3 Aralık 1955 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

3 Aralık 1955 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

BUNLAR HEP HAKİKATTİR İstanbul (Hususi) — Dul kadınlar- dan sonra, şehrimizdeki dul erkek- ler de bir kulup kurmağa karar ver- mişler ve bütün formaliteyi hazır- lıyarak Vilâyete müracaatta bulun- muşlardır. Bu kuruculardan birisi gazeteci- lere verdiği beyanatta kadınlar gibi dedikodu yapmıyacaklarını, — gayele- rinin boşanmalara mani olduğunu söylemiştir. (Yeni Adana) Dün — sabah şehrimizin Dışkapı sem- tindeki kahvelerden birinde ente- resan bir bahse girme hâdisesi cere- yan etmiş ve 22 yaşlarındaki — bir arkadaşının 10 saat devam etmek ü- zere saatte bir paket sigara içecek şahse 500 lira vereceğini vadetmesi üzerine A. adındaki genç devamlı 1s- rarlar karşısında bahsi kabul etmiş- tir. A. adındaki genç kararlaştırdık- ları uzere sigara içmeğe saat 13 te başlamış ve saat 22,30 da 10 paketi bitirmiş ilâveten de geri kalan yarım saat zarfında bir paket sigara daha içmiştir. Bahsin sonunda fenalaşma- ğa başlamış ve uzun müddet konu- şamamıştır. Bahse — girişmeği teklif eden zengin genç bahsi kazandığı i- çin A. ya vadettiği 500 lirayı bu sa- bah ödemiştir. Hadise bu semtte bü- yük bir hayret uyandırmıştır. (Ankara Telgraf) Ceyhan da garip bir hâdise olmuş- tur. Tafsilâtı şöyledir: Ceyhanbarda çalışan Sabiha Pa- la isimli kadınla ötedenberi araların- da samimiyet bulunan Ceyhan tüc- carlarından Bekirin son birkaç gün içinde araları açılmıştır. Kadının an! yüz çevirmesi Üzerine sinirlenen Be- kir kadının ellerini, bağlamış ve saç- larını kesmiştir Tapılan şıkayet üzerine Bekir ya- kalanarak tevkif edilmiştir (Te ni Adana) zmir (Hususi) — Tire'de cereyan eden oldukça enteresan bir hadise günün mevzuu olmuştur. Bu kaza- mızda bulunan sinemalarda yalnız Çarşamba gunlerı kadınlara mahsus hususi bir atine — yapılmaktadır. Bu sebeple Tırelı hanımların büyü bir kısmı bu matineleri kaçırmamak- ladı lar en gün ıstasyon caddesinde o0- turan ir hanı nedense sine- maya gitmek ıstememış fakat bu kararı küçük kızını bir hayli sinir- lendirmiştir. Bütün israr ve yalvar- maları karşısında annesini kandıra- mıyacağını anlayan küçük hanım si- nemaya yalnız gitmek — için çareler aramağa başlamıştır. Bu esnada, an- nesinin banyoya girmesini fırsat bi- len kız hiç vakit kaybetmeden ban- nun kapısını annesinin üzerine ki- lıtlemış ve derhal sokaga çıkarak so- luğu sinemada almıştır AKİS, 3 ARALIK 1955 Banyoda kilitli kalan kadın bir müddet sonra işin farkına — varmış fakat bütün çalışmalarına rağmen dışarı çıkamamıştır. Nihayet feryat ederek konu komşuyu evine çağır- mış fakat yardıma gelenler de ban- yo kapısının anahtarı olmadığından kadıncağızı kurtaramamışlardır. hayet, bazı kimseler sinema düşkünü kızın peşine — düşmüşler ve kendisini aramağa başlamışlardır. u sırada, annesine yaptığı oyu- nun hazzı ile film seyretmekte olan kız, birden sinema hoparlöründen is- minin çağrıldığım duymuş ve dışarı çıkmıştır. Sinema kapısında kendisi- ni bekliyenlere banyo anahtarını tes- lim eden küçük hanım, tekrar içeri devam et- gırerek filmi seyretmege mişti Kolsuzlar için olta Balıkçılar - bilseler... İstasyon caddesinde oturan bazı kimseler, ayni gece banyoda kilitli kalan kadının evinde ince sesli fer- yatları duymuşlardır. (Ankara Telgraf) Burdur, — Mengen köyünde 1b- rahim isminde bır şahıs - evinde yakaladığı fareyi yakmak için bah- ede kuru otları ateşlıyerek fareyi diri diri içerisine atmıştı Ateşten sıçrayan kıvılcımlar pek yakında bulunan samanlığa düşmüş ve birden yükselen alevler evi sar- mağa başlamıştır. Köylülerin yardı- mına koşmasına rağmen ev tama- miyle yanmıştır. im hakkında ayrıca kanuni takibat da açılmıştır. (Balıkesir Ekspres) Diyarbakır (Hususi) Şehrimiz- de gor ilmemiş bir olum hadisesi olmuştu Aynato köyünden Mehmed Demir adında 70 yaşında bir köylü esefti ile birlikte giderken yolda eşeğinin tesa- düf ettiği dişi bir eşeğe — saldırması ile düşmüş ve 2 eşeğin tepişmesi sı- rasında kafası parçalandığından şeh- rimiz hastanesine kaldırılmış ve öl- müştür Katil eşek bir ay yemsiz ahırda kapatılmak suretile Aynato köylüle- ri tarafından cezaya çarptırılmış- tar. (Yeni Adana) Eşme (Hususi) — Köyümüzden Ismaıl Oner ile Muharrem Bekâr birbirlerile bahse — girmişlerdir. Mu— harrem Bekâr, İsmail kendisine 20 lira verirse gece bütün kahveleri çıp- lak dolaşacağını, 5 lira verirse kah- veden evine kadar çıplak gideceğini söylemiştir. İsmail arkadaşının evine kadar çıplak gitmesi Aslinde kendi- sine beş lira vereceğini — kabul et mistir. İddia sahibi hemen kahvede soyunarak, feneri eline çıkmıştır. Bu haber veler deki muşterıler ellerindeki elek- tirik fenerleri ile Muharrem Bekârı evine kadar alay ederek takibetmiş- lerdir. Muharrem Bekâr bu suretle bahsi kazanarak 5 lirayı almıştır. (Azim) Fatihte —Rukiye adında — bir kadın kayın validesine uyku hapı vere- rek uyuttuktan sonra sinemaya git- miştir. Sinema dönüşünde kapıdan giren Rukiyenin başına bir çuval ge- çiren kocası, Rukiyeyi fena halde dövmüştür. Rukiyenin bağırmasına yetişen komşular kadını kocasının e- ünden güşlukle almışlardır. - Rukiye daha evvel kayın validesinden maya gitmek için müsaade istemiş, fakat bu müsaadeyi alamayınca uy- ku hapını kullanmıştır (İstiklâl — Hereke) Konya (Hususi) — Belediye seçi- Bunun üzerine yeni Belediye azaları bir kahvede toplanarak ilk içtimalarını akdetmişlerdir. (Yeni Adana) Izmırde Amerikalı deniz Ustçav Robert bir okulda Ingılızce Öğ- retmenlıgı ya kızla evlenebilmek ıçm kabul etmiş ve bu u muştur. Sünnet amelıyesı kızın baba- sının isteği üzerine, İzmirdeki Ame- rikalılara mahsus hastahanede yapıl- mıştır. ?avuşun sağlık durumu iyidir. Sevda- ların önümüzdeki hafta içinde ev- lenmeleri kabil olacaktır. (Karagöz) 31