5 Ekim 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

5 Ekim 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN. Nebati yağa ahşan ev kadını, sığır etine de alışacaktır. Bir kere tecrübe etmek kafi gelecektir. — Ankaradaki Gima da faydalı bir müessesedir. An- cak ev kadınının burayı yalnız Za- man zaman bul yağı. çayı almak 1ç1n degıl aylık alışverı— şini yapmak için gitmesi lâzımdır. Çünkü bu yardımcı müesseseler bazı maddeleri zararına satıp diğerlerin- den aldıkları normal kârla muvazene temin ederler, onları yaşatmak halka düşer. Senelerden — beri — köylüsünden şehirlisine kadar bütün ev kadınları- nın en büyük bir yardımcısı da Sü- merbanktır.. Günden güne guzelle şen basmaları, pazenleri ile bu müessese bir çok dar gelirli ailenin can kur ta- ranı olmuştur Yazın İzmirde Türk kumaşı ile Güzel Giyim Derneğinin yaptıgı bir defîlede bır kadının yalnız Sümerbank basması ile güzel bir yaz- lık gardrop yapabileceği, hem şık olacağı, tatbiki bir şekilde gösteril vsimine girerken piya- saya sürülen kareli pazenler de haki- katen caziptir. Ucuz giyinmekten u- tanmıyan bilâkis ucuz ve şık giyin mekle iftihar duyan bir zıhnıyetın bütü medeni memleketlerde — ol- duğu gibi bizde de yerleşmesi zamanı artık gelmiştir. Ev kadınının yiyecek ahşverışını yapmak için haftada bir veyahut i kere pazar yerlerine gitmesi hem pa— ra, hem de zaman ekonomisi yap- masına meydan verecektir. Pazarlar- da yiyecek daima çok daha ucuzdur. Çeşit boldur. Haftada iki kere toptan alışveriş yapan kadın her sabah çar- şıya gitmek külfetinden kurtulacak, fiatları ucuz olan mala rağbet ederek bir dereceye kadar pahalılığı önliye- bilecektir.. Tüyden yapılmış bir şapka Başı soğuktan koruyacak Pahalılıkla mücadelede muhakak ev kadını mühim bir rolü var- dır. O t nkıt hürriyetim — kulla- narak ve siyasi oOyu s: ayes esinde, umumi iktisadi politikaya — müessir olabilir. Esas mücadelesini bu sahada yaptık- tan sonra uyanık, fedakâr ve vatan- sever bir ruhla hareket ettiği zaman idarecilerin en tabii yardımcısıdır. Kapristen, lüksten uzaklaştıp modern bir zihniyetle, şuurla evini idare ede- rek te hem ailesine, hem memlekete olur. faydalı Moda Şapkanın rolü Vakıa şapka bilhassa bizim mem- lekette günden güne az giyilmeğe başlanmıştır ama bir kadının şapka- sız şık olabilmesine de imkân yok- tur. Buna mukabil en hafif elbise, bir şapka ile bambaşka bir görünüş ka- zanır. Bir merasimde, bir öğle ye- meğinde, resmi bir ziyarette, kışın soğuğunda şapka şart oluverir. "957- 68" kış modası şapkaya büyük bir yer ayırmıştır ve yeni şapkalar daha ziyade türbanvari, yumuşak, başı saran şapkalar olup giyimleri çok kolaydır. Meselâ "flanel" lerden, " Jerden yapılmış "“bone" ler manda ona iddiasız bir şıklık vere- cektir ki bu çok mühimdir. Bu tip "bone"'ler ekseri başı arkadan öne doğru sarkmaktadır ve önden saçlar bazan kâkül şeklinde, bazan kulak üstlerinden gözükmektedir. Bu sene kürk türbanlar, kürk şapkalar da çok revaçtadır. Ekseri bunlar kürkü taklit eden yeni kumaşlarla yapıl— şapka "Vizon" ile Tüylerden yapılmış " de bu sene sık sık görülecektir. Ge- çen senelerin tası, tencereyi hatır- latan sert kalıplı şapkaları muhak- kak ki çok azalmıştır ve güne azalacaktır. Yeni şapka mo- dasında esas prensip yumuşaklıktır ve başı büyüten değil, başa intibak eden şapkalar revaçtadır. 1957 - 58 Kış modasına uygun üç şapka modeli Esas şart: Başa intibak 26 AKİS, S EKİM İ95Z