19 Ekim 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

19 Ekim 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN. "Streap - tease" tayyör kıyafet Sürpriz göze çarpan düğmeler modadır.. Ge- ce için bunlar işlemeli, taşlı, sırmalı olabilir, gündüz için dövme bakırlar, işli gumuşler tercih edilebilir. Düz bir süed ayakkabı da, gece ilâve e- dilecek bir taşlı klips veya orijinal toka ile yepyeni bir hava taşır. U- mumiyetle bu sene, süs ve ziynet eş- yaları, tek yerde kullanılmıştır Me- selâ takım kolyeler ve küpeler yeri- ne tek uzun kolye veya tek küpe ter- cih edilmekte, elbisenin, cebını süsle- yen tek bir buy iğne bütün alâka- yı çekmektedir, bunun için de tek olarak takılan mücevherat çok zen- ginleşmiştir. Elbiselerin kumaşından yapılmış güller birçok dümdüz kok- teyl , elbiselerinin yegâne süslü te- ferruatıdır. Meselâ Dior, dar etekli kırmızı bir kısa akşam elbisesinin dekoltesini aynı kumaştan — kırmızı bir gülle süslemiştir ve bunun arı— cınde elbise fevkalâde sadedir. Zate yeni mevsimde çiçek ve bilhassa gul en gözde bir fantezi teferruatını teş- kil etmektedir. Birçok dekolteler gül- le bir noktada toplanmıştır ve çok düz bir tayyör ceketinin cebi, gece, e fiyonklardır, gevşek bır şekilde bağ- lanmış bir parlak kuşaktır. İnci, al- tın ile sık sık karıştırılmıştır Ço uzun zincirlere, mesafe ile yerleşti- rilmiş toparlak camlı kolyeler düm- düz sveterlere gayet "ahiye" bir hal vermektedir. Yine uzun zincirli ma- dalyonlar da çok revaçtadır. Uzun tüylü kürkler, rönarlar ye- niden moda olmuştur. Dar mantolar böyle uzun tüylü bir rönar yaka ila fevkalâde yeni bir hava taşımakta- dırlar. Siyah . beyaz kombinezonu her- yerde göze çarpmaktadır Beyaz Muzlarla giyilen siyah tayyörler, be- yaz biyeli siyah eldivenler, b kürk yakalı siyah mantolar, dopı— yesler gayet ağır kıyafetlerdir. 26 Elbiselerde cepler de bazen de- ğişik renklerde, hattâ kürklerle ya- pılarak elbisenin süsü olmaktadır ve bu cepler ekseri bedenin üst kısmını doldurmaktadır. Birçok mantolar i- çine giyilen elbisenin kumaşı — ile astarlanmıştır. Böylece kareli yünlü- lerden hattâ "twed"lerde astarlar yapılmıştır. Çift etekler aynı elbise- yi iki şekilde kânını mek iİ vermiştir. Düz bır kılıf elbise üzerine ilâve edilen büzgülü, drapeli bir e- tekle icabında zenginleşivermektedir. Gece için şapka tüllerinden yapılmış bluzlar çok modadır. Bunlar hafif- çe serttir, parlak taşlar uzerlerıne serpiştirilerek kadın sönen bi nzara Verılmıştır 1967 58 kı- şının bir hususiyeti de etek üzerine giyilen ve hemen hemen bir "trois- guarts" boyuna uzanan jarse — sve- terlerdir. "Tweed" lerden — yapılmış düşük kemerli "bluz-ceket" 1ler de düz etek üzerine en revaçta bir son- bahar sokak kıyafetini teşkil etmek- tedir. Kara kış için daha şimdiden kürk ve yünlü- kapüşonlar yapılmış- Sporda fantezi Fakat bütün bu ziyade "957-58" vasını yapan şey sporda fantezıye ve fantezide de aksıne spora kaçış- tır. Meselâ güzel spor bir tweed man- to uzun tüylü bir kürk yaka ile ka- dınlaştırılmıştır. Meselâ güzel devetüyü bir tayyör veya quarts' takımı giyinen kadın svete- rinin üzerine boncuklu bir kolye ve- ya koluna şıngırtılı bir bılezık tak mıştır. Kısacası o tamamile manzarası arzetmekten fevkalade çekinmekte, hiç olmazsa saatine süs- lü bir kayış, yakasına eğlenceli bir iğne, eldivenine hoş bir teferruat ilâ- ve etmektedir. teferruatlardan modası a- Fantezide spor Kadınlığı ile iftihar etmek istiyen kadın ayni nisbette bir süs biblosu- na benzemekten de çekinmektedir. Birçok gece kıyafetleri şahane ku- maşlarla yapılmış sade tayyörler şek- linde karşımıza çıkmaktadır. Yani en abiye kıyafetler spor bir eda edin- mışlerdır ve bu ihtiyaçtan "abiye tayyör” modası çıkıvermiştir. "La- me"lerden, "brokar" lardan, "saten" den, ağır ipeklilerden hattâ "dantel" lerden süslü elbiseler de gıl de gece tayyörleri, döpiyesler ve "kanadien" ler yapılmaktadır. Büyük terziler bu kıyafetleri "'incelmiş bir sadelik" ke- limeleri ile vasıflandırmışlardır. "Streap - tease" tayyör Dior abiye tayyörler sınıfına bir de sürpriz kıyafet ilâve etmiştir, bu dört parçalı "streap - tease" tayyör- dür. "Streap - tease” tayyör ağır bir ipekliden yapılmıştır. Önce bu geniş etekli, kısa ceketli bir gece tayyörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Tay- yörün ceketi çıkınca, geniş etekli bir dans elbisesidir... dikkat, bu geniş eteği çıkarmak ta gayet kolay- dır. Bu sefer aynı kumaştan kılıf bir elbise giyinmiş olarak ortaya çıkılır, bu çıplak elbiseye tayyör ceketim ilâve edince de abiye bir gündüz tayyoru elde edilir. "Streap - tease tayyör" eğlenceli, cazip ve aynı Za- manda fevkalade pratiktir. Bir çay elbisesi Eteklere dikkat!.. AKİS, 19 EKİM 1957