30 Mart 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

30 Mart 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Puanlı bahar elbisesi Kelebek hafifliği 1957 senesinde kadın rahat, hare- ketli, tabif ve hürdü. Bir tehlike akat bu rahatlık hıçbır kendini bırakm: veya imtizam- sızlık demek degıldı Bilakis 1957 se- nesinde kadın, herzamandan daha faz- la, kendisine bakmak ve açıkta bıra- kacağı ense kökünden ince uzun is- karpinlerinin burnuna kadar, ıtınalı olmak mecburiyetindeydi. ünkü vücuda oturmayan Trahat ve bıraz babayani elbiseler içinde kadın kolay- ca itinasız ve bakımsız hissi uyandı- rabilirdi. Bu da 1957 modasının tehli- keli tarafıydı. zaman Yeni kumaşlar Yeni kumaşların hususiyetini anla- yabilmek için onlara dokunmak la- zımdı. Bu kumaşlar ele gayet yumu- şak, hafif geliyordu. Eskinin "krep Tüccar Terzi Uysal Kardeşler Modaya Uygun Giyinenlerin Terzihanesidir Aııafartı;lar Cad. Balıkçı Han No. 26 - Tel : 18012 NKA A AKİS, 30 MART 1957 dö şin" leri, yünlü kreplerı, krep ro- menleri, muslinleri hep pıyasaya dö- külmüştü. — Yünlüler ışıgı ve havayı geçirmek ister gibi, geniş mesamatlı idi. Siluet En himi, yenı modanın kadına verdiği yeni siluet idi. Akıcı elbi- seler kadının vücuduna harekât veri- yordu. Beldeki kemer var ile yok ara- sında hiç beli sıkmadan, gevşek şekil* de bağlanmıştı. Beden kısmı da tam vücuda oturuyor, hatlar ancak hare- ket halinde meydana çıkıyordu. Bitek- ler düz hatlı olarak, fakat hareket serbestisini mümkün kılan pliler, büz- güler, penslerle ve pli-kaşelerler ra- hatlığı temin edecek şekilde hazırlan- mıştı. Bir pertavsızla bakılacak ol- duğu takdirde omuzların tabit şekılde düşük olarak genişlediği, dekoltelerin yandan, önden ve arkadan çekilme retiyle açıldığı görülüyordu. Bu ya- ka açıklığı tayyor ve mantolarda da- hi nazarı dikkati ce lbedıyordu. Bel her kadının kendi ölçülerine göre ken- disine en yakışan yere konmuştu. Ama sırtta daima biraz uzuyordu. En can alıcı nokta bacakların uzun gös- terilmesiydi. Zaten hafif ve yumuşak kumaşlar, hareketleri gosteren yu- muşak biçimler hep kadın atar- ken bacakların hıssedılmesı prensıbı üzerine düşünülmüştü. Etek boyu 957 mevsim başı modası etek bo- yunu da tamamiyle hür ve serbest bırakmıştı. Balenciage gibi tanın- mış bir terzi bazı modellerin etekleri- ni diz kapaklarına kadar kısaltmıştı. Buna mukabil Dior, bazı akşam elbi- selerini ayak bileklerine kadar uzat- mıştı. Etek boyunda, elbisenin biçimi kadar günün saati, elbiseyi giyenin tipi de rol oynamaktaydı. Renkler Hıırrıyetı seçen bir modanın renk hususunda kadınları tamamiyle serbest bırakacağı aşikârdı. 1957 renk modası için de birşeyler soylemek pek âlâ mümkündü. Çünkü hangi renk moda olursa olsun hususıyetı parlak- lıgıydı ve bütün renkler göz alıcı bir vasıf taşımaktaydılar. Beyaz her zamanki beyaz değildi ve hakiki be- yazın yanı ımda kum Trengine, krem rengine bakan beyazlar da gözleri kamaştırmaktaydı andarin rengi sarı, koray rengi bılhassa nazarı dik- kati celbetmekteydi. Akşam için si- yah, hakiki ve koyu bir siyah gene mevcuttu. Fakat daima bir noktada beyazla karıştırılmıştı, Teferruat ve buluşlar odayı yapan şey umumi hatlar ve siluet, kumaşlar ve Trenkler olduğu kadar da teferruattı. Her se- nenin bir teferruat modası vardı ve kadınların, modadan en zevkle al- dıkları, en çok tatbik ettikleri bu te- ferruattı. Bu yaz elbiseyle aynı kumaştan yapılmış sokak mantoları çok moda olâcak ve "tweed"i, "piye pul"u taklıt eden ince yazlık kumaşlar bu şekilde kullanılarak herzaman giyil- KADIN meğe müsait bir şekle sokulacaktı. Erkek gömleği biçiminden ilham alan şömizye elbiseler daha ziyade tama- miyle kadınlara has ince kumaşlar- dan yapılacak ve sırt kısımları ka- bartılmış şekilde hiçilen bu elbiseler. en ağır yerlere giy ile bilecekti. Şan- tug rob-mantolar, yaz için en mazbut sokak kıyafeti namzetiydi. Dans el- biselerinde üstüste gelen şeffaf ku- maşlarla renk oyunları vücuda geti- rilecekti. B har kıyafetleriyle — şapka giyin- mek şarttı. Sıra sıra inciler, parlak kolyeler de yeni modanın hususiyet- leriydi. Bahar kıyafetlerinde — beyaz teferruat herşeye hakimdi. Meselâ rob-mantoların ve tayyörlerin içinden büyük beyaz yakalar çıkarılmış, es- kisi gibi bluzlara, jabolara ehemmi- yet verilmişti. Biçok tayyör kolları ısaca kesilmişti ve beyaz kolalı kol- luklar rahat rahat görünürken bu teferruat kadına net, temiz ve hoş hal vermişti. Her turl dugme artık bir ihtiyaç savmak için değil, süs Ola- rak kullanılıyordu Sedefi, tahtası, kemiği veya metali bazı kıyafetlerin yegane susuydu Fiyonklar gene de- vam ediyor ve bazan en anlaşılmaz bir modelin kılıt noktasını teşkil edi- yordu. Tombullara müjde Fl - Look modasının en büyük surprızlerınden biri çok fazla ince olmayan kadınlara verdiği avantaj- dil Şişmanlık elbette mevzuubahis de- ğildi. Fakat 1957 modası tombulluğa mubah kılıyor; hatta hoş gösteriyor- du. On senetten beri ilk defa, kilola- rından şikâyet edenler, kilo almak is- teyenlere bazı tavsıyelerde bulunabı- leceklerdi. Çünkü bu muşak g. nüş modası dolgun şekıllı kadınları daha çok okşıyacaktı. Dior, etek boyu ölçüyor Aman usta, insaf et!. 27

Bu sayıdan diğer sayfalar: