7 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

7 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR. miş gözüküyordu. Bu arada isimleri meçhul gençler kendilerinden — bek- lenmiyen — başarılara ulaşmışlar ve beynelmilel müsabakalarda muvaffa- kiyet gösteren ağabeylerinin sırtla- rını mindere yapıştırmışlardır. Işte bilhassa Vehbi Emre bu nokta üze- rinde durarak bu gençlerin güreşin İlerlemesinde büyük bir rol oynıya- c'aklarını ve bu sayede yarına ümit- le bakabileceğimizi ifade etmiştir. Bilindiği gibi önümüzde İstanbul'da yapılacak bir Dünya Güreş Festivali ve ondan sonra Melburnda yapılacak 1956 senesi Olimpiyat — şampiyonası gibi iki çetin imtihan bulunmakta- dır. Sözü bırakıp fıılıyata geçmek ve bu işleri yürütebilmek için lüzumlu parayı temin etmek herhalde daha çıkar bir yol olsa gerektir. Kulüpler Körüklenen yangın Fenerbahçe — camiasının iki bloka ayrılması ve kongre tarihinin git- tikçe yaklaşması bazı grupları endi- şeye düşürmüş bulunuyor. Bu grup- lar, geçen senelerde olduğu gibi, son dakikaya kadar ne tarafa kayacak- larını belli etmezler, Kongrenin ha- vasına göre bir konuşma yaparlar, kazanacağını — kestirdikleri bunda hiç aldanmazlar - tarafa ani bir ma- nevra ile kayıverırlerdı Halbuki bu sene bu şekilde hareket etmek im- kansızdı. Çünkü iki grup yığmakla- ım yapmış ve meydan muharebe- sine girecekleri tarıhe kadar son darbeyi vurmak için hazırlanıyorlar- dı. İki tarafın kadrosu belli olduğuna göre bu şahısların bir tarafı benim- semeleri ve mücadeleye o saftan ka- tılmaları icap ediyor. Bu ise manev- ra imkanını frenleyen, hatta daha doğru bir deyişle ortadan kaldıran 'bir sebeptir. Vakıa merkezi Sırasel- vilerde bulunan Fenerbahçeliler Ce- miyeti mensupları her nekadar siya- set — yapmıyacaklarını — başlangıçta söylemişlerse de sonradan bu pren- siplerinden inhiraf ettikleri su gö- türmeyecek şekilde ortaya — çıkmış- tır. Fenerbahçeye faydalı olacağına inanan her şahsın idare heyetine geç- mek için mücadele etmesi en tabii hakkıdır. Ama bunu hiziple, — kulis arkası faalıyetlerle değil, aleni ola- rak yapmalı, niyet ve maksatlarım gizli tutmamalıdırlar. Bu grubun neş- riyatım eski Fenerli yazarlardan meşhur Con Kemal idare etmektedir. Can Kemal her sene kongreden evvel seri makaleler yasmak ve öğütler ver- mek itiyadında olan bir şahıstır. A- ma onu tanıyanlar yazdığı yazıların hiç birisine itibar etmezler. Böyle sert ve ateşin yazılardan sonra Con Kemal, bütün arzusuna — rağmen, kongreye katılamaz. Kongreden evvel muhtelif sebep ve vesilelerle körüklenen hava, Nisan toplantısının çetin ve entere- san safhalarla dolu olacağına işaret- tir. 8. AKİS, 7 NİSAN 1956