29 Ekim 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

29 Ekim 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Basketbol Faik Gökay İyiye Normale doğru doğru Kısa boylu, kıvırcık saçlı bir adam ge- çen hafta Cumartesi sabahı Ankara'- dan gelen Ekspresten çıkarak koltuğun- daki dosyaları ile birliktte doğruca Tak- sim'deki Bölge binasına gitti. Zaten ken- dısı uzun müddetten beri beklenıyordu . Halbuki pek çok kulüple- Ankara'dan — gelmemişti. m Önümüzdeki sezon yapılacak olan muhtelif organizasyonlar için Faik Gök- iyeceği ve nasıl bir hareket tar- zı güdeceği ayrıca merak mevzuu idi. İşler o kadar karışmıştı ki bunun için- den çıkabilmek - tabii kimseyi gücendir- meden ve kırmadan - cidden zordu Va- kıa Gökay böyle şeylere pek metelik yer- miyordu. Evvelce basına verdiği sert be- yanatlar ve teşkilâttaki arkadaşlarına ta- tavır bunu açıkça gösteriyordu. H o hit olunmuştu ki futbol'ün dahi bu va- dide yaya kaldığı söylenebilirdi. Mama- fih Faik Gökay gecen hafta İstanbul'da AKİS'e Abone olunuz AKİS, 29 Ekim 1955 1nusbet bır faaliyet gösterdi. Önümüzde- apılacak programı arka- Kasım a- reken direktifleri verdi. Şehrimizde kal- dığı şu günlerde ajanlıktan istifası uzun dedikodulara mevzu teşkil eden Turgut Atakol'un dâvasını da halledeceği alâka- h çevrelerden söylenmektedir. Acaba nasıl halledecektir? Bu husus cidden me- rak mevzuudur. Resmen istifa etmiş o- lan bir şahsın istifasını kabul etmeyip kendisine bir ay istirahat vermek mevcut ten idare edilen Basketbol Ajanlığına i- timat ettiği bir şahsı getirmeye çalışacak- tar. İzmir Profesyonellik dâvası i para temın etmeye baş- kiklerde bulunmuş ve bunu müspet bir karara bağlamıştı. Daha sonra on kulüp teminatlarını yatırarak profesyonelhklerı— mesinin elbetteki bir sebebi vardı. ise; gayet basit bir hesaba dayanıyor. Bölge Müdürü Bedri Yıldırım ve futbol ajanı Sezai Karabilginin altı kulübün ar- zusuna uyan bir şekilde hareket etmeleri İzmir muhitinde miüsbet karşılanmamış- tır. Hele hakem hüviyeti ile Altay Ku- lübünün idareciliğini her nasılsa şahsın- da bağdaştırabil en Ha ürbüz'ün An- kara'da federasyon nezdinde kulis arkası faaliyetlerde bulunması ve İzmir'e «Sekiz kulüp olarak kabul edildi. Tebrik ede- rim» mealli bir telgraf çekmesi bu gara- beti büsbütün artırıyordu. Bunun üzeri- ne İzmir'den yükselen itirazlar federas— bir toplantıda ellerinde Gece Postası gazetesinin hususi * ilâvesi olduğu halde 'bölge binası önünde toplanması i- şin ciddiyetini anlatmaya — kâfi gelmişti. Bunun üzerine federasyon üyesi Hasan Polatı telefonla arayarak vaziyeti bıldır— lunmuşlar, önümüzdeki sene on takımın SPOR sekize indirilmesini istemişlerdir, — İleri sürülen ve sebep olarak gösterilen mali vaziyet, acaba iki kulübün dışarı atılma- sı ile düzelecek midir? Bu suale evet de- mek imkânsızdır. Çünkü hesap meydan- dadır. İki kulübün kadro haricinde bı- rakılması diğerlerine ancak senede 1250 liralık bir 'hasılat fazlalığı temin edecek- tir. Paranın cüz'iliği düşünülecek olursa itirazın sakatlığı kendiliğinden ortaya çıkar. İzmir'de cereyan eden hâ- diselerin daha ziyade sıyası sebeplerden ileri geldiği bir hakikattir. Bu maalesef bazı kulüplerde kendısını pek açık ola- rak göstermektedir. Kadrodan atılmak istenen Ege ve Ülküspor başkanları Halk Partilidir. bazı çevrelerde gösterilen gayretlerin e- sas hedefi şahıslaradır. Bir spor şubesine particilik gayreti- n girmesi hakikaten yürekler acısı te- lakki edilecek bir mevzudur. Kini kim- den kaçırmak, kimin menfaatini kimden kurtarmak gibi bir yola gidiliyor. — Bir spor şubesi her zaman bütün büyük bayramlarda ettiğimiz sözlere göre, mem- leketin kalkınmasında ilk büyük ham- ledir. Öyleyse kör döğüş haline getirdi- ğimiz bu işi de, bi mak sureti ile ne en aklı başında insan anlatabilir mi? Hayır demek istiyoruz ve — İzmir'de cereyan eden hadiselerin bir an önce yoruz sporcu bir ruha kavuşmasını talep edi- Milli maçlar arefesinde Sepet — meselesi