29 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

29 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

BUNLAR HEP HAKİKATTİR Van'ın Büyük Camiinin minaresini yapmakta olan usta, bir ara ayağı- bilinden kendisine hiçbirşey olmamıştır. Yalnız bir iki sıyrıkla muhakkak ölüm- den kurtulmuştur. Aynı ustayla çalışmak- ta olan iki işçi de ayni zamanda muva- zenelerini kaybetmişler, fakat tesadüfen ra arkadaşları tarafından görülerek kur- tarılmışlardır (Balıkesir Ekspres) seneler Sakaryada kundura boyacılığı yapan Kurt, mutad oldu- ğu veçhile Adagençlik lokalinde müşterilerinin kunduralarını boyarken kulübün futbolcularından biri kendisine ismini sormuştur. Sual karşısında ismini güç heceleyen Kurt'a genç: «Kırk senedir şu memleket- te bulunursun ismini öğrenemedin. Di- lini eşek arısı soksun» demiştir. bedduası Kurt'u 24 saat geçmeden tut- muş ve kundura boyacısı lokal bahçesin- de üzüm yerken sa]kımda bulunan bir arı dilini sokmuştu olay lokal Uzun Bu gari müşterilerini hayli güldürmüştü (Demokrat Sakarya) Galata koprusunun çekim kabiliyeti lediye bütçesinde böyle bir tahsısat ol- madığından köprünün tamiri için yardım şeklinde para toplanması veya köprüden geçen vasıtalardan geçit parası alınması incelenmektedir. (Ulus) * yapılan bir düğün merasimi nda Ahmet adındaki güveyi zi- faf —gecesi — karısını — kaybetmek — su- retile ortalığı telaşa vermiştir. Ahmet ev- lendıkl eri gecenin sabahı karısını yatakta Fatihte sonu isteyen Ahmet giyinmek için odasına çıktığı va- kit karısını yatakta uyur görmüştür. Va- ziyet tahkik edildiğinde kadının uykuda yürüme hastalığına müptela olduğu ve sabahleyin, zerek aşağı inip mutfakta saklandığı anlaşılmıştır. lus) * Daldan dala programının kıymetli mucidi Erdoğan Çaplı hakkında ço- cuk — Esirgeme Ku tarafından «Erdoğan Çaplı ve sanatı» adlı bir kitap hazırlanmış ve satışa çıkarılmıştır.. Haber aldığımıza göre, fiatı bir. lira AKİS, — 29 Ekim 1955 olan bu çok enteresan eserden Ziraat ankası Umum Müdürlüğü 3 bin adet satın teşkilatındaki - memurlara parasız olarak dağıtmıştır. (Muş Altınova) Bursa'da Kara Hasan adında birisi Diyarbakırlı Murtaza' yı geçmek ıçın sinek, — yeme liraya 5 sinek, mistir. Kara Hasan 10 liraya canlı bir kurbağa, 50 liraya da canlı bir yılan yiyeceğini söylemiştir. (Karagöz) * İzmirin Kaynak Çiftliğinde bir kişi- nin (hiç yoktan sol gözü kör olmuş - ğ Traktörle pancar taşıyan Ramazan Ulağ'ın sol gözüne Gerede kazasına bağlı Kudretli köyünden' Murat isminde bir şahıs şaka yapmak maksadı ile pancar a mış ve bu gözü kör olmuştur. ralı tedavi akına alınmış suçlu ya- ka]anarak adalete sevk edilmiştir. (Hakımıyet Kayseri) Malatya — kazasının — Yazıkan Nahiyesi merkezinden Ali Seydi Akpoyraz ile evleri birbirine bitişik olan Hü- seyin Çiçeğin su testisi içine pislik atma- sından dolayı aralarında çıkan kavgada Ali Şeydi sahip 'bulunduğu bıçakla Hü- seyin Çiçeği sol karın boşluğundan yara- lıyarak öldürmüştür. Ali Şeydi ile suç ortağı olduğu anla- -ılan babası Yusuf, suç delili bıçak, kan lekesi görülen bir adet kürek ve sopa ile yakalanmıştır. (Ulus) Mekteplerin — açılmasiyle şehirde kız ta- elere karşı sarkıntılık hareketleri görülmeğe başlamış ve Emniyetçe bu gibi kimselerle sıkı bir mücadeleye giri- şı]mıştır Emnıyet kadrosunun her şube- vazifelendirilmiştir. — Sarkıntılık yapanlar derhal yakalanarak Emniyete celbedilmek te ve kendilerine gerekli cezalar verildik- ten sonra adalete sevkedilmektedirler. (Zafer) * Bursa'nın — İsabbey köyünde 18 yaşında Sabahattin adındaki bir genç, aynı köyden bir arkadaşını dövmüş ve hâdise, dövülenin babası tarafından karakola ak- settirilmiştir. Karakola celbedilen Saba- hattın in babası oglunun Sabahattın de- hvede er- hastahanesine (Karagöz) ması için Bakırköy akıl sevkedilmiştir. Çıplaklar bandosu Bando Amerikadadır.