27 Ağustos 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

27 Ağustos 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

KADIN ren insandan herkes istifade etmek istiyecektir. İlk ağızda biraz müte- vazi olmak ve kudretimizi ispat et- mek lazımdır. Ancak, çalıştığımız müesseseye cidden faydalı olduktan sonra, bazı taleplerde bulunabiliriz. Muyaffakiyette sabır şartır. maya giderken manevi va- ziyetleriniz ve diplomalarınız kadar harici görünüşünüzün de rol oynaya- cağı muhakkaktır. Ayi ve teiniz gi- yinmiş olmaya dikkat edin fakat süslenmeyin, fazla boyanmaym, dan- sa gider gibi giyinmeyin. Göz kamaş- tırmak değil, iyi tesir bırakmak kâ- fidir. Fa la konuşmayın ve dinlemesi- ni bilin.. İnsan dinlerken, olduğundan da zeki görünebilir. Çıktığınız yeri kötülemeyin. Küçülmeden terbiyeli olun, lau- bali olmadan da nazik ve sevimli ola- bilirsiniz. Nihayet düşünün ki, bir patron bir düşman değildir. O 'da size muh- taçtır. Sizin kendinize güveniniz var- sa, onun da size güveni olacaktır. Moda Kış modasına dair ilk — yağmurlar, ilk serinlik başladı, önümüzde, uzun bir pastırma yazı var. Fakat kadınlar şimdiden kış gardroplarını düşünmeye başladılar. Büyük mağazalarda, ucuzluk da olsa, yaz kumaşlarına, den çok az.. sandallara itibar e- Herkesin gözü tavyör- lüklerde ve kış modası havadislerini veren gazete sütunlarında. Büyük ter- ziler, sonbahar modasını kış modelle- rini çoktan hazırladılar. Her zaman- ki gibi, bunların Üzerinde büyük bir sır Örtüsü vardır. Bu örtü ancak de- fileler yapıldıktan sonra açılır. Buna rağmen bazı haberler sızıyor. Moda mucitleri, kediye ciğeri gösterip ka- çırır pozunda, bir kaç kelime ile ka- dınların merakını ve arzularını tah- rik edip susmaktadırlar. Dior'a göre bu kış kadınlar ya çok dar giyinecek- ler, ya da çok bol. Çünkü bazı kadın dar giyindiği zaman cazibeli ve tah- rik edici olur. Bazısı da aksine bol gi- yindiği zaman. Bu arada onun "Y" modasını ileri süreceğini söyliyenler e var. Bu sanatkârın, her mevsim başı, alfabeden ilham aldığı malüm- du. Givenchy'ye gelince, düz hatlı ka- dından bıktığını ileri sürüyor. Suya sabuna dokunmayan, kibar ve zarif modeller bu mevsim, onu sarmıyaca- ğa benziyor. Zaten, yaz mevsimi so- nunda hazırladığı fıstolu mayolar, bu sanatkârın kadını "büyümüş genç kız" manzarasından kurtarmak az- minde olduğunu gösteriyor. Modelle- ri her zamanki gibi genç, neşeli fa- kat daha kadın havası taşıyacak şe- kilde hazırlanmaktadır. Bazı büyük terziler ise, doğrudan doğruya renk- lere sataşıyorlar yeşil renk çok çir- kinmiş, kadına yakışmazmış.. Halbu- ki, Fransızların meşhur bir sözleri vardır: zevklerle renkler münakaşa edilmeli derler. Sonbahara hazırlık başladı Cepleri ayarladınız. mı? Aslında hakikat şudur ki, kış mevsiminde, moda çok az degışecek— tir. Bizzat Dior'un da dediği gibi, al- tı ayda bir değişen moda birdenbire muazzam farklar gösteremez. Moda tarihinde, ihtilâller ancak bir kaç de- fa gorulmuştur Bunlar ekseri, harp sonlarına tesadüf eder. Son dünya harbinde de, böyle olmuş. Altı sene, modasız yaşıyan. dünya, birden bire bir moda ihtilâli arzusu duymuş. Diz kapaklarının üstüne çıkan entariler birden topuklara inivermişti. Bu is- tisnai vaziyetler haricinde, moda da- ima, yavaş yavaş yürür. Teferruat- lardan doğan tedrici değişikliklere gelince, bunlar yavaş yavaş büyük degışıkhklere yol açarlar Gene Dior'a göre, bır kadın son yaptırdığı elbiseyi, iyi seçerse, onu korkusuzca altı sene demode olma- dan giyinebilir. Sonbaharın ilk modelleri İşte buna dayanarak, kadınlar plaj- larda yanarken ve büyük terziler krokilerini çizerken, Parisin hazır el- bisecileri, ilk elbise resmi geçitlerini yaptılar. Plajlardan çıplak olarak dö- nen bir çok kadınları cezbedecek mo- deller vitrinlerde hazır beklemekte- dir Büyük bir zevkle hazırlanan bu hazır elbiselerde nazarı dikkati celbe- den 5 müşterek nokta vardır '1. Tutunan A çizgis Dıor Y çizgisi ile meşgul ola dur- sun; onun geçen mevsim ortaya at- tıgı ve birçok münakaşalara yol a- AKİS, 27 AĞUSTOS 1955