12 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

12 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Amerikada Kadın Kongre Azaları Kocaları yemek pişirmesini iyi bilmeli nı akıp eden senelerde her memle- kette göze çarpan iktisadi bocalamala- ra uyularak modanın mümkün olduğu kadar zevkli fakat ucuz ve basit bir hedefe yoneldıgı müşahede edilmek- tedir. Bugün medeniyetin bırçok ni- metlerınden, yaşama rahatlığı temin e- en yeni vasıtalardan faydalanm k- ta olan Birleşik Amerikada bıle giyim eşyasını ucuza temin, etmek temayülü hâkimdir. Bu zengin memlekette dahi piyasaya muazzam kadın eşyası süren sayışız muesseseler (ucuz . şık) meto- dunu m şterek bir gaye gıbı benimse- yerek prensıp halıne gelmiş sayılabi- len umumi . ArZU hızm tmektedır— ler. Kanaat moda çeri yanlarını, kıyafetlerın guzellıgını mad di degerlerıyle ölçmekten ziyade bu- ahengin de aramayı tercih e- yola saptıran muhtelif amıllerı, 1ktısad1 sebepleı küçümsemeğe İi kân yoktu s konusu B ahi ettiğimiz — defilenin memleketimizde hakikaten — birer varlık olan sanat müesseselerimizin ba şanlı faaliyetlerini Türkiye içinde ve ışında temsil bakımından büyük bir kıymeti vardır. Yalnız yukarıda te- mas edilen noktalar da gözönünde tu- tularak aralarında ucuz yerli kumaşla- rımızdan hazırlanmış daha sade, daha mütevazı fakat şık kıyafetler de teşhir edilseydi bazı istifhamlara yol — açıl- maz, dış memleketlere gönderildiği za- man: "Türk kadınları yalnız lüks elbi- selere mi rağbet ederler?" gibi haksız şüpheleri davete vesile olmasın, endi- şeşi yaratılmazdı—P.P. Kadın Hayatı Lokanta seçme sanatı K ış veya yaz, arada bir dışarda ye- mek ye emek Herkes için mümkün- dür. Değişik bir muhit ve çeşniler bil- hassa bekarları cezbeder. Onun için evili kadınların da kocala- rım zaman zaman bereberce dışarda yemeğe zorlamaları faydalıdır. Bekâr- AKİS. 12 HAZİRAN 1954 KADINLAR ARASINDA lık günlerini hatırlatır. Nitekim Avru- pada bilhassa Fransada aileler pazar günü yemeklerini, ekseriya lokantada yerler. Gerçekten bir çok yerde bu arzu. muza sağlığımıza halel getirmeksizin, iyi bir şekilde tatmin imkânı bulabili- şehirlerde ve hattâ getiren maddelerin en saflarının bol bulunduğunu sandığı- mız küçük kasabalarda maalesef, yedi- ğimiz yemekler bazan sıhhatimizi teh- dit etmekte Bazı kımseler yemek hususunda ol- dukça müşkülpesenttirler. Bu gibi kimseler yemek saatinde kendilerine her bakımdan uygun bir lokanta bu- lana kadar akla karayı seçerler. Her yıl binlerce kişinin zehirlen- mesine sebep, ufak ihmallerden başka bir şey değildir. Kalaysız tencereleri ve iyi yıkanmamış tabakları buna mi- sal olarak verebiliri Aklınıza beledıye kontrolsüzlüğü gelebilir ve onu mesul tutmağa tema- yül gösterebilirsin z. Fakat haksızsınız. Zira, belediye kontrolörleri yemek ta- kımlarının iyice yıkanıp yıkanmadık- larını kontrol edemezler. Burada en amansız kontrol bizzat müşteri olmalı ve bu gibi lokantaların semtine uğra- manialıdır. Böylece lokantaların te- mizliğe icbarı, işin en pratik bir şek- lidir. ine — girip yemek yemeden bir 1lo- kantanın temizliği anlaşılır mı? di- ye sorabilirsinz. Evet, hem de ço kolay, önce kap ve tencerelere dik- kat ediniz. Tozlu ve kirli olmasın. Eğer lokantanın içi karanlıksa; ma- şada, giden müşterinin bıraktığı — ta- haklar duruyorsa buradan da vazge- çin. Yemek yiyeceğiniz yerin temizliği hakkında garsonlarm üst ve başların- dan r fikir edinebilirsiniz. Ke- narları kırık, k ve üzerlerinde parmak lekeleri bulunan tabaklar da, lokanta hakkında kötü not verdirebi- lir. . yle ise evden dışarı çıkmayalım, da ima evde mi yiyelim? Buna ne lü- zum var. Sadece bir kaç noktaya dik- kat edersek evimiz dışında da rahat- ça yemek yiyebiliriz. Yeter ki lokan- ta aydınlık olsun, hiçbir tarafta toz olmadığı görülsün, yemek takımları temiz olsun. Yemeği pişiren ile kas- siyerin de aynı kimse olmamasına, bil- hassa dikkat etmeli.