12 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

12 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Paris, tüccar zihniyetli ve politikada küçük hesapları olan bir halka sahip kozmopolit bir şehir demesi idi. Fakat bu gelişinde bütün bunları inkâr eden Zatopek, kendisi ile gö- rüşen Fransız gazetecilerine bunun bir yanlışlık olduğunu söyleyerek, Ge en defa Fransa dan Praga donuşumde gazeteciler beni karşıladılar ve ir çok sualler sordular. Lâkin emin olun, Fransa hakkında kafiyen kötü bir söz sarfetmiş değilim. Zaten Fransada bütün gördüğüm, bu koşu sahasından başka bir yer değildir. Hayat şartlan ve halkı hakkında hiç bir şey bilme- diğim bir şehir için ne söyleyebilirdim ki?.. Futbol İstanbulsuz Türkiye Birinciliği Turkıye Futbol Birinciliği yapıldı. Ankar. d Kımınle" Daha doğrusu kimsiz? İstanbulsuz ve İzmirsiz! Neticede Adanalılar Turkıye şampiyonu oldu- lar. Allahtan Çukurovanın bu yağız çocukları 1ştırak ettiler, Ankaralıları yendiler ve — maçlara biraz heyecan kattılar İstanbulsuz ve İzmirsiz Türkiye Birinciliği! Bu, sadece bizim federas- yonun aklına gelebılır Tecrübe gostermıştır ki, nasıl bir aşın tadı olmazsa, İsta nbulun katıl- madığı bir spor hareketinin de tadı çıkmamaktadır. İşte Türkiye Futbol Birinciliği de, tadsız tuzsuz cereyan edip, sona erdi. AKİS. 12 HAZİRAN 1954 Sofia Kızları Şimalden gelen Melekler Istanbulun Şampiyonaya iştirak et- esi sebebını 1nceleyecek olur- u şöyle hülâsa edebiliriz 1 — İstanbul Bölgesinin, 2 — Futbol Federasyonunun, ihmali. İstanbul Bölgesi ve Tertip Komi- tesi Türkiye bınncıhgının Mayıs ayı içerisinde yapılacağını bildiği halde Amatör lig maçlarının birinci devre- sini ancak 30 Nisan Tarihinde bitire- bilmiştir. Bu tarihten sonraki yirmi gün içerisinde 13 Haftalık lig maçı- nın tamamlanması mümkün olmadığı- na göre, tabii İstanbul lig birincisi de kafi olarak tesbit edılemıyecektı İstanbul bölgesinin ve işle alâ- kalıların ihmallerinin bulundugu aşi- kârdır #kinci sebebe gelince; Futbol Fede- rasyonu lig maçlarını geç başlattı- için hava muhalef ti ve — bazı ku- lüplerın menfaat dolayısıyle uzun müddet tehire de uğrayan maçların tam lanmas mkün olmamıştır. anberi ynı hadii el rle kar Y şılaşıldıgı halde alakalılar tedbır almayı nedense bir türlü dikleri veya düşünüpte yamadıkları ızdırabı çekilen bir — va- kıadır. Maalesef spor işlerimizdeki bu ih- mal, Türk lunun en az 25 yıl ileri gitmesine mani olmuştur. Teşkilatın ihmal ve lâkaydisi yü- zünden şampiyonaya katılamıyan ku- lübün kaybı da cidden büyüktür. Bir kulübün bir mevsim vermiş ol- duğu emek neticesinin bu şekilde bo- şa çıkması ne acıdır. unun için iş başına yeni gelen Federasyonun Türkiye — Birinciliğine SPOR ALEMİNDE İstanbul dan 2 Takım iştirak ettiril- mesi hususunda bir tasavvurunu işi- tince memnun lmuş ve mağdur İs- tanbul kulüplerinin bu mağduriyetinin ortadan kaldırılacağına, dolayısıyle de sevinmiştik. Fakat vincimiz de sabun köpüğü gibi kısa sürdü. Ve Türkiye Futbol Şampiyonası İstan- bulsuz yapıldı. Neye acımalı? Mağdur olan kulüplere mi, yoksa programsız yapılan işlerden Zzarar di- de olan Türk Futboluna mı?... Haberler Yeni futbol federasyonu dünya ku- pasının gürültüleri bittikten sonra, esas programı üzerinde çalışacaktır. Bu programda geniş teşkilâtlı müs- takil — federasyonların kurulması hakkında r teklif ve proje de mevcuttur. Fenerbahçelilerin basketbolden son- ra futbolde de başka kulüplerden transfer etmek istedikleri oyuncu- ların isimleri söylenmeğe başlamış- tır. Bunlar han, Ulvi ve Ahmet Leon, Emniyetten Kaleci Adaletten Gökçen'dir. Galatasaray bir santrhaf peşindedir. Bu santrhafın genç milli takımını santrhafı Eskışehırlı Ergun olacağı söylenirken, şimiı asımpaşalı Çetinin adından bahsedılmektedır Galatasaraylılar bu oyuncuyu, ba- çağındaki sakatlığın tam tedavisi i- çin İtalyaya gönderecekleri söylen- mektedir. gel Sabin,