12 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

12 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TIB Cinsi Hayat astrasyon eksüel' sapıklıkların Bunun hekimlik ve kanun karşısın- daki durumu nedir? Bu konu üze- rinde sayısız hekım ve hukukçu kafa tedavisinde yormuştur. ç memleketlerde de meselâ Isvıçrede Hollanı manyada, — Norveçte, Fınlandiyada bu konu ile ilgili kanunlar yayınlan- mıştır. Önceleri bu ameliye şahsın ve ailenin muvafakati ile değil fakat ceb ren yapılmakta idi. Semiramis ma- lullere, Atina ve Roma zina işleyen- lere, Gaulois'lar hırsız ve esirlere, do- ğu memleketlerinde vatan hainlerine, İskoçyada saralı ve bunaklara, bazı Amerikan devletleri de beyazları iğ- fal eden zencilere bu ameliyatı bir ceza olarak tatbik ederlerdi. Yani ilk zamanlarda kastrasyon bir hekim eli- le, tibbi endikasyonla, neticeleri, has- ta üzerindeki tesirleri mütalaa edıle— Klişelerde kastre ilâhiciler kullanıldığından bunlara bu ameliyatın yapılması gerekiyordu. Savaşlarda, kazalarda, — cinayetlerde veya bazı içsalgı hastalıkları sebebi- le yahud testis hastalıklarından ötü- rü bu bezelerin cerrahi olarak çıka- rılması gerekiyordu. Böylece bu ıç— salgı bezelerinden mahrum ala kimselerde hasta veya sağlam olsun— akıl durumuna, gelecek ihtilatlara göre bir takım değişiklikler, fizik ve asabi bozukluklar vukua geliyordu. daki tesirlerini tesbit etmişler hatta faydasız belki de zararlı tali arıza- lar yapmadan bu Zavallıları bu yol- dan tedavi etme imkânlarım aramış- lardı. Fakat bu mevzuun gelişmesi bilhassa son yıllarda olmuştur. Otuz yıldanberi Danimarka, İsviçre ve Almanyada — sayısız yayınlar yapıl- maktadır. Bu suretle bu cerrahi mü- dahalenin sınırları tayin edilmiş, mah zurları, yakın ve uzak arızaları be- lirtilmiştir. Yalnız burada sırası gel- mişken kastrasyonla sterılızasyon a- râsındaki farka da ati çekme- miz İâzımdır. Sterılızasyon o kimse- kat ve daimi olabilir. İç salgı devam eder. Sadece dış salgıya engel olunur. Bu müdahalenin endikasyonları ve şahıs üzerindeki tesirleri de tama- men ayrıdır. Birçok zamanlar hekim- ler ve adliyeciler bu iki terimi karış- Biz sterilizasyonu bir kastrasyonlar da mevzuumuzun dışındadır. — Cerrahi kastrasyonlar son zamanlarda iyice etüd edilmiştir. X ışını ile de aynı so- nuçları elde etmek kabildir. Cerra- hi kastrasyondan orkan kimselere bu usulün tatbiki mümkündür. Yal- nız bazan faydalı, çok zaman mu- vakkat olduğunu unutmamak lâzım- dır. X ışını testislerin ancak bir kıs- mım tahrib etmektedir. Geri kalan dokular sonradan faalıyete gecerler. Cinsiyet, deliliğe sebep oluyor Tedavisi: Kastrasyon AKİS, 12 MAYIS 1956