27 Kasım 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

27 Kasım 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

BUNLAR HEP HAKİKATTİR ir İngiliz diplomatın iki çıplak ka- dınla elele çektirdiği resim Londra- da panik yaratmıştır. Resmi çektiren diplomat, eski İn- giliz — Başvekillerinden birinin oğludur ve şimdi lngılterenın Güney Doğu As- ya Yüksek Komiseri bulunan Malcolm Mac Donald'dır. Resımde Borneolu bir kabile reisinin — çırılçıplak iki kızı ile plajda gezdıgı görülmektedir. Singapurda çıkan bir çok gazete bu hareketın bir diplomata yakışmıya— cağından bahsetmektedir. (New York Times) hicago'lu bir kadın 140.000 dolar tutan servetini bir lokomotif işçisi- ne bırakmıştır. Joe Kogut ismindeki bu ateşçi 45 yaşındad 1950 — seçimleri sırasında Chic: 'da bulunurken Mrs Boglangı ile ti ve bir akşamı kendısı ıle beraber geçı iştir. İki sevgili bun sonra mektuplaş bırbırlerını görememişleri mektubunda Mrs Belganger, ateşçıye hayatının en güzel gecesini borçlu olduğunu ve bundan dolayı bü- tün servetını ona bıraktığını yazmıştır. Ver: ve intikal — vergilerinin ödenmesinden sonra Mr. Kogut'a bu beklenmedik mirastan 40.000 dolar kal- maktadır. (Daily Telegraph) K raliçe Elizabeth, tarihte at yarışın- da en fazla kazanan hükümdar ola- rak ilân edilm Genç kralıçe atlarının bu mevsim iştirak ettiği yarışlardan 40.923 Sterlin gelir temin etmiştir. ne Kraliçenin on atı tam 19 yarış kazanmıştır Yekünun 30.002 Ster- linim 4 yaşındaki Colt Ureole adındaki at temin etmiştir. Yarışlard en fazla kazananlar arasında ikinci Derby ve Saınt Leger yarışlarını kazanan Never— y Die isimli atın sahibi Amerikalı bert Sterlın dir. (Daily Telegraph) ısa bir müddet evvel ölen meşhur aktör Lionel Barrymore'un cenaze merasiminde tabutu artistler taşımışlar- dır. Bunlar, Clark Gable, Walter Pid- geon, Robert Taylor, Spences Tracy ve Mickey Rooneydır (A. P. P asıfık sahıllerınd 1.80 metre bo- 300 kilo ağırlığında bir kaplumbaga yakalanmıştır Bu cins kaplumbağaların nesli tü- kendiği için, bu kaplumbağa — büyük alâka uyandırmıştır. (New York Times) N airobi'de bir dişi arslanın kimin ta- rafından vurulduğu siyasi bir mesele hükümetine diplomatik bir protesto çek- miştir. İtalyan konsolosu Kont Alexandro ise «Hayvanı benim attığım kurşunlar 24 oldurdu Yunan konsolosu buna şahit- tir. rtık bir izzetinefis meselesi ol- du.» demektedır Fakat arslanı kovala- mış olan Rodney Elliot ismindeki bir avcı ise arslanı yakalayanın kendisi ol- duğunu söylemektedir. Arslan Nairobi'deki İtalyan konso- loshanesinden takriben 250 metre iler- deki bir bahçede vurulmuştur. Arslanın Hayvanat bahçesinden kaçtığı da tesbit edilmiştir. Kont korucuların sadece ya- raladıklarını söylemektedir. Nihayet ars- lana otopsi yapılmasına karar verilmiş- tir. (A. P. Şeytan Nuri Sabırlı adam ureddin Kırali adında bir vatandaş, —kendisi İstanbulda <<Galatasaray— h Şeytan Nuri> diye meşhurdur— evi- ne telefon almak üzere bundan on dört buçuk sene evvel, 13 Mart 1942 tari- hinde Kadıkoy telefon müdürlüğüne müracaat etmiştir. Sıra numarası 40 dır. Alâkalı me murlar gelmişler ve keşfi yapmışlardı Keşif numarası 891 dir. Buna rağmen Şeytan Nuri bugüne ka- dar telefonunu alamamışta. Türkiyenin bu en sabırlı adamı hâ- lâ beklemektedir. anhatten eyaletinde erkek kıyafet— adın gangster şehrin ana caddesindeki barları soymuşlardır. Kadın gangsterler barı soyduktan sonra, bar sahij plerı ifade veremi- yecek kadar ağır surette yaralamışlar— dır. Polis, cüretkâr kadınları aramakta- dır. (New York Times) S ürat ölçmek için kullanılan radarın mucidi Robert Watson Watt, oto- mobilini çok süratli surdugu için 12,50 dolar cezaya mahküm olmuştur. Wat— son Watt'ın bu kadar hızlı gittiğini po- lis, kendi icadı radar ile tesbit etmiş- tir. (News Week) Tansız ressamı Andre Derain tablo- larında çiğ renkler — kullanmakla meşhur olmuştur. Bir otomobil kaza- sında yaralanan — Derain hastahaneye kaldırılmıştır. Baygınlığı geçip gözlerini açınca etrafında beyaz gömlekli doktor ve hastabakıcılar ile her şeyin beyaz olduğunu görmüş ve yüzünü buruştu- rarak: «— Burada, kırmızı — veya yeşil renk yok mudur? Ne biçim yer bura- sı...> demiştir. News Week) ve içeri Müzisyenler evvelâ korku ile yerlerinden fırlamışlar, fakat boğanın yerinden kımıldamadığını gö- rünce esere devam etmeğe başlamışlar- dır. Boğa, polisler gelene kadar büyük bir ciddiyetle senfoniyi dinlemiştir. Bo- ğanın mezbahadan kaçtığı anlaşılmışta (News Week) * on zamanlarda bir atom — enerjisi toplantısında konuşan Enherst Üni- versitesi Profesörü Harold Flough, şua- lara arzedilen tohumların yeni nebat soyları husule getirdiğini söylemiştir. Profesör, beş yıl evvel Oak Ridge' de şualara maruz bırakılan 7500 Ame- rikan fıstığı tohumunun daha şimdiden, Amerikanın cenup bölgeleri 1ç1n faydal lı olabilecek yenı çeşitleri' gelıştırdıklerını açıklamışt. (Neve mes) F ranfurt Hayvanat Bahçesi müdürü Dr. Bernhard Grizimek Affrikadaki vahşi hayvan neslinin bu asır zarfında tükeneceğini tahmin etmektedir. Mütehassıs, hâlen Afrikada yalnız 6 ilâ 10 bin gonl kaldığım söylemiş ve demiştir ki <— Yabanı fillerin sayısı 200 bine düşmüştür. Yeleli aslanların da azaldığı görülmektedir. Afrikada bu gün yaşa- yan aslanların cinsleri âdidir.» Bu yüzden, son günlerde avı tah- dit etmek ve yabani hayvanları koru- manın Zaruri oldugu gorulmuştur (AP.) aith Warren isminde — bir zencinin Ameliyat masasında yarım saat kal- bi durmuştur. Neticede, vücuduna sap- lanan bir kurşunu çıkarmak için ken- disine yapılan uç saatlik ameliyatı sa- limen atlatm Doktorlar kalbın durduğunu farke- meğe başlamışlardır. kalb tekrar çalışmağa başlamıştır. kat — Warren'in sıhhi durumu yine de vahimdir. (New York Times) AKİS, 27 KASIM 1954