17 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

17 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

SPOR ALEMİNDE günceye kurban edildiğimize hâlâ akıl erdiremiyorum. Dâva şahısların değil, memleketin dâvası idi. Ben ve diğer arkadaşlarım olmadan da şampiyonayı kazanmak kabildi.. Fakat işin tertip ve tatbik şekli çirkindi. Daha doğrusu ön- ceden hazırlanmış bir komplo idi. Başımıza gelecekleri önceden hisset- miş ve bu hissiyatımı da o zamanki Maarif Vekiline bildirmiştim. Fakat Vekil asla böyle bir şeye ihtimal ver- mediğini beyan etti ve sonunda da o0- du." aşar Doğu halen 39 - yaşındadır ve Y 5 çocuk babasıdır. Milli güreş takı- mımızın antrenörlüğünü Şevkle yapı- yor. Güreşimizin istikbalinden çok e- min ve memnun. Bu hususta şöyle diyor: "Bazı ufak tefek isteklerimiz var. Onları yerine — getirmeğe ugraşıyoruz ve müzaheret de görüyor Evvelâ aslanlarımızın) karınlarını doyur ak, içtimat — durumlarını düzeltmek icap eder. Pehlivanın karnı tok oldu mu, sırtı yere gelmez. Takımımız daima şampiyon, olabilir. Bir pehlivan şampiyon olur da, madalyasını eline alırsa, iş bitmiş sa- yılmaz Madalyayı aldıktan sonra, geç- mişi unutup, zaferı unutup, sankı hiç bir şey kazanmamış gibi, tekrar, nasıl şampıyon olacağını düşünürse, işte a- sil adanı, — şampi yondur ve tekrar şampıyon olacagından emin olabılırsı— niz. Kazanılan zaferin sarhoşluğun. kapılıp hiç bir zaman işi gevşetme— meli"-N.Ü. AKİS. 17 TEMMUZ 1954 Yaşar Doğu ve talebeleri Şampiyonluktan hocalığa Atletizm Kül tarlasından Avrupa İdare Heyeti Üyeliğine İşte, Türkiyede atletizm! Atletizm sahalarımız M emleketimizde hakiki anlayışla at- letizme tahsis olunmuş tek bir saha yoktur. İstanbul stadlarında sadece koşulara, Ankara stadında ancak atla- ve koşulara müsaade olunursa da dördüncü kümenin son dakikada be- liren bir futbol maçı karşısında dahi, hattâ bir milli atletizm — karşılaşması stad dışı bırakılabilir. Koşu pistlerimiz M emleketimizde mevcut pistlerin en iyisi, tam anlamiyle bakımsız ve bir kül tarlasından ibaret olan Ankara 19 Mayıs Stadı pistidir. Gün olur ki bu pistin üzerinden saatlerle resmige- çit tonlarla ışıldak, projektör, tank, kamyon vesaire geçirilir. Her normal pist gibi taşıma kudreti 400 kilogram oldugundan drenajı tamamiyle çök- müş durumdadır. Kışın futbol saha- sından alınarak üzerine atılan tonlarla kar aylarla kalır ve en nihayet kam- yonlarla kaldırılır. Daha başka pistler; fstanbulun Mithatpaşa pistinin alt tabakası üst tabakasına intibak ede— memiş durumdadır. Adana pisti kımsızlıktan — beton hâline Mersin pistinde doğruda blokajın — üzerinde — yarışılmaktadır. Afyonda atlama yerleri betonla çevril- miştir. Atmalara bir bakış M ızrak otu deler, disk çimi keser, gülle çukur açar, çekiç atmak ha- ram! Bu anlayış stad müdürlerimizde mevcutken, hiç bir vakit homojen bir takım toparlamanuza imkân yoktur. Almanyada, Amerikada, Finlândiyada, Ingılterede İtalyada, Fransad a ve da- ha 40 küsur yerde atıcıların staddan kovulduğunu, stadların ise bahçivan- lık bilgisi dahi pek mahdut olan kim- seler tarafından idare edildiği görül- memiştir. Atlayıcılar az şanslı H ipodromlarımızda atlarımızın yanı başında kovuluncaya kadar çalışır- lar. Çim üzerinde yumuşatıcı idman yapmaları elzemdir. Lâstik ayakkabı- ları stadlarda futbol kramponunun yapmadığı tahribatı yapar bilinir. Ha- fif sıçramalarla otu tazyik altında bı- rakarak bükmek, affi kabil olmıyan bir günah! Çim yetiştiricileri otun kuvvet bulması için 200. kilogram ağır- lığında silindir Çekerek istifade eder- ler. (Sariye dağlarımız kalıyor. Atma- lar yokuş aşağıya yapılmaz ama sıçra- ma talimleri yokuş karıya yapıla- bilir. Feragat ederek atlayıcılarımızın aldıkları neticeler: Yüskek atlama 191 uzun atlama 7.35, üçadım atla- a 15.075 dir Koşucularımız geçer akçe 0 nlar atletizmimizin talihli grupu! Bizde pist adiyle tanınan toprak 23