1 Eylül 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

1 Eylül 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

imkân yoktu. Dört köşesindeki de- mir kazıklarla yere saplanan plâs- tikten bir küçük yüzme havuzu su ile dolduruluyor ve — çocuklar mayo ile içinde top oynuyor, sonra güneşe yatıyorlardı. Bu plastik havucun 2 metre eni ve 2 metre de bo: ardı. İki Üç çocuğu içine alabilecek kadar geniş, gayet güzel renkli çadırlar da çede çocuklara gölgelenme imkânını veriyordu, hem de onları itirazsız öğle — uykusuna teşvik edi- yordu. Hele büyük ağaçların sağlam dallarına kurulan — geniş balkonlar çocuklar için hakiki bir cennet evi o- luyordu. Parmaklıkları renk renk bo- yalı bu asma eylere gocuklar renkli zun bir merdivenle çıkıyor, orayı istedikleri gibi — döşüyorlardı. Bazı gün orası kaptan köşkü oluyor ve dürbünler faaliyette geçiyordu. Bazı çocuklara orada don- ediliyor veya herkes kilimlerin üzerine uzanarak "Tom iks" in maceralarını okuyordu. Oyuncaklardan en güzeli belki de pencereli, kapılı, dayalı döşeli, kır- mızı damlı küçük beyaz evdi. Çocuk- lar onun içinde misafirlerini hattâ anne ve babalarını kabul edebiliyor- lardı. İngrid Bergman, Santa Mari- nelladaki villâsının bahçesine böyle bir oyuncak ev kurdurmuştu. Bu oyuncaklar Aancak zenginlere mahsus pahalı ' oyuncaklar değildi. Bunların ekserisi evde aileler ve ço- cuklar tarafından "monte" edilen kontrplakları ve keresteleri hazır kalıplar halinde satılan ucuz oyun- caklardı. Aynı sistemle kurulan bah- çe masaları ve kanepeleri, çeşitli bahçe oyuncakları, vahşi kulübeleri cidden sudan ucuza mal olmakta ve 1957 için Fath modeli Bol kumaş, bol büzgü AKİS, 1 EYLÜL 1956 Lanvin - Castillo: 1957 modeli Vücudu gözden esirgiyor çocukları küçük yaştan iç sıkıntısı- na, bu en tehlikeli hastalığa yakalan- maktan korumaktaydılar. Moda Demokratlaşan krallar odanın ana Parıslı büyük hatlarının birkaç terzinin kafasın ni yeni modellerle sinsi sinsi vazifesi- ni görüyordu. Bir de bakıyordunuz ki, birkaç sene içinde bütün hatlar degışıvermış Evet, bu genel kurmay sinsi sinsi çalışıyor ve elindeki bü- yük imtiy, rağm harp sonu gibi bazı fevkalade haller müstesn modada ani değişiklikler, yaratmaktan itina ile açınıyordu, Hele son senelerde dünyayı kaplayan hazırelbisecilik ve sade, pratik giyi- mi esas ittihaz eden bir zihniyet kar- kralları", silâhlarını adeta kadınlara terketmişlerdi. Ka- dınlar kısa eteklerden usanç mı ge- tirdiler? Büyük — terziler bu arzuyu çok daha önceden seziyor ve derhal etekleri birkaç santim uzatıveriyor- lardı.. Fakat gene de eskisi kadar kat'i ve sert hareket edemiyorlardı. Meselâ sokak elbiseleri için daha u- zun, kokteyl için biraz daha kısa el- biseler hazırlıyorlar son — karardan önce halkın temayülünü muhtelif yol- lardan şöyle bir yoklayıverıyorlardı özde kurnaz ve meçhul bir haberci çıkıyor, büyük terzilerin yeni mo- dellerini — henüz, teşhir edilip basına intikal etmeden - bir gazeteye müj- 1htılaller, KADIN deleyiveriyordu. Büyük terz;ıler ateş püskürüyor, meçhul şah: İZİMİ yürüyorları dı. a bu aı'ada yeni hatlarının dünyada nasıl karşılana- cağını da daha evvel öğrenmiş olu- ıstedıklerı yenilikleri yavaş, sindire sindire sunuyorlardı. Yçenilik yok şte bunun ıçındır ki 1957 kış mo- dasında Ççok büyük değişiklikler beklemek yersiz olacaktır. Eteklerin biraz uzaması pek muhtemeldir. Fa- kat son haberlere göre muş olan Maril: çok iyi karşılanacaktır. senesi kadının sokakta vücudunu esı- Si n “"femme fatale" elbise- leri ve tuylu şapkalar içinde dolaş- masını beklemek te yersiz olacaktır. Zaten geçen sene, yeniden ortaya atı- lan kemerler ve çeşitli kuşaklar b dantelalı kollara gelince gece tuva- letlerinde iki üç senedir denemelere Faka tun bunlar daha zıyade tahminlerden ibarettir ve büyük d le resmileri basına verilip, moda— nın yeni hatları resmen açıklanma- dıkça da tahminden ibaret kalacak- tır. Bir döpiyes Gene moda 23