3 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

3 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

YURTTA OLUP BİTENLER D. P. Bir dedektif hikâyesi arşamba günü Ankarada Türkiye B. Millet Meclisinin bahçesi bile ağzına kadar doluyılu. Celse saat 15 te açılacaktı ama dinleyicilere ait sı- ralar çok evvelden dolmuştu, Herkes merakla bekliyordu. Halbuki o gün, olacak hemen biç bir şey yoktu. Ni- tekim Başkanlık makamını işgal e- den Fikri Apayılın toplantıyı açtığın- da hükümete ayrılan koltukların bomboş bulunduğu görüldü. Sabık bakanlardan Ethem Menderes İçişle- ri Bakanlığına ait resmi — arabayla gelmişti ama, o da Öteki sabık ba- kanlar gibi milletvekillerinin arasına yerleşti. Zaten kapıdan giren sabık bakanlar kâh müstehzi bir gülümse- meyle, kâh latifeyle karşılanıyorlardı. Herkes kabinenin istifa ettiğine ve Bayarın yeni hükümeti kurmaya ge- Adnan Menderesi memur ettiğine daır Cumhurbaşkanlığı tezkeresinin okunacağını sanıyordu. Halbuki Baş- kan Fikri Apayılın hükümet sırala- rında kimsenin bulunmaması dolayı- siyle gündemde görüşülecek madde kalmadığını bildirdi ve celsenin açıl- masiyle kapanması bir oldu. Demek ki Başbakan, İstanbul gazetelerinden bazılarının yazdıklarının aksine, bir ece evvel istifa etmemişti. İş o ka- dar karışmıştı ki, içinden çıksa çıksa Bir gün Şerlok Holmes çıkabıhrdı D.P. eclis. Gurubunda dunyanın demokratık parlamentola- rının ağzını şaşkınlıktan bir karış a- çık bıraktıracak bir hadise cereyan etmiş, bütün bakanları gurup tara- fından zorla ve tezahürat arasında. Adnân Menderes Mezbahaya bir ziyaret türlü ithamlar altında bırakılarak is- tifa ettirilen bir kabinenin başkanı sanki hiç bir şey olmamış gibi kür- süye çıkıp kendi umumi politikasının tasvibini istemiş, daha da garibi bu tasvibi almış, ertesi günkü İktidar organı, bu kabinenin başındaki za- tın politikasının alkışlar içinde tas- vip olunduğunu yazmıştı. Demokrat Parti bütün dünyadaki demokratik parlamento teamüllerini bir defa da- ha yerle bir etmişti. Bütün bunların sebebi Adnan Menderesin kendisine “sabık başbakan" dedirtmemek me- rakından ibaretti Salı günü Ankarada cereyan eden- ler Turkıye cumhuriyetinin tarihinde şimdiye kadar eşine, emsaline rast- lanmamış hadiselerdi ve bu hadiseler gösterdi ki bir takım işler her tür- lü ciddiyetten azade hal almıştır. irtınalı -gurup Başbakan — Adnan Menderes, Bağ- dattan İstanbula geldıgınde kesif bir kulis faalıyetıne girişmişti. Park tel or ve muhtelif mılletve— kıllennı kabul ederek salı günkü g rubu hazırlıyordu. Pazar akşamı An- karaya geldi ve çalışmalara orada de- vam edildi. Pazartesi günü Mecliste Menderesin yakınları, — milletvekille- rinin kulaklarına bir şeyler fısıldıyor- lardı. Salı günü öğle vakti ise Anka- ra Palasın lokantasında bir — hafta evvelki gurupta söz alıp tenkidlerde bulunmuş milletvekillerinin emin Ge- nel İdare Kurulu azaları tarafından muhasara altında tutuldukları görü- lüyordu. Muhlis Erdener Mükerrem Sarol ile Muzaffer Kurbanoğlunun a- rasındayılı, Bahadır Dülgeri Rauf O- nursal yanına almıştı, Hamid Şevket İnceyi ise Başbakan bir akşam evvel hararetle aramış, ancak geç vakit Mümtaz Tarhanın evinde bulmuştu. Hazırlıklar gurup karşısında Başba— kan Adnan Menderesi kurtarmak ga Demokrat Parti Meclis Gurubu Bakan yiyici makina AKİS, 3 ARALIK 1955