milleti- nin emrine amade kılmaktır âdet edinmemiş olmalarına şaşmamak elden gelmez. Bu, Avrupalı bir kadın için ihtiyaçların en tabiisidir. AKİS, 29 Mayıs 1954