29 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

29 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

A DA L ET Akis - Sarol Dâvası Müdafaa ve karar Uzun — müddetten beri devam eden A- Akis - Sarol dâvasının son duruşman geçen hafta Perşembe günü Ankara'da Toplu Basın Mahkemesinde yapılmış, karar pazartesi günü saat 16 da tefhim edilmiştir. Son duruşmada (müdahil Dr. Müker- rem Sarol'u temsilen avukat Burhan A- paydın ve sanık Metin Toker ile avu- katları Faik Ahmet Barutçu ve — Sahir Kurutluoğlu hazır bulunuyolardı. Celse açıldığında mahkeme reisi Beyoğlu Dör-. düncü Noterliğinden müdafaa avukatla— rafından devredilmeyip bir hususi ortak- lık haline sokulduğunu gösteren muka- velename okunmuştur. Mukavelenamenin sureti İstanbul — Ayazpaşa Tülin Apt. 5 nu- marada mukim Dır. Mükerrem Sarol ile İstanbul'da Lâleli Koca Ragıp Paşa Cad. Bestel Apt. 7 numarada mukim A- tıf Sakar ve yine İstanbul'da Işık Apt. 4 numarada mukim Ahmet Oğuz Akal a- ralarında aşağıdaki şartlarla hususi bir ortaklık kurulmuşt 1- Ortaklığın mevzuu: Dr. Müker- rem Sarol'un imtiyazını haiz bulunduğu Türk Sesi gazetesinin ortaklık hesabına neşredilmesi olup bu etenin vesaik ve teşkilâtı Atıf Sakar'ın (idaresine tevdii ve gazete imtiyazı mumaileyh namına devir edilecek yazı ve teknik hususlar ortakla- Faik Ahmet Barutçu Mesut bir adam AKİS, 29 Ekim 1955 rın tasvip edeceği umumi prensip ve e- saslar dahilinde bu zat tarafından tan- zim ve tedvir olunacaktır. İlerde gazetenin ismi değiştirilmek kap ederse veya yeni bir gazete veyahut mecmua imtiyazı alınırsa bu — takdirde dahi gazete ve mecmuanın neşri menafii ortaklığa ait olacaktır. İmtiyaz şerikler- den biti namına alınacaktır. Atıf Sakar ortaklığa ait olmayan her- hangi bir gazete veya mecmuayı neşret- meyecek ve bunlarla alâkadar olmaya- caktır. — Gazete tesisat ve teşkilâtı, mu- hasebe ve vezne muamelâtı şerikler ara- sında müştereken kararlaştırılacak ve ye- niden alınacak memurlar şürekânın ka- rar ve muvafakatıyla tayin ve ücretleri takdir ve icap edenler tebdil olunacak- tır. Gazetenin) neşri ve idaresine ve ve- sene sonları, yeni seneye a şeriklerin tasvibine arzedilecektir. 3 — Gazete hasılatı münasip görüle- cek bir barakada gazete namına açılacak cari hesaba tevdi olunacak ve bu hesap- tan alınacak paralar şeriklerden ikisinin imzasını İhtiva, eden çek ve makbuzlarla tahsil olunacaktır. Vezne muamelesi mu- hasebeci veya veznedar tarafından idare edilecek ve ortaklık kasasında fazla para bulundurulmayacaktır zetenin masrafı ve fişlere göre mu- hasebe usulüne tevfikan kayıt ve tesbit o- lunacak ve muhasebe ve muamelât şerik- lerin kontrolü altında bulunacak ve ay sonları mizanlar ve sene sonları bilanço ve kâr, zarar hesapları suretleri berayı tet- kik şeriklere tevdi olunacak ve şeriklerin muvafakat ve tasdikini mutazammın im- zaları alınacaktır. Şeriklerin ikisinin ta- lep edecekleri her türlü tadilât ve mas- raflardan tasarruf veya kazanca müessir tedbirler nazarı dikkate alınarak gazete w B 5 Bi B H a - B &. B B . B £ ği x - Z © E tarafından bilmüzakere karar ve imza altına alına- caktır. 4 taklığın gazete veya mecmua- ları şerıkler arasında kararlaştırılacak şe- rait ve ücretle Dr. Mükerrem Sarol'un tahtı tasarrufunda icarında bulu- munda şeriklerin kararıyla diğer matba- alardan da istifade olunabilir. intikali ayrıca kararlaştırılacaktır. Ortaklığa ait. gazete ve mecmualar için icap eden sermaye . Mükerrem Sarol ve Oğuz Akal tarafından temin o- lunacaktır. — Gazete ve mecmuaların kâr ve zararı sene sonları usulünde hesap edi- lip bunların basılmasına neşir ve idare- sine ait maaş, ücret, kira, vergi — vesair Metin Toker Sabrın SONU... masraflar ve kâğıt vesaire bedeli ve be- yiyeler hasılattan tenzil olunarak kâr veya zarar tesbit edilecek ve üç şerik bey- ninde müsavi nisbette taksim ve tevzi o- lunacaktır. 6 — Atıf Sakar'a şahsi masrafı için ayda 1000 (bin) lira verilecek ve bu tedi- vel şirketi ittifakla feshedebilecekleri gi- bi bu müddeti bilittifak temdit edebi- irl 8 — Şerikler, şirketin devamında anlaşamadıkları takdirde gazete ve mec- matlübat usu- ilgililerle borçlar tasfiye 9 — Şerikler yukardaki adresleri ka- diğer ortakların mesuliyet ve müstelzim ahvale meydan verilmemesi hususu şerik Atıf Sakar tarafından dai- ma nazarı dikkatte bulundurulacaktır. * 10 — İşbu mukavelename İstanbul'- da üç nüsha olarak tanzim ve şerikler a- rasında imza edilmiştir. Dr. Mükerrem Sarol Atıf Sakar Ahmet Oğuz Akal Müdahil vekiline göre.. Mulkavelename — hakkı da müdahil ve- kili söz almıştır. (Burhan Apaydın demiştir ki: geçen celsede mukavelenin cel- «Biz bine usul ve kanun bakımından lüzum 13