12 Ekim 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

12 Ekim 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Christian Dior'un yeni bir kreasyonu Giyimi kolay bir elbise len eşarplar bu senenin modasına ye- nilik getirmektedir İşte parlak kağıtlı nefis mecmua- larda ve tüy gibi ince, zarif manken- lerin üzerinde dünyaya yayılan moda, bu modadır. Dünyanın birçok yerinde bir çok kadınlar işte bu modellere ba- karak içlerini çekmişlerdir. Kimi fazla kılolarına, kimi bütçesinin dar- lığına mecmuayı bir ke- nara fırlatıp atmıştır. Bunlara göre moda herkes için değildir ve küçük terzinin eski modelleri çok daha el- verişlidir. Kimi de aksine muhakkak parlak kâğıtlardaki ince mankenler- le aşık atmak İddiasına kapılmışlar- dır. Bunlar fazla kilolarını sıkı korsa- ların içine zaptedip en acayip kıya- fetlere bürünmekten çekinmemişler- dir. Fakat bir kadın; muayyen gelir- li, normal vücut ölçülerine sahip bir kadın bütün bu çok değişik, acayip, giyilmesi zor modayı kendisine inti- bak ettırmesını bılmıştır Eskı Oo- dellerle ıktıfa etmıyecegı ak mod kadın ıçındır. Mankenler ıçın hazırlanmış çok yip, giyimi güç ve tehlikeli kıyafet- ler üzerinde de durmıyacaktır. Zira bunlar modanın fantazi tarafıdır. Bu kadın, hakiki şık kadındır. Modan kendi hayatına uygun, pratik tarafı- nı bulup çıkarmıştır. Butçesını, ayna- daki teklini, gardrobundakı mevcu- dunu daima göz önünde bulundura- rak düşünmüş, ufak tefek değişiklik- ler, küçük ilâveler, kolay kolay moda- sı geçmiyecek yeni modellerle daima hoşa gidecek şekilde giyinmeye mu- vaffak olmuştur. Sokakta gözlerimi- zi çeken şık kadın işte bu kadındır. Pratik moda eli göstermeyen, kalçalara daya- nan çok dar elbiseler hakikaten modadır. Ama her kadın, bunları gi- AKİS, 12 EKİM 1957 yinmekle mükellef değildir. Çünkü bunların yanında kuşaklı, cepli, acık bahriyeli yakalı veya yakasız spor el- biseler de pek revaçtadır. Yalnız ge- en seneler gibi beli sıkmamak, kuşa- ğı hafifçe bağlamak lâzımdır. Tayyöre ihtiyacı olan kadın da artık erkek terzısıne gidip bol vatkalı .sert tayyör 1ısmarlamıyacaktır. Çünkü bu tip klâsik tayyorler artık iyice tarihe karışmıştır. Ama "jars KADIN den, yumuşak yünlülerden, "tweed"- lerden yapılmış yumuşak döpiyesler ve üçlü takımlar düz hatlı, dar etekle- ri, küçük ceketleri ile her kadına ko- layca yakışabilir. Mat kumaşlar, el- biselerde olsun döpiyeslerde olsun ek- seri genişçe saten biyelerle süslen- miştir, satenfiyonklar da gene düz kıyafetlerin süsü olmakta devam et- mektedır Böylece geçen seneden kal- a tayyör ve elbiselerin yakalarını, kol kapaklarım, teferruatlarım çıka- rıp dikiş yerini saten biyelerle te- mizlemek mümkündür ve böylece es- ki bir kıyafet sen moda olacaktır. Bu sene ortaya atılan üstü çok geniş alt kısmı dar ve kısa paltolar da, el- bette ki, daha ziyade bir fantazi mah- sulüdür. Ama düz hatlı bir mantome- selâ yakasız yapılırsa ve evde kalmış bir kürk parçası eşarp gibi, bu yaka- sız mantoda kullanılacak olursa az bir masrafla, gayet "yeni bir hava" taşımak mümkün olacaktır. Yakasız mantoları sevmiyenler geniş yakalan tercih edeceklerdir. Çünkü ikisi orta- sı yakalar bu sene pek revaçta değil- "Tweed" mantolara, uzun tüylü kürklerden yapılmış yaka ve kol ka- pakları da ilâve edilmektedir. Bol ve zengin etekli elbiselere da- ha ziyade gece rastlanmaktadır. Bu- na mukabil düz kumaş üzerine ya- pılmış plıselı etek modası devam et- mektedir. Bu sene jarselerden ve yün örgülerden yapılmış sveterleri ete- ğin üstünde bıra , kemersiz gi- yinmek icap edecektir. Her kadına yakışan çeşitli drapeler, yarım ke- merler gene modadır. Elbise ile ay- nı kumaştan yapılan eşarplar pratik olduğu kadar da şıktır. Bu yılın sonbahar modasının getirdiği 3 yeni model Eskiler tarihe karıştı 29