7 Nisan 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

7 Nisan 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Milli Takım döndü Turizim gelişiyor ba günü bundan dolayı büyük piş- manlık duydular. İtalya'nın karşısı- na çıkan Türk u takımı sanki birkaç gün evvel seyrettikleri sürat- li, deplasmanlı futbol oynayan takım değildi Pevorada Stadının çimen pistini park heykelleri gibi süsleyen onbiri- miz, bu hareketsizliklerinin cezasını 7-1 mağlüp olmakla ödediler. Fut- bolumuz bir talih ve tesadüf oyu- nu olmaktan acaba ne zaman kur- tulaca Mili Takım döndü Hiç beklenmeyen bir şekilde Porte- kizde çok fena bir oyunla 3-1 mağlüp olan milli takımımız daha sonra kuş mısalı Parise havalanmış n Seine kıyısında mo- ral 1st1rahat1 yapmıştır Bu turistik gezi hafta içersinde sona ermiş ve Milli takımımız 30 Mart Cuma ak- şamı yurda dönmüştür. Yeşilköy ha- va alanında etraf mı saran gazeteci- lere Federasyon Başkanı Hasan Po- lat: "Teknik mevzuda hiç birşey söy- liyemem. Tek seçici Eşfak Aykaç ha- len Ordu takımında müşavirlik va- zifesi görmektedir. Bu husustaki i- zahati arkadaşım yurda — dönünce sizlere verecektir. İdari bakımdan elimizden geldiği kadar çalıştık. Mağ- up, olmamıza gelince ep mi züldüğünü söyliyebilirim" bir beyanat vermiştir. Kendisine bu hususta orada bulunan — gazeteciler tarafından fazla derin sualler sorul- mamıştır. Bir iki ehemmiyetsiz sua- li ise Hasan Polat: "Mevcut durumu bılmedıgım için cevap veremeyece- ğim" diye kesip atmıştır. Bu vaziyet karşısında evvelki milli maçlardan AKİS, 7 NİSAN 1956 sonra alışılan sert kampanyanın a- çılacağı tahmin edilmişti. Ama ne- dense bu sefer basın mensupları sus- takip edeceği merakla beklenmekte- Juniorlar turnuvası 28 — Mart tarihinden bu tarafa Bu- dapeşte muhtelif milletlere men- sup gençlerin kendi gruplarında yap- tıkları çetin mücadelelere sahne ol- spor otoritesini yakından alakadar eden ve yarının futbol dünyasında parlamaya nam- zet olan bu yıldızların maçları bü- yük bir alâka görmüş bulunuyor. Turnuvanın başında Türkiye kendi grubunda şampiyonluğa namzet ola- rak görülmekteydi. Doğu Almanya ile 1-1 berabere kalmamıza rağmen spor çevrelerinde takımımızın dep- lasmanlı ve cidden iyi bir futbol oy- nadığı söyleniyordu. Bu sözlerin Ma- car idarecileri tarafından gelişi ay- rıca memnuniyet duyulmaya değer- di. Doğu Almanyadan sonra Peşte- deki ikinci karşılaşmamızı Yunanis- tanla yapacaktık. Fakat Yunanlılar siyast sebepler ileriye sürerek spor temasından sarfınazar ettiler. Hare- ketleri organizasyonu yapan Macar- ların çok canını sıktı. İşe siyaset sokmaları ve maçtan kaçınmaları menfi bir hava yarattı. Bunun üze- rine Macar idarecisi Budapeşteye 50 Km. mesafede bulunan Hatvan şeh- rinde bir hususi maç yapmamızı te- min ettiler. Jünior takımımız gerıde bıraktıgımız hafta içersinde '1 5-3 mağlup etti. Hazırlık ba— kımından tam sayılmamakla bera- ber genç takımımızın Macaristan'da muvaffakiyet elde ettiği ve ilerisi i- çin ümit verdiği söylenebilirdi. SPOR Son dakikada yenen gol Ama Çekoslovakya karşısına çıkan genç milli takımımız bütün bes- lenen ümitleri son anda hiçe 1ndırd1. 10 mağlubiyetimizle biten bu maçta grubumuzun şampiyonluğunu Çek- lere kaptırdık. Maçın birinci devresi Çeklerin yıldırım gibi sür'atle gelişen hücum- ları ile başladı. Fakat müdafaamız bunları kesmekte hiç güçlük çekme- Çekler hızını alınca hücum insi- yatıfı bize geçti. Bu arada. gol ile neticelenen bir akınımız hakem ta- rafından — ofsayt addedilmiş ve bir çok akınımız da bir netice verme- miştir. Bu suretle bıı'ıncı devre 0-0 beraberlikle bitmiştir İkinci devrede takımımızın neti- cesiz baskısı devam etmiştir. Altan'- ın topu boş kaleye atamaması üze- rine takımda bir sinirlilik başlamış ve maçın son 10 dakikasında Çekler ağır basmaya başlamıştır. Herkesin oyunun beraberlikle bi- teceğini sandığı bir anda - 89. daki- a - Çek Zikan kuvvetlı bir şutla o- yunun yegâne golünü atarak takımı- nı şampiyonluğa ulaştırmıştır. ol averajımızın aleyhte olması yüzünden ikincilik mevkiini de Do- %ukAlmanyaya bırakarak üçüncü ol- uk. Güreş Gençler yetişiyor Federasyonu BaşkanıVehbi Emre'nin evvelce açıkladığı prog- rama uyularak geride bıraktığımız hafta içinde Spor ve Sergi Sarayında evvela greko-romen ve sonra da ser- best güreş birincilikleri yapıldı. Muh- telif bölgelerin iştirak ettiği Türkiye çapındaki bu müsabakalarda elde e- dilen neticeler güreşte otorite mesa- besine yükselen şahısları memnunet- Güreşimizin büyük şampiyonları Gençler yerlerini doldurabilecek mi ? 33