7 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

7 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

istifaya mecbur bırakmak gayretlerinden ileri gelmektedir. Halbuki İstanbul teşkilâtında — bir çok aklı başında demokrat sadece il başkanlığın- da Orhan Kö, bi nüfuz ticaretine düşman bir şahsın bulunmasından dolayı henüz Hür. P. ne geçmemektedir. Muhalifler arasında PARTİCİLİK — Nihad Erimin bir bucuk yıla yakın zamandır elde tutulan dosyası C.H.P. Hay- siyet Divanı tarafından bir takibata mahal olma- dığı mütalaasiyle Genel Merkeze iade edilmiştir. Haysiyet Divanı bir yandan suçun üzerinden çok zaman geçmiş olması, diğer taraftan temyiz edil- mez hükmün umumi efkâr tarafından zaten ve- rilmiş bulunması, nihayet Genel Başkanın, eski gözdesinin partiden atılmasına gönlünün razı gel- memesi karşısında bu karara varmayı tercih et- miştir. Mamafih bu karar üstadı "yaşayan poli- tikacılar" arasına sokamıyacaktır. Zira Nihad E- y şü hediye getirdiği Şam baklavalariyle birlikte yiyilip bitirilmişti. Basınla alakalı işler BASIN — Devlet Bakanlığı resmi ilanlarda yenı ayarlamalar yapmış, bunların tamamiyle rılmasını beklerken mer'i kararnamenin açık ka pılarından faydalanılarak arttırılan bazı tahsisle- ri kısmıştır. Bu arada Devlet Bakam Dr. Müker- rem Sarolun, Dr. Mükerrem Sarolun Türk Sesi Dünyadan Karışık bir alem RUSYA — Bir zamanların ilahı Stalin nihayet katillikle de itham olunmuştur. Hakikaten Krem- İinin yeni sâkinlerinin yaydıkları haberlere göre Stalinin 1032 de esrarlı surette kaybolan ikinci karısı Nadia bizzat sabık diktatör tarafından öl- dürülmüştür. 'ERİKA — Çııım Hayalet Çan-Kay-Sek hükü- metine Amerikanın miktar 73 milyon d liyetçi Çin hükümeti idame-i hayat etmektedir. 'RANSA — Cezayirde devam eden müstemleke harbine karşı cereyanın gittikçe artması karşı- sında hükümet şiddet tedbirlerine başvurmakta- u mayanda Claude Bourdet adında bir ga- zeteci geçen hafta Fransanın meşhur "76 ncı madde" sine dayanılarak tevkif olunmuştur. "76 AKİS, 7 NİSAN 1956 gazetesine verdiği resmi ilan miktarında da e- hemmiyetli bir indirme yapılmıştır. Bir zatın hem Devlet Bakanı, hem de gazete sahibi olmasının faydaları böylece daha iyi anlaşılmaktadır. GAZETELER — Burhan Belgenin yar-ı vefakarı Necip Fazıl Kısaküreğin, Büyük Doğu'sunu bu sefer günlük olarak çıkarması imkânı temin e- dilmiştir. Necip Fazıl Kısakürek imkanlarının genişliğini göstermek için cebinden binlik bank- not demeti çıkarmakta ve onları sallamaktadır. azı alâkalılar demedin sadece üstün- de birkaç binlik banknotun bulunduğunu iddia etmektedirler. Gazete Adna n Menderesi hararet- sözcü ile önümüzdeki seçimleri kazanacağından artık hiç kimsenin şüphesi kalmamıştır. Dava ta- mamiyle halledilmiştir. A. A. — Başbakanın Karabükte söylediği nutukta kullanıldıgı Anadolu Ajansı tarafından bildirilen "Bedhahlar ve katiller” ibaresi derin bir aksula- mel uyandırınca kullanılan asıl ibarenin "Bedh: lar ve gafiller"” olduğu Ajans tarafından açıklan- mış, kabahat kalkınan Türkiyede Karabükle An- kara arasındaki "telefonla mükaleme şartları" nın güçlüğüne atfedilmiştir. Karabük, Ankaranın burnunun dibindedir. Mamaüh Menderesin cum— lesinin gelişinden hakikaten "katiller" değil "ga- filler" dendiği anlaşılmaktadır Ne var ki DP Genel Başkanının ağzından profesyonel cani" gibi kibar olmayan sözler duymuş olanlar kendi- sinin "katiller" de diyebileceğini gözden uzak tutmamışlardır. Demek, bu defa söylememiş. Akisler ncı madde" bizim "104 üncü madde" dırmak- tadır. Bir gazetecinin hüküm gıymeden tevkif o- lunması bütün Fransız basınının şiddetli ve; de- vamlı protestosuna yol açmış, hükümeti böyle bir tedbiri aldığına alacağına pişman etmıştır Claude Bourdet bizde zannolunabılşecegı gibi bir baka- ran manevi şahsiyetine tecavuz ettığınden dolayı tevkif olunmamıştır Gazeteci "ordunun manevi- yatım zedeleme" suçundan sanıktır. Buna rağmen Fransız basını hükümetin tasvibi caiz olmayan bu hareketine karşı topyekun ayaklanmıştır. HİNDİSTAN — Rusyanın Hind hükümetine yap- tığı kur fayda vermemiştir. Nehru Rusların da- a ucuz fiyat teklıf etmelerine mukabil bir milyon dolarlık jet uçakları, tank ve diğer silâh siparişlerini İngıltereye vermiştir. Hindistan Rus desteğinden dış politikada faydalanmakta, fakat iç illerinde son derece dikkatli davranmakta, he- le Hindistan dahilindeki komünistlere karşı mer- hametsiz hareket etmektedir.