12 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

12 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

YURTTA OLUP BİTENLER ürkiy Y Fotografçılarm önünde el sıkışmak âdett! yerıne getirmiş, sinema objektıflerı— Stas- sen'in konuşmasını dinlemiş, ona, Or- tercüme ettiği bir kaç sözle cevap vermiş, sonra, — açık bir otomobile binerek Blair House'a gel- mişti Blair House, Amerikanın mümtaz misafirlerine tahsis edilen ikametgâh- tır. Başkan Truman, Beyaz Saray ta- mir edilirken bir müddet burada otur. uştu. Başvekil Adnan Menderes, buçuk saat sonra, 19'da (gene Grin- viç ayarı) o beton ve mermer binaya gelerek Harold Stassen ile görüşme- lere başladı. Geceli gündüzlü tam dört gün sü- recek müzakereler açılmıştı. tam üç dnan Menderesi Amerikada, yüklü bir mesai programı bekliyordu. De- nilebilir ki, lek bır dakika boş zama- melerin pek çoğu . Eisen- Hariciye vekili Avrupa ile Ame dokurken, başvekille görüşe- Eisenhower, kendisini cuma yemeğe bekleyecekti. Fakat, günü bir degı- cumhuru, Adnan M ce resmi temasların sonunda değil, ba- şında da görüşmeyi —arzu etmiş, bu arzusu Başvekil tarafından kabul olun- Basın, ilk görüşme hakkında di: «— Foto muhabirleri, Menderesin bulunduğu Eisenhower ile salona kabul AKİS. 12 HAZİRAN 1954 Heyeti — Amerikada Karşılanıyor edildikleri zaman başkan ile başvekil arasında şahsi — münasebetlerin cok samimi olduğu intibaını edinmişlerdir. Foto muhabirler. çalışırlarken iki devlet adamı gülümseyerek çok sami- mi bir hava içinde konuşuyorlardı. Adnan Menderese bu — görüşmede Türk ye Büyük Elçisi Feridun Cemal ,Erkin ile Amerikanın Ankara Büyük Elçisi Âvra Warren refakat etmektey- diler.» Görüşmeler cuma gününe kadar, aynı sıkı tempo içinde — devam etti. Başvekilin temasları esnasında, ya- nında hemen daima Başvekil yardım- cısı Fatin Rüştü Zorlu, Milli Müdafaa vekili Ethem — Menderes, Hariciye musteşarı Nurı Bırgı Washıngton Bü- tı. Askeri meselelerin müzakeresinde Başvekil ve Muavini Yaptıklarından memnun sönmüyorlar.