1 Eylül 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

1 Eylül 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Galatasaraylılar Bukreşe hareket ederken Sonu belli yolculuk ğildi. Sukutu hayale uğrayanlar sa- dece hayalperestlerdi. Zira denizden yeni çıkan ve idmanları henüz sıkı- laşmaya başlıyan bir takımın form tutmasını beklemek doğru olmazdı. uki, Romanya Dinamo takımı Galatasarayla karşılaşmadan — evvel tam 7 lig maçı oynamış bulunuyordu. Bu 7 maç, bir takıma form kazan- dırmak, maç kabiliyetini arttırmak bakımından büyük ehemmiyet taşı- maktaydı. — Galatasarayla Dinamo Avrupa şampiyon kulupler turnuva- sının fikstürüne göre — karşılaşıyor- lardı. Bu müsabakanın — talimatına göre her takım bırbırlerıyle iki defa karşılaşacaktı. Bunun için Calatasa- rayın 30 Eylülde Istanbulda oynana- cak revanş maçında 3-1 lik mağ- lübiyetin acısını çıkarmak aima mevcuttu. Eğer Galatasaray İstanbulda Dinamo'yu 3-1 lik bir ne- ticeden daha farklı şekilde yene bilir- se rakibini elimine de etmiş olacaktı. Bu sebeple önümüzdeki bir ay zarfın- da Sarı-Kırmızılılar, hem liglerin ba- sında puan kaybetmemek endişesiy- le, hem de Bükreş mağlübiyetinin a- cısını çıkarmak azmiyle disiplinli ve sert bir çalışma programına tabi tu- tutacaklardı. Hazırlık maçları Galatasaray Bükreşte Dinamo ile kozunu paylaşırken, İstanbulun di ğer profesyonel kulüpleri de boş dur- muyordu. Fenerbahçe Stadında cu- martesi günü, İzmirin — profesyonel takımlarından Karşıyaka ile karşı- laşan İstanbulspor rakibini 2-0 mağ- lüp ediyordu. Ertesi gün ayni sahada Fenerbahçe ile karşılaşan İzmirliler u defa 6-0 gibi açık bir farkla ye- niliyorlardı. Fenerbahçeliler arasın- da bilhassa basketbolcu Can, nazarı dikkati celbediyor ve büyük ümitler 34 uyandırıyordu. Fakat haftanın sürprizini — yapan takım Beşiktaş oldu. Şeref Stadında Beyoğluspor gibi kuvvetli bir takımı, rahatça 6-0 mağlüp eden Beşiktaş- lılar hayret uyandırdı. Transferden büyük kayıplarla çık- tığı için bu sene en hararetli taraf- tarlarında bile ümit uyandırmayan Siyah - Beyazlılar bu neticeyle ra- kipleri için tehlike çanlarım çalıyor ve taraftarlarının — gönüllerinde as- lan yataklarını hazırlıyordu. Diğer profesyonellerden Vefa, latayı 2-0 mağlüp ederken, Beyko da Denızgucu 11e 0-0 berabere kalı- yordu. Atletizm Dipsiz kile Belgrattaki başarısızlıktan sonra Cezmi Or Kupası yarışmalarında da açıkça görüldüğü — gibi atletizm sahasındaki durumumuz sadece bir bocalamadan ibaret — bulunuyordu. Bu seri halindeki — mağlübiyetler halkta yeni yeni filizlenmiye başlı- yan atletizm sevgisini de kökünden kurutacağa benziyordu. Nitekim ge- çen hafta Mithatpaşa Stadında ya- pılan İstanbul Atletizm Şampiyona- sında tribünlerde yer alanlar makla sayılacak kadar azdı. lerine bedava davetiye gönderilenler bile stada gelmeye üşenmişlerdi. Or- tada alâkaya değer bir şey bulunma- dıgı müddetçe alâka göstermiyenle- e de kimsenin hakkı yoktu. Avrupa ve Amerika atletızmde altın — devri yaşarken bizim henüz daha tas dev- rini bile idrak etmemiş olduğumuzu eldeki dereceler açıkça gösteriyordu. Hal böyleyken seyircinin gelmesini yirci stada kadar gelip atletizmimi- zin Zavallılığından — kendine üzüntü payı mı çıkarsındı? İlgililer acaba bunu mu bekliyorlardı? Bir çok Avrupa memleketinde ha- rıl harıl Melburn için çalışıldığı bir sırada bizim federasyon hâlâ üç ki- şilik bir ekiple sembolik dahi olsa, Melburn Olimpiyatlarına iştirak e- meselesiyle kafa yor- Eğer Federasyon burn'a iştiraktan — vazgeçene bu İ için ayrılan 40 bin liralık tahsisat, kullanılamamış olacaktır. Eh, bu sı- rada bu bile bir kazanç sayılacaktır. Fenerbahçe: 6 — Karşıyaka: 0 Tribünler şimdiden kalabalık AKİS, 1 EYLÜL 1956