30 Mart 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

30 Mart 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P Futbol Aşılan baraj Geçen hafta Pazar günü Mithatpa- şa stadını dolduran 25 binden faz- la Seyirci, oyunun tam sekizinci da- kikasında Lefterin attığı galibiyet go- lü ile bir anda fırlamış ve Sarı-Lâcivertli takımı candan alkış- lamıştı. Hoş, stadda bulunan 25 bin seyircinin hepsi Fenerbahçeli değildi. ma doğrusu Beşiktaşı tutanların - tabit Galatasaraylılar da dahil - sayı- sı 5 bini aşmıyordu. "Yaşasın, Fener- bahçe nihayet bu gun zorlu Trakibini mağlup ediyor" dediler. Fakat bu se- vinç kursakta kalacaktı. Daha doğ- rusu aradan bu sözleri tam olarak söyliyecek bir zaman geçmeden Be- şiktaşlılar oyuna hâkim oldular ve bir hayalet şeklinde dolaşan Fener- bahçe müdafaasının arasından sıyrı- lan Güneş'in attığı kafa ile beraberliği temin ediverdiler. Bu hâdise tarh iki dakika sonra cereyan ediyordu. Bunu gene müdafaama bariz hatasından faydalanan Nazmının attığı ikinci gol takip etti. Beşiktaşlıların gol se- TiSİ burada bitiyordu. Bundan sonra met, Güneş, Sami sa- yısız fırsatlar elde edecekler ve hep- sini dışarı atmak maharetini göste- receklerdi. Hani Recep gibi ne yapa- cağım bilen bir futbolcu olsaydı ilk devrede Siyah-Beyazlıların gol adedi- ni 5'e çıkarmaları işten bile değildi. Ya bu müddet ıçerısınde Fenerbahçe— ye ne oldu? Dağıldı, hem de tel tel, tane tane.. Iskalayanlar kafaya çı- kıp vuranı ayıp rakibin üzerine dü- şenler ekseriyette idi. L tribününün du. Beykozun bir galibiyet O R meşhur sakinleri - malüm otoriteler - Vazıyetı kavramakta gecıkmemışler— Bir kurmay edası ile ince hesap- lara dalmışlar ve kararlarını vermiş- lerdi: Fenerbahçe mağlüp!... Yanlış hesap Fakat böyle düşünenler daha doğru- su kurmaylar pek çabuk yanıldılar Fenerbahçeli çocuklara sanki Alm lara yapıldığı iddia edildiği gibi haf— taym arasında doping yapılmıştı. Sa- hada oradan oraya Oşuyor, topa giriyor, her fırsatta şut atıyorlardı. Tabit bu yadırgandı. Böyle çalışmak ve böyle gayret göstermede elbette neticesiz kalamazdı. Nitekim kalma- dı da: Fenerbahçeliler üst üste attık- ları 3 golle rakiplerini 4-2 mağlüp et- meye muvaffak oldular. Bu netice on- lara şampiyonluktaki iddialarını ye- niden kazandırıyordu. Şimdiki halde şampiyonluğun Fenerbahçe ile Gala- tasaray arasında yapılacak olan kar- şılaşmanın tâyin edeceği soylenebılır— di. Maçın en muvaffak hesiz Italyan hakem Carlo Marcıo idaresi ve isabetli ka- rarlarıyla en ufak sızıltıya mahal vermedi. Geride bırakılan hafta içerisinde Galatasaray, Kasımpaşayı birbirinden güzel tam 6 gölle mağlup etmişti. Çarşamba gunu Vefa-Adalet maçı 1-1 beraberlikle neticelenmiş, bir gün sonra da İstanbulspor dördüncülükte iddiası bulunan Beykozu 2-1 yenmiş- ti. Lig maçları gittikçe enteresan bir manzara arzetmekteydi. Üçüncülüğü İstanbulspor garantilemiş bulunuyor- kapması ve Beşiktaşın önündeki çetin rakiple- Beşiktaşın galibiyet gölü Kısa süren sevinç AKİS, 30 MART 1957 Carlo Marda Yüzünün — akıyla çıktı rinden, meselâ Adalete meselâ Gala- tasaraya mağlüp olması dördüncülü- ğü kaybetmesine kâfi gelecekti. Teşkilat Gene kadro dışı ok şükür F.İ.F.A. ya dahil olduk, Asya grubuna atılmaktan kurtul- duk denildiği bir sırada, bir haber ge- ne ortalığı karıştırdı. Spor çevrele- rinde büyük teessür yaratan haber şuydu: Türkiye Dünya Kupası maçla- rından çıkartıldı. Buna sebeb Türk Fe- derasyonunun aynı grupta bulunan İsraille maç yapmayı kabul etmeyışı ve rakibinin-siyasi sebebler — yüzün- den - değiştirilmesini istemesiydi F.İ.F.A. Genel Sekreteri Gassman, tef sir hususundaki kabiliyetinin bir ye- ni örneğini daha veriyordu. Vakıa sadece bu kararı veren- lerde değil. Biz meramımızı anlata- mıyorsak, dâvamızı müdafaa ede- miyörsak başkalarına nasıl söz söy- liyebilir, nasıl kızabilirdik?. Hak- kımızı müdafaa edemediğimiz art- tık anlaşılmıştı. Bu sebeple başkaları- na kızmaya, darılmaya Jlüzum yok- tu. "Haklar verilmez, ancak alı- nır” — sözü hatırlanmalı bu vadide bir varlık olduğumuzu kabul etmek istemeyenlere ispat edilmeliydi. İşte biz bunu yapamıyorduk. F.İ.F.A. a- zaları da bize yakınlık göstermiyor- lardı. Esasen buna mecbur da değil- lerdi. Bakalım federasyon bu durum- dan nasıl sıyrılacaktı? Bu hakikaten merakla beklenmeye değer bir nok- Suya düşen maç D a Kupası maçlarından çıka- rıldıgımız söylentileri — ortalıkta 33