12 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

12 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Fenerbahçe: 1 Emniyet: O Huzursuzluk takıma da geçti Diğer maçlar G ende bıraktıgımız haftanın Cu- ünü Fenerbalıçelıler ligin en zayıf takımı olan Emniyet- le az kaldı berabere kalıyorlardı. O- yunun seksen yedinci — dakikasında Lefter'in müdafaayı boydan boya ça- lmlıyarak attığı gol Sarı-Lacivertli takıma bir galibiyet sagladı Kulüp ıdare hey'etindeki mevcut iç krizin teknik kadroya intikal ettıgıne bu netice pek canlı bir misaldi. doğrusunu söylemek icap ederse ıda- recilerin böyle hâdiselerden müteneb- bih olacakları ve zararlı faaliyetleri- ni bırakacakları hiç tahmin edilmi- yordu. Nitekim 6 mayıs Pazar günü yapılması icap eden kongre bu yüz- den geriye kalmıştı. Lig maçları Galatasaray'ın Beşik- taşı yenmesı ile gayet enteresan bir safhaya girmiş oldu. rı- Kırmızılı takım şampiyonlukta kat'i SÖZüÜ söy- liyebilmek için Fenerbahçe ve Bey- kozu yenmek zoru! Aynı oyu- nu çıkardıkları takdırde bu iki rakip- ten pek âlâ puvan koparabilirler. Kulüpler Fenerbahçe kongresi Geçen pazar yapılması beklenen Fenerbahçe Kulübünün kongresi, idare heyetinin vılayete verdiği di- lekçede ve gazete ilanında "fevkalâ- de" kelimesini kullanmaması üzerine Emniyet Müdürlüğü cemiyetler ma- sası tarafından iptal edilmiştir. Kongre arefesinde kulüp mensup- larının Kadıköy grubu ve İstanbul grubu diye iki kısma ayrılmaları ve hararetli bir kulis faaliyetine giriş- meleri, bu suretle de eldeki kozların kısmen ortaya dökülmesi Fenerbah- çenin kongresini çok alâka çekici bir hale getirmiştir. Kongrenin iptaline AKİS, 12 MAYIS 1956 İstanbul grubunun ihbarı sebep ol- muştur. Karargâhı Sıraselvilerdeki Fenerbahçeliler Cemiyeti olan İstan- bul grubu bu suretle kongreyi hiç ol- mazsa Hazirana kadar geri bıraktır- mak ve bu müddet zarfında rey ver- me hakkını kazanacak olan kırk ye- ni üyeyi saflarına almak emelindey- di. Karşı taraf ta şüphesiz aynı he- sapları yapıyordu. Bunu önlemek i- çin şimdi idare heyetini ellerinde bu- lunduran Kadıköy grubu hemen te- şebbüse geçerek Fevkalâde Kongre- nin şeker bayramının üçüncü günü yapılmasını kararlaştırdı. Bir taraftan "hizip yok, Fener- bahçenin — istikbali mevzuubahıstır birleşelim, birlikte hareket edelim" gibi şatafatlı lâflar söylemek, diğer taraftan da kulübü huzura kavuştu racak kongrenin iptalini temin mek... İşte kimsenin anlıyamadıgı buydu Bir cemiyeti çöküntüden kur- taracak usuller bunlar olmamalıydı. Fenerbahçenin bu kongresi bir dö- nüm noktası teşkil edecektir. Kongre neticesinde idare heyetini ele geçiren grup diğerini yok etmeye çalışacak, mağlüp olan taraf da bir tekim me- todlara baş vurarak diğer grubu za- yıflatmaya uğraşacaktır. Bir toplu- luk içindeki bu tarz mücadelelerin lanâı neticeleri verebileceği de ma- ümdur. Güreş Dünya Kupası M 3Y1s ayının son haftasında İstan- bul, 18 milletin katılacağı Dün- ya Güreş Festivaline sahne olacak- tır. Mithatpaşa Stadında açık hava- da yapılacak olan bu sabakalar şüphe yok ki, katılacak mılletler ara- tanda elburn olımpıyatları arefesin- de bir nevi kuvvet denemesi olac tır. Bu yüzden gelecek kafileler, kad— SPOR rolarını oldukça geniş tutmuşlardır. Meselâ Ruslar, grekoromen ve ser- best karşılaşmalar için 38 güreşçi ge- tirmektedirler. Bu kadar büyük çaptaki bir kar- şılaşmayı mükemmel bir şekilde so- na erdirmek kolay bir iş değildir. Bu sebeple Güreş Federasyonumuz pe ağır vazifeler yüklenmiş bulunmak- tadır. Teşkilât — mensuplarının her- hangı bir yerde fiyasko vermeden, i- şin 1ç1nden yuz akıyla çıkmaları te- menni edili Atletizm Melburn seyahati Geçen hafta Atletızm Federasyonu üyelerini uğraştıran en mühim mesele, Melburn olımpıyatlarına ka- tılacak üç atlet ve bir idarecinin tes- biti oldu. Federasyonun bu seyahat i- çin tam 45.000 lirası vardı. Bir kişi- nin Melburn'a gidip gelmesi için de 9.000 lira kâfi geliyordu. Federasyo- nun bazı Üyeleri, olimpiyatlara bir veya üç atletle katılmanın netice ü- zerinde mühim bir tesiri olamayacağı- nı, maksat memleketimizin Melburn'- da sembolik olarak temsili olduğuna göre, bir tek atletin de bunu pek âlâ başarabileceğini ileri — sürüyorlardı. Bu şekilde uzayıp giden münakaşa- lar bir netice vermedi. Şu satırların yazıldığı âna kadar Melburn'a gide- cek atletlerimizin isimleri tesbit edil- miş değildi. Yalnız kafileye Triyaset edecek idareci şimdiden bellidir: Fe- derasyon Başkam Naili Moran Bugüne kadar atletlerimizin bil- gi, görgü ve tecrübe sahibi olsunlar diye dış memleketlerde yapılan bir çok müsabakaya götürüldüğünü gör- ük. Fakat bu seyahatlerin mahsulü olan en ufak bir pırıltıya maalesef rastlıyamadık. Bu sebeple elde mev- cut 45.000 liranın Melburn'a seyahat için harcanmaktan daha başka şe- killerde sarfı atletizmimize daha fay- dalı olacaktır sanırız. Naili Melburn yolcusu Moran 33