17 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

17 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR ALEMİNDE Çerin koşu yerleri kefyi olarak haftada 1 veya günde 24 saat koşucuya, açık tu- tulur. Kırlar yedek pistimizi teşkil e- der. Derecelerimiz 100 metreden ma- ratona kadar beynelmilel kıymet taşır. Mütemadiyen dış memleketlere yarış- mak üzere davet olunan koşucularımız istenilen birincilikleri kolayca almak- tadırlar. Şurada ve burada gerimizden büyük şohretler gelmiş ve çocukları- mıza geniş bir pay ayrılmıştır. Dola- yısiyle atletlerimiz içerde nisbeten fu- kara, fakat dışarda zengindirler. — 100 metrede 1.6; 800 metrede 1.52.1; metrede 3.51.6; 5000 metrede 14.36; maratonda 2 saat 31 dakika çalışma şartlarımızla kıyas kabul etmez birer kıymet teşkil eder. Bu derecelerin bir mânası daha vardır ki bu mâna atlete değil, Türke mal edilmiştir, şöyle ki: "Matbuattan ogrendigimize Isvıçrede yapılan son futbol kongre- sinde İngiliz delegesi Turkıyenın bir Asya devleti olduğunu 1lerıye sürmüş ve mümessilimizi heyet âzalığına ka- bul ettirmemiştir. Buna mukabil 52 milletin iştirakiyle yapılan beynelmüel Atletizm — Federasyonu — Kongresinde derecelerimizle, durumumuzla, netice ve k; bılıyetlerımızle Turkıyenın bir Avrupa devleti olarak tanınması — ge- rektiğine ittifakla karar verilmiş, bu keyfiyet aynen Beynelmüel — Amatör Atletizm Federasyonunun nizamname. sine madde olarak geçirilmiş, Türk Atletizm Federasyonu Başkanı, Bey. nelmilel atör Atletizm Federasyo- nu Avrupa İdare Heyeti Uyelıgıne ye- di azadan biri olarak, ilk önce iki yıl için, ikinci kongrede de daha dört yıl için seçilmiştir İşte bızde atletızmın hakiki çehre- e si, işte fer: vefakâr atletleri- mizin 1st1rapları başarıları ve inanıl- maz durum 34 üksek 1684 atlıyor Futbol Karanlıkta kör döğü nkarada gece maçları tertıplendı Futbol meraklıları, üst üste iki gece yapılan bu maçlarla meraklarını tat- min etmek imkânını bulacaklarını zannettilerse de emektar 19 Mayıs stadyomuna toplanmış bulunan kala- balık bir seyirci kitlesi, futbol zevki- ni tatmin şöyle dursun, meşin — topu görmekten mahrum kaldı. Memleketimizde — ilk defa meşhur Taksım stadında bundan 15 - 16 s yapılan gece maçları buyuk bır alaka toplamış olmasına — rağm devam ettirilmemiş ve tarihe karış— An ec Saha değil, mışti. — Ankaraya hisbetle çok daha büyük imkânlara malik bulunan İs- tanbulda, bilhassa böyle ölü sezonlar- da mâli bakımdan sıkıntı içinde kal- dıklarında şüphe olmayan profesyonel kulüpler dahi bunu tatbike imkân bu- lamazlarken Ankaralı futbol severlere böyle bir imkân atmaya çalışmak tabit ki takdirle karşılanacak bir şey- dir. FFakat gece maçından maksat maçların gece karanlığında oynanma- sına çalışılmak değildir. Geçen hafta yapılan gece maçlarını seyretmek ü- zere — stadyoma gelenler. — Orgeneral Nutettin Baransel'in himmetiyle temin edilmiş 4 tane ışıldağın, kapalı tribü- nün tavanından akseden 1ş1g1 altında, kale ağızlarında — top- lanıp dagılmalarından başka bir şey görmediklerine göre buna futbol maçı demek, faz lasıyle 1yımserhk olacaktır. Sahanın ancak kapalı tribünü tarafın- daki kısmının 12 metresi loş, diğer ta- münasip isim olsa olsa, kör doğuşu- dur. Ancak her yeni teşebbüsün bidaye- tinde zuhur edecek aksaklıkların za- manla telâfisinin mümkün olduğu da bir hakikattir. Bu itibarla deneme ma. hiyetinde kabul ettiğimiz gece — maç- larının birincisi f'ıyasko ile neticelen- miş de olsa, ilerisi içini ümitlerimizi kesmiş değiliz. Maddi ve manevi fay- daları aşikâr olan bu maçların tertibi için ciddi ve büyük bir teşkilâtın 29 Mayıs Stadyomunda gerekli tertibatı almak ve tesisatını bizzat yaptırmak kararında olduğu da kulağımıza gel. dikte — sonra Ankara futbol severle— rini gözü aydın olsun. Geceler gebedir derler... Hele biraz daha bekliyelim bakalım! — NA maçı tribün aydınlatılmıştı AKİS, 17 TEMMUZ 1954