23 Kasım 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

23 Kasım 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Şen Kılınç Herşeyin pratiğinin peşinde muntazam duran bir üye hanım ar- kadaşlarına saç taramasını öÖğrete- cek sırrını ifşa edecekti. Bir başka- sı makyaj, manikür dersi verecekti. İyi dikiş bilen, hatta meslekten terzi olan üyeler vardı. Bunlar iki saat içinde pratik ve şık bir bluz, güzel bir etek dikmesini ogreteceklerdı Bilhassa şapka hsinde hanımlar uzun metodlar değil çabuk netice ve- ren pratik dersler istiyorlardı. Çün- kü bu şekilde geçen sene kendilerine ders veren Mrs Clark'tan çok istifa- de etmişlerdi ve bazı üyeler bir iki saat içinde şapka yapmasını öğrene- rek bir masraftan — kurtulmuşlardı. Uyeler tatbıkı dersler yanında naza- ri dersler de istiyorlardı. "Nereye ne giyinmeli, nerede ne giyinmeli, renk ahengi, az parayla şık olmak" mese- leleri onları yakından alakadar edi- yordu. Uzun bir konuşmadan ve tar- tışmadan sonra program tesbit edil- mişti.. Moda kolunun ilk dersi akse- suarlar üzerindeydi, tatbiki bir dersti ve Özcan Savaşcan arkadaşlarına çok kısa bir zamanda gayet şık kol- yeler küpeler yapmasını öğretecekti.. Ders başlıyor 9 zcan Savaşcan masanın başına geçti. Çantasından renk Trenk organzalar payyetler, boncuklar, r. fya çıkardı. Üyeler 'dikkat kesılmış— lerdı Ve genç öğretmenin boynundaki güzel kolye ile küpelere bakıyorlar- dı.. Öğr men gülerek talebelere şu suali sord "— Kolyemle küpelerimi beğendi- niz mi?" Evet, beğenmişlerdi. Hoca memnun oldu. "— Şu halde,, dedi, zamanda onun eşini 26 "çok kısa bir yapabılırsınız ” — Ne zaman?" — Hemen, şimdi.." Bundan sonra Özcan Savaşcan in- ce ince, renk renk organza parçaları kesti, bunları ikiye katlıyarak büz- dü; ortalarına sarı tohumlar koya- rak minimini, rengârenk çiçekler yap. maya başladı Üyeler de aynı işi ya- pıyorlardı. Birkaç dakika içinde ma- sanın üstü renk renk çiçeklerle dol» muştu. Özcan Savaşcan bunları de- met halinde büyük payyetlerin üstü- ne dikti, altlarına birer klips yapıştır- dı. Gayet cazip gece küpeleri elde edil- mişti. Artan çıçeklerden ikinci bir çift küpe, bir iğne yapıldı.. Üyeler hayret içindeydiler. Vitrinlerde sek- sen liraya para demiyen bu kolye küpe takımı demek ki böyle kolayca yapılabiliyordu. Fakat Özcan Savaş- canın ifşa ettiği sır bundan ibaret değildi. Sıra rafyalara gelmişti. Onla- rı boncukların, ortası delik kuruşla- rın üzerine sararak gene çok hoş kü- peler, iğneler yapmak mümkündü.. Bu, hanımları o kadar sarmıştı ki bazıları bunu iş olarak ele almak ni- yetinde olduklarını soyluyorlardı İş- te o zaman ev sahibesi Muazzez Tam- kan müdahale etti: " Sizden bir ricamız var" diyor- du. Bu moda kolunda öğrenip yaptı- ğımız birçok şeyleri çift olarak ya- pıp bir tanesini sosyal kola hediye edeceğiz. Bunlar aylık yemeklerımız— de satışa çıkarılacak veyahut piyan- goya konulacak. Elde edilen kazanç, gelir koluna devredilecek." Bu sözler alkışlarla kesildi ve he- men orada yapılmış olan siyah pay- yetli pembe çiçekli zarif 'küpe sos- yal kola hediye edildi. Fakat başka bir fikir daha vardı: Bu küpe he- men oracıkta piyangoya koyulacak- Turvakar ceket Pahalı ama sağlam Spor bir manto Süsü — sadeliğinde tı. Fikir beğenildi. Böylece moda ko- lu üyelerinin müştereken yaptıkları küpe otuz lira getirmiş oldu ve talih- li bir üye bir lira mukabilinde bu zarif küpeye sahip oldu. Ucuz sirke G iyim bilgisinin bir kadına verdi- bü ği en yük avantajlardan biri de yaptırdığı elbiseleri uzun zaman gıyebılmesıdır Bu sayede daha az a harcamış olacagı muhakkaktır. Ekonomıye riayet etmek isteyen bir kadın gardrobunun esas parçalarını seçerken ucuza değil dayanıklıya, iyi kaliteye rağbet etmelidir. Mese- lâ bir nto, bir tayyör, bir gece elbisesi senelerce giyilir. Bunun için bir manto veya tayyör yaptırırken piyasanın en iyi kumaşlarını alıp iyi terzılere diktirmek şarttır. Şayet bu mkân yoksa bir müddet daha bekle- ek uydurma birşey yaptırmaktan 1y1d1r Son senelerin modasına göre güzel bir deve tüyü manto veya iyi bir tweed'den yapılmış tayyör veya üç parçalı takım, kışlık bir gardro- bun temelini teşkıl etmektedır Deve— tüyü mantolar kemerli veya martin- galli olarak çok uhtelıf şekıllerde yapılmaktadır ve fazla spora kaçm yan fantazi şekilleri de vardır. Şık küçük bir şapka, metal bir 1gn z gu zel bir eşarp hattâ bazan “çiçek"le bu klâsik mantolar kadınlaştırılmak- tadır. Deve tüyünden yapılmış turva- kar ceketler de bu sene çok modadır. tweed de spor ve — fantazi olarak kullanılmakta her renk tweed bilhas- a mavi renk aksesuarla, mavi bluz, mavi şapka, mavi eldivenler ve hat- tâ mavi çanta ile çok yeni bir hava taşımaktadır. AKİS, 23 KASIM 1957