29 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

29 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

KADIN mıyan kadın, bilhassa — ev kıyafetlerine dikkat etmeli, kolay giyilebilen, yıkanan, pratik ve mümkün mertebe değişik, ufak bluzlara gardırobunda yer ayırmalıdır. Bu kadının kış için sıcak tutan ra- hat bir mantoya, iki etekliğe, muhtelif yün bluzlara, bâr tane sade fakat giyim- li klâsik elbiseye, güzel bir sabahlığa, gü- zel çamaşıra ihtiyacı vardır sık değiştireceği — bluzlar, temiz çamaşır (maneviyatını yükseltir... Arada sırada giyeceği ağır elbise ise, az giyile- ceği içki, zaman işe ar ve bu se- beple klâsik bir biçimde seçilmiş olmalı- dır. B ın az çıktığı için, köşesinde , güzel bir çanta bulundurabilir.. onun için bir tertip meselesidir,, pa— ra meselesi değil... Ama, tabii kasaba gü- derken yeni aldıgı sued ayakkabıları gi- yinmemek şartı ile 2. Memur kadın Daima çok dayanan, iyi cins şeyler al— mak mecburiyetindedir... Her birkaç kere sokağa çıkan kadının eşyası çabuk eskir... Bu kadının iyi ku- maşlardan yapılmış iki iyi tayyöre, kışın bol bir mantoya, mevsimlerde ekoseli ve- ya az kir belli eden bir kumaştan rahat bir sokak elbisesine mübrem surette ihti- ranıdır. Onun en çok dikkat edeceği nok- ta, tayyörlerinden birini, gece bile giye- bilecek bir tipte seçmelidir. Onun için elzem olan birşey de, az topuklu sağlam ayakkabı ve güzel spor bir çanta, bir em- permeabi, kış için başı sıcak tutan tür- banlardır 3. Sosyete kadını Vakıa «Cibali Karakolu» nda sosyete h bu kadın sık sık gezmek, şurada burada görünmek, kocasını, bazen memleketini temsil etmek durumundadır... Sosyete kadını daima paralı alâkadar okmakdır... sa bile, çok modele bakmalıdır... leri çabuk eskiyecektir, çünkü hem moda- giyinecektir şu halde onları hem moda- uygun yapacak, (hem de fanteziye ka- çabılecektır Eğer hem pahalı kumaş, hem pahalı terziyi bütçesi kaldırmıyor- sa, ucuz kumaş ve pahalı terziyi tercih edecektir... —Aksesuar, kolye, bir çiçek, bir iğne ile daima bir yenilik yapacak, saçlarına itina edecektir. Bu kadının iki, üç tane kokteyl elbisesine ihtiyacı var- dır... Fakat bu kokteyl elbiseleri o şekil- de seçilecektir ki muhtelif aksesuarlarla bir yemeğe, tiyatroya, gece pavyona gi- debilsin... Çok çıkan kadının demirbaş eşyaları arasında güzel bir etol, güzel ak- sesuarlar, şık teferruatlar, klips'ler, kü- peler, çiçekler şarttır. Bunlar olursa o tek bir elbise ile bile daima her yere gidecek durumdadır... Bu kadının man- 24 tosu da kürklü, yarı fantezi olursa daha çok işine yarayacaktır e kadar gece hayatı yaşarsa yaşasın hafta tatillerinde tam amile, spor, son mod. iki tayyöre, tuveed elbiseye, değişik bir stile ihtiyacı vardır. Çünkü devamlı su- rette «biblo ve süs». kadını olarak dolaş- mak, 'hem kendisi' hem de etrafı için bir hayli — yorucudur!.. Bu yılın modası Etek boyu İkindi Dünya Savaşından sonra etek- leri birdenbire uzatan Dior'dur... Bir müddet sonra, onları kısaltan gene Dior'dur... Etekleri bugünkü müstakil duruma getıren yine he Bugünkü etek boyları ne çok uzun, ne çok kısa ol- makla beraber muayyen bir ölçüye tâbi değildir. Öyle dans elbiseleri vardır ki hemen hemen dize yakın bir kısalıktadır. Buna mukabil uzunları, çok uzunları da Dior'a göre bet kıyafet bir çimine ve kendisini taşıyacak olana göre etek boyunu, ayarlamalıdır. Etek boyları artık bir «göz kararı» meselesi olmuştur. Onun içindir ki meşhur Dior'un gözleri, bazen de elleri hep eteklerde dolaşmak- tadır. Vakıa dost başa, düşman ayağa ba- kar derler ama bütün kadınların güzel olabileceğini söylemiştir! Ve böy- lece kadınların 1 numaralı dostudur. İngiltere Samanlık ve seyran Prenses Margaret'in albay Townsend ile izdivacını bu kadar canı yürek- ten arzulayan İngiliz milleti ve İngiliz, basını —Windsor —düşesine bes- lediği düşmanlık hissini hâlâ unut- mamışa benzemektedir. Hatta son günler- de, küçük bir hâdise dolayısı ile, birçok gazetelerin eski kinleri canlandırmak ü- zere harekete geçtıklerını söylemek te pek mümkündür.. Hâdise şudur müddetten beri Windsor düşesi, bir hatıralarını yazdırdığı muştur... Çünkü Cleveland Amory, ko- lay kolay hazmedilir yazılar yazan bir muharrir değildi ve (herkes onun diline düşmekten korkarken, Windsor Düşesi o- nu para ile tutmuş, evine sokmuş ve bi- lâhare parası ile, onun diline düşmüştü.. Böylece Cleveland Amory birgün, koşarak Manhattan'a girdi... İngiltere'- den geliyordu, heyecanlıydı ve anlatacak gpk şeyleri olan bir adam hali vardı... o Windsor'u mağlup ettiğini söyledi!.. «Xorkunç düşes dö Windsorlb» — Bu sözler, herkesin merakını yetmişti zaten... Amory de lılarını bir müddet daha yemini sallaya- rak oyaladı, sonra nihayet konuştu. Windsor düşesi, onu kaç aydır baskı al- tında tutuyor ve nezaket, ahbaplık sıfat- ları ile ondan bazı şeyler istiyordu... Söz- de Cleveland Amory hatıralarını yazar- ken, onun hakkında üç şey ispat etmek durumunda idi: 1) «Bessie Wallis Warfied» in (Wind- sor düşesinin) Baltimore'da asil bir aile- den doğduğunu, 2) Dükle düşesin çok mesut ve iş güç sahibi insanlar olduğunu, 3) İngiliz kral ailesinin ve İngiliz milletinin onu «Majeste» sıfatından mah- rum etmekle bir alçaklık ettiğini... Cleveland — Amory şikâyetlerinin bu kısmında, bir müddet uruyor, sonra şöyle devam ediyordu: — dedim ki, unutulmuş bazı hâdiseleri belki pas geçebiliriz, ama ha- AKİS, 29 Ekim 1955