3 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

3 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

DÜNYADA OLUP BİTENLER ni ıstemışler, Ruslar ise Moğolis- tan'ın adaylığı tanınmadan diğer on yedi Devletin Birleşmiş — Milletlere girmesi lehinde — oy veremeyecekle- rini ileri sürmüşlerdi. Bilhassa Bir- leşik Amerika delegasyonunun kesin muhalefeti üzerine, — görüşmeler bir neticeye baglanmadan geri bırakıl- mıştır. Ancak, bu konuda, diğer mese- lelerdeki kadar kötümser olmamak gerekir. Bundan daha altı ay önce bu on yedi devletin adaylıkları da im- kansız görünüyordu. Bugün ise, bun- ların teşkilâta kabulü, artık bir gün meselesi haline gelmıştır Dört Bü- yükler, yeni üyelerin kabulü bahsin- de, kendilerinden gayri diğer Birleş- miş Milletler üyeleri karşısında da sorumlu bulunduklarından, — aşırı i- natta bulunmaktan kaçınmaktadır- lar. Herhalde Moğolistan üzerindeki goruş ayrılıgının bertaraf — edileceği n de yakın Vatikan Papaya İsa güründü Atom devrinden Hidrojen devrine geçtiğimiz yirminci asrın ikinci yarısında, 1955 yılının Kasım ayında ütün medeni hıristiyan âlem son de- rece mühim bir meseleyle meşgul bu- lunuyordu: İsa, Papa On İkinci Pius'a görünmüştü! Hem de hayal olarak değil, hakikaten. Her şey Milano'da çıkan Oggi ad- lı haftalık bir mecmuanın bir sinema yazısiyle bir spor röportajı arasında neşrettiği havadisten çıkmıştı. Mu- harririn adı Sinyor Cavıccholı idi. An- lattıgı hıkaye de nyaya, şu ana kadar gızlı kal- mış bır mucizeyi haber verece mdayız. Mucize geçen yıl, Mukad— des Pederın hastalığı sırasında vukua gelmiştir. Papa acıları had bir hal aldığın- da Anima Christi duasını okumak- Krizin en şiddetli olduğu bir odasında yalnızken gene bu duayı okudu. Tam "in hora mortis mea" cümlesinde İsanın munis yüzü- nün yanı başında belirdiğini gördü. Peder peygamberin kendisini çağırmaya — geldiğini zan- netti ve bu davete sükünetle muka- bele ederek "Jube me venire ad te — Size gelmemi emrediniz" dedi. Fakat İsa Papayı çağırmak için gelmemişti. Papa XII. Pius İsa ile Lâtince konuştu ! Bilâkis ona cesaret vermek ve eceli- nin henüz gelmediğini bildirmek mak- sadiyle inmişti. Mukaddes Peder İsayı gördüğün- den emindi. Bu, bir hayal değildi. Er- tesi gün, butun dünya gazeteleri fe- lâketi muhakkak sayarken hasta i- yileşmeye başladı.." i mecmuasının bu yazısı de- rin akisler uyandırdı. Gerçi Kilise mu- cize rivayetleri karşısında son derece dikkatli ve ihtiyatlıydı. Ama. Onikin- ci Pius'un bir defa daha 1950 Eylü- lünde mucizeye şahit bulunduğu biz- zat kendisi tarafından Kardinal Fe- derico Tedeschini'ye ifade olunmuş- tu. O tarihte Papa, Vatikanın bahçe- lerinde gezinirken gökte güneşin dön- düğünü ve gidip başka noktaya çö- reklendiğini görmüştü. Mukaddes Pe- der şimdi işi daha da ileriye götürmüş ve İsayı yanıbaşında görmüştür. Haber Vatikan tarafından tekzip olunmamıştır. Zaten Oggi mecmuası bu sansasyonel mucize havadisini Pa- panın yakınlarından birinden öğren- diğini belirtmiştir. Umumi kanaat haberin basına gene Papanın yakın- larından bir kardinal tarafından ve- rildiğidir. Nitekim Papalığın Basın ürosu bir tebliğ, neşretmış ve İsa' nın On İkinci gorundugunu resmen bildirmiştir. Gerçı Vatikanın resmi gazetesı olan "Observatore Romano" ne mucizeden bahsetmiş, ne de resmi tebliği neşretmiştir ama yarı resmi "Osservatore della dome- nica" havadisi teyid etmiştir. Böylece hristiyanlığın tarihinde ilk defa olarak yaşayan bir papanın ismi mucize hadisesine karışmakta- dır. Zira şimdiye kadar bir çok papa azizlik mertebesine — yükseltilmiştir, ama hepsi ölümlerinden sonra... Sek- sen yaşında bulunan Mukaddes Papa hasta olduğu bir akşam yanı başında İsayı gördüğünü - hayal olarak değil, hakikat olarak - söylediği için aziz- liği garanti etmiş ve bütün katolik âlemini heyecan içinde bırakmıştır! ŞAKİR ZÜMRE SOBALARI Ankara bayii: KOLOĞLU SANAYİ CAD. No. 46 Telefon : 16760 AKİS, 9 ARALIK, 1955