30 Kasım 1957 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

30 Kasım 1957 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN "Çllva " astarlardır." Gene incelikler; biyeler, deri yakalar, deri kol kapakları, deri |düğmeler şeklinde en düz biçimlere bir cazibe vermektedir. Meselâ düz bir gece tayyörü sırmalı biyelerle, düz bir spor manto süed biyelerle süslen- miştir. İncelik en çok kolyelerde, iğ- nelerde bilezik, ve süs eşyalarında gö- ze çarpmaktadır. "Çuval,, modası zincir ve metal kolye, madalyon mo- dalarını tekrar ortaya atmıştır. Kat kat takılan uzun zincir kolyeler en düz — elbiseleri — ağırlaştırmaktadır. Turvakar İki mevsim arası için 26 Şekli, zemine ve zamana göre Bunlar tek sıra halinde kullanıldık- ları takdirde ekseri uçlarınd bir ma dalyon vardır. Madalyonlar iğne ola— rak elbiselerin yakasına bir yere, mümkün mertebe, takılmaktadı Eski aat zincirleri 1957 senesinin en ragbette kolyeleridir. 1957 senesinin en büyük hususiyetlerinden birisi de, çeşıtlı kolyelerin, zincirlerin, incile- n beraber takılabilmesidir. Elbıs le- re ve süveterlere ilâve edilen beyaz saten yakalar takılıp çıkabilmekte ve kadına bir tazelik, hoşluk vermekte- Pratik çuvallar E vet çuval elbıseler tutulmuştur ve tecrübe bize tutunan bir danın dört beş sene devam ettıgını goster- miştir. Belki yeni moda mevsiminde bu hat biraz daha mübalâğalı şekıl— de karşımıza çıkacaktır, belki aksi ne daha mutedilleşecetkir, fakat mu- hakkak olan birşey varsa kadın, bir müddet, belini sıkmaktan, vücudunun bütün hatlarını bariz şekilde meyda- na çıkarmaktan vazgeçecek, rahat ve düz hatlı elbiseler içinde dolaşa- caktır. Onun için yenı bir elbise yap- tırirken bu gerçeği göz önünde bu- lundurmak, senelerce bir elbiseyi gi- yebilmek lg_akımından ok faydalı o- lacaktır.. Öyle çuval biçimleri vardır ki, bunların bellerindeki pensler bi- raz içeriye alınır alınmaz elbise der- hal darlaşacaktır. Veyahut kemeri bir ermeye kâfi gelecektir. Bu bıçımlerı geçen senelerin' sıkı biçim- lerine tercih etmek, bilhassa tayyör yaptırırken hatları yuvarlaklaştıran suni biçimlerden kaçınmak lâzımdır. elbise modellerinden dört örnek Zaten bol ve sıkı modası arasında in- tibakı temin edecek, tik modeller de tivedden yapılmış etek-yelek takım- arı bu sene çok modadır. Düz bir e- teğin üzerine giyilen uzunca, önden düğmeli düz bir yelek vücuda pek az oturtulmuştur. Bundan başka çocuk- larda olduğu gibi kadınlarda da jum- per elbiseler çok revaçtadır. Bu elbi- selerin kolları yoktur, yakaları yelek kat, penslerle muştur. Elbise . yelek takımı ile de, jumper elbiselerle de — süveterler ve çeşitli bulüzlar giyilmektedir. Bir modada mutedil modeller da- ima mevcuttur, yenı elbise yaptırır- ken daima bu ediller üzerinde durmak hem ekonomı, hem güzellik. bakımından şarttır. AKİS 30 KASIM 1957